|
Aqvakul
15-02-2008, 11:04
CITAT (Berith @ 15-02-2008, 09:40)  Aha...  Trodde att du fick ligga på magen och låta svalorna ramla ner i stora hål i sängbottnen på nåt sätt. Vår mammografi är mer likt den här: [attachment=13467:Pappografi.jpg] Jag är glad att det inte finns någon pappografi!
CITAT (aq42 @ 15-02-2008, 11:04)  Jag är glad att det inte finns någon pappografi!  Du vill inte klä av dej offentligt på överkroppen?
Idag är jag glad för att Lilleman tycks veta vad som är väsentligt här i livet. Efter att han lärt sig säga "mamma", "pappa", "vatten" och "titta" så säger han nu BLOMMA!!!
Krolliljan
15-02-2008, 13:22
Jag är glad för att det äntligen är fredag
[attachment=13483:Ygs.gif]
Biggan_
15-02-2008, 14:08
CITAT (Eva i Skåne @ 15-02-2008, 07:51)  Så tomt det kommer bli här då när Snigeln inte kan skriva på en hel vecka, men så härligt för dig att få åka till värmen! Försök bara inte att smuggla med dig några utrikiska snigeldamer hem  Håller med om allt detta!  CITAT (Berith @ 15-02-2008, 09:40)  Aha...  Trodde att du fick ligga på magen och låta svalorna ramla ner i stora hål i sängbottnen på nåt sätt. Vår mammografi är mer likt den här: [attachment=13467:Pappografi.jpg]  CITAT (Magdis @ 15-02-2008, 11:38)  Idag är jag glad för att Lilleman tycks veta vad som är väsentligt här i livet. Efter att han lärt sig säga "mamma", "pappa", "vatten" och "titta" så säger han nu BLOMMA!!!  Duktig kille! Då är han en riktig juniorodlait nu!
CITAT (Magdis @ 15-02-2008, 11:38)  Idag är jag glad för att Lilleman tycks veta vad som är väsentligt här i livet. Efter att han lärt sig säga "mamma", "pappa", "vatten" och "titta" så säger han nu BLOMMA!!!  Intelligent grabb!
CITAT (Boxer @ 15-02-2008, 14:47)  Intelligent grabb!  Ja och det är iiiiinte alls nån indoktrinering eller så!
Jag är så glaaad över att fröerna jag beställt har kommit. Och så lyser solen som bonus, jag hoppas på en härlig körtur med pållen
Jag är glad att sonen vill börja "Ponnykul". Man får lämna in intresseanmälan nu så jag hoppas det blir en grupp. Han har varit lite småskraj tidigare, men har följt med till stallet några ggr och blir morskare för varje gång och tycker det är jättekul. Igår testade han att borsta Tycker det är viktigt att han lär sig umgås med djur
Så jämrans glad för att idag har jag haft den minst hostigaste dagen sedan nov 2007. Som jag brukar säga ... det är övergående.
Aqvakul
15-02-2008, 22:08
CITAT (Netha @ 15-02-2008, 21:59)  Så jämrans glad för att idag har jag haft den minst hostigaste dagen sedan nov 2007. Som jag brukar säga ... det är övergående.  Ett sånt sammanträffande. Jag lyckades bli med hosta 1 november på en liten semestertur. Sen har jag ett antal gånger trott att det varit över. Men inte, rätt som det är så sätter det i gång med full kraft. Anfåddhet, alkoholintag och stundande festligheter verkar vara utlösande orsaker. I morgon ska lilla barnbarnet firas, bävar... Usch, låter som värsta gnället (fel tråd). På måndag bär det av på en vecka till Madeira, med eller utan hosta...
CITAT (aq42 @ 15-02-2008, 22:08)  Ett sånt sammanträffande. Jag lyckades bli med hosta 1 november på en liten semestertur. Sen har jag ett antal gånger trott att det varit över. Men inte, rätt som det är så sätter det i gång med full kraft. Anfåddhet, alkoholintag och stundande festligheter verkar vara utlösande orsaker. I morgon ska lilla barnbarnet firas, bävar... Usch, låter som värsta gnället (fel tråd). På måndag bär det av på en vecka till Madeira, med eller utan hosta...  Håller tummar för att du slipper hosta imorron när barnbarnet ska firas ( av våra sex har bara ett döpts, men två haft välsignelseceremoni) och önskar så klart dig/er en riktigt trevlig hostfri resa.
Aqvakul
15-02-2008, 22:39
CITAT (Netha @ 15-02-2008, 22:18)  Håller tummar för att du slipper hosta imorron när barnbarnet ska firas ( av våra sex har bara ett döpts, men två haft välsignelseceremoni) och önskar så klart dig/er en riktigt trevlig hostfri resa.  Här blir det varken dop eller välsignelse, men en trevlig fest till Leas "ära"!
trallalaaa...vad jag är glad... rasade in i en affär här och köpte en ny soffa dom hade den i lager, så jag fick med den hem direkt... går här och myser och tittar på min nya skinnsoffa som jag gnetat ihop till.
Nämen vad roligt med en ny soffa, vilken färg blev det? Skinnsoffor är både praktiska och snygga men jag tycker inte de känns lika mysiga att sitta i som en av tyg. Men nu börjar jag undra varför jag inte skaffat en skinnsoffa iallafall, jag hinner ju ändå aldrig sitta o mysa i den utan det jag gör med soffan är att förtvivlat försöka hålla den ren från brödsmulor och kladdiga små händer.
skogstroll
16-02-2008, 12:32
Låter härligt!
CITAT (pejori @ 16-02-2008, 12:26)  trallalaaa...vad jag är glad... rasade in i en affär här och köpte en ny soffa dom hade den i lager, så jag fick med den hem direkt... går här och myser och tittar på min nya skinnsoffa som jag gnetat ihop till. Grattis till dig, så kul och mysigt med en ny skinnsoffa! (det skulle jag med vilja ha, men det är ju så himla svårt att välja modell...)
Visste inte riktigt var det här hör hemma men jag chansar på den här tråden.  Upptäckte nyss i Kryddväxt-avdelningen att om man skriver ordet V-I-A-G-R-A (utan bindestreck!) så ändras det automatiskt till ordet spam istället. Ingemar har nog fixat det för att få bort oönskad information.
Måste testa om det funkar här också! Haha det gjorde det! (Förhandsgranskade o tog bort sen, jag vill inte riskera att bli avstängd)
skogstroll
16-02-2008, 16:41
samma här kan man säga... har dammsugit och puffat kuddar... vilken skillnad...
CITAT (pejori @ 16-02-2008, 16:40)  tack...är så glad så jag spricker...går här och dammtorkar den lite och puffar kuddarna  Hääärligt med nya möbler. Och en skinnsoffa till råga på allt.
Öhhhmmm...jag vet inte riktigt om jag törs säga att jag är glad...ännu. Hade fått för mig att jag skulle göra mahognyröda slingor i håret...och när jag väl började pyssla med det så var det bökigare att göra slingor än jag tänkt mig, så när jag stod där i badrummet....slutade det med att jag tittade på färgprovet en gång till och sa sen "äsch" och hade i färg i hela håret. Håll tummarna för mig nu att jag inte kommer se ut som en vandrande eldsvåda.
Wow så spännande, skulle jag aldrig vågat!  Lägg in en bild på resultatet, snäääääällla!
mamamaggan
16-02-2008, 16:59
När jag tittar ut genom fönstret ser jag att det ännu inte har blivit helt mörkt ute. Det gör mig glad!!!!!!!!!!!
Solen skiner och fåglarna kvittrar ... blev så jätteglad nyss när jag stod och tittade på alla fåglar som smaskar i sig frön och nötter och just då kom en domherre och sällade sig till skaran av talgoxar, talltitor, grönfinkar, gråsparvar, pilfinkar (tror jag det är) och en blåmes.
Idag är jag glad, för jag slipper tråkiga människor och sen har jag sått tio tomatsorter. Nu är det på g på allvar!
JAg har just varit på lotten och kollat lite. Jag har lyckats dra upp min första pion själv. Sådde den för ett år sedan, nu har den kommit up HURRA HURRA HURRA!!! Så otroligt kul. Dör den nu så vet jag i alla fall att det gick
mamamaggan
17-02-2008, 19:48
CITAT (Wilmer @ 17-02-2008, 17:54)  JAg har just varit på lotten och kollat lite. Jag har lyckats dra upp min första pion själv. Sådde den för ett år sedan, nu har den kommit up HURRA HURRA HURRA!!! Så otroligt kul. Dör den nu så vet jag i alla fall att det gick  Grattis!!!!!!!!!!! Så kul! Har sått pioner nyligen men då vet man att det funkar iaf!
CITAT (Betty @ 16-02-2008, 16:57)  Wow så spännande, skulle jag aldrig vågat!  Lägg in en bild på resultatet, snäääääällla!  Hehe....det blev faktiskt bra. Däremot är jag en alltför blygsam person för att lägga ut foton på mig själv.
Råkade se raketuppskjutning från Esrange i morse vid 07.10-tiden ... del av rökpelaren lyste som guld.  Det tog en stund innan jag hämtat kamera och fotade ... men så här såg det ut.
Det var ju den som skickade en massa fiskyngel ut i rymden ju. Kul att få se liiiite av det! TAck för titten Netha
Tror att det var ett ganska stort antal ciklider. Ja det ska bli spännande att se vad de får ut av experimentet.
maramara
21-02-2008, 21:51
Hej, vad häftigt att se det med egna ögon, eller känns det mer som något hotande? Kan kanske vara både och.
Nej inte alls hotande, har ju sett det några ggr tidigare ... är ju bara kul när man råkar stå vid fönstret just då.  Har själv jobbat som städerska på raketbasen, putsat och fejat inne i det allra heligaste ...computerrummet där nedräkningen sker och fått vara inne i uppskjutningsrummet där raketerna monteras ihop ... där var väldigt sträng kontroll.
 Ciklider i rymden... Vilka lyxfirrar. Häftigt ställe du bor på Netha, raketer och muller från jordens inre. Stockholm, släng dig i väggen!
Hmmm kanske ska övertala gubben att ta det där jobbet i Kiruna å så flyttar vi dit så jag åxå får se raketuppskjutningar  Han skulle ju tjäna så pass att jag kunde bli lyxhustru. Eller kanske inte, då får han ju inget traktamente... Nej, det var nog ingen bra ide ändå...
CITAT (Tosan @ 21-02-2008, 22:15)  Hmmm kanske ska övertala gubben att ta det där jobbet i Kiruna å så flyttar vi dit så jag åxå får se raketuppskjutningar  Han skulle ju tjäna så pass att jag kunde bli lyxhustru. Eller kanske inte, då får han ju inget traktamente... Nej, det var nog ingen bra ide ändå... Varför inte? Jag har ju varit lyxhustru i fyrtiotalet år och trivts förträffligt. Du kan också få se ballonger de skjuter upp .. segla i luften ovanför dig ... ser ut som gigantiska tält på flykt.
Men utan traktamentet blir jag nog inte lyxhustru, det funkar nog bara om vi bor kvar här... Å så är det ju illa nog i den schweizerost han redan jobbar i... men oj vad jag funderade över varför man skjuter upp balkonger i Kiruna  Tror jag börjar va trött...
CITAT (Tosan @ 21-02-2008, 22:45)  Men utan traktamentet blir jag nog inte lyxhustru, det funkar nog bara om vi bor kvar här... Å så är det ju illa nog i den schweizerost han redan jobbar i... men oj vad jag funderade över varför man skjuter upp balkonger i Kiruna  Tror jag börjar va trött... Tror visst att det är nattidags för dig. ) Det handlade ju om ba llonger.
Ja, jag såg ju det när jag läste för typ tionde ggn... det värsta är att när jag är trött brukar jag kasta om både bokstäver och ord i meningarna, kan bli hur tokigt som helst. Men så är det när hjärnan redan är full
CITAT (Tosan @ 21-02-2008, 22:52)  Ja, jag såg ju det när jag läste för typ tionde ggn... det värsta är att när jag är trött brukar jag kasta om både bokstäver och ord i meningarna, kan bli hur tokigt som helst. Men så är det när hjärnan redan är full Visst är det så. Jag brukar säga att jag har för liten hårddisk när jag inte riktigt kan minnas eller om jag säger fel i något sammanhang.
CITAT (Netha @ 21-02-2008, 22:55)  Visst är det så. Jag brukar säga att jag har för liten hårddisk när jag inte riktigt kan minnas eller om jag säger fel i något sammanhang.  Det var en rätt bra förklaring
Min "hårddisk" är i skriande behov av diskrensning och diskdefragmentering.
Lars-Olof Arvids
22-02-2008, 09:23
CITAT (Netha @ 21-02-2008, 21:47)  Tror att det var ett ganska stort antal ciklider. Ja det ska bli spännande att se vad de får ut av experimentet.  Ciklider i rymden, det har jag missat helt. Finns det någon hemsida där man kan läsa mer om det experimentet? Klart att en akvarietok blir nyfiken! Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-02-2008, 09:23)  Ciklider i rymden, det har jag missat helt. Finns det någon hemsida där man kan läsa mer om det experimentet? Klart att en akvarietok blir nyfiken!
Olle Här kan du läsa lite mer om experimentet ... Esrange
Men så häftigt att kunna se raketuppskjutning. Fin bild.
Lars-Olof Arvids
22-02-2008, 10:50
Intressant artikel! Men jag förstår inte riktigt vad man har för nytta av att veta hur fiskar reagerar på tyngdlöshet. Vissa djupvattensciklider från Malawi- och Tanganyikasjön är så känsliga för tryckförändringar att de inte kan transporteras med vanligt flyg!
Olle
En helt ledig helg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|