Sidor: 1, 2, 3, 4
malin72
hej på er alla odla vänner!!!

nu är det dags att börja se hur många vi blir, eftersom att jag ska se om vi får plats på stället jag tänk (hemligt tills jag vet antalet) så måste vi börja samla oss nu tummenupp.gif
allt beror ju på antalet som vill vara med och träffas och ha trevligt på kvällen...
som det är tänkt kommer det finnas så att alla kan välja mat och förhoppningsvis är det då klart till tiden vi säger att vi ska vara där 000.gif
Så nu vill jag veta vilka vill vara med under middagen....jag måste ju självklart räkna med bortfall och ev tillkommande men i det stora hela behövs en siffra.....tiden går snabbt nu yes.gif jag hoppas på att vi blir många och har en riktigt trevlig kväll efter våran härliga dag på mässan yahoo.gif
Datum: lördagen den 12 april

en tid... ja mässan stänger ju 18.00 sen vill man väl vila sig och fixa till sig så ev 20.30!!!
Ett sista datum för anmälan kommer att tillkomma för att restaurangen måste veta tummenupp.gif men det gäller nog att vi är ute i god tid
Lady Hamilton
Jag är 2 kompiskram.gif Och vi är med tummenupp.gif
Gillan
Och jag är inte riktigt säker på om jag kommer att vara en eller två, men att jag kommer, det vet jag yahoo.gif
titti49zon6
Jag kommer, resa och boende är klart bravo.gif åh, vad jag längtar, hoppas att tiden går fort tummenupp.gif
Magdis
Jag anmäler mig också. smile.gif smile.gif
Gillan
CITAT (Gillan @ 17-01-2008, 17:15) *
Och jag är inte riktigt säker på om jag kommer att vara en eller två, men att jag kommer, det vet jag yahoo.gif

Och jag blev visst två ändå tummenupp.gif bravo.gif
Österläge
Jag tror att jag kommer, beror på om jag får sova hos nån kompis, håller på o kollar upp det... Men jag anmäler mig preliminärt! smile.gif
Magdis
CITAT (Gillan @ 17-01-2008, 18:54) *
Och jag blev visst två ändå tummenupp.gif bravo.gif

Vad roligt! smile.gif Klart att Dealer måste med...inte kan han missa detta??!! Sen måste ni ju vara två för att bära hem allting också. flirting.gif
Nybörjar-Linda
När och var träffas ni på mässan på lördagen? Har inte hittat någon tid...
malin72
CITAT (Nybörjar-Linda @ 18-01-2008, 10:24) *
När och var träffas ni på mässan på lördagen? Har inte hittat någon tid...

tänkte du på dagen Linda inne på mässan eller?
Nybörjar-Linda
Ja, precis!
malin72
CITAT (Nybörjar-Linda @ 18-01-2008, 12:19) *
Ja, precis!

ok en träff under dagen gör vi i en egen tråd....tex en fika vid 14.30 eller så tummenupp.gif
wolkenkrabber
Här med anmäler jag mig till middagen, även fast det kanske är rätt självklart att jag kommer ^^
Gillan
CITAT (Magdis @ 17-01-2008, 22:13) *
Vad roligt! smile.gif Klart att Dealer måste med...inte kan han missa detta??!! Sen måste ni ju vara två för att bära hem allting också. flirting.gif

Jaaa, hur skulle en så finlemmad kvinna som jag orka med det själv naughty.gif
titti49zon6
Puffar upp tråden.....nog är det väl fler som kommer på middagen confused.gif
NyUtslagenRos
Hej hopp här!
jo jag kommer troligen med smile.gif
malin72
kul kul jag antecknar vart efter ni skriver i tummenupp.gif men visst var det väl flera som skulle komma med i år dunno.gif
Cathis
Hoppsan detta glömde jag ju.

Jag kommer också yes.gif
Irene_L
Tyvärr kommer jag inte på middagen pga att kroppen inte fixar sånt efter en dag på mässan. Men på dagen...då ska jag träffa er!!!! tummenupp.gif

En bukett blommor vill jag ge Malin som är så duktig på att fixa såna här saker. blomma.gif
kompiskram.gif
malin72
CITAT (Irene_L @ 21-01-2008, 16:47) *
Tyvärr kommer jag inte på middagen pga att kroppen inte fixar sånt efter en dag på mässan. Men på dagen...då ska jag träffa er!!!! tummenupp.gif

En bukett blommor vill jag ge Malin som är så duktig på att fixa såna här saker. blomma.gif
kompiskram.gif

Tack Irene blush.gif klart att vi ska ses på dagen inne på mässan också tummenupp.gif
Österläge
CITAT (malin72 @ 20-01-2008, 15:28) *
kul kul jag antecknar vart efter ni skriver i tummenupp.gif men visst var det väl flera som skulle komma med i år dunno.gif

Alla har kanske inte sett tråden... Jag lade en länk i den tråden där vi pratar om middagen och träffen ("en liten försmak av mässan") så de som går in o läser i den får iaf veta att den här tråden finns. Man kan ju gå in där o skriva igen så puttas tråden upp lite...
titti49zon6
Jag hoppas att Malin fått en massa namn till Middagsträffen på Lördagkväll flirting.gif
annars har ni ju ett tag till på er att bestämma, men det vore ju kul om många kommer speciellt
nu när vi får våra Odlatröjor tummenupp.gif
hihi, vi behöver ju inte tänka på klädseln, bara vi har nåt nedtill att ta på crazy.gif själv kan jag ju ta en storlek större på tröjan så blir det en klänning yahoo.gif
Iza
Hallå!
Vadå,odla-tröjor?
Irene_L
CITAT (Iza @ 26-01-2008, 19:34) *
Hallå!
Vadå,odla-tröjor?

Här står det om tröjorna:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=66817
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=67146
HelenN
Jag kommer ju under dagen, så tyvärr inget kvälls stohej för mig.....men det skal lbli kul att träffa er alla under en fika:) Jag bokade bussresan inkl inträde i fredags:)
malin72
Hallåj på er som det är nu så har jag 11 ev 12 på listan...jag har talat med restaurang ägaren och vårat "rum" är bokat till kvällen tummenupp.gif ska in och tala med honom om hur vi ska lägga upp det, antingen en meny med lite olika val eller så lägger jag bara in länk till dom där maten och allt finns med så kan man sitta hemma och välja i lugn och ro.....

jag måste även ta upp hur vi gör med beställningen av mat ang betalningen mm så vi inte står där sedan och mat som är beställd inte äts upp utifall någon inte kan komma! så lite mera har jag att fixa till yes.gif
Magdis
Vad duktig du är Malin! bravo.gif
Det där med beställd mat o betalning hajjar jag inte riktigt. De lagar väl inte till maten förrän vi kommer iallafall? Så om vi skulle bli nån mindre så blir det inte en portion över bara för det? De brukar väl vilja att man väljer mellan ett fåtal rätter så att det inte blir så att 12 personer beställer 12 olika mat iaf. Men lagar till den gör de väl ändå när vi satt oss till bords?

För min del spelar det ingen roll vilken mat det blir, bara det finns något val som inte innehåller gluten. Det roliga ska bli att träffa er alla, sen kan jag äta vad som helst. biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Magdis @ 29-01-2008, 12:52) *
Vad duktig du är Malin! bravo.gif
.........bara det finns något val som inte innehåller gluten. Det roliga ska bli att träffa er alla, sen kan jag äta vad som helst. biggrin.gif

Bravo Malin
Magdis! När det gäller drycken så finns det 'glutenfritt' alternativ som du å jag kan välja flirting.gif
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 29-01-2008, 13:25) *
Bravo Malin
Magdis! När det gäller drycken så finns det 'glutenfritt' alternativ som du å jag kan välja flirting.gif

rotfl.gif rotfl.gif

jo antingen så beställer man maten på plats eller så väljer man rätter och maten är nästan klar då till tiden man bokar in sig på...om vi vet vilken tid vi ska säga så vet vi ju på ett så där så vi får maten samma tid, annars kanske det tar olika lång tid för att få fram olika rätter... g.gif
Lady Hamilton
Jag 'röstar' på att vi har en bestämd tid när vi träffas på retaurangen och då beställer vi maten. Men jag vill gärna att vi i förväg får veta VAD det kommer att finnas att välja på SÅ himla många verkar vi ju inte bli ändå som kommer att träffas

(anser "hon" som utan dåligt samvete kan dra i väg med ett gäng på 15-20 pers utan förvarning till en restaurang som trodde att de skulle få stänga innom en timme.................. devil.gif )
titti49zon6
Här har du matsedeln Ladyn
http://www.dapeppe.gastrogate.com/5/restau.../part/4/id/8238
och jag röstar på att vi träffas lite tidigare än 20,30 annars har jag hunnit äta mig mätt whist.gif
Lady Hamilton
Jag skulle gärna att vi ses redan vid 18,30-19,00 tiden ............ blush.gif
titti49zon6
tummenupp.gif Ladyn
Gillan
Ju mer jag tänker på tidpunkten ju mer känns det som om att 20.30 blir väl sent. Och jag tycker också att 18.30-19.00 låter bra.

Vad tycker alla ni andra som anmält sig?

Att det blev 20.30 var för att vi tänkte på om en del behövde vila sig lite innan. Så det är ju bra nu om alla säger sitt tummenupp.gif
Anki V
Ojojoj...man ska inte läsa menyér när man sitter här på jobbet och börjar bli hungrig. Va mycket mumsigt... tummenupp.gif Det blir nog en trerätters känns det som whistling.gif´.
/Anki
Magdis
CITAT (Gillan @ 29-01-2008, 15:43) *
Ju mer jag tänker på tidpunkten ju mer känns det som om att 20.30 blir väl sent. Och jag tycker också att 18.30-19.00 låter bra.

Vad tycker alla ni andra som anmält sig?

Att det blev 20.30 var för att vi tänkte på om en del behövde vila sig lite innan. Så det är ju bra nu om alla säger sitt tummenupp.gif

Jag håller med om det, absolut! Tiden går så snabbt så vi behöver nog ha lite mer tid på oss att umgås.

CITAT (Lady Hamilton @ 29-01-2008, 13:25) *
Bravo Malin

Jaaaadå det är ju det som är viktigast! tummenupp.gif Inget veteöl bara. giggle.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 29-01-2008, 14:39) *
Jag 'röstar' på att vi har en bestämd tid när vi träffas på retaurangen och då beställer vi maten. Men jag vill gärna att vi i förväg får veta VAD det kommer att finnas att välja på SÅ himla många verkar vi ju inte bli ändå som kommer att träffas

(anser "hon" som utan dåligt samvete kan dra i väg med ett gäng på 15-20 pers utan förvarning till en restaurang som trodde att de skulle få stänga innom en timme.................. devil.gif )

Ja det är väl ingen fara! biggrin.gif Nån gång när vi haft klassträff på restaurang har vi förbokat och fått bestämma oss för tre olika rätter att välja på, sen har de fixat dem medan vi satt oss vid bordet. Blri vi bara 11-12 pers så är det ju piece of cake!
malin72
japp hej igen då....eftersom att min lilla hemlis kom ut whist.gif så vet ni ju vart vi ska träffas på kvällen tummenupp.gif
som det är nu ska jag åka in till Peppe som har restaurangen och gå igen om hur vi ska lägga upp det, Han vet att vi ska ett eget rum och det kommer nog bli jätte trevligt!
som ni ser så finns meny på deras sida men jag ska tala med honom om det tex går att göra andra rätter eller hur han tycker att det kan bli bra yes.gif

Att Magdis ska äta mat det vet dom redan giggle.gif talar alltså om att det finns allergi men om det är någon annan som har något som dom är absolut allergiska emot så säg bara till!!!

jag kommer att sätta tiden till 19.00 så har vi några timmar att ha trevligt på innan dom stänger bravo.gif

men jag tycker nog att jag saknar några som tänkte vara med dunno.gif hoppas att någon mera lägger till sig, det blir ju bara trevligt tummenupp.gif
kerstin????? ska du resa bort eller blush.gif
Österläge
Jag kan tyvärr inte komma på middagen... sad.gif Det går inga tåg senare är kl 18 på lördag kväll så jag får åka direkt från mässan. Men vi ses på träffen på dan!! biggrin.gif
malin72
ska vi bara bli 10 st på kvällsträffen whist.gif dunno.gif
Gillan
Nu börjar jag en lista här så ser vi lättare vilka som kommer. Fyll på era namn allt eftersom tummenupp.gif .

Gillan
Dealer
titti49zon6
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
CITAT (titti49zon6 @ 03-02-2008, 11:26) *
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72

Anki V
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
NyUtslagenRos
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
NyUtslagenRos
adrian
Hej!
Jag har miljoner saker att göra och hinner knappt andas eller äta..smile.gif.
Men jag ska ju upp till älvsjömässan och vill gärna gå ut och äta med er, samt få min öl jag blev lovad förra året...smile.gif.
Vart ska vi och när?
jag måste stänga min monter innan jag kan smita iväg.
Har ni bestämt tid och plats?
Mvh Adrian
titti49zon6
Japp Adrian, vi har bestämt oss för att äta på Da Peppes i Gamla Stan och skall träffas där vid 19 tiden
Du är så välkommen att äta med oss och få den utlovade ölen tummenupp.gif
Om du blir lite sen gör inget, vi väntar gärna en stund, vi vill ju hinna småprata en stund innan maten flirting.gif
malin72
Gillan
Dealer
titti49zon6
malin72
Anki V
Lady Hamilton
Magdis
NyUtslagenRos
Adrian
Wolkenkrabber (han har inte hittat hit ännu men ska med) giggle.gif

så är det väl nu då tummenupp.gif
Adrian och alla andra som hittar hit nu...för att ni ska slippa läsa hela tråden så är det alltså da peppes i gamla stan som gäller (precis som Titti skrev)
Jag ska åka in till Ägaren och tala mera med honom ang att vi bestämmt kl 19.00 mm, men självklart så väntar vi ju på att du ska hinna fixa klart efter att mässan stängt tummenupp.gif
här kan ni läsa om reasturangen...och jag kan hämta upp dom som inte hittar vid gamla stans t-banestation tummenupp.gif annars ses vi där
Da Peppes
Magdis
Jag tycker mig ha sett tidigare att Cathis ville med också. Jag ska PM:a henne och fråga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon