Sidor: 1, 2, 3, 4
Monaxe
så roligt detta låter, är avundsjuk... -cry-.gif
Men hoppas ändå att ni får riktigt kul tummenupp.gif
titti49zon6
Skynda, skynda på att anmäla er till middagen, tiden går ut på Torsdag nästa vecka
Jag saknar minst en person,hihi hon vet nog vem jag menar, men namnet finns inte med på
listan
Det ryms faktiskt flera i vårt eget rum på Da Peppes wub.gif så gör slag i saken och anmäl er tummenupp.gif
adrian
Hejsan!
Jag undrar vad det kostade?
Jag har med mig en ny väpnare i år, han är med och fäktas i vår medeltida fäktförening.
Han följer nog med om det inte blir tokdyrt.
Mvh Adrian
malin72
Hallåj Adrian! (och alla andra)

jo det är väl blandade priser beroende på vad man vill ha (jag tex har inte råd med 3 rätters) vill ju ha pengar på mässan!!!!
men i deras länk så finns det en meny tummenupp.gif jag talade med Peppe idag och vi sa att när vi samlas kl 19.00 så beställer vi det vi själva vill ha
- alltså inget beställt i förväg så man kan ju ta det man känner passar tummenupp.gif
Kul att du tar med dig din fäktar kompis hoppas att han kan hitta något som passar smile.gif
du kan väl säga till om han ska med för senast på to nästa vecka ska jag ringa till Peppe så han vet antalet!! Det är pga av att han vill veta hur han ska möblera i rummet 000.gif
peppes hemsida
Sylvia
Ja ni alla glada... hade varit kul att vara med, men nu är jag i Älvsjö redan på onsdag (dag för press) + torsdag, så tyvärr sitter jag i bilen o kör hemåt på lördag... sad.gif
Ni får ha det sååå roligt! wub.gif
nina L
var ska middagen vara? sorry orkar inte läsa alla sex sidor för att hitta svaret ! ont i skrollfingret innocent.gif
Anki V
Inte ens två inlägg uppåt? blink.gif Det där fingret bör du nog söka hjälp för.
Mässmiddag

/Anki
adrian
Hejsan!
Han ska med för han är ju min väpnare och jag kan inte ut och strida utan en sådan... kompiskram.gif
Vi blir alltså 2 st rejäla karlar som kommer i tid hoppas jag, vet ej när mässan stänger..(?).
Sen ska vi hitta dit på nåt sätt...
malin72
malin72
Gillan
Dealer
wolkenkrabber i egen hög person
titti49zon6 (inte så hög men hoppas att jag syns,hihi)
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv
Adrian
Överbölingen
Eva
Nyutslagenros
MammaMattsson
Adrians Väpnare

tummenupp.gif Kul då ser det väl ut så här nu om jag inte missat något g.gif
Att hitta är jätte lätt....om man tex tar tunnelbanan från centralen till gamlastan så går man bara åt vänster sen lite längre bort och lite snett till hö så står jag [attachment=16391:Ygsmil_20_8_.jpg] men det är bara att pma om någon känner sig osäker tummenupp.gif
Snart ska vi alla ses.......yiohoooooooooo efter en dag på mässan yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

bikiv
Ja! Det ska bli jättekul!

Bra att få förhandsinfo från mässan, jag ska ju inte dit förrän på söndagen!

Vi ses biggrin.gif
malin72
CITAT (bikiv @ 07-04-2008, 21:19) *
Ja! Det ska bli jättekul!

Bra att få förhandsinfo från mässan, jag ska ju inte dit förrän på söndagen!

Vi ses biggrin.gif

ohmy.gif ska du bara dit på sö??? jaha du men nu blev jag rädd att du inte skulle komma på middagen sweatingbullets.gif pustar ut yes.gif ses snart yahoo.gif
adrian
Hej!
Jag är i sista sekunden kanske men jag och min väpnare skall sova iu en keramik ateljé som jag lånar för 4:e året i rad.
Hon som har denna och kanske hennes väninna vill följa med och äta om det finns plats.

Vi blir då minst 3 st, kanske 4 st.

Adrian
Adrians väpnare
Ziggy (är precis som Pippi långstrump)
Lotta

Hoppas det går...

Mvh Adrian
malin72
CITAT (adrian @ 08-04-2008, 15:54) *
Hej!
Jag är i sista sekunden kanske men jag och min väpnare skall sova iu en keramik ateljé som jag lånar för 4:e året i rad.
Hon som har denna och kanske hennes väninna vill följa med och äta om det finns plats.

Vi blir då minst 3 st, kanske 4 st.

Adrian
Adrians väpnare
Lotta

Hoppas det går...

Mvh Adrian

jo med tanke på att det är tisdag och inte många fler odliater verkar hänga på dunno.gif så självklart är det ok tummenupp.gif

malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv
Adrian
Överbölingen
Eva
Nyutslagenros
MammaMattsson
Adrians Väpnare
Lotta

så där nu är vi 18 personer och rummet rymmer som högst 30 personer så det finns plats för flera om någon känner att dom vill med 000.gif
MammaMattsson
Plågar mig själv nu för att jag skall på lokal.

Noppar ögonbrynen, och skall färga i dem en aning så ni ser vilket humör jag kommer att vara på.

...Aj!
Magdis
Plocka ögonbrynen kanske man borde göra, så man inte är som ett enda jätteögonbryn när vi ses! naughty.gif
nina L
CITAT (Anki V @ 06-04-2008, 10:46) *
Inte ens två inlägg uppåt? blink.gif Det där fingret bör du nog söka hjälp för.
Mässmiddag

/Anki

Har gjort men artrosen har de ingen bot för och lätt när man vet var inlägget är. Jag började läsa på sid ett och adressen fanns på sid sex eller
malin72
putt whist.gif sista chansen att anmäla sig är imorgon..jag ringer in antalet på kvällen flirting.gif
maramara
CITAT (malin72 @ 31-01-2008, 10:53) *
japp hej igen då....eftersom att min lilla hemlis kom ut whist.gif så vet ni ju vart vi ska träffas på kvällen tummenupp.gif
som det är nu ska jag åka in till Peppe som har restaurangen och gå igen om hur vi ska lägga upp det, Han vet att vi ska ett eget rum och det kommer nog bli jätte trevligt!
som ni ser så finns meny på deras sida men jag ska tala med honom om det tex går att göra andra rätter eller hur han tycker att det kan bli bra yes.gif

Att Magdis ska äta mat det vet dom redan giggle.gif talar alltså om att det finns allergi men om det är någon annan som har något som dom är absolut allergiska emot så säg bara till!!!

jag kommer att sätta tiden till 19.00 så har vi några timmar att ha trevligt på innan dom stänger bravo.gif

men jag tycker nog att jag saknar några som tänkte vara med dunno.gif hoppas att någon mera lägger till sig, det blir ju bara trevligt tummenupp.gif
kerstin????? ska du resa bort eller blush.gif

Hej, Jag vet att jag tidigt i våras anmälde mitt intresse för träffen på lördag. men nu visar det sig att bussen bara går på fredagen. Vill att du ska veta att jag inte ändrade mig men måste anpassa mig efter bussarna. Ni får ha det så kul på lördag, ska tänka på er. Själv ska jag se till att få ut så mycket som möjligt under fredagen. maramara
Eva St
smiley_small_hug.gif Säger bara HA DET SÅ JÄTTETREVLIGT PÅ MÄSSAN OCH MIDDAGEN Men glöm inte att det ska finnas plats för er själva hem också och inte bara era växter. Tror ni att jag är sugen eller nono.gif inte alls. Förväntar mig både bilder och berättelser om hur ni haft det. Ha det riktigt gott önskar Eva
Blomstersmurfen
Jag jobbar fram till 19:00, men om jag får dyka upp lite sent så skulle jag faktiskt kunna få träffa er alla en stund.

Är det för sent att anmäla sig?
malin72
CITAT (Blomstersmurfen @ 10-04-2008, 07:05) *
Jag jobbar fram till 19:00, men om jag får dyka upp lite sent så skulle jag faktiskt kunna få träffa er alla en stund.

Är det för sent att anmäla sig?

nej det är inte försent tummenupp.gif jätte kul om du kommer jag säger ju bara att vi har en eftersläntrare som kommer 000.gif det går jätte bra, som jag skrev tidigare så är bara anmälan till för att dom vill veta hur dom ska ställa och duka borden! men då lägger jag till dig på listan då yes.gif
malin72

malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv
Adrian
Överbölingen
Eva
Nyutslagenros
MammaMattsson
Adrians Väpnare
Lotta
blomstersmurfen

så där ja tummenupp.gif
Gillan
Nu syns vi snart hör ni! yahoo.gif yahoo.gif bravo.gif .........................om ca 2 tim åker vi angel_not.gif
malin72
yahoo.gif yahoo.gif så var det klart då...vi blir 19 st till middagen tummenupp.gif

och jag längtar såååååååå!!!!!!!!!!! bravo.gif

[attachment=16565:yg29.gif]
Anders Roslagen
Tack Malin för arrangerandet - och tack också alla övriga som gjorde det till en trevlig kväll!!

(Jag fotade inte men det kommer in bilder i morgon antar jag.)
bikiv
Tack alla för en jättetrevlig kväll! Det hade du ordnat bra Malin! tummenupp.gif

Kul att träffas IRL, hoppas på fler träffar! Kram på er!

Birgitta
Blomstersmurfen
Jag vill också tacka för en trevlig kväll, även om jag tyvärr inte fick vara med så länge eftersom jag jobbar.

Jättetrevligt Malin! Vilket engagemang! thanks.gif

Och tack snälla du som gav mig så fina örhängen (hjälp, presentationen gick så fort, så jag törs inte skriva namnet av rädsla för att skriva fel!) thanks.gif

Som jag sade, Malin, så är jag inne här lite udda tider på dygnet crazy.gif Var är alla? dunno.gif

Tack allihopa! Det var roligt att få se några ansikten bakom alla nicknames! Nästa år får vi hoppas att vi blir fler!
wolkenkrabber
ja tack alla för en superb kväll! och ett rejält tack till malin som fick det hela att gå ihop!
MammaMattsson
Jätteroligt!

Jag tror att det kanske betydde mer för mig än ni tror då jag vågade komma, jag gick ett varv extra i Gamla Stan, med knäna som kastanjetter, inte för att jag är blyg, jag pratade nog så att öronen blödde på er...

Men, jag är sååå glad över att jag vågade!

Och, visst är det fantastiskt att människor från hela Sverige, i alla åldrar kan samlas tack vare ett gemensamt intresse, det finns ju alltid något att tala om, vilket jag saknar, då inget trädgårdshuvud finns i närheten här.

Jättetack för örhängena! De matchar perfekt till min vigselring och ett halsband som hör till. Jag har stoltserat hela dagen med dem! thanks.gif
Gillan
Tack detsamma allihop, det var en trevlig kväll och jättekul att få träffa en massa nya Odlaiter och få ett ansikte och en röst till era nick. Framför allt var det skoj att alla som anmält sig och dessutom nån extra dök upp tummenupp.gif . Synd bara att det blir så få minuter till var och en, men man kan inte få allt flirting.gif . En kram till titti, som gav mig örhängen i "samma" färg som smyckena jag hade sedan innan kompiskram.gif

Ett extra stort tack vill även jag ge till malin som fixat och donat så mycket med allt smiley_small_hug.gif thanks.gif blomma.gif rose.gif

edit:ett litet tillägg
malin72
tack ska ni ha för alla snälla ord blush.gif wub.gif
och jag är så glad över kom bravo.gif jag hade jätte trevligt och tack så mycket för min eftertraktade brutala som jag sneglat på i några år thanks.gif bild kommer, måste bara höra med Adrian vad den hette!!!
och Tack Titti för örhängena wub.gif

nu kommer vi bara till en fråga! Jag vill ju så klart att vi alla visar våra bilder (även om man kanske sitter med mat i mun tongue.gif ) men någon kanske inte vill visas..kan ni pma då eller så unsure.gif eller ska jag skicka pm och fråga alla dunno.gif

många smiley_small_hug.gif till er alla och jag längtar redan till nästa år a0a.gif a0a.gif
Magdis
Ja tusen tack allihop för den här helgen, det är det trevligaste jag varit med om på år och dar. smiley_small_hug.gif Tack Titti för de superfina örhängena och tack Malin som fixade ihop middagen. Ett så fenomenalt omhändertagande som jag fick av Peppe har jag aldrig varit med om, hälsa honom gärna och tacka extra från mig när du träffar honom.
Det var så kul att få träffa så många odlaiter på en gång!!!

Lady Hamilton
Ja nu har även jag "landat" sweatingbullets.gif .........(planet från Arlanda blev försenat så jag han precis hem för att åka till jobbet...... giggle.gif )
Jag vill tacka alla som kom på middagen och naturligtvis även Malin72 som anordnade allt och Titti som hade så vackra örhängen till alla damer kompiskram.gif
Ett speciellt tack och en kram vill jag rikta till

malin72
Gillan
Dealer
wolkenkrabber
titti49zon6
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
bikiv
Adrian (med vänner)
Överbölingen (+fru Eva)
Nyutslagenros
MammaMattsson
blomstersmurfen
Sollan
Överbölingen
Även vi kom hem lite sent i går kväll efter krångel på planet när det var på väg till Arlanda. Men de fick visst till det eftersom hemresan gick bra, och ner kommer man ju alltid.

Skrivit lite om mässintrycken i en annan tråd. I varje fall så tackar Eva och jag för en härlig kväll i goda vänners lag. Som jag tidigare sagt så är det så härligt att få träffa sybersignaturer IRL.

Blir det fler träffar så räkna med oss om vi är i närheten.

Hälsar Eva och Överbölingen
Anki V
Jag vill också tacka alla för en mycket trevlig samvaro….Det gav helt klart mersmak!

Speciellt vill jag tacka Lady Hamilton för res- och rumsällskapet. Malin för att hon fixade middagen, Titti för de vackra örhängena och wolkenkrabber för att han tog hand om oss tanter från ”landet” och b.la utbildade oss i konsten att åka kollektivt i Stockholm.

Nu klarar vi både tunnelbana och pendeltåg. tummenupp.gif

/Anki
Dealer
Även Dealer har nu anlänt till bostaden efter en omväg via arbetet sweatingbullets.gif Jag kunde ju inte gärna undvika jobbet idag eftersom det visade sig att chefen satt på samma tåg ranting.gif
Naturligtvis instämmer jag i kören yaay.gif och tackar er alla för härliga dagar tummenupp.gif
Jag vill ändå framföra mina tack framförallt till dig Malin72 för det fina arrangemanget, speciellt till dig Wolkenkrabber för vägledning i bristen på eget ljus och särskilt till dig Anki V för välbehövlig färdkost. Men vad hade mässan varit utan den outtröttliga Lady Hamilton, den framstående Titti49zon6 och den tillitsfulla Magdis.

Ja på den vägen kan jag fortsätta med er alla. Tack för en trevlig middag och kväll.
Sollan
Heeeeeej! Tack för en jättetrevlig kväll! Och Malin för fixet och Titti för örhängena thanks.gif och er andra för att ni kom och för att jag fick haka på oanmäld. (känns som Oscarsgalan dethär...).
Nu har jag sått mina Meconopsisfrön (efter att AnkiV och Ladyn övertalat mig om att det ska funka...) och väntar oroligt på att de ska titta upp...
hej hopp
adrian
Hejsan allihopa!!!

Jättekul att se er till slut eller i alla fall lite mer på samma sida av mitt stånd (jag menar nu bordet jag har växterna på).

Underbart med vänner som man inte träfat och ändå kan känna en sådan gemenskap med, det händer inte alltid nuförtiden.

Jag ville klippa av trubadurens strängar när vi var där, jag skulle gett mycket för att få göra det... naughty.gif

Jag hörde nästan inte smyrfen på andra sidan bordet för hans oväsen... ranting.gif

Det var kul att umgås men nästa gång tycker i alla fall jag att vi tar ett ställe med MER utrymme, och ingen som spelar munspel rakt i örat på en när man ska försöka prata och lära känna någon, för det var omöjligt när han var igång.

(nu låter jag som en gnällspik kanske men vi får det mycket roligare om vi sitter tillsammans och kan höra varandra... yahoo.gif

Det var jättebra att vi fick ses till slut och jag hoppas det blir nästa år igen, Jag önskar att det kunde bli på en fredag för söndagen är den värsta för mig och min väpnare, dessutom ska man riva monterna och sitta timmar i bil sent på kvällen efter detta,och går vi ut på kvällen innan så blir det väldigt slitigt samt farligt att köra hela vägen hem om man inte är pigg.

Bamsekram till er alla...smile.gif.

Mvh Adrian.

Växten heter ju TILLANDSIA PALEACEA och jag sa ju det.....lyssnar du inte malin... d010.gif
malin72
CITAT (adrian @ 14-04-2008, 22:53) *
Växten heter ju TILLANDSIA PALEACEA och jag sa ju det.....lyssnar du inte malin... d010.gif

visst ja så var det ju giggle.gif men det blev så mycket med alla namn hit och dit...tina blev hasse (var det så) ja mm så det liksom föll mig ur minnet whist.gif nä då jag var så vaken så yahoo.gif

visst ja...bilder!!!!! Adrian jag skulle så gärna vilja ha iallaflall bilden du tog när jag fick min TILLANDSIA PALEACEA från Titti, visst hade du kameran framme g.gif bravo.gif
titti49zon6
Nu är jag hemma igen, kom sent på måndag kväll och har hållit på att packa upp allt och planterat
alla fina växter som jag fått...tack alla för dom
Tack till Malin för en trevlig middag och till er andra för trevligt sällskap och för alla fina ord
Vi ses nästa år hoppas jag...har redan börjat spara pengar till resan
MammaMattsson
Höhö,
Visst kan du visa mitt nylle på bilder från middagen, men jag vill inte att min dubbelhaka syns, Okej????

whistling.gifg.gif wink.gif
adrian
Hej!
Här är lite bilder från mässan:

Här är en liten film om hur jag skrämde besökare rejält, med hjälp av lite fiskelina..smile.gif.

http://brutalablommor.se/pix/brutal.AVI
malin72
här kommer några bilder..väntar fortfarande på en del som ska säga att det är ok med vissa bilder men dessa ska nog gå bra whist.gif sen är det några röda ögon som ska trollas bort sleep.gif
[attachment=16893:träff1.jpg][attachment=16894:träff3.jpg]
[attachment=16895:träff4.jpg][attachment=16897:träff10.jpg]
[attachment=16898:träff11.jpg]
Lady Hamilton
CITAT (adrian @ 16-04-2008, 13:25) *
Hej!.....
Här är en liten film om hur jag skrämde besökare rejält, med hjälp av lite fiskelina.. smile.gif .

giggle.gif Synd att man inte fick se det....

CITAT
Malin.......en del som ska säga att det är ok med vissa bilder
Ja för min del går det bra (men hellst inga flera bilder på min breda bak crazy.gif utrymmet på resten av bilden blev så litet........såg det på lämås bilder
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 17-04-2008, 09:25) *
Ja för min del går det bra (men hellst inga flera bilder på min breda bak crazy.gif utrymmet på resten av bilden blev så litet........såg det på lämås bilder

men bilden som jag la i hennes bild tråd då?? den tycker jag är jätte fin på dig blush.gif kompiskram.gif
Överbölingen
Tack för bilderna! Går bra att visa bilder om vi är med. Alltid skrämmer man någon.
Gillan
CITAT (adrian @ 16-04-2008, 13:25) *
Hej! Här är en liten film om hur jag skrämde besökare rejält, med hjälp av lite fiskelina.. smile.gif .

Vi såg det, Dealer och jag, och det var "skitkul" om man nu får säga så................speciellt när man såg hur folk omkring reagerade giggle.gif .............. blink.gif ............hihi
adrian

[/quote]

Var e den bilden??

Den vill jag ju se... whistling.gif naughty.gif
Lady Hamilton
CITAT (adrian @ 17-04-2008, 23:49) *

Var e den bilden??

Den vill jag ju se... whistling.gif naughty.gif

sleep.gif Det tror jag inte.........................
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 18-04-2008, 16:43) *
sleep.gif Det tror jag inte.........................

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif ...........................tror jag visst att han vill giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon