Sidor: 1, 2, 3, 4
malin72
CITAT (Magdis @ 03-02-2008, 23:25) *
Jag tycker mig ha sett tidigare att Cathis ville med också. Jag ska PM:a henne och fråga.

jadå hon ska med hoppas jag för jag har skrivit ner henne i mina anteckningar smile.gif
titti49zon6
Puffar bara upp lite, någon kanske har missat denna tråd smile.gif
bikiv
Hejsan!

Får man hänga på? Det här låter ju jättekul!

// Birgitta
malin72
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
NyUtslagenRos
Adrian
Wolkenkrabber
Bikiv
Cahtis unsure.gif

yahoo.gif flera som längtar????
Magdis
CITAT (malin72 @ 07-02-2008, 23:22) *

Jaaaaaaag! Det ska bli så himla kuuuuul!
Cathis
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
NyUtslagenRos
Adrian
Wolkenkrabber
Bikiv
Cahtis unsure.gif

Jadå jag kommer också yes.gif
Lady Hamilton

Inte ett dugg................ angel_not.gif ............ whist.gif
Maggan H
Tyvärr kommer jag inte på middagen, men ska göra vad jag kan för att komma till mässan i alla fall! Börjar ett nytt jobb precis i faggorna och kan inte börja med att ta ledigt, så det blir i så fall ett snabbesök!
Överbölingen
Hej!

Hustru Eva och jag hoppas att vi är välkomna. Låter kul och skall bli skoj att få träffa nya trädgårdsvänner.

Bengt/Överbölingen
Lady Hamilton
Klart att ni är kompiskram.gif

Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
NyUtslagenRos
Adrian
Wolkenkrabber
Bikiv
Cahtis
Överbölingen & Eva
tummenupp.gif
malin72
skojj tummenupp.gif skrev in er direkt bravo.gif

ok så här är läget eftersom att det var tänk att jag ska åka in och tala med peppe så blir det lite svårt nu med en sambo som jobbar i Grekland rtfm.gif men jag ska i veckan ringa till honom och rummet är ju klart men ska saäga tiden och fråga när han vill ha sista anmälningsdag tummenupp.gif så fortsättning kommer i veckan 000.gif (peppe börjar nämnligen kl 16 så det är svårt för mig med barnen mm så jag slår en pling)
malin72
ok här kommer den........uppdateringen ang middagen bravo.gif
efter att varit sjuk i flera veckor och sedan barnen på det så kom jag äntligen i väg till da peppe tummenupp.gif
kvällen är bokad till 19.00 yahoo.gif vi har det lilla egna rummet som tar upp till 30 personer (så om flera vill så anmäl er gärna) Peppe kommer att göra klart borden till antalet jag ringer om dagen innan vi ska dit...
så sista anmälnings dag blir alltså to den 10/4

Han har även noterat att vi har en med oss som är väldigt glutenallergisk så det kommer fixas bra mat till henne!!!
Är någon annan väldigt allergisk emot något så säg gärna till så säger jag till ang det smile.gif
ok här kommer det.........här inne ska vi sitta (Peppe tog kort så vi skulle se hur det ser ut) giggle.gif
[attachment=14705:dapeppe1.jpg] in mot vä sida av rummet sitter trötta jag
[attachment=14706:dapeppe2.jpg] här står jag emot hö sida vid fönstret blush.gif

så att ni kan få en bild av hur det ser ut.....Peppe hälsar oss så välkomna tummenupp.gif

och ja jag längtar såååååååå yahoo.gif yahoo.gif

da Peppe länkar igen !!!
Anders Roslagen
CITAT (malin72 @ 08-03-2008, 22:27) *
[b][color=#800080][size=3].../

Han har även noterat att vi har en med oss som är väldigt glutenallergisk så det kommer fixas bra mat till henne!!!
.../

Om man är väldigt glutenkänslig räcker det med smulor för att bli sjuk... Restaurangen måste ha två separata kök för att få kalla en rätt garanterat glutenfri. Vet inte hur illa det är med intoleransen i de här fallen. Själv klarar jag gluten hyfsat men kan inte äta det dagligen, det finns olika nivåer på överkänsligheten.

Jag kommer gärna med på middagen!
malin72
CITAT (Anders Roslagen @ 09-03-2008, 00:28) *
Om man är väldigt glutenkänslig räcker det med smulor för att bli sjuk... Restaurangen måste ha två separata kök för att få kalla en rätt garanterat glutenfri. Vet inte hur illa det är med intoleransen i de här fallen. Själv klarar jag gluten hyfsat men kan inte äta det dagligen, det finns olika nivåer på överkänsligheten.

Jag kommer gärna med på middagen!

ja jag hoppas med att det löser sig...han var väl medveten om vad det handlade om så jag kan inte mera än hoppas att det blir bra blush.gif

vad skojj att du vill följa med då skriver jag upp dig/malin

Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
NyUtslagenRos
Adrian
Wolkenkrabber
Bikiv
Cahtis
Överbölingen & Eva
Anders Roslagen

ja då ser det väl ut så här nu om jag inte missat någon tummenupp.gif
Magdis
För min del kommer det att ordna sig med glutenfrågan i och med att han är medveten om det. Jag brukar äta ute ibland annars också och då funkar det. Så det är nemas problemas....
malin72
CITAT (Magdis @ 09-03-2008, 10:18) *
För min del kommer det att ordna sig med glutenfrågan i och med att han är medveten om det. Jag brukar äta ute ibland annars också och då funkar det. Så det är nemas problemas....

giggle.gif hoppas det för han började tala om en fin köttbit och citron och ja han fixade till nåt gott i huvudet såg jag whist.gif men han kommer att fråga mig vem du är och sen fixar ni till något gottis tummenupp.gif
Magdis
CITAT (malin72 @ 09-03-2008, 11:27) *
giggle.gif hoppas det för han började tala om en fin köttbit och citron och ja han fixade till nåt gott i huvudet såg jag whist.gif men han kommer att fråga mig vem du är och sen fixar ni till något gottis tummenupp.gif

Ja det brukar inte vara några problem att beställa en köttbit så länge som såsen är redd med maizena t.ex, de flesta restauranger har genomgående glutenfria såser numera. Det enda som kunde blivit problematiskt vore om det bara funnits pasta och pizza, men på såna där finare restauranger brukar man kunna välja på många rätter. tummenupp.gif
Gillan
Åhhh, vad kul det ska bli yahoo.gif . Nu är vi summa sumarum 15 st anmälda! Det finns plats för ytterligare 15 st!!! Nog måste det väl vara fler som inte är allt för blyga och tillräckligt galna för att träffa ett gäng likasinnade? smiley_small_hug.gif
malin72
ja visst flera hoppas vi på....jag vet om att bortfall av dom vi är men hon talar nog om det snart g.gif så då är vi en färre..så kom igen nu och haka på tummenupp.gif jag tänkte att vi kanske ska göra en ny uppdaterning så att vi vet att dom som står ska med 000.gif
jag börjar för det ska mycket till att jag inte kommer...... yahoo.gif yahoo.gif

malin72
Gillan
malin72
Gillan
Dealer
wolkenkrabber
malin72
Gillan
Dealer
wolkenkrabber i egen hög person
titti49zon6
malin72
Gillan
Dealer
titti49zon6 (inte så hög men hoppas att jag syns,hihi)
Magdis
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv
CITAT (Anders Roslagen @ 11-03-2008, 17:04) *
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Bikiv

Lady Hamilton
CITAT (bikiv @ 12-03-2008, 21:09) *

-cry-.gif får inte jag vara med längre?
Magdis
CITAT (Lady Hamilton @ 12-03-2008, 21:27) *
-cry-.gif får inte jag vara med längre?

Nämen vart tog du vägen??!! crying.gif Du ska med om jag så ska måsta släpa dig i fötterna hela vägen! rotfl.gif

Eidt: citatet blev konstigt, har fixat det nu.
malin72
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv

vet inte vad som hände men klart att du ska vara med vännen trostar.gif kram2.gif

Cathis
CITAT (malin72 @ 11-03-2008, 10:00) *
ja visst flera hoppas vi på....jag vet om att bortfall av dom vi är men hon talar nog om det snart g.gif så då är vi en färre..så kom igen nu och haka på tummenupp.gif jag tänkte att vi kanske ska göra en ny uppdaterning så att vi vet att dom som står ska med 000.gif
jag börjar för det ska mycket till att jag inte kommer...... yahoo.gif yahoo.gif

malin72

Och som jag redan sagt till Malin, men som jag glömt och skriva här blush.gif , kan jag tyvärr inte komma på middagen. Jag åker hem redan på lördag igen -cry-.gif . Jättebesviken men ibland får man inte ihop det. Kommer ju att träffa dom flesta på fikat iaf hoppas jag bravo.gif
Överbölingen
Dags för lite mer info!
Har inte hittat plats och tid men det kanske står någonstans.
Har jag tolkat det rätt att det är 15 anmälda?

Visst borde vi bli fler!
Kom loss nu!

Överbölingen
malin72
CITAT (Överbölingen @ 14-03-2008, 15:44) *
Dags för lite mer info!
Har inte hittat plats och tid men det kanske står någonstans.
Har jag tolkat det rätt att det är 15 anmälda?

Visst borde vi bli fler!
Kom loss nu!

Överbölingen

Bengt!! om du kikar på sidan 4 så har jag gjort en uppdatering tummenupp.gif där står tid, plats och en länk till stället samt bilder på mig inne i vårat lilla rum blush.gif
wolkenkrabber
CITAT (Magdis @ 12-03-2008, 23:00) *
Nämen vart tog du vägen??!! crying.gif Du ska med om jag så ska måsta släpa dig i fötterna hela vägen! rotfl.gif

Eidt: citatet blev konstigt, har fixat det nu.

hon kommer att komma med även om jag så måste släpa henne igenom tullen, för norrland ligger väl utanför tullarna?
Lady Hamilton
CITAT (wolkenkrabber @ 15-03-2008, 00:01) *
hon kommer att komma med även om jag så måste släpa henne igenom tullen, för norrland ligger väl utanför tullarna?

rotfl.gif a0a.gif
Tobb
Ska ta och fundera på saken, men låter skoj.
malin72
jo för att jag lätt ska kunna hålla räkningen så var ju meningen att vi skulla fylla på listan igen..tycker mig sakna några nu unsure.gif

malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv

när sen någon ska med kopiera bara och lägg till erat namn på listan tummenupp.gif
även om man tyvärr måste ta bort sig så gör vi det i listan.... 000.gif
malin72
jag hoppas att ni förstog alla att det är en ny lista unsure.gif ..och det gäller för alla även dom som redan stod med från början att man skriver till sig igen...alltså jag fyller inte på eller tar bort det gör ni själv tummenupp.gif och sen räknar jag ihop allt dagen innan och kontaktar Peppe...
så den som är nu fyller ni bara på vart efter innocent.gif
titti49zon6
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv
Adrian

nu är det inte sååå länge kvar, kom igen alla som ska på mässan och kan
ta ledigt på Lördag kväll, ska bli så kul att sitta och surra o käka med er
Anders Roslagen
CITAT (malin72 @ 17-03-2008, 23:45) *
[color=#800080]jag hoppas att ni förstog alla att det är en ny lista unsure.gif ..och det gäller för alla även dom som redan stod med från början att man skriver till sig igen...

Men kan det inte bli så att en del har anmält sig och fått anmälan bekräftad här och inte är inne på forumet eller i tråden innan middagen...? Tänker lite på t.ex. Bengt (Överbölingen) och Eva som man inte ser här så ofta. Du kanske åtminstone ska PM:a dem som anmält sig tidigare för att kolla om de tror att det räckte med att anmäla sig en gång...?
malin72
gjort tummenupp.gif
Överbölingen
Hej fixarMalin!
Eva och jag kommer.

Överbölingen
malin72
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv
Adrian
Överbölingen
Eva
Nyutslagenros

titta...så fint men ännu finns plats för flera tummenupp.gif
MammaMattsson
CITAT (malin72 @ 19-03-2008, 10:42) *
malin72
Gillan
Dealer
Magdis
Anki V
Anders Roslagen
Lady Hamilton
bikiv
Adrian
Överbölingen
Eva
Nyutslagenros

titta...så fint men ännu finns plats för flera tummenupp.gif

Hmm,

Detta låter mycket frestande, jag har inte varit på restaurant på säkert två år.
Är en lågpostande doldis välkommen också?
Anki V
CITAT (MammaMattsson @ 31-03-2008, 16:26) *
Hmm,

Detta låter mycket frestande, jag har inte varit på restaurant på säkert två år.
Är en lågpostande doldis välkommen också?

Självklart tummenupp.gif ....och jag är helt övertygad om att jag talar för alla!

Anki
malin72
absolut tummenupp.gif nu när jag är hemma igen från grekland så blir jag glad att se att någon till vill med vi har ju platser kvar så haka på nu bravo.gif det är ju bara någon vecka kvar innan jag ringer in antalet yahoo.gif ska jag lägga till dig på listan då MammaMattsson??
MammaMattsson
CITAT (malin72 @ 31-03-2008, 17:08) *
absolut tummenupp.gif nu när jag är hemma igen från grekland så blir jag glad att se att någon till vill med vi har ju platser kvar så haka på nu bravo.gif det är ju bara någon vecka kvar innan jag ringer in antalet yahoo.gif ska jag lägga till dig på listan då MammaMattsson??

Jepp!

Jag har bestämt mig för att jag förtjänar att gå på lokal utan make och barn!

Det var över två år sedan, har jag kommit på, och Gamla Stan är perfekt för mig, då det är nära till Slussen och Värmdöbussarna, så jag lätt tar mig både dit och hem.

( Har inget körkort...Och på lokal finns det säkert ett glas vitt till mig...)
Gillan
Åhh, vad kul med ännu en som vågar sig på oss galningar crazy.gif . Välkommen MammaMattson tummenupp.gif
Magdis
Vad roligt att du kommer MammaMattsson! Ju fler desto roligare!
titti49zon6
Jag säger som Magdis och dom andra, ju fler som kommer desto roligare tummenupp.gif
och jag vill ju ha valuta för resan och pengarna och träffa så många som möjligt giggle.gif
kanske nån fler som känner sig manad att träffa ett glatt gäng från Odla, än är det inte för sent
att anmäla sig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon