Full version: Världens bästa katt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Wilmer
smiley_small_hug.gif Tröst!! Å, så jobbigt, men du gjorde helt säkert rätt. Så slapp han lida. Stackars pisse, han måste ju mått dåligt på något sätt.
Myosotis
Hon wink.gif Ja, visst måste hon det, det var helt otypiskt henne, jag blev chockad över en sådan beteendeförändring.
Wilmer
blush.gif blush.gif blush.gif Förlåt till pissehimmlen, HON.
pimpim
Tröstekram till dig myosotis. Det är inget lätt beslut att ta, men med veterinärens råd till dig så var det ju det bästa du kunde göra för henne.
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 04-03-2009, 22:15) *
Idag fick jag avliva min katt. På de 8 år jag haft henne har hon aldrig ens fräst, morrat eller slagit med tassen, aldrig någonsin. Hon visste inte vad aggressivitet var. Jag t.o.m. vaccinerade henne själv för att hon skulle slippa åka bil. Det var aldrig några problem att ge medicin i munnen, hålla fast henne eller ta fästingar. Hon kunde vara mycket rädd och liksom krypa ihop, men aldrig försvara sig. I lördags blev hon galen, flög skrikande på mig utan anledning och bet mig så illa i handen att jag fick opereras. Nu idag var jag äntligen hemma och kunde ta henne till veterinären som sa att avlivning var enda alternativet. För mig hade hon kunnat gå här, man hade bara undvikit att klappa henne, men hon mådde inte bra själv. Det kan veterinären bedöma bäst. Så hon fick somna in, minst nio år gammal. Fast hon kan lika gärna ha varit 20, hon kanske var senil eller nåt. Nu när jag tänker tillbaka kanske de små förändringarna i hennes beteende berodde på att hon inte mådde bra.

trostar.gif Åh så tråkigt att det skulle bli så! Men din kisse mådde säkert inte bra och det var nog det bästa att hon fick somna in. Du kan ju inte veta om det skulle hända igen emot dej eller någon annan. Du får väl minnas och vara glad för de åtta åren ni fick tillsammans! smiley_small_hug.gif
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 04-03-2009, 22:15) *
Idag fick jag avliva min katt. På de 8 år jag haft henne har hon aldrig ens fräst, morrat eller slagit med tassen, aldrig någonsin. Hon visste inte vad aggressivitet var. Jag t.o.m. vaccinerade henne själv för att hon skulle slippa åka bil. Det var aldrig några problem att ge medicin i munnen, hålla fast henne eller ta fästingar. Hon kunde vara mycket rädd och liksom krypa ihop, men aldrig försvara sig. I lördags blev hon galen, flög skrikande på mig utan anledning och bet mig så illa i handen att jag fick opereras. Nu idag var jag äntligen hemma och kunde ta henne till veterinären som sa att avlivning var enda alternativet. För mig hade hon kunnat gå här, man hade bara undvikit att klappa henne, men hon mådde inte bra själv. Det kan veterinären bedöma bäst. Så hon fick somna in, minst nio år gammal. Fast hon kan lika gärna ha varit 20, hon kanske var senil eller nåt. Nu när jag tänker tillbaka kanske de små förändringarna i hennes beteende berodde på att hon inte mådde bra.

-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif sad.gif
Eva-Helene
trostar.gif Tänk så hemskt det måste ha varit för henne, att "få spel" så där! Hon har det ju bättre nu. kompiskram.gif
Solstorm
Jag känner med dig Myosotis. Det är fruktansvärt att förlora en vän sedan många år. Jag måste säga att det hedrar dig att du tog ditt ansvar som djurägare. Det är alltför många som omplacerar och lämnar över problemet till någon annan.

rose.gif trostar.gif
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 05-03-2009, 12:43) *
trostar.gif Tänk så hemskt det måste ha varit för henne, att "få spel" så där! Hon har det ju bättre nu. kompiskram.gif

Ja, det har jag också tänkt på. Hon var liksom alldeles oförstående bara sekunderna efter, som om hon inte visste att det hade hänt.
Myosotis

giggle.gif Det här var rätt kul att se. Katten var helt uppslukad, mullvaden hade förmodligen ingen aning om att den var iakttagen, men jag kunde se var mullvaden gick under jorden, för katten följde den med blicken hela tiden. Så tillbaka till högen, lite jordklumpar trillade när den växte, och sen ut i nästa gång för att hämta mer jord...

Chamomille
CITAT (Myosotis @ 17-02-2009, 08:55) *

Jösses wub.gif

CITAT (Myosotis @ 15-03-2009, 12:33) *

giggle.gif Det här var rätt kul att se. Katten var helt uppslukad, mullvaden hade förmodligen ingen aning om att den var iakttagen, men jag kunde se var mullvaden gick under jorden, för katten följde den med blicken hela tiden. Så tillbaka till högen, lite jordklumpar trillade när den växte, och sen ut i nästa gång för att hämta mer jord...

giggle.gif
Meriona
Härligt med inspiration! jag ska vara kattvakt en vecka när min väninna reser till värmen. Dessutom är sonen i fjällen så jag har gott om tid att stanna och umgås med sötnosarna. smiley_small_hug.gif Så länge jag inte stoppar ner ansiktet i pälsen så går det bra.... (då ser jag ju inte att köra hem sen).
Myosotis

Meriona
WOW! Vilken färg! Gissar att detta är en hane, för det är väl ovanligt med röda honor? unsure.gif
Myosotis
Det är min lille hanne, ja. Fast min jourkatt är också röd, och det är en hona.
Chamomille
Vad du suktas Myo..... sleeping.gif
Meriona
Mer missebilder tack! wub.gif Jag blev överfallen idag när jag skulle mata min kompis katter, de tycker det är så tråkigt att inte få gå ut. Men OJ vad de fjäskar i gengäld.... smiley_small_hug.gif
blomkronan
Oj va länge sedan jag läste denna tråd... smiley_small_hug.gif till er alla som har visat bilder på era älsklingar wub.gif såååååååå söta yes.gif

Mina tankar går till Lillan och Missan Mina katter som lämnade mig 1989 och 1995, åren går men man glömmer aldrig en kär kattvän wub.gif åååå va sugen jag blir att skaffa en ny katt... men jag har inte hela familjen med mig vi har ju hund sedan 3 år tillbaka, som är vår bebis/lillebror wub.gif

TACK alla som visar bilder på era underbara katter wub.gif
Meriona
Tipsa din familj om att katter och hundar kan gå alldeles utmärkt ihop, blomkronan... yahoo.gif
Wilmer
Vilka härliga kattungebilder! De ser ut att vara fulla av nyfikenhet och upptäckar instinkt tummenupp.gif
Myosotis
Kolla vilken fånig bild jag hittade! rotfl.gif Så dum hon ser ut.

Biggan_
En sådan fånig bild har jag också! giggle.gif Klicka på bilden och kolla blicken!

[attachment=32566:069.jpg]
Myosotis
-fear-.gif Hjälp, en alien... giggle.gif
Myosotis
Mätt och lat ligger han i solen och njuter av livet så där som bara katter kan.

Av någon anledning ska halva katten vara utanför bänken varför han trillar ner med jämna mellanrum, men det är ju hans problem. dunno.gif

Huggorm
CITAT (Myosotis @ 04-04-2009, 12:07) *
Av någon anledning ska halva katten vara utanför bänken varför han trillar ner med jämna mellanrum, men det är ju hans problem. dunno.gif

Jag brukar hävda att katter är intelligenta djur, men ibland är det svårt att motivera... rolleyes.gif

Fan, jag måste ha tag på en katt snart, synd det inte går att ha när man veckopendlar till jobbet
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 04-04-2009, 12:07) *
Mätt och lat ligger han i solen och njuter av livet så där som bara katter kan.

wub.gif

CITAT (Biggan_ @ 30-03-2009, 13:59) *
En sådan fånig bild har jag också! giggle.gif Klicka på bilden och kolla blicken!

[attachment=32566:069.jpg]

giggle.gif

CITAT (Myosotis @ 30-03-2009, 13:43) *
Kolla vilken fånig bild jag hittade! rotfl.gif Så dum hon ser ut.

giggle.gif
Dorthe
[attachment=32788:Bild_001.jpg] det var synd med katten min kom för 2 år sedan och en annan som ochså var han katt försvan för 3 år sedan och har inte dykat opp,men det är så med ukastarerade hanar,dom letar.Venlig hilsen Dorthe Och 4 kattor till.

[attachment=32789:Bild_080.jpg]
CITAT (Huggorm @ 04-04-2009, 12:36) *
Jag brukar hävda att katter är intelligenta djur, men ibland är det svårt att motivera... rolleyes.gif

Fan, jag måste ha tag på en katt snart, synd det inte går att ha när man veckopendlar till jobbet

vet du gå inn på kks.nu där är många hemlösa kattor,som behöver ett hem.Där kommer alla mina i från.
Myosotis

Chamomille
CITAT (Myosotis @ 20-04-2009, 11:33) *

wub.gif
Ingela i Segersberg
Åh, vad söt. wub.gif
Anna i Mjölby
Röda katter är det något speciellt med! Skulle gärna ha en sådan, men jag får väl nöja mig med de tre jag redan har. Hos mina föräldrar bor det en maffig rödrandig sak, som flyttade in på eget bevåg när reviret blev ledigt. Tyvärr ser jag inte så mycket av denna Leo när jag är på besök där, eftersom mina egna katter då följer med. Det mesta jag ser av kattherren i fråga är när han står och revirpinkar på vår bil... g.gif

Ska försöka rota fram några bilder på mina tre kissar också...
Katten maja

Maja rducerad.jpg

Min lilla dam maja som är endast 4 år och bondkatt inte blue russian.
[attachment=33635:fia_reducerad.jpg]

samt gammel tanten fia på en ålder av 14 år nu i mars.
Krolliljan
Pappas katt.
[attachment=33642:IMG_0001_477.jpg]
Myosotis
Så fina kattbilder. wub.gif Maja skulle verkligen kunna vara en Russian Blue.

Jag har varit nervös, för min katt var inte här igår kväll och inte heller i morse -fear-.gif Det är inte likt honom. Jag såg i fantasin redan framför mig hur han låg död i nåt dike eller så, men sen kom han och mår hur bra som helst. sweatingbullets.gif wub.gif smiley_small_hug.gif
Wilmer
sweatingbullets.gif Så skönt! Mysotis.

Kan inte en bonnkatt ha haft en russianblue pappa som smög förbi confused.gif .. Eller vet ni båda föräldrarna kanske..
Katten maja
Majas mamma hade samma täckning som Fia(min gamla katt) av naturliga själ vet jag inte hur pappan såg ut men att dömma av hennes syskon som var svart och tabbyfärgad så var det också en blandning. Fast mamman kan ju haft flera friare giggle.gif det är ju inte omöjligt i kattvärlden.

Vilken tur att din katt kom hem myostis, mina damer är inne katter men får gå ut i sele (vi bor mitt i stan) så jag vågar -fear-.gif inte släppa ut dem ser det värsta tänkbaara hända dem med bilar och annat i krokarna.
Myosotis

Jordgubben
Hej i katt-tråden!

Har precis hittat till det här forumet (vi har precis flyttat till hus på landet) och med två egna bonnkattsflickor så kände jag att det här ju var tråden för mig :-D.

VILKA SÖTNOSAR ni har därute! Ska leta igenom våra bilder och se om jag kan hitta några...

Just nu ligger båda och trynar, den ena på tvn och den andre i soffan. De har tidigare varit innekatter, men nu när vi flyttade så fick de börja gå ut och speciellt vår ena, Flisan, gillar det rejält! Hon kommer med både möss och fåglar lite då och då. Nu har hon varit ute på äventyr ett helt dygn - vilket är ovanligt - då en vän var här med sin hund i går, och då ville hon inte komma in. Vår andra, Elsa, har varit lite mindre entusiastisk inför det här med att vara ute, men de senaste veckorna har hon börjat vara ute längre och längre tid... Hon är dock den smartare av de båda, och öppnar dörren själv om hon vill in eller ut - mkt praktiskt, men synd att hon inte lärt sig stänga... ;-)

[attachment=36786:P4230004.JPG] - Elsa gillar (eller snarare ÄLSKAR, plastpåsar!)

[attachment=36787:P4210045.JPG] - Ibland går de faktiskt att få stilla på ETT kort... :-)
Myosotis
Hej Jordgubben! (Passande namn så här års, vi har precis varit och plockat massor med jordgubbar! smile.gif ) Dina katter är jättesöta. Hihi, en plastpåsekatt! De har roliga idéer ibland.
Jordgubben
Det är lite läskigt när de försvinner sådär, oväntat, som de inte brukar bete sig.. Vi hade en katt (Elsas mamma) som försvann, och därför blir man ju helnojjig så fort någon av dem inte kommer hem som de brukar! Förstår att det kändes bra när katten kom hem igen!!!

Nu ska vi åka bort i fem dagar och lämna katterna här hemma (med kattvakt såklart). Det är lite tråkigt, de är ju som ens barn - man funderar på vad de gör och längtar efter att få komma hem och träffa dem igen... :-)
Myosotis
Ja, de kommer nog att längta efter er. Jag passar just nu min daghunds husses höns och katter (samt hunden förstås) eftersom han är bortrest. Hans ena katt är helt nipprig, så fort jag kommer dit ska hon klättra uppför byxbenet på mig och skriker och har sig, det är helt tydligt att hon saknar sin husse!
sobbe
Den här lilla kille kom till oss i fredags 14 veckor gammal. Han har varit välldigt gnällig till i dag då han börja vara som en kattunge ska vara. Men våra två vuxna killar tycker inte det är ett dugg roligt.
Myosotis
Oj så söt! Vilka vackert svartkantade ögon! Hoppas de andra vänjer sig snart.
Myosotis
*puttar bort spam*
Pia L
En charmig liten kisse som kommit på att grannen gillar katter giggle.gif han kommer springande så fort jag kommer utanför dörren, då vet han att jag tar med en matskål ut

Grannens tiggarkatt Jackson

pejori
CITAT (Pia L @ 13-07-2009, 21:07) *
En charmig liten kisse som kommit på att grannen gillar katter giggle.gif han kommer springande så fort jag kommer utanför dörren, då vet han att jag tar med en matskål ut

Vacker färg på pisse.
Christina i Taxinge~
CITAT (Pia L @ 13-07-2009, 21:07) *

Såååå liten ser han ju inte ut! flirting.gif
Men ett tufft namn har han!
.....och gosig päls wub.gif

Myosotis
Han blir visst aldrig vuxen. rolleyes.gif Klart han måste hjälpa till att beskära asken, hur skulle vi klara oss utan honom.

DragonLady
Här är min "lilla" "säl" giggle.gif nyrakad o fin på ryggen, vet inte hur han bär sig åt men han blir alltid tovig o så går han under cyklar o sånt med smörja så han ser ut som en "katta strof" på ryggen giggle.gif

Här hjälper han till o minska på gräslängden yes.gif
Myosotis

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon