Full version: 2008 års Glad tråd!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
DragonLady
Åhh.. tack Alla rose.gif
Ja i början hade jag inte så mycket tid härinne utan var mycket på byggahus forumet för vi byggde nytt och visste inget om det.
Nu för tiden så är det ju trädgården som gäller o det kan man ju hålla på med livet ut giggle.gif
Biggan_
CITAT (DragonLady @ 10-10-2008, 02:18) *
Jag är så glad att jag hittade detta forum för just idag 3 år sedan yahoo.gif

Grattis från mej också! blomma.gif
pejori
CITAT (NIKEN @ 04-10-2008, 12:52) *
Jag är så glad över att knölen i bröstet var ofarlig...

(Däremot är jag SKITFÖRBANNAD på ett landsting som låter folk vänta på undersökning i sex veckor. Sex veckors ångest.)

Verkligen jättegrattis till beskedet. tummenupp.gif tummenupp.gif
Förstår den ångerst du kännde under väntetiden.
Det är en jobbig tid, så fira nu ordentligt i helgen över att du fick vara frisk. kompiskram.gif rose.gif blomma.gif

CITAT (DragonLady @ 10-10-2008, 02:18) *
Jag är så glad att jag hittade detta forum för just idag 3 år sedan yahoo.gif

Jodu...Tiden går fort när man har roligt tummenupp.gif tummenupp.gif
MEN nu går du in i seniorodlarna och det förpliktigar vill jag lova... naughty.gif
Inget trams, bara seriössa inlägg... nono.gif nono.gif
Titta på mej, seriös så det sprutar om det. slap.gif a0a.gif

(skojar bara) Grattis till tre år på odla rose.gif
Irene_L
Så här glad är jag idag..... yahoo.gif För den här fina skylten fick jag på posten idag:
[attachment=25919:skylt2.JPG]
Lite närmare:
[attachment=25920:skylt.JPG]

Det är från gulliga Alba....som tack för frön hon fått av mig. Åhhh så snopen jag blev när jag öppnade paketet ..och jätteglad. Det var en härlig överraskning!!! thanks.gif
kompiskram.gif
Bettis
wub.gif så himla fin skylt.
Aqvakul
CITAT (Irene_L @ 15-10-2008, 13:16) *
Så här glad är jag idag..... yahoo.gif För den här fina skylten fick jag på posten idag:
[attachment=25919:skylt2.JPG]
Lite närmare:
[attachment=25920:skylt.JPG]

Det är från gulliga Alba....som tack för frön hon fått av mig. Åhhh så snopen jag blev när jag öppnade paketet ..och jätteglad. Det var en härlig överraskning!!! thanks.gif
kompiskram.gif

En sån härlig skylt! tummenupp.gif bravo.gif
Alba
En fin skylt till en fin tjej ....så klart. yes.gif

Så roligt att du tyckte om den...och blev så glad. Lika glad som jag blir när jag får fröer av dig Irene.
Biggan_
CITAT (Alba @ 15-10-2008, 20:00) *
En fin skylt till en fin tjej ....så klart. yes.gif

Så roligt att du tyckte om den...och blev så glad. Lika glad som jag blir när jag får fröer av dig Irene.

Så fin skylt du fått Irene! Har du gjort den själv Alba?
Chamomille
Jag känner mej halvglad, för jag vann på hästar i helgen biggrin.gif
Ramred
CITAT (Chamomille @ 16-10-2008, 16:37) *
Jag känner mej halvglad, för jag vann på hästar i helgen biggrin.gif

Så kul! Grattis. En vinst är ju alltid välkommet.
Chamomille
CITAT (Ramred @ 16-10-2008, 17:05) *
Så kul! Grattis. En vinst är ju alltid välkommet.

Tack. Ja det var roligt smile.gif
Alba
CITAT (Biggan_ @ 16-10-2008, 11:03) *
Så fin skylt du fått Irene! Har du gjort den själv Alba?

Nej tyvärr.....så duktig är jag inte. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Alba @ 16-10-2008, 20:08) *
Nej tyvärr.....så duktig är jag inte. biggrin.gif

Ok! Den var fin fast du inte hade gjort den själv! biggrin.gif
Myosotis
Annars brukar det bara vara räkningar i brevlådan. Idag fick jag två brev - båda trevliga! Ett från polisen. Cykelen som jag hittade i skogen i våras och lämnade in är nu min! yahoo.gif Ingen hade hört av sig, så jag kan åka och hämta den. Det andra brevet var en utbetalning från CSN!!! Äntligen!!! Jag läser ju på distans, men hjälp så de har strulat. Ska det vara så här svårt att få studiebidrag?! Men nu har det tydligen löst sig och jag kan få pengar, vilket innebär att jag kan betala mina räkningar!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Chamomille
Grattis Myosotis!

Vad läser du?
Eva i Höga
Grattis Myosotis, ibland kommer mycket glädje på en gång. Det är nog din turdag idag, köp en lott också!
Maggan H
Jag är så glad att min första fröbeställning har kommit 'hem'! Många återstår ännu! yahoo.gif

Och jag är så glad för alla vänner på Odla som är lika tosiga som jag är, mer eller mindre..... crazy.gif
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 26-11-2008, 13:50) *
Vad läser du?

Tjeckiska på Göteborgs universitet.

CITAT (Eva i Höga @ 26-11-2008, 14:42) *
...Det är nog din turdag idag, köp en lott också!

Hann inte! Det hade kanske varit en bra idé, och jag körde faktiskt och handlade, men nu såg jag inte tipset förrän nu... Å andra sidan var det jättehalt och jag överlevde, och det var ju också tur.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 26-11-2008, 19:24) *
Tjeckiska på Göteborgs universitet.

Jaha, skoj. Men menar du att man kan få studiebidrag för att läsa på distans?
Myosotis
yes.gif
Aqvakul
I kväll har vi haft besök av årt barnbarn i några timmar. Hon blir bara gulligare och gulligare och gladare och gladare. En sån lycka att få vara morfar!l
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 26-11-2008, 19:32) *
yes.gif

Det var ju väldigt bra! Fast inte när jag ville det för några år sen. Jag fick nobben mad.gif
Myosotis
Det var ju taskigt. trostar.gif Hade du kanske nån annan inkomst eller så?
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 27-11-2008, 09:34) *
Det var ju taskigt. trostar.gif Hade du kanske nån annan inkomst eller så?

Näeij. Inte ett öre [attachment=27698:noexpression.gif]
Red Top
Jag är så glad yahoo.gif

Har äntligen paketerat 14 sorters egentillverkat chokladgodis i cellofanpåsar, skrivit 48 ettiketter med innehållsförteckning, satt på guldband och guldhjärtan.

Visst blir man lycklig när man har klarat av det man föresatt sig? yahoo.gif yahoo.gif

Att kroppen skriker att nu får det vara nog gör ingenting. Tillfredställelsen överskuggar allt!
Myosotis
Ska du äta upp alltihopa nu? unsure.gif
Red Top
Nix!!
Ska ge det till scouternas basar på söndag, så de kan sälja det och få in lite pengar.

(obs! redigeringen Jag gjorde allt godiset först blush.gif )
Myosotis
nej nu får du nog visa en bild, nu blev jag nyfiken!!
Red Top
Tänkte ta en bild i morgon. Orkar inte nu sweatingbullets.gif
Red Top
Här kommer bilder på godiset. Det visade sig vara 16 sorter flirting.gif

Det var fullständigt omöjligt att ladda upp bilder direkt till odla, så jag tog en liten omväg och skaffade mig album via gmail. Hoppas det funkar.
Godis
Mer godis
Ännu mera godis
Irene_L
Mums! wub.gif
Vad duktig du är! bravo.gif
Red Top
Tack snälla för uppmuntran thanks.gif .

Det är så jag får utlopp för min kreativa ådra, nu när händer, armar och andra kroppsdelar inte orkar sticka, virka mm.

Skulle kanske lägga upp det här i terapiarbetestråden. Att göra godis i fina påsar är verkligen skön terapi.
Myosotis
Jättefint!! bravo.gif
Red Top
thanks.gif
Netha
Är så glad för nu kan jag sticka igen... fingrarna domnar inte bort som de gjort tidigare.
Detta är dagens skörd. smile.gif

[attachment=27876:Vantar.JPG]
Irene_L
Vad roligt Netha att du kan sticka igen! Snyggt jobbat!! bravo.gif
Netha
CITAT (Irene_L @ 01-12-2008, 21:49) *
Vad roligt Netha att du kan sticka igen! Snyggt jobbat!! bravo.gif

thanks.gif ja jag är sååå glad. smile.gif
Snöflinga

GRATTIS så roligt tongue.gif Men oj vad många vantar du hunnit med på en dag w00t.gif
Netha
CITAT (Snöflinga @ 01-12-2008, 22:28) *
GRATTIS så roligt tongue.gif Men oj vad många vantar du hunnit med på en dag w00t.gif

Kunde helt enkelt inte sluta sticka när jag upptäckte att det funkade.
Tror nog att jag kommer att jag kommer att räkna maskor och varv i sömnen inatt. laugh.gif
Chamomille
CITAT (Netha @ 01-12-2008, 21:34) *
Är så glad för nu kan jag sticka igen... fingrarna domnar inte bort som de gjort tidigare.

Vad är det där? Små möss giggle.gif
Netha
CITAT (Chamomille @ 01-12-2008, 23:02) *
Vad är det där? Små möss giggle.gif

Va??? Näää, inte möss rotfl.gif ... det är tre par vantar, varav ett par ännu inte har fått några tummar.
Men när du säger det ... visst kan man likna dem vid möss. ohmy.gif tongue.gif
Chamomille
CITAT (Netha @ 01-12-2008, 23:05) *
Va??? Näää, inte möss rotfl.gif ... det är tre par vantar, varav ett par ännu inte har fått några tummar.
Men när du säger det ... visst kan man likna dem vid möss. ohmy.gif tongue.gif

Jaa, ser ut som små musar yes.gif
Sussie F-Flower

Vad roligt! Grattis! tummenupp.gif
Det var inte lite du har åstadkommit idag! WAOW!!! laugh.gif
Helt otroligt i mina ögon...
Är du en sådan som älskar att sticka men som haft nervinklämning i nacken eller axlarna och nu har fått hjälp med det, eller..?

smiley_small_hug.gif
Netha
CITAT (Sussie F-Flower @ 01-12-2008, 23:14) *
Vad roligt! Grattis! tummenupp.gif
Det var inte lite du har åstadkommit idag! WAOW!!! laugh.gif
Helt otroligt i mina ögon...
Är du en sådan som älskar att sticka men som haft nervinklämning i nacken eller axlarna och nu har fått hjälp med det, eller..?

smiley_small_hug.gif

Jag har en whiplaschskada som gett domningar i vä halva vänsterhanden ... stickorna har bara ramlat utan att jag märkt det.
Nu... när jag sen några år tillbaka är mest stillasittande, verkar det som om nerverna hittat hem igen. smile.gif
Går på individuellt anpassad sjukgymnastik/träning och visst ger det resultat. yahoo.gif tummenupp.gif
Biggan_

Så roligt Netha att du kan sticka igen! blomma.gif Ta det nu bara lugnt så du inte får värk i fingrarna eller handlederna!
Netha
CITAT (Biggan_ @ 01-12-2008, 23:33) *
Så roligt Netha att du kan sticka igen! blomma.gif Ta det nu bara lugnt så du inte får värk i fingrarna eller handlederna!

Har lite svårt att ta det lugnt nu när jag kommit igång,
bara ett par har jag hunnit sticka idag.

Värk har jag alltid så det gör varken till el ifrån.... men när man pysslar med något kul
så känner man knappt av det. tummenupp.gif smile.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 02-12-2008, 13:34) *
Har lite svårt att ta det lugnt nu när jag kommit igång,
bara ett par har jag hunnit sticka idag.

Värk har jag alltid så det gör varken till el ifrån.... men när man pysslar med något kul
så känner man knappt av det. tummenupp.gif smile.gif

Nä nu kanske du inte känner av det, men det kan komma sedan. Du skall väl kunna öppna dina julklappar själv! naughty.gif
Netha
CITAT (Biggan_ @ 02-12-2008, 13:44) *
Nä nu kanske du inte känner av det, men det kan komma sedan. Du skall väl kunna öppna dina julklappar själv! naughty.gif

Annars får jag be om hjälp tongue.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 02-12-2008, 13:45) *
Annars får jag be om hjälp tongue.gif

Så klart! slap.gif
Uggi
Har varit inne på undersökningar på las i ett mörkt rum, till min förvåning så har vi fått ett snötäcke på mellan 5 och 10 cm, villken glad överraskning då jag kom ut, nu liknar det jul!!
Undersökningen som läkaren gjorde verkade helt OK, så nu leker livet igen!!
whist.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon