Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Eva-Helene
Får jag lov att presentera:

[attachment=46259:Kebbe_i_famn.jpg]
Kebbe

och hans bror

[attachment=46260:Lurven_liten.jpg]
Lurven

som flyttade till mig/oss den 12:e december.
Två små busungar som husse inte alls skulle skämma bort...jo pyttsan! giggle.gif wub.gif
zissi
wub.gif Grattis till de små liven! Så underbara! wub.gif

Träffade en helsvart kattunge på 14 v. förra helgen hos våra släktingar. Blir nästan sjuk av längtan.

Njut av dem så mycket ni kan!!
Meriona
CITAT (Myosotis @ 26-12-2009, 14:25) *

Men tjena kompis! smiley_small_hug.gif Inte blyg längre alls visst!

CITAT (Eva-Helene @ 15-01-2010, 13:04) *
Kebbe

och hans bror

Lurven

Två små busungar som husse inte alls skulle skämma bort...jo pyttsan! giggle.gif wub.gif

Vilksa sötnosar! wub.gif
Myosotis
Ååå vad söta, Eva-Helene!! wub.gif Lova att klappa dem från mig!
Myosotis
CITAT (Meriona @ 15-01-2010, 14:21) *
Men tjena kompis! smiley_small_hug.gif Inte blyg längre alls visst!

Nej, det går bättre och bättre! Han är såå duktig! wub.gif Kommer in och äter varje dag, har börjat utforska rummet lite innan han går ut igen. Igår när jag hämtade ved i ladan pratade jag med den tame och klappade honom (han hoppade upp på huggkubben, lagom klapphöjd wub.gif ), då hördes lite dunsar och så och ner från sitt okända gömställe uppe på vinden kom vildkatten. Han kom fram mot mig på kanske två meters avstånd innan den röde överföll honom och ville leka, det var första gången som han kom fram mot mig.
Idag kom han gåendes i trädgården och blev först rädd när han såg att jag också var där, men när jag pratade stannande han och fortsatte sedan att gå! bravo.gif
Meriona
Han blev nog mest överrumplad gissar jag. Du får sluta kalla honom vildkatten nu. Han ser ut att ha gott hull, som värsta soffliggaren... flirting.gif
Myosotis
Det är de korta benen wink.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 15-01-2010, 16:12) *
Det är de korta benen wink.gif

Hihi det där säger Wilmer om sin häst också! giggle.gif
Myosotis
Fast det kan ju inte stämma för min katt har mycket kortare ben än vad Wilmers häst har!
Meriona
Hmmmm. g.gif Jo kanske något. Och så har har inte fyra vita strumpor som svarten, bara tre. Skönt då kan vi se skillnad! crazy.gif

Förresten är det nog så att hästen har tre svarta fötter och bara EN vit fot, så då är det ju jätteenkelt! tummenupp.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Eva-Helene @ 15-01-2010, 13:04) *
Kebbe

och hans bror

Lurven

Men ååååååååååååååååååååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så söta!!!!!

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Myosotis

Det går så bra!!! yahoo.gif De är bästa kompisar och gör allt tillsammans, nu när den nye inte är så rädd längre ser man de på gemensamma utflykter dagtid också. Målet med det här (förutom att ge ett värdigt liv åt en vildkatt) var ju att min röde skulle bli glad igen, han verkade så ensam och gick omkring och skrek hela dagarna. Det har han helt slutat med, han har aldrig varit så harmonisk och nöjd med livet.

Myosotis
En bild till, man får passa på när solen skiner.

Danne031
Här är våra 8 månaders syskon Gustav och Camaro smile.gif

Och så har jag en fråga angående skabb i öronen. Storebror var och blev knipsad i veckan och dom såg då att han hade skabb, fick recept på droppar som han ska ta ett par dagar i 2 kurer. Frågan är smittar det? Borde lillasyster också ha skabb? Vi vet inte hur det ser ut ohmy.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Myosotis @ 23-01-2010, 13:34) *

wub.gif wub.gif Åh, vilka gulliga katter Myostis och Danne.
Myosotis
CITAT (Danne031 @ 23-01-2010, 14:45) *
Frågan är smittar det? Borde lillasyster också ha skabb? Vi vet inte hur det ser ut ohmy.gif

Ja, det smittar. Jag skulle ge alla katterna. När det är illa är det som brun/svart skorv i öronen, men är det bara lite ser man kanske inget och då smittar de varandra i all oändlighet. Har de kontakt med andra katter kan de bli smittade igen därifrån. Om du har mikroskop kan du själv leta efter kvalster, men ibland får man leta länge innan man hittar några.

Söta katter förresten!

Man brukar också kunna ana sig till att de har öronskabb om de kliar sig mycket och när man ser hur de håller öronen och huvudet, man riktigt ser hur det kliar i öronen på dem. Allt kli är naturligtvis inte skabb, men om det håller i sig får man höra med veterinären.
Danne031
Då ger vi henne droppar också, i fall om att, det kan ju inte skada. Tack smile.gif
Monarda

Att se katter som mår så bra gör mig lycklig! biggrin.gif
Meriona

wub.gif smiley_small_hug.gif Sickna gossiga kompisar!
DragonLady
CITAT (Monarda @ 23-01-2010, 17:33) *
Att se katter som mår så bra gör mig lycklig! biggrin.gif

Ja det har du verkligen rätt i wub.gif

CITAT (Danne031 @ 23-01-2010, 14:45) *
Här är våra 8 månaders syskon Gustav och Camaro smile.gif

Och så har jag en fråga angående skabb i öronen. Storebror var och blev knipsad i veckan och dom såg då att han hade skabb, fick recept på droppar som han ska ta ett par dagar i 2 kurer. Frågan är smittar det? Borde lillasyster också ha skabb? Vi vet inte hur det ser ut ohmy.gif

Sköna killar wub.gif
skogstroll
här är en lite gammal bild men det är en skön sovställning för en kattunge tycker jag smile.gif

[attachment=47486:P9050001.JPG]
Ingela i Segersberg
wub.gif wub.gif
Myosotis
giggle.gif Trillade den ner sen?
Nostalgia
kul bild på gullig kisse, Skogstroll tummenupp.gif
Funderar på detsamma som Myosotis? giggle.gif

Många fina och gulliga katter i den här tråden wub.gif wub.gif wub.gif
skogstroll
CITAT (Myosotis @ 22-02-2010, 21:25) *
giggle.gif Trillade den ner sen?

nä konstigt nog ramlade han eller polarna inte ner så ofta.... saknar småkissarna wub.gif
IRLU43
Vilka härliga kattbilder.
Jag har haft en likadan svartvit katt som du har Myosotis. Hon var helt underbar och sov på min kudde varje natt. Det blev ganska varmt på sommaren men på vintern kunde det vara skönt med en huvudvärmare. Hon blev 17 år.
Nu har jag två honkatter som inte är så goda vänner men de tolererar varandra. Den ena hittade jag på en parkeringsplats i centrala Kristianstad och den andra skulle avlivas för den hade inget hem och ingen mamma. När hon kom till oss fick hon plats i min ena hand. De är nu tre resp fyra år gamla.

Jag blir också lycklig av att se att katter har det bra och är älskade.

Bifogar bilder av mina älsklingar.
Myosotis
Röd honkatt igen! De är inte så vanliga.
Meriona
Är det samma fåtölj de gillar, eller bara likadana? Jättefina missar! wub.gif
Lokan
Det var en väldigt bra bild av dina katter Myosotis!!! bravo.gif
Här kommer en på vår Grållis, efter spinningen! giggle.gif
[attachment=47588:IMG_8691...erad_1_0.jpg]
IRLU43
De har var sin fåtölj.

När jag var hos veterinären och kastrerade Tigris (den röda) så sa de att det var mycket ovanligt med röda honkatter. En på 1000 röda om jag inte minns fel. Hur som helst så är hon en liten argbigga så humöret stämmer med den röda färgen. Millan (den randiga) är ju hur vanlig som helst, men båda är lika lika älskade. Millan är en riktigt kelen katt.
blomsterrabatten
Här kommer bilder på mina bondkatter!=)
Meriona
Nämen vilka gossedjur, Blomsterrabatten! wub.gif
Myosotis
Ja det var fina katter. Vad många du har!
IRLU43
Vilka härliga katter du har blomsterrabatten. Underbara.
aanderss
värdens bästa katt heter nisse och han är 2,5 år gammal
Meriona
Ja Nisse är också jättefin! wub.gif
Monarda
Världens bästa husse det är Hasse, tycker Basse wub.gif

[attachment=47659:P9260650a.jpg]
Meriona
Nämen vilken mysig bild! Två fina killar i samma stol! wub.gif
Myosotis
Kisse på jakt. Han fick dock aldrig tag i sorken. Men det var rätt kul att se, han hoppade som en räv.

Christina i Taxinge~
Vilken suveränt bra bild! Mitt i språnget! wub.gif
Meriona
Hihi, det ser nästan lite trögt ut för honom att komma igenom snön, är det skare tro? Jättefin bild! wub.gif
Myosotis

Ingela i Segersberg
Vad fin han är, Myostis. wub.gif Hur går det med din vildkatt?
Meriona
Nämen sötnosen! wub.gif Ser han lite förnärmad ut tro? blink.gif Han kanske vill ha en godis för att ställa upp på bild?
Myosotis
CITAT (Ingela i Segersberg @ 03-03-2010, 19:28) *
Hur går det med din vildkatt?

Det går jättebra, Meriona har nog rätt, jag får sluta kalla honom vildkatt.

CITAT (Meriona @ 03-03-2010, 20:14) *
Nämen sötnosen! wub.gif Ser han lite förnärmad ut tro? blink.gif Han kanske vill ha en godis för att ställa upp på bild?

Inte på den bilden, där ser han mer överraskad ut, men efter några gångers backande och kallande fick jag bilder på uttråkad katt också, han tyckte jag skulle klappa honom istället för att fåna mig. Svårt att få bra bilder på en katt som står på ens stövel.
Ingrid Zon3
Här kommer en bild på "min" Simsim på kärnreviret, soffan flirting.gif .

[attachment=47880:091031__...soffan50.JPG]

Lite tveksam om jag äger henne fortfarande eftersom hon sedan i somras bor hos min särbo på landet. Jag hälsar på på helgerna men nu är det allt husse som kommer först i hennes rangskala. Men det är OK, hon har det så oändligt mycket bättre på vischan än i radhusområdet, speciellt nu innan sommargästerna kommer dragande med sina "monster".
Dessutom är det i mitt tycke tveksamt om man nånsin äger en randig kattdam.
Myosotis
Inte bara tveksamt och inte bara randig wink.gif Det är ju katten som äger människan förstås. biggrin.gif
Christina i Taxinge~
Finns det nån som kan se så myyyyyyyyysig ut som en katt som sover? wub.gif
Majsan söker upp solstrimmorna och somnar sött med den mjuka magen i lagom ställning för att pussa på! wub.gif biggrin.gif

[attachment=48115:DSCN6289__2_.JPG]

Myosotis
Jaa kiss.gif det var en pussvänlig mage!
Myosotis

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon