Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Krolliljan
CITAT (Wilmer @ 21-02-2008, 21:36) *
-cry-.gif I dag fick jag veta att de hittat halsbandet efter stallkatten Sonny ute på åkern. Han har varit borta flera veckor så nu är hoppet ute. Han och hans bror (som finns kvar) är de mysigaste katter jag träffat på år och dagar. Vila i frid Sonny rose.gif

stallkatten.jpg

crying.gif trostar.gif
Wilmer
Jag får fota Sune och lägga in här som tröst. Det är brorsan som ser likadan men typ 5 kg tyngre.. Och inte lika vild. Därför lever han...?
Biggan_
Åhhhhhhh! Så många underbara katter! wub.gif
Jag skall ta mej tid en dag att ta lite nya bilder på mina!
Mysko
Min söta Lotus (långhårig), det ena kortet är taget mitt i gäsp, där av den arga looken...
å lilla Qussi.
Fenja
CITAT (Mysko @ 24-02-2008, 17:23) *
Min söta Lotus (långhårig), det ena kortet är taget mitt i gäsp, där av den arga looken...
å lilla Qussi.

Åhh Lotus wub.gif vilken vacker katt och vilken härlig färg! Är det en raskatt eller? Lilla Qussi är söt med, paddor är alltid speciella!
Mvh
Fenja
Mysko
Lotus mamma var halv skogskatt, och pappan har vi bara sett på håll å gissat oss till att det måste va han som va pappan, han var jättestor svart och långhårig.
Lotus brukar vara lite kamelont, på vintern är han svart i pälsen, men så fort solen kommer fram, så antar han en rostbrun/kopparfärg å jag tycker det är så läckert... Även hans man kan skifta i färg från nästan grå till nästan svart eller brun....
Lite speciell den tjockisen.
Lotus var den enda i sitt slag i kullen om 4 kattungar, de andra var korthåriga och gråvita...
På bilden kan man tydligt se hur han skiftar i färg...
Fenja
Här är våran Bella, som fyller ett år i juni. Hon har blivit jättestor. wub.gif wub.gif

Och en bild på svårfotograferade Lizzy

Mvh
Fenja
sqrulan
wub.gif Åhhhh,så fina kisse missar ni har!
Azola
Säger detsamma sqrulan, ... vilka fina -härliga kissar ni alla visar upp! tummenupp.gif
Eva-Helene
[attachment=13937:Majsan_II.jpg]
Här är Majsan, mor till min Lilja. Hon har samma färg som Mysko´s Lotus fastän det inte syns på denna bild.
Lemonne
CITAT (Myosotis @ 05-02-2008, 17:31) *
Röda katter är kanske inte så vanliga, i alla fall har jag förstått att de är eftertraktade. Röda honkatter måste vara sällsynta, jag har bara sett en enda!

Ferdinand...vad gulligt!

Det här är min röda honkatt, Toss! Mina svärföräldrar har en honkatt som varje sommar får en drös med röda katter, Toss är den fjärde röda honkatten som hon har fått.

[attachment=14196:Toss_komprimerad.JPG]
DragonLady
Måste visa upp min Kung Av Lättja flirting.gif
Myosotis
CITAT (DragonLady @ 04-03-2008, 19:55) *
Måste visa upp min Kung Av Lättja flirting.gif

Kan tyvärr inte se någon bild då jag klickar på länken.
Wilmer
Inte jag heller! Det som lät så lovande... Försök igen!
Lilla Birka
Det gick bra, jag såg en lat svart-o-vit katt
Lemonne
Visst är kattungar det sötaste... Det här är kullen 2006, det blev tre stycken röda katter det året, två honor och en hanne;

[attachment=14409:picture00037.jpg][attachment=14410:picture00045.jpg]
DragonLady
Han ligger på många bilder på min hemsida tongue.gif

http://www.123minsida.se/DragonLadys-Lair/13453248

Måste bara lägga in en bild på lilla Allie... hon e inte min tyvärr rolleyes.gif
Myosotis
Allie är jättesöt... ska snart lägga in kattungebilder, så fort jag orkar...
Azola
Oh så söta kissar ni visar upp!

Har varit hem till dig DragonLady och kikat på hus, katter och alla hundarna. Vilka charmörer du har!!
DragonLady
thanks.gif

Ja vovvarna är ju inte mina utan min låtsassysters.. men planerna är ju o ta en tik om det blir någon kull denna gången från Mimmi.. hon är ju en pappis o du såg ju fästmannen som är en chiwawa... hoppas, hoppas.
Wilmer
CITAT
Måste visa upp min Kung Av Lättja

Nu ser jag, blev akut gose-sugen!
Krolliljan
CITAT (Lemonne @ 04-03-2008, 22:37) *
Visst är kattungar det sötaste... Det här är kullen 2006, det blev tre stycken röda katter det året, två honor och en hanne;

[attachment=14409:picture00037.jpg][attachment=14410:picture00045.jpg]

wub.gif wub.gif wub.gif
Eva-Helene
[attachment=14980:familj_006.jpg]
Min Lilja (den 2:a). Ligger på favoritplatsen: mattes säng. Hon är en blyg och försynt liten dam som fyller 5 år den 11:e augusti. Men reflexen i ögonen gör att hon ser ut att platsa i den värsta skräckfilm! giggle.gif
Heidi24
Vilka supersöta katter ni har allihopa!
Jag har två yrväder, Lucy 2 år 1:a maj och Gizmo 1 år 4:de september.

[attachment=15178:Lucy080301a.jpg] [attachment=15179:Gizmo080301b.jpg]
Myosotis
Jag skrev för länge sen att jag skulle visa bilder på kattungarna jag nappade upp i höstas, men det blev aldrig av. Jag får berätta mer sen och leta efter fler bilder. Just nu ville jag bara säga att min favorit Tigger, som ju flyttat till min kompis, är död. -cry-.gif

skogstroll
CITAT (Eva-Helene @ 14-03-2008, 12:33) *
[attachment=14980:familj_006.jpg]
Min Lilja (den 2:a). Ligger på favoritplatsen: mattes säng. Hon är en blyg och försynt liten dam som fyller 5 år den 11:e augusti. Men reflexen i ögonen gör att hon ser ut att platsa i den värsta skräckfilm! giggle.gif

jättefin kisse tycker jag, den där grå-blå färgen är härlig smile.gif

Här är en av "mina" wub.gif
[attachment=21550:P7210014.JPG]
moorgrove.inc
Hej alla trädgårds & kattälskare.......

Här kommer lite bilder på våra katter, en del är ju inte huskatter men jag hoppas att dom får
hänga med på ett hörn i alla fall. Den röd-vita katten heter Erik XVIII (Erik den artonde)
och är en hittekatt som hittades den 18 / 5, därav namnet. Den tigrerade katten finns sedan
en tid inte med oss längre, utan dragit till de "sälla jaktmarkerna" Hans namn var Arne.

På den sista bilden ser ni hur det ser ut hos oss på Lördagsmorgonen när det severas tonfisk.

Myosotis
Nej men hej!! Det kan väl inte vara så att vi har träffats på Röstånga djurklinik?! Eller kan det finnas en katt till med det namnet?!
moorgrove.inc
Hejsan !

Det var ju kul att träffa en "bekant".
Jo det är alldeles säkert så att vi har träffats hos Anders i Röstånga,
Vi har gått till Anders under många år så vi känner oss nästan
som hemma där, han har ju nu också flyttat till nya fräscha lokaler.

Titta gärna in på vår hemsida, där hittar du fler bilder på våra "misar"

Många Trädgårds & Katthälsningar från MoorGrove.Inc.
Myosotis
Ja, där är fint. Jag har inte jobbat där sedan de flyttade, så det var ett tag sedan nu. Men jag kommer ihåg Erik och burman som kramade mig, hon var väldigt gosig. Kan det ha varit Alexis? Fin hemsida!
Kul att du har hittat hit, det är ett trevligt forum.
skogstroll
[attachment=22408:P8030008.JPG]
Myosotis
Så söt!!! wub.gif
Fenja
Några av årets godingar! wub.gif wub.gif

Mvh
Fenja

DragonLady
NEJ Nej nej... ranting.gif man får inte lägga in bilder på sånna bäbbar wub.gif .. mitt hjärta får kramp.. är så akut kattbäbis vill ha wub.gif så det gör ont..
Mufflan Hera tränas till o bli som en katt av både mästerkatten o mestakatten rotfl.gif här är mäster som lärt henne o sova på matte...det e bara ett problem... hon kurrar o spinner inte när man gossar med henne giggle.gif
Fenja
Åh, min lilla favoritmuffla! Klart att hon ska vara på bästa och varmaste platsen wink.gif förståndig liten tös! giggle.gif
Mvh
Fenja
Myosotis
Hittade just en gammal bild på min katt, passar ju bra så här års:

Wilmer
Hihi, en halloween katt tummenupp.gif
Myosotis
Min nya katt wub.gif Visst är han söt?

Lilla Birka
CITAT (Myosotis @ 08-10-2008, 22:17) *
Min nya katt wub.gif Visst är han söt?

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif Är det ungen? Har du hans mamma också?
Myosotis
Ja, det är ungen. Jag har en gul honkatt som skulle kunna vara hans mamma men jag tror inte det, för när jag hade fångat honom och trodde att hon skulle trösta honom fräste och spottade hon istället i flera dagar. Men nu är de goda vänner så jag är gärna jourhem åt henne ett tag till, han känner sig tryggare då. Men han har redan blivit mycket tamare. Och han är precis lika mjuk som han ser ut!
DragonLady
smiley_small_hug.gif ja vad är livet utan små pälsbollar wub.gif

Och visst är han söt... som socker wub.gif yes.gif
skogstroll
nu har mina sista kattungar hittat hem, helt över förväntan måste jag säga men så är de ju söta också... smile.gif Lite ont gör det att de försvinner -cry-.gif

[attachment=25507:too_ticki.jpg]
[attachment=25508:too_ticki2.jpg]
Myosotis
Vilka stora ögon, jättegullig! Skönt att du hittat hem till dem.
flinga100
Men oj, vilka fina katter! Vilka fina svarta bebisar!

Jag är svag för röda katter - så den lilla röda killen är livsfarlig att titta på... jag blir så sugen på en till. giggle.gif

Här är min enoooormt självsäkra grabb. Han styr hemmet, brorsan hans har inte mycket att säga till om.

[attachment=26424:Sigge.JPG]
Myosotis
CITAT (flinga100 @ 26-10-2008, 09:59) *
Jag är svag för röda katter - så den lilla röda killen är livsfarlig att titta på... jag blir så sugen på en till. giggle.gif

Du kan få en röd honkatt av mig...
Gåsis
Här är en Tigger till. Fast just här verkar han bara ta för sig av vad som var frukostmakrillen. En herre 10+, hittekatt från början men nu trygg och otroligt kelen.

flinga100
*suck* jag får mardrömmar om rubriker som "52 katter hittade i litet hus - ägaren kunde inte sätta stopp" rolleyes.gif

Vilken fin Tigger. Så han får frukostmakrill, han! Vilken lyxlirare.

Myosotis
Världens nästbästa katt har börjat att gå ut. Det känns faktiskt som om jag håller på att komma över förlusten av världens bästa, det är två år sedan han försvann nu, och chansen att han kommer tillbaka är ju alldeles obefintlig nu. Så den här är nog på väg att överta den titeln nu, han är sååå söt wub.gif . Min utekatt har faktiskt varit väldigt snäll mot honom och han är så social så han blev jätteglad över att få träffa henne, men han är fortfarande feg och springer in så fort ett löv prasslar. Säkrast att sitta i terrassdörren och spana ut.

Lilla Birka
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
DragonLady
CITAT (Lilla Birka @ 17-11-2008, 21:40) *
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Ja verkligen... pyssenisse wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon