|
Lady Hamilton
02-02-2008, 17:02
För att jag köpte jord i höstas  och har en 'granne' som inte bor här året runt.................. För då kan jag förvara ALLA mina jordsäckar, hyllor, krukor och allt annat som behövs -i hans ladugård (o jordkällare) bara 30 steg i från min hus knut. Och nu när det i bland blåser, snöar o är kallt är det så SKÖNT att ha "allt" innom räckhåll utan större ansträngning.
är glad för att jag vaknade utan värk i ryggen händer inte ofta det, inte
Åsa zon 3
03-02-2008, 14:34
Hej, idag är jag så glad för jag har blivit medlem här!  En annan sak som gör mig sprudlande GLAD är att min man har lovat att jag ska få ha mina sådder i det rum som ska bli hans arbetsrum som nu står tomt. Att han sen dessutom har massor (12 stycken tror jag, jag tänker ta två eller tre, tror jag) av lysrörsarmaturer i sitt garage som jag ska få hänga upp är nästan för bra för att vara sant!!
Inga från Närke
03-02-2008, 23:24
Det finns redan en gladtråd för 2008. Ska vi starta en ny för den gamla är ju lite lång men då borde den stängas eller ? http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=66357Ta inte illa upp nu är inte polis utan bara i all välmening för det blir lite rörigt var man ska skriva.
Vad roligt att det finns dom som har något att vara glada för. Det har jag med och den glädjen kommer i morgon när pappaveckan e slut och min vecka börjar. Dom e dom mest busiga,stökiga ungar som finns...och dom e mina.Helt underbart.
idag skiner solen, i varje fall en stund, å det är jag glad för
Lady Hamilton
04-02-2008, 15:28
CITAT (Inga från Närke @ 03-02-2008, 23:24)  Det finns redan en gladtråd för 2008. Ska vi starta en ny för den gamla är ju lite lång men då borde den stängas eller ? http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=66357Ta inte illa upp nu är inte polis utan bara i all välmening för det blir lite rörigt var man ska skriva. Jag ber så mycket om ursäkt Men till mitt försvar så LETADE jag faktiskt med sökfunktionen innan jag startade denna tråd Och då kom inte denna tråd upp  utan bara de andra årtalen kom upp, sökte på "Glad tråd".........Men tydligen skulle jag "sökt" på annat sätt Lovar att aldrig mer göra något liknande Här med stänger vi denna tråd!
om forum ansvariga ser detta så får de mer än gärna flytta dessa inlägg till den RIKTIGA tråden
Men lilla Lady-gumman, inte är det så farligt att du startat en annan glad-tråd!
Lars-Olof Arvids
04-02-2008, 16:29
Det måste väl vara tillåtet att vara glad på mer än ett ställe! Jag är glad att det nästan var ljust när jag cyklade iväg till jobbet i morse, och att det nästan är det fortfarande nu när jag ska cykla hem.  Olle
Irene_L
04-02-2008, 16:38
[quote name='Lars-Olof Arvids' date='04-02-2008, 16:29' post='756943'] Det måste väl vara tillåtet att vara glad på mer än ett ställe! ...................................................................... Precis....dubbel glädje
Jag är så glad att jag vann på tradera, det var ett virkmönster från 70-talet en virkad lappmössa som jag hade virkat till min dotter nu kan jag virka den till hennes dotter den var så söt, historien är den att jag såg den nyligen på en liten flicka o då blev jag så förtjust,har sprungit runt o sökt i affärer men som sagt det var ju på 70-talet är ju några år sen.
Aqvakul
04-02-2008, 18:09
CITAT (Lillja @ 04-02-2008, 17:59)  Jag är så glad att jag vann på tradera, det var ett virkmönster från 70-talet en virkad lappmössa som jag hade virkat till min dotter nu kan jag virka den till hennes dotter den var så söt, historien är den att jag såg den nyligen på en liten flicka o då blev jag så förtjust,har sprungit runt o sökt i affärer men som sagt det var ju på 70-talet är ju några år sen. Så roligt att du hittade det!
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 04-02-2008, 16:29)  Det måste väl vara tillåtet att vara glad på mer än ett ställe! Jag är glad att det nästan var ljust när jag cyklade iväg till jobbet i morse, och att det nästan är det fortfarande nu när jag ska cykla hem. Olle visst är det... blev sååå glad när jag vaknade i morse och solen sken. ett gäng hysteriska talgoxar höll konsert...riktigt vårtecken tycker jag
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 04-02-2008, 16:29)  Det måste väl vara tillåtet att vara glad på mer än ett ställe! Olle Tycker jag med
Och jag är så glad för att jag sått en massa fröer som har grott. Sen är jag glad att jag kom ur sängen imorse  Vet ni vad jag mer är glad för då????? Jag har 3 friska barn som jag älskar!
CITAT (lämås @ 04-02-2008, 21:48)  Och jag är så glad för att jag sått en massa fröer som har grott. Sen är jag glad att jag kom ur sängen imorse  Vet ni vad jag mer är glad för då????? Jag har 3 friska barn som jag älskar! det är inte fy skam det inte
Åsa zon 3
05-02-2008, 22:01
Idag är jag glad för att jag har hört vårfågelsång hela dagen!!
CITAT (Åsa zon 3 @ 05-02-2008, 22:01)  Idag är jag glad för att jag har hört vårfågelsång hela dagen!!  visst ger det hopp för den närmaste tiden???
Åsa zon 3
05-02-2008, 22:29
CITAT (pejori @ 05-02-2008, 22:16)  visst ger det hopp för den närmaste tiden???  Jaaa, och det behövs! Mer sol och vår!!
Om jag orkade så skulle jag dansa en glädjedans Tester och prover visade att jag får fortsätta vara fri, slipper syrgas ett bra tag till. Och så hör jag varje morron en massa fågelkvitter ... snart kommer våren till oss också.
Aqvakul
28-02-2008, 21:36
CITAT (Netha @ 28-02-2008, 21:32)  Om jag orkade så skulle jag dansa en glädjedans Tester och prover visade att jag får fortsätta vara fri, slipper syrgas ett bra tag till. Och så hör jag varje morron en massa fågelkvitter ... snart kommer våren till oss också.  Härligt med människor som kan se det positiva mitt i allt eländet...
Snöflinga
28-02-2008, 21:47
Gläds med dig Netha  javisst är det härligt med fågelkvitter och vårkänning
Jag är glad för Netha, så är jag glad för att det varit varmt och skönt i dag. Har börjat tukta äppleträden och druckit kaffe i solen.
Lars-Olof Arvids
29-02-2008, 08:29
Netha, vad härligt!  Du ska se att det snart är vår uppe hos dig också. Här i Bohuslän sjunger lärkor, koltrastar och gärdsmygar när jag cyklar till jobbet på morgonen. Då blir jag glad!  Olle
maramara
29-02-2008, 10:30
Känner mig så glad för att solen värmer och börjar väcka mig efter en formsvacka.
CITAT (Netha @ 28-02-2008, 21:32)  Om jag orkade så skulle jag dansa en glädjedans Tester och prover visade att jag får fortsätta vara fri, slipper syrgas ett bra tag till. Och så hör jag varje morron en massa fågelkvitter ... snart kommer våren till oss också.  Grattis till de fina provresultaten!
CITAT (Netha @ 28-02-2008, 21:32)  Om jag orkade så skulle jag dansa en glädjedans Tester och prover visade att jag får fortsätta vara fri, slipper syrgas ett bra tag till. Och så hör jag varje morron en massa fågelkvitter ... snart kommer våren till oss också.  så underbart netha du ska se att det kommer många sköna syrgasfria dagar fortfarande
 allihopa! Känns fortfarande som jag vunnit storvinst fastän jag får proppa i mej både kortison och antibiotika i 9 dagar till ... men sedan är jag fit for fight igen.
mamamaggan
01-03-2008, 03:12
CITAT (Netha @ 28-02-2008, 21:32)  Om jag orkade så skulle jag dansa en glädjedans Tester och prover visade att jag får fortsätta vara fri, slipper syrgas ett bra tag till. Och så hör jag varje morron en massa fågelkvitter ... snart kommer våren till oss också.  Så härligt Netha! Nu kan jag också skriva här att jag är glad och nöjd. Har ju haft strul med att få tag på min smärtstillande medicin men igår ringde jag till min VC och där förstod man min situation och förbarmade sig över mig. TACK! Nu känner jag mig nästan som en människa igen , värken under kontroll och mina äckliga abstinensbesvär också !
CITAT (mamamaggan @ 01-03-2008, 03:12)  Så härligt Netha! Nu kan jag också skriva här att jag är glad och nöjd. Har ju haft strul med att få tag på min smärtstillande medicin men igår ringde jag till min VC och där förstod man min situation och förbarmade sig över mig. TACK! Nu känner jag mig nästan som en människa igen , värken under kontroll och mina äckliga abstinensbesvär också !  Så skönt att det ordnade sig. Hemskt att man måste slåss för att få något som är så viktigt som ens mediciner.
Sailor Pluto
01-03-2008, 14:20
Jag är glad för att det har gått så bra på jobbet, och för att jag nu har fler timmar än tidigare=mera pengar !!!
mamamaggan
01-03-2008, 14:55
CITAT (Sailor Pluto @ 01-03-2008, 14:20)  Jag är glad för att det har gått så bra på jobbet, och för att jag nu har fler timmar än tidigare=mera pengar !!! Då är det bara att gratulera! Så kul för dig !
Aqvakul
01-03-2008, 15:11
CITAT (Sailor Pluto @ 01-03-2008, 14:20)  Jag är glad för att det har gått så bra på jobbet, och för att jag nu har fler timmar än tidigare=mera pengar !!! Jättekul! Ha det...
Aqvakul
01-03-2008, 15:56
Om en liten timme så kommer mitt lilla barnbarn Lea  och hälsar på - så kul det ska bli
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 15:56)  Om en liten timme så kommer mitt lilla barnbarn Lea  och hälsar på - så kul det ska bli  Visst är de för underbara .. småttingarna. Livets efterrätt. Jag har träffat tre av våra idag ... en var jätteprickig ... vattkoppor sedan en vecka två systrar förväntas följa efter. Det blir många VAB-dagar att fördela mellan föräldrarna.
Aqvakul
01-03-2008, 16:13
CITAT (Netha @ 01-03-2008, 16:05)  Visst är de för underbara .. småttingarna. Livets efterrätt. Jag har träffat tre av våra idag ... en var jätteprickig ... vattkoppor sedan en vecka två systrar förväntas följa efter. Det blir många VAB-dagar att fördela mellan föräldrarna. VAB-dagar kan också utnyttjas av mor- och farföräldrar...
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 16:13)  VAB-dagar kan också utnyttjas av mor- och farföräldrar...  Jaa ... visst är det bra.  Men i detta fall funkar det inte ... tyvärr.
CITAT (Netha @ 01-03-2008, 16:05)  Visst är de för underbara .. småttingarna. Livets efterrätt. Jag har träffat tre av våra idag ... en var jätteprickig ... vattkoppor sedan en vecka två systrar förväntas följa efter. Det blir många VAB-dagar att fördela mellan föräldrarna. visst är dom härliga min lille blir snart ett år och jag har inte fått nog ännu, fast han bor här hos mej
Aqvakul
01-03-2008, 20:40
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 15:56)  Om en liten timme så kommer mitt lilla barnbarn Lea  och hälsar på - så kul det ska bli  Nu har de vandrat hem till sig. Det blåser och regnar, men det ska nog gå bra. Det är helt underbart att få följa ett litet barns utveckling. Vad mycket som har hänt på dessa fem månader...
CITAT (pejori @ 01-03-2008, 17:10)  Åh så mysigt att du får rå om han hela tiden. aq42 ... i den åldern sker allt nästan i raketfart ... gäller att ta tillvara alla stunder med dem.
Jag är glad över att den hälft av familjen som åkte bort på sportlovsresa bestämde sig för att komma hem en dag tidigare.  Lilleman blev också jätteglad, han tultade fram mot storasyster med armarna uppsträckta i luften och föll rakt i hennes famn. Och så blir jag glad varje gång jag öppnar mitt badrumsskåp, för där ligger de fina smyckena jag köpt av Odlas Elleave....varje gång jag öppnar skåpet fångas min blick av de vackra färgerna och man känner sig lite piggare och gladare.
Biggan_
03-03-2008, 17:06
CITAT (Magdis @ 03-03-2008, 13:21)  Jag är glad över att den hälft av familjen som åkte bort på sportlovsresa bestämde sig för att komma hem en dag tidigare.  Lilleman blev också jätteglad, han tultade fram mot storasyster med armarna uppsträckta i luften och föll rakt i hennes famn.  Syskonkärlek!
Aqvakul
05-03-2008, 07:33
Jag är glad över min lugna morgonstund på jobbet mellan sju och åtta, särskilt idag när det är ljust och solen skiner...
CITAT (Aqvakul @ 05-03-2008, 07:33)  Jag är glad över min lugna morgonstund på jobbet mellan sju och åtta, särskilt idag när det är ljust och solen skiner...  Vet precis vad du menar.
elleave
05-03-2008, 13:16
CITAT (Magdis @ 03-03-2008, 13:21)  Jag är glad över att den hälft av familjen som åkte bort på sportlovsresa bestämde sig för att komma hem en dag tidigare.  Lilleman blev också jätteglad, han tultade fram mot storasyster med armarna uppsträckta i luften och föll rakt i hennes famn. Och så blir jag glad varje gång jag öppnar mitt badrumsskåp, för där ligger de fina smyckena jag köpt av Odlas Elleave....varje gång jag öppnar skåpet fångas min blick av de vackra färgerna och man känner sig lite piggare och gladare.  Vad kul att du blir glad av smyckena! Då har jag ju lyckats, jag har skapat nått som nån annan gillar och känner sig fin i....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|