Sidor: 1, 2, 3, 4
Gossen Ruda
CITAT (MimmiH @ 29-01-2008, 09:17) *
Där har vi en missuppfattning. Flaxss syftade på sig själv, man brukar säga att homosexuella har suttit i en garderob innan de "har kommit ut" (ur garderoben), dvs berättat öppet att de är homosexuella.

Tack för förklaringen, det hade jag ingen aning om. Fast syftet med "ironin" fattar jag fortfarande inte. Det är därför man skall vara mycket försiktig med saker som ironi och sarkasmer på nätet, det kan missförstås. Man använder ju ord på ett annat sätt än normalt. Talar man direkt med en människa märker man det direkt men här märks det ibland först när det är för sent. Att dessutom använda uttryck som har en speciell betydelse i små kretsar, men annat hos dom flesta andra, i såna här laddade situationer bäddar för den stora katastrofen. Och den kom.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2008, 21:03) *
Tack för förklaringen, det hade jag ingen aning om. Fast syftet med "ironin" fattar jag fortfarande inte. Det är därför man skall vara mycket försiktig med saker som ironi och sarkasmer på nätet, det kan missförstås. Man använder ju ord på ett annat sätt än normalt. Talar man direkt med en människa märker man det direkt men här märks det ibland först när det är för sent. Att dessutom använda uttryck som har en speciell betydelse i små kretsar, men annat hos dom flesta andra, i såna här laddade situationer bäddar för den stora katastrofen. Och den kom.

nej du hade ingen aning om det

varför då inte fråga mig först vad jag menar ?? . istället för att såra mig

men en ursäkt eller ett förlåt kommer jag väl inte få se för det .
Lisbeth zon2
...................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon