|
anna_rispan
24-01-2008, 08:16
Jag hittade ingen tråd när jag spanade igenom det nya. Har ni missat att det är superspännande???
"Kristoffer Berntsson och Adrian Schultheiss gjorde imponerande insatser i kortprogrammet vid konståknings-EM. Berntsson ligger femma inför fria programmet och Schultheiss åtta." från svt.se
Håller de placerinagran så att deras tillsammans blir 13 får Sverige med en gubbe till på Vm. OM jag förstod rätt. Hålla alla fingrar o tår att de håller!!!
titti49zon6
24-01-2008, 08:27
Ja visst var våra svenska killar duktiga igår  hoppas der går bra för dom i fortsättningen
anna_rispan
24-01-2008, 08:31
Ja superduktiga! Berntsson såg ut att ha kontroll på sin åkning och Schultheiss om startade i sista gruppen åkte utan att slarva bort sina hopp! De andra var ju alldeles vingliga hela tiden.  Det kommer att bli en spännande final tror jag! Jippi!!! Detvar länge sedan det var spännande på rikigt ju.
titti49zon6
24-01-2008, 08:42
bara synd att dom sänder så sent, jag sover gott då men du får väl rapportera i morgon bitti hur det gått
Hihi, inte har jag missat nån konståkning inte. Då ska nog himlen trilla ner först innan det händer Och visst var de duktiga igår Adrian och Kristoffer. Jag brukar inte ha några förväntningar på svenskarna, så det här blev ju väldigt positivt. Det skulle vara kul om Kristoffer lyckas i kväll och behåller sin fina placering. Det ska nog mycket till för att det ska bli så tror jag. Många av de andra åkarna ligger , normalt sett, på en helt annan nivå. Adrian har tyvärr svårt med konditionen. Så att han ska hålla för fyra min är mycket begärt. Självklart skulle det vara kul om han ändå gjorde det. Det fanns för övrigt en del debutanter som jag direkt fick stora förhoppningar om. Titti!! Ikväll sänder SVT24 direkt kl. 20.00 så man slipper nattsittning  . Men först är det Isdans kl. 13.30 på Eurosport OBS! Jag tycker att Kristoffer är duktig, men jag håller tummarna för de som är duktigast och det tycker jag inte att han är. För tillfället är Lambiel, van der Perren, Verner, Joubert och några till mycket vassare.
titti49zon6
24-01-2008, 09:45
Tack Gillan för den upplysningen, då ska jag titta kl 20, så kul att få följa killarna och så klart att jag tittar på dagens isdans
aanderss
24-01-2008, 11:03
CITAT (Gillan @ 24-01-2008, 09:02)  Hihi, inte har jag missat nån konståkning inte. Då ska nog himlen trilla ner först innan det händer Och visst var de duktiga igår Adrian och Kristoffer. Jag brukar inte ha några förväntningar på svenskarna, så det här blev ju väldigt positivt. Det skulle vara kul om Kristoffer lyckas i kväll och behåller sin fina placering. Det ska nog mycket till för att det ska bli så tror jag. Många av de andra åkarna ligger , normalt sett, på en helt annan nivå. Adrian har tyvärr svårt med konditionen. Så att han ska hålla för fyra min är mycket begärt. Självklart skulle det vara kul om han ändå gjorde det. Det fanns för övrigt en del debutanter som jag direkt fick stora förhoppningar om. Titti!! Ikväll sänder SVT24 direkt kl. 20.00 så man slipper nattsittning  . Men först är det Isdans kl. 13.30 på Eurosport OBS! Jag tycker att Kristoffer är duktig, men jag håller tummarna för de som är duktigast och det tycker jag inte att han är. För tillfället är Lambiel, van der Perren, Verner, Joubert och några till mycket vassare. du har du säkert eurosport de sänder direkt i 4 timmar i eftermiddag
CITAT (aanderss @ 24-01-2008, 11:03)  du har du säkert eurosport de sänder direkt i 4 timmar i eftermiddag Jo då, annars hade jag nog inte kunnat se kl 13.30 idag  . För tyvärr är det så att även om eurosport har mer att önska, så finns det för oss i sverige inte mycket annat att välja på. SVT har för det mesta endast ett kort sammandrag på kvällarna och det är inte vad jag är nöjd med. Jag vill inte bara se de bästa, jag vill se alla. Man får möjligheten att se deras utveckling från "bambi" till fulländad stjärna. Och det är en njutning Tack ändå för tipset aanderss
anna_rispan
24-01-2008, 16:20
CITAT (Gillan @ 24-01-2008, 09:02)  Hihi, inte har jag missat nån konståkning inte. Då ska nog himlen trilla ner först innan det händer Och visst var de duktiga igår Adrian och Kristoffer. Jag brukar inte ha några förväntningar på svenskarna, så det här blev ju väldigt positivt. Det skulle vara kul om Kristoffer lyckas i kväll och behåller sin fina placering. Det ska nog mycket till för att det ska bli så tror jag. Många av de andra åkarna ligger , normalt sett, på en helt annan nivå. Adrian har tyvärr svårt med konditionen. Så att han ska hålla för fyra min är mycket begärt. Självklart skulle det vara kul om han ändå gjorde det. Det fanns för övrigt en del debutanter som jag direkt fick stora förhoppningar om. Titti!! Ikväll sänder SVT24 direkt kl. 20.00 så man slipper nattsittning  . Men först är det Isdans kl. 13.30 på Eurosport OBS! Jag tycker att Kristoffer är duktig, men jag håller tummarna för de som är duktigast och det tycker jag inte att han är. För tillfället är Lambiel, van der Perren, Verner, Joubert och några till mycket vassare. O, jo så är det säkert. Det är nåt som saknas när man ser på Kristoffer. Men jag vet ju inte vad förstås. Men om de är lika nerviga som igår så kan väl en del oväntat hända? Jag hörde också att Adrian har det kämpigt med uthålligheten på plan. Jag har för övrigt aldrig tänkt på att det är hela fyra minuter de åker i finalen!  O så blev jag nyfiken på vilka du såg potential hos. Berätta! Supernyfiken!
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2008, 16:20)  O, jo så är det säkert. Det är nåt som saknas när man ser på Kristoffer. Men jag vet ju inte vad förstås. Men om de är lika nerviga som igår så kan väl en del oväntat hända? Jag hörde också att Adrian har det kämpigt med uthålligheten på plan. Jag har för övrigt aldrig tänkt på att det är hela fyra minuter de åker i finalen! O så blev jag nyfiken på vilka du såg potential hos. Berätta! Supernyfiken! Vad som saknas hos Kristoffer är självsäkerheten och det lyser igenom när han åker. För att han kan är det ingen tvekan om, men han får inte den där smidigheten och tvärsäkra åksättet som de allra bästa har. Men jag har följt Kristoffer igenom nio em nu och han har utvecklats alldeles enormt under alla dessa år. Frågan är väl hur många fler han orkar. Nåja, det får tiden utvisa. Och självklart håller jag tummarna för honom ikväll. Och för Adrian också. Det skulle ju vara helt fantastiskt om vi finge tre st med nästa år. Det är till och med 4,5 min +/-10sek som de åker i friprogrammet. Hihi, potential ja, inte lätt att komma ihåg alla 36 som åkte, men kroaten Josip Gluhak, Alexander Kazakov från BLR, Javier Fernandez ESP och Manuell Koll AUT, är några av dem som jag tror kan vara värda att lägga på minnet. Nu har jag sett fyra timmars isdans och det var en hel del vackert att se på där. Fast man känner sig mer än lovligt fyrkantig efter ett sånt långpass
anna_rispan
24-01-2008, 18:30
Då ska jag skicka självsäkerhetstankar till Kristoffer då då. Inför VM menar jag. O jag ska hålla tummarna stenhårt sen när det är tävling på tv. Jag såg timmen på svt i går. O visst har det kommit mera glitter på kostymerna både bland herrar o paren? Eller minns jag galet?? Tycker att det några år var väldigt lite glitter på i allafall herrarnas kläder. (Jo jag har en lite mer ytlig fascination för konståkarna ja...  )
Glöm vad jag sa anna!! Adrian åkte ju helt fantastiskt  .....Hoppas Kristoffer gör samma bragd
anna_rispan
24-01-2008, 22:34
Ja Adrian imponerade!!! Jag har inte hållit tummarna så hårt förut som nu när jag höll dem för Kristoffer. Det gick ju inte så bra som det hade kunnat.
Men deras gemensamma insats är ju suverän!! Nu måste jag jobba hårt i sommar så jag får ihop pengar till em. Visst sa de Helsingfors??!!
Och åhhhh så jag led med Kristoffer. Stackars honom. Han hade ju ett fantastiskt fint program och åkte jättebra om man bortser från de grova missarna. Men ändå! Ett stort Grattis till Adrian och Kristoffer som fixat så fina placeringar som 5:a ( Adrian ) och 6:a ( Kristoffer ) För övrigt är jag nöjd med hur medaljerna utdelades. Ett Jättegrattis till Tomas Verner ( guld ) som kämpat länge för att komma dit han är nu. Fast liite synd var det allt att så många gjorde så många missar. I morrn är en ny dag med damerna och dansens friåkning  Oj, du hann visst före, men visst sa de Helsingfors.
anna_rispan
24-01-2008, 22:37
Ja precis! Stort grattis till dem!
Kan man skicka hälsning till dem nånstans??
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2008, 22:37)  Ja precis! Stort grattis till dem!
Kan man skicka hälsning till dem nånstans?? Det vet jag faktiskt inte  , men om du forskar i det så kan jag skicka sen
titti49zon6
24-01-2008, 23:03
anna_rispan
25-01-2008, 09:09
Grrr. Inte ett ord i vår lokalal tidning! Inte ens resultaten kunde jag hitta. Fy vad dåligt! Det kan inte bero på platsbrist för det var två stora bilder på ena sidan. Den ena på en hoppande handbollsspelare. Lite tjusiga o imponerande konståkningsposer hade varit bättre och mer rättvist. Tycker jag.
CITAT (anna_rispan @ 25-01-2008, 09:09)  Grrr. Inte ett ord i vår lokalal tidning! Inte ens resultaten kunde jag hitta. Fy vad dåligt! Det kan inte bero på platsbrist för det var två stora bilder på ena sidan. Den ena på en hoppande handbollsspelare. Lite tjusiga o imponerande konståkningsposer hade varit bättre och mer rättvist. Tycker jag. Så är det tyvärr anna. Ingenting vi kan göra nåt åt. Jag har med åren insett att man får vara glad att de alls sänder nåt på tv:n. SVT:s en-timmessammandrag har jag inte mycket till övers för. Att det har varit liiite mer i år beror enbart på att WM går i Göteborg och de villa ha lite godwill inför det. Då visar de formodligen allt utan undantag. Så var det när EM var i Malmö. Och det tycker jag så här om  . Eurosport sänder ju mycket mer, men de lämnar också mycket övrigt att önska. De visar som det behagar och passar dem, trots utskrivna tider. Verkligen nonchalant. Stackars den som satt på förinspelning och kommer hem och har missat en hel timme. Motsatsen händer oftare . Nej, att vara konståkningsfan är inte lätt om man vill hänga med.
Aqvakul
25-01-2008, 09:27
Sporten skrivs till stor del av män för män. Män är mer intresserad av handboll än konståkning. Så enkel är nog förklaringen. jmf utrymmet för fotboll i förhållande till ridsport - samma där.
CITAT (aq42 @ 25-01-2008, 09:27)  Sporten skrivs till stor del av män för män. Män är mer intresserad av handboll än konståkning. Så enkel är nog förklaringen. jmf utrymmet för fotboll i förhållande till ridsport - samma där. Du har alldeles rätt i det du säger, men det innebär inte att det blir mer rätt för det. Inte när man sitter framför tv;n och väntar, och väntar, och.........för att de sänder tennis eller fotboll, inte ens live alla ggr, istället för att hålla programtablån, som är den enda jag har att hålla mig till. Då blir man ganska frustrerad kan jag lova. Speciellt med tanke på att "min" sport endast är två ggr om året och fotboll och tennis tex sänds precis hela året dygnet runt. Känns det som i alla fall Ärligt talat så är jag inte så upprörd över det längre. Man vänjer sig och är för det mesta glad över det man får se. Börjar man däremot prata om det så är det lätt att man blir lite het kan jag ärligt erkänna Idag är det damerna som åker...........och isdansarna
anna_rispan
25-01-2008, 09:55
Mmm, jag vet att det är så det är. Men jag är ju så pass ny här i världen så jag inbillar mig att det går att påverka. När jag har tid i helgen kanske så ska jag nog maila till lokala tidningen och fråga om de kommer att skriva om svenskarnas framgångar och ha lite koll inför vm.
CITAT (anna_rispan @ 25-01-2008, 09:55)  Mmm, jag vet att det är så det är. Men jag är ju så pass ny här i världen så jag inbillar mig att det går att påverka. När jag har tid i helgen kanske så ska jag nog maila till lokala tidningen och fråga om de kommer att skriva om svenskarnas framgångar och ha lite koll inför vm. Det tycker jag verkligen att du ska göra anna  . Jag hade en period för x antal år sedan när jag bombarderade SVT med frågor om varför de inte visade och rapporterade mer. Dessutom så bomarderade jag Svenska konståkningsförbundet med frågor om varför de inte har nåt forum. Inte för att det hände nåt, men jag var nöjd med mig själv i alla fall
Gossen Ruda
25-01-2008, 10:16
Rudan håller sig visserligen mest under ytan men undrar ändå lite över klädseln hos åkarna. Kvinnliga åkare har minimal klädsel med som mest en minimal kjol, fast man fuskar ändå med kroppsstrumpor. Manliga åkare full klädsel, utom då en del som ibland strippar på isen. Inte för att jag vill se påklädda kvinnliga åkare eller manliga i kjol men finns det nån debatt om detta inom sporten?
Lady Hamilton
25-01-2008, 10:29
Det är denna video du menar eller hur Gossen? Sex bomb
*Stintan*
25-01-2008, 10:32
Tiderna förändras Rudan. I början på förra seklet åktes det konståkning också. Damerna var klädda i fotsida kjolar och herrarna såg ut som om dom var ute på fjällvandring. Ganska så otympligt att röra sig i säkert. Senare skulle flickorna ha små balettkjolar och se ut som isprincessor. Jag tycker dock att dom är mera påklädda idag än för ett antal år sedan. Tror att det finns vissa regler för klädseln.
anna_rispan
25-01-2008, 10:36
Vilken åkare!!
De nämnde lite klädregler häromdagen.
Herrar får inte ha tajts. De ska ha byxor. Herrar får inte visa bringa i stora urringningar. Herrar får inte ha kjol. Men kilt gick bra i isdansen -folkdans.
Nu får damer ha byxor.
Gossen Ruda
25-01-2008, 10:41
CITAT (Lady Hamilton @ 25-01-2008, 10:29)  Det är denna video du menar eller hur Gossen? Sex bombJapp. Han slår brudarna med hästlängder.
anna_rispan
25-01-2008, 11:03
Hoppas att ni såg det jag skrev om klädregler ovan. Det kom många inlägg på samma gång.
I P1 morgon hade de samtal med Filip Stiller och intervju med Alexander Majoro.
CITAT (anna_rispan @ 25-01-2008, 11:03)  Hoppas att ni såg det jag skrev om klädregler ovan. Det kom många inlägg på samma gång.
I P1 morgon hade de samtal med Filip Stiller och intervju med Alexander Majoro. Tack för info om radion anna, det går kanske att lyssna på i repris. Filip är dessutom expertkommentator på eurosport. Han är suverän För er som verkligen är intresserade av konståkningens alla regler så finns det en hel del att läsa här: http://www.skatesweden.se/t2.aspx?p=100761
anna_rispan
25-01-2008, 11:20
ja jag lyssnade ju på datorn. men harman inte ljud i datorn så blir det svårt förståss.  ja jag ska läsa mer om regler. tack för länktipset!
Gossen Ruda
25-01-2008, 12:53
Tyvärr gillar inte min dator pdf-filer just nu så jag kunde inte läsa närmare. Frågeställningen dök upp mär jag råkade se ett par, ryskt?, där den manliga åkaren ivrigt bollade med sin partner som lika villigt skrevade ordentligt och visade upp dom minimala "trosorna", som definitivt inte hade kunnat täcka väsentliga delar utan hjälp av en kroppsstrumpa. Då började Rudan fundera över klädreglerna.
anna_rispan
25-01-2008, 13:09
mm, jag personligen hade gärna sett mera rejäla underdelar under kjolarna. det kan väl inte ens vara bekvämt för dem att det halkar upp i rumpan när de ska koncentrera sig på alla muskler hit o dit. försöker undvika att titta så noga när de gör lyft o grejer.
o så kollar ju ju ändå mest på herrarnas åk.
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2008, 12:53)  Tyvärr gillar inte min dator pdf-filer just nu så jag kunde inte läsa närmare. Frågeställningen dök upp mär jag råkade se ett par, ryskt?, där den manliga åkaren ivrigt bollade med sin partner som lika villigt skrevade ordentligt och visade upp dom minimala "trosorna", som definitivt inte hade kunnat täcka väsentliga delar utan hjälp av en kroppsstrumpa. Då började Rudan fundera över klädreglerna. Det var ju synd att du inte kunde se reglerna Ruda. Annars hade du kanske förstått bättre. För övrigt så undrar jag om det är för mycket begärt att du håller dig ifrån den här tråden med dina sexuella anspeglingar? Personligen så tycker jag att det har varit en kul tråd för oss som är intresserade av konståkning fram tills att du gå in och försöker få igång ännu en disskussion. Snälla! Om du vill ha en disskussion om just detta med klädseln, starta en egen tråd.
anna_rispan
25-01-2008, 14:05
Jag satt och kikade på Alexander Majorov på svt play. Ska bli spännande att se mer av honom. Filip Stiller har säkert rätt i att sporten behöver det här uppsvinget. Att barn ser att man kan lyckas med konståkning även i Sverige.
CITAT (anna_rispan @ 25-01-2008, 14:05)  Jag satt och kikade på Alexander Majorov på svt play. Ska bli spännande att se mer av honom. Filip Stiller har säkert rätt i att sporten behöver det här uppsvinget. Att barn ser att man kan lyckas med konståkning även i Sverige.  Ibland missar man totalt vad folk säger och jag missade att du pratade om Majorov, sorry  . Och javisst verkar han vara nästa svenska konståkningshopp. Det bådar gott för framtiden detta. Nu får vi hoppas att det går bra för Viktoria Helgesson också. Hon åker vid 16-tiden........kolla då
anna_rispan
25-01-2008, 14:26
Nu har det kommit bra förklaringar om poängsättning o avdrag i forumsdelen på svt. Om det är någon mer som är nyfiken hur det fungerar egentligen.
Gossen Ruda
25-01-2008, 14:28
CITAT (Gillan @ 25-01-2008, 13:48)  Det var ju synd att du inte kunde se reglerna Ruda. Annars hade du kanske förstått bättre.
För övrigt så undrar jag om det är för mycket begärt att du håller dig ifrån den här tråden med dina sexuella anspeglingar? Personligen så tycker jag att det har varit en kul tråd för oss som är intresserade av konståkning fram tills att du gå in och försöker få igång ännu en disskussion. Snälla! Om du vill ha en disskussion om just detta med klädseln, starta en egen tråd. Jag ställer en enkel fråga beträffande ämnet och får några svar och lämnar dessutom en förklaring till frågan. Om detta kan irritera så är man jäkligt lättstött. Jag skall inte besvära dig mer, bara ytterligare ett namn till på svarta listan.
Aqvakul
25-01-2008, 14:39
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2008, 14:28)  Jag ställer en enkel fråga beträffande ämnet och får några svar och lämnar dessutom en förklaring till frågan. Om detta kan irritera så är man jäkligt lättstött. Jag skall inte besvära dig mer, bara ytterligare ett namn till på svarta listan. Har du en svart lista, Ruda? Om jag skulle ha en sådan lista så skulle du stå på den. Jag håller mig dock inte med svarta listor. Även gossar borde kunna växa upp till män, någon gång....
anna_rispan
25-01-2008, 14:44
CITAT (Gillan @ 25-01-2008, 14:26)  Ibland missar man totalt vad folk säger och jag missade att du pratade om Majorov, sorry  . Och javisst verkar han vara nästa svenska konståkningshopp. Det bådar gott för framtiden detta. Nu får vi hoppas att det går bra för Viktoria Helgesson också. Hon åker vid 16-tiden........kolla då  Å typiskt! Då är jag och tränar. Vill få lika stilig hållning som dessa idrottare så jag ska träna core.  Men får väl kika på nätet sedan eller höra vad du har att berätta.
Irene_L
25-01-2008, 14:56
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2008, 14:28)  Jag ställer en enkel fråga beträffande ämnet och får några svar och lämnar dessutom en förklaring till frågan. Om detta kan irritera så är man jäkligt lättstött. Jag skall inte besvära dig mer, bara ytterligare ett namn till på svarta listan. Det är du som är lättstött här. Sätt upp mig också på din svarta lista!!!!! Jag förstår inte varför man inte bara kan njuta av konståkningen utan att anspela på klädseln.
Gossen Ruda
25-01-2008, 15:00
CITAT (Irene_L @ 25-01-2008, 14:56)  Det är du som är lättstött här. Sätt upp mig också på din svarta lista!!!!! Jag förstår inte varför man inte bara kan njuta av konståkningen utan att anspela på klädseln. Jag är inte speciellt lättstött men det finns gränser. Långsinthet hamnar på fel sida gränsen. Jag njuter visst av konståkning men kan inte undvika att se skillnaderna i klädsel.
Hannele
25-01-2008, 15:00
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2008, 14:28)  Om detta kan irritera så är man jäkligt lättstött. Jag skall inte besvära dig mer, bara ytterligare ett namn till på svarta listan. Den listan är nog bra lång, Gossen Ruda är nog själv lättstött, som inte tål några avvikande åsikter.
anna_rispan
25-01-2008, 15:03
Vill man läsa mer om konståkning ur en bloggares synvinkel så hittade jag denna blogg. kika här välj skating bland kategorierna så hittar ni inlägg om det snabbast.
Lady Hamilton
25-01-2008, 15:08
CITAT (Irene_L @ 25-01-2008, 14:56)  Det är du som är lättstött här. Sätt upp mig också på din svarta lista!!!!! Jag förstår inte varför man inte bara kan njuta av konståkningen utan att anspela på klädseln. Samma gäller mig!
*Stintan*
25-01-2008, 15:16
Jag njuter av konståknigen just nu och konstaterar bara att en del har jättesnygga kläder och andra mindre snygga Nu åter till TV:n
anna_rispan
25-01-2008, 15:19
CITAT (Stintan43 @ 25-01-2008, 15:16)  Jag njuter av konståknigen just nu och konstaterar bara att en del har jättesnygga kläder och andra mindre snygga Nu åter till TV:n  Å, nu blir jag jättenyfiken på hur det går för damerna! Typiskt. Jaja, det löser sig.
malin72
25-01-2008, 15:22
anna_rispan
25-01-2008, 15:38
Konståknings-EM 2008 är inte slut än. Så jag hoppas att vi hinner prata lite mer om hur det gick för åkarna.
Irene_L
25-01-2008, 16:04
Åhh så fint hon åkte..Viktoria  Så skönt att hon inte ramlade!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|