|
så roligt detta låter, är avundsjuk... Men hoppas ändå att ni får riktigt kul
titti49zon6
03-04-2008, 07:55
Skynda, skynda på att anmäla er till middagen, tiden går ut på Torsdag nästa vecka Jag saknar minst en person,hihi hon vet nog vem jag menar, men namnet finns inte med på listan Det ryms faktiskt flera i vårt eget rum på Da Peppes  så gör slag i saken och anmäl er
Hejsan! Jag undrar vad det kostade? Jag har med mig en ny väpnare i år, han är med och fäktas i vår medeltida fäktförening. Han följer nog med om det inte blir tokdyrt. Mvh Adrian
Ja ni alla glada... hade varit kul att vara med, men nu är jag i Älvsjö redan på onsdag (dag för press) + torsdag, så tyvärr sitter jag i bilen o kör hemåt på lördag... Ni får ha det sååå roligt!
var ska middagen vara? sorry orkar inte läsa alla sex sidor för att hitta svaret ! ont i skrollfingret
Inte ens två inlägg uppåt?  Det där fingret bör du nog söka hjälp för. Mässmiddag/Anki
Hejsan! Han ska med för han är ju min väpnare och jag kan inte ut och strida utan en sådan... Vi blir alltså 2 st rejäla karlar som kommer i tid hoppas jag, vet ej när mässan stänger..(?). Sen ska vi hitta dit på nåt sätt...
malin72
06-04-2008, 18:24
malin72 Gillan Dealer wolkenkrabber i egen hög person titti49zon6 (inte så hög men hoppas att jag syns,hihi) Magdis Anki V Anders Roslagen Lady Hamilton bikiv Adrian Överbölingen Eva Nyutslagenros MammaMattsson Adrians Väpnare Kul då ser det väl ut så här nu om jag inte missat något Att hitta är jätte lätt....om man tex tar tunnelbanan från centralen till gamlastan så går man bara åt vänster sen lite längre bort och lite snett till hö så står jag [attachment=16391:Ygsmil_20_8_.jpg] men det är bara att pma om någon känner sig osäker Snart ska vi alla ses.......yiohoooooooooo efter en dag på mässan
Ja! Det ska bli jättekul! Bra att få förhandsinfo från mässan, jag ska ju inte dit förrän på söndagen! Vi ses
malin72
07-04-2008, 20:26
CITAT (bikiv @ 07-04-2008, 21:19)  Ja! Det ska bli jättekul! Bra att få förhandsinfo från mässan, jag ska ju inte dit förrän på söndagen! Vi ses  ska du bara dit på sö??? jaha du men nu blev jag rädd att du inte skulle komma på middagen pustar ut ses snart
Hej! Jag är i sista sekunden kanske men jag och min väpnare skall sova iu en keramik ateljé som jag lånar för 4:e året i rad. Hon som har denna och kanske hennes väninna vill följa med och äta om det finns plats.
Vi blir då minst 3 st, kanske 4 st.
Adrian Adrians väpnare Ziggy (är precis som Pippi långstrump) Lotta
Hoppas det går...
Mvh Adrian
malin72
08-04-2008, 19:08
CITAT (adrian @ 08-04-2008, 15:54)  Hej! Jag är i sista sekunden kanske men jag och min väpnare skall sova iu en keramik ateljé som jag lånar för 4:e året i rad. Hon som har denna och kanske hennes väninna vill följa med och äta om det finns plats.
Vi blir då minst 3 st, kanske 4 st.
Adrian Adrians väpnare Ziggy (är precis som Pippi långstrump) Lotta
Hoppas det går...
Mvh Adrian jo med tanke på att det är tisdag och inte många fler odliater verkar hänga på så självklart är det ok malin72 Gillan Dealer wolkenkrabber i egen hög person titti49zon6 (inte så hög men hoppas att jag syns,hihi) Magdis Anki V Anders Roslagen Lady Hamilton bikiv Adrian Överbölingen Eva Nyutslagenros MammaMattsson Adrians Väpnare Ziggy (är precis som Pippi långstrump) Lotta så där nu är vi 18 personer och rummet rymmer som högst 30 personer så det finns plats för flera om någon känner att dom vill med
MammaMattsson
09-04-2008, 01:37
Plågar mig själv nu för att jag skall på lokal.
Noppar ögonbrynen, och skall färga i dem en aning så ni ser vilket humör jag kommer att vara på.
...Aj!
Plocka ögonbrynen kanske man borde göra, så man inte är som ett enda jätteögonbryn när vi ses!
CITAT (Anki V @ 06-04-2008, 10:46)  Inte ens två inlägg uppåt?  Det där fingret bör du nog söka hjälp för. Mässmiddag/Anki Har gjort men artrosen har de ingen bot för och lätt när man vet var inlägget är. Jag började läsa på sid ett och adressen fanns på sid sex eller
malin72
09-04-2008, 21:47
putt sista chansen att anmäla sig är imorgon..jag ringer in antalet på kvällen
maramara
09-04-2008, 23:40
 Säger bara HA DET SÅ JÄTTETREVLIGT PÅ MÄSSAN OCH MIDDAGEN Men glöm inte att det ska finnas plats för er själva hem också och inte bara era växter. Tror ni att jag är sugen eller  inte alls. Förväntar mig både bilder och berättelser om hur ni haft det. Ha det riktigt gott önskar Eva
Blomstersmurfen
10-04-2008, 06:05
Jag jobbar fram till 19:00, men om jag får dyka upp lite sent så skulle jag faktiskt kunna få träffa er alla en stund.
Är det för sent att anmäla sig?
malin72
10-04-2008, 06:10
malin72
10-04-2008, 07:15
malin72 Gillan Dealer wolkenkrabber i egen hög person titti49zon6 (inte så hög men hoppas att jag syns,hihi) Magdis Anki V Anders Roslagen Lady Hamilton bikiv Adrian Överbölingen Eva Nyutslagenros MammaMattsson Adrians Väpnare Ziggy (är precis som Pippi långstrump) Lotta blomstersmurfen så där ja
Anders Roslagen
12-04-2008, 22:45
Tack Malin för arrangerandet - och tack också alla övriga som gjorde det till en trevlig kväll!!
(Jag fotade inte men det kommer in bilder i morgon antar jag.)
Tack alla för en jättetrevlig kväll! Det hade du ordnat bra Malin! Kul att träffas IRL, hoppas på fler träffar! Kram på er! Birgitta
Blomstersmurfen
13-04-2008, 02:59
Jag vill också tacka för en trevlig kväll, även om jag tyvärr inte fick vara med så länge eftersom jag jobbar. Jättetrevligt Malin! Vilket engagemang! Och tack snälla du som gav mig så fina örhängen (hjälp, presentationen gick så fort, så jag törs inte skriva namnet av rädsla för att skriva fel!) Som jag sade, Malin, så är jag inne här lite udda tider på dygnet  Var är alla? Tack allihopa! Det var roligt att få se några ansikten bakom alla nicknames! Nästa år får vi hoppas att vi blir fler!
wolkenkrabber
13-04-2008, 10:48
ja tack alla för en superb kväll! och ett rejält tack till malin som fick det hela att gå ihop!
MammaMattsson
14-04-2008, 02:32
Jätteroligt! Jag tror att det kanske betydde mer för mig än ni tror då jag vågade komma, jag gick ett varv extra i Gamla Stan, med knäna som kastanjetter, inte för att jag är blyg, jag pratade nog så att öronen blödde på er... Men, jag är sååå glad över att jag vågade! Och, visst är det fantastiskt att människor från hela Sverige, i alla åldrar kan samlas tack vare ett gemensamt intresse, det finns ju alltid något att tala om, vilket jag saknar, då inget trädgårdshuvud finns i närheten här. Jättetack för örhängena! De matchar perfekt till min vigselring och ett halsband som hör till. Jag har stoltserat hela dagen med dem!
Tack detsamma allihop, det var en trevlig kväll och jättekul att få träffa en massa nya Odlaiter och få ett ansikte och en röst till era nick. Framför allt var det skoj att alla som anmält sig och dessutom nån extra dök upp  . Synd bara att det blir så få minuter till var och en, men man kan inte få allt  . En kram till titti, som gav mig örhängen i "samma" färg som smyckena jag hade sedan innan Ett extra stort tack vill även jag ge till malin som fixat och donat så mycket med allt edit:ett litet tillägg
Ja tusen tack allihop för den här helgen, det är det trevligaste jag varit med om på år och dar.  Tack Titti för de superfina örhängena och tack Malin som fixade ihop middagen. Ett så fenomenalt omhändertagande som jag fick av Peppe har jag aldrig varit med om, hälsa honom gärna och tacka extra från mig när du träffar honom. Det var så kul att få träffa så många odlaiter på en gång!!!
Lady Hamilton
14-04-2008, 13:20
Ja nu har även jag "landat"  .........(planet från Arlanda blev försenat så jag han precis hem för att åka till jobbet......  ) Jag vill tacka alla som kom på middagen och naturligtvis även Malin72 som anordnade allt och Titti som hade så vackra örhängen till alla damer Ett speciellt tack och en kram vill jag rikta till malin72 Gillan Dealer wolkenkrabber titti49zon6 Magdis Anki V Anders Roslagen bikiv Adrian (med vänner) Överbölingen (+fru Eva) Nyutslagenros MammaMattsson blomstersmurfen Sollan
Överbölingen
14-04-2008, 13:59
Även vi kom hem lite sent i går kväll efter krångel på planet när det var på väg till Arlanda. Men de fick visst till det eftersom hemresan gick bra, och ner kommer man ju alltid.
Skrivit lite om mässintrycken i en annan tråd. I varje fall så tackar Eva och jag för en härlig kväll i goda vänners lag. Som jag tidigare sagt så är det så härligt att få träffa sybersignaturer IRL.
Blir det fler träffar så räkna med oss om vi är i närheten.
Hälsar Eva och Överbölingen
Jag vill också tacka alla för en mycket trevlig samvaro….Det gav helt klart mersmak! Speciellt vill jag tacka Lady Hamilton för res- och rumsällskapet. Malin för att hon fixade middagen, Titti för de vackra örhängena och wolkenkrabber för att han tog hand om oss tanter från ”landet” och b.la utbildade oss i konsten att åka kollektivt i Stockholm. Nu klarar vi både tunnelbana och pendeltåg. /Anki
Även Dealer har nu anlänt till bostaden efter en omväg via arbetet  Jag kunde ju inte gärna undvika jobbet idag eftersom det visade sig att chefen satt på samma tåg Naturligtvis instämmer jag i kören  och tackar er alla för härliga dagar Jag vill ändå framföra mina tack framförallt till dig Malin72 för det fina arrangemanget, speciellt till dig Wolkenkrabber för vägledning i bristen på eget ljus och särskilt till dig Anki V för välbehövlig färdkost. Men vad hade mässan varit utan den outtröttliga Lady Hamilton, den framstående Titti49zon6 och den tillitsfulla Magdis. Ja på den vägen kan jag fortsätta med er alla. Tack för en trevlig middag och kväll.
Heeeeeej! Tack för en jättetrevlig kväll! Och Malin för fixet och Titti för örhängena  och er andra för att ni kom och för att jag fick haka på oanmäld. (känns som Oscarsgalan dethär...). Nu har jag sått mina Meconopsisfrön (efter att AnkiV och Ladyn övertalat mig om att det ska funka...) och väntar oroligt på att de ska titta upp... hej hopp
Hejsan allihopa!!! Jättekul att se er till slut eller i alla fall lite mer på samma sida av mitt stånd (jag menar nu bordet jag har växterna på). Underbart med vänner som man inte träfat och ändå kan känna en sådan gemenskap med, det händer inte alltid nuförtiden. Jag ville klippa av trubadurens strängar när vi var där, jag skulle gett mycket för att få göra det... Jag hörde nästan inte smyrfen på andra sidan bordet för hans oväsen... Det var kul att umgås men nästa gång tycker i alla fall jag att vi tar ett ställe med MER utrymme, och ingen som spelar munspel rakt i örat på en när man ska försöka prata och lära känna någon, för det var omöjligt när han var igång. (nu låter jag som en gnällspik kanske men vi får det mycket roligare om vi sitter tillsammans och kan höra varandra... Det var jättebra att vi fick ses till slut och jag hoppas det blir nästa år igen, Jag önskar att det kunde bli på en fredag för söndagen är den värsta för mig och min väpnare, dessutom ska man riva monterna och sitta timmar i bil sent på kvällen efter detta,och går vi ut på kvällen innan så blir det väldigt slitigt samt farligt att köra hela vägen hem om man inte är pigg. Bamsekram till er alla...  . Mvh Adrian. Växten heter ju TILLANDSIA PALEACEA och jag sa ju det.....lyssnar du inte malin...
malin72
14-04-2008, 22:03
titti49zon6
15-04-2008, 17:01
Nu är jag hemma igen, kom sent på måndag kväll och har hållit på att packa upp allt och planterat alla fina växter som jag fått...tack alla för dom Tack till Malin för en trevlig middag och till er andra för trevligt sällskap och för alla fina ord Vi ses nästa år hoppas jag...har redan börjat spara pengar till resan
MammaMattsson
16-04-2008, 11:54
Höhö, Visst kan du visa mitt nylle på bilder från middagen, men jag vill inte att min dubbelhaka syns, Okej???? 
malin72
17-04-2008, 07:31
här kommer några bilder..väntar fortfarande på en del som ska säga att det är ok med vissa bilder men dessa ska nog gå bra sen är det några röda ögon som ska trollas bort [attachment=16893:träff1.jpg][attachment=16894:träff3.jpg] [attachment=16895:träff4.jpg][attachment=16897:träff10.jpg] [attachment=16898:träff11.jpg]
Lady Hamilton
17-04-2008, 08:25
CITAT (adrian @ 16-04-2008, 13:25)  Hej!..... Här är en liten film om hur jag skrämde besökare rejält, med hjälp av lite fiskelina..  . http://brutalablommor.se/pix/brutal.AVI  Synd att man inte fick se det.... CITAT Malin.......en del som ska säga att det är ok med vissa bilder Ja för min del går det bra (men hellst inga flera bilder på min breda bak utrymmet på resten av bilden blev så litet........såg det på lämås bilder
malin72
17-04-2008, 08:45
Överbölingen
17-04-2008, 10:31
Tack för bilderna! Går bra att visa bilder om vi är med. Alltid skrämmer man någon.
CITAT (adrian @ 16-04-2008, 13:25)  Hej! Här är en liten film om hur jag skrämde besökare rejält, med hjälp av lite fiskelina..  . http://brutalablommor.se/pix/brutal.AVIVi såg det, Dealer och jag, och det var "skitkul" om man nu får säga så................speciellt när man såg hur folk omkring reagerade  ..............  ............hihi
Ja för min del går det bra (men hellst inga flera bilder på min breda bak utrymmet på resten av bilden blev så litet........såg det på lämås bilder[/quote] Var e den bilden?? Den vill jag ju se...
Lady Hamilton
18-04-2008, 15:43
CITAT (adrian @ 17-04-2008, 23:49)  Ja för min del går det bra (men hellst inga flera bilder på min breda bak utrymmet på resten av bilden blev så litet........såg det på lämås bilderVar e den bilden?? Den vill jag ju se...   Det tror jag inte.........................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|