Sidor: 1, 2, 3
Chamomille
CITAT (Gunilla T @ 07-03-2008, 13:17) *
Alltså...om ni skrattar åt mitt plommonfärgade hår så kan jag berätta att för två år sedan till julen ...när jag skulle göra mig fin, då tog jag hårborttagningsmedlet i stället för hårfärgstuben.

Hur kul va´det tror ni??...till julen och allt!

fear.gif wacko.gif nää.... stackare.... rotfl.gif Förlåt...
Wilmer
Är det sant!!! Men HU SÅ HEMSKT!!!
skogstroll
whistling.gif

stackars
*Stintan*
Hej,

Jag heter Lisbeth Eklöf och bor på Åsa folkhögskola i Sköldinge. Jag fyller 100 år i november och då förväntar jag mig telegram från Kungen och Silvia.
Mitt hår är mörkgrått och ögonen vinröda.

Har jobbat med många saker i mitt liv men började med att köra posten med hästskjuts mellan Turinge och Läggesta utanför Mariefred. Det var innan Norra Sörmlands Järnväg kom till. Jag hade med mej en postiljon som var beväpnad med pistol och sabel men något överfall på postdiligensen var jag aldrig med om. Sen sadlade jag om och är numera fjärdingsman och på fritiden auktionist.

Jag älskar att gå upp tidigt på mornarna för att först plocka ur diskmaskinen för att sedan plocka i den igen. Kan inte tänka mig något roligare. Stryka och städa är också jätteroligt. Jag har inga barn men har funderat i många år på att skaffa mig åtminstone ett. I så fall får det bli ett pyttelitet barn så att jag orkar bära det på armen och så gör det nog inte så ont att göra ett pyttelitet som ett stort.

Gillar nästan ingen musik men föredrar när folk sjunger falskt. Måste jag välja så är favoriterna David Urwitz och självklart Carola hon är underbar.
Wilmer
Röda ögon, wow.
Eva-Helene
Hej! Mitt namn är Helene Birgersson och bor i Luleå. Jag är 88 år och blir aldrig äldre. Mitt hår är antracitgrått och ögonen är denimblå.
En hel drös med yrken har jag, bl.a. så är jag jordbrukare, skogshuggare, vägbyggare, skomakare (autodidakt). Dessutom så tillverkar jag lut, köper upp salt sill som jag med häst och vagn kör runt och säljer på landsbygden. Jag kan också mycket om örtmedicin, varför folk i bygden vänder sig till mig när deras husdjur blir sjuka. Sjuka människor däremot får gå till provisialläkaren!
Det bästa jag vet är fylleslagsmål och förtal! Höga höjder och spiraltrappor är också riktiga höjdpunkter i tilvaron! Liksom att stryka kläder. Toppen! tummenupp.gif
Jag har inga barn - än. Kanske blir ett i framtiden, har lite idéer.....Ett "armband" med namnen på mina 4 närmaste släktingar skulle vara nåt!
Death metal lyssnar jag helst på, speciellt då bandet "666", och en riktigt högljudd mezzosopran som sjunger opera, det ni!!! Annars så är favoritartisten Eiffel 65.
pejori
CITAT (16kvm stor balkong @ 07-03-2008, 08:59) *
Tänkte vi skulle testa ett presentera oss på ett nytt sätt.
Vet inte om detta redan har gjorts här men i vilket fall gör vi om det.

Här är "reglerna":

Förnamn = mellannamn
Efternamn = närmaste grannes efternamn
Hemstad = senaste bussbesöket
Ålder = pappas ålder
Yrke = farfars yrke
Intressen = det du avskyr
Du har lika många barn som du har tatueringar
Hårfärg = tröjans färg
Ögonfärg = byxans färg
Musiksmak = sånt du inte tål
Favoritartist = Det du lyssnade på senast

nu rörde det till sig i fontanellen här... tummenupp.gif
hej Jag heter Ankristin Espinoca och bor i Kungsbacka.
jag är 98 år och arbetar som kyrkomålare och konstnär...
det bästa jag vet är djurplågeri barnmisshandel och sexuella övergrepp
har inga barn och är gråhårig. ögonen är duvblåa och jag lyssnar på tecko
min favoritartist är Erik Gadd rotfl.gif
Noak
hej
nu tycker jag att jag känner er alla på riktigt...

Det här är jag:
Maria Olsson heter jag och jag bor i Forsa ( uttalas Fössja).
Jag är och förblir 91 år, en aktningsvärd ålder...särskilt med tanke på hur mycket jag gräver.
Jag är ingenjör på Essvik.
Något jag verkligen trivs med är att rensa badrumsavloppet.
Inga barn har jag, men det är nog tur, för tänk vad de skulle vara gamla och rynkiga nu!
Barret är ljusblått, lite melerat så där.
Ögonen illgrå.
Helst lyssnar jag på den gnissligaste fiolmusiken, gärna spelad av Cher.
Fenja
Hej!
Jag heter Eva Andersson och blir 72 år i år. Jag är bonde, driver ett svedjebruk och jagar i Göteborg. På fritiden tvättar jag bilen, shoppar och läser heminredningstidningar. Särskilt gillar jag reportage med den där Ernst sick.gif
Barn har jag inga alls, men min sambo har en stor ohängd unge och han funderar på att skaffa en till, gud hjälpe. Hårfärgen är rosalila och mina ögon är grå. Jag gillar hårdrock, helst finsk, favoritartiskt är Freddie Mercury den stjärna på rockhimlen som lyser allra klarast!
Mvh
Fenja
Ramred
Hej,

Jag heter Erna Johansen, är 77 år gammal och bor i centrala Göteborg. Jobbar som stenhuggare i Bohuslän. På min fritid kollar jag gärna på fotboll, eller spelar lite golf. Tycker också att det är otroligt upplyftande att städa, tvätta och diska. Och varje gång sambon gör något av dom uppgifterna blir jag så ledsen.

Har ett mångfärgat höstbarn. Skulle mycket väl kunna tänka mig ett till, men behöver få lite barnbidrag till det i så fall.

Håret är svart och även mina ögon, fast med små röda inslag.

Tycker om att lyssna på opera, jazz och dragspelsmusik. Fast favoritartisten är The Refreshments.
skogstroll
CITAT (NIKEN @ 07-03-2008, 13:55) *
Något jag verkligen trivs med är att rensa badrumsavloppet.

hoho man kan riktigt se det framför sig när du belåtet småsjunger och rensar gucka rotfl.gif sick.gif
Lilah
CITAT (skogstroll @ 07-03-2008, 10:10) *
intressant.... här är "jag"

Hej hej! Jag heter Sofie men efternamnet mitt minns jag inte men det kan vara nåt finskt, jag bor i Gullmarsplan som är en härlig plats om man gillar bussar och betong... Jag är 64 vårar och jobbar med min egna isfirma. Otroligt att det kan gå så bra i is-branschen trots alla nymodiga kylskåp. Jag tar upp isen själv ur sjön.... Jag brinner för att knuffas i tunnelbanan och stå i vägen så mycket jag bara kan. Härligt!

Det sägs att jag ska ha en unge, men jag minns inte att jag fått nån. Ungen är i alla fall ful (är missnöjd!) och varför den blev svart vet jag inte... Mitt hår är korpsvart och ögon svarta som skogstjärnens vatten. Rena rama Ronja Rövardotter. Jag älskar techno och dansar hela vägen hem från jobbet... Min favvoartist är Eros Ramazotti

giggle.gif

Hej, det var en frisk idè faktiskt. Jag gillar när man ser lite längre än varje dags gråa tunga steg. Nu blev jag riktigt glad
och försöker tänka i nya banor igen
hej fr
Lilah
Bettis
Här är "reglerna":

Förnamn = mellannamn
Ålder = pappas ålder
Yrke = farfars yrke
Hårfärg = tröjans färg
Ögonfärg = byxans färg
Här är "min".

Men tror ni jag läste allt, näää läste inte reglerna blush.gif blush.gif så min är inte rätt a0a.gif jag har ju tex inte en enda unge ninja.gif
pejori
CITAT (Bettis @ 07-03-2008, 14:27) *
Men tror ni jag läste allt, näää läste inte reglerna blush.gif blush.gif så min är inte rätt a0a.gif jag har ju tex inte en enda unge ninja.gif

då får du göra en ny istället naughty.gif
Magdis
Jag skulle vilja ha ett barn till men det vill inte min man att jag ska ha. biggrin.gif
pejori
CITAT (Magdis @ 07-03-2008, 14:34) *
Jag skulle vilja ha ett barn till men det vill inte min man att jag ska ha. biggrin.gif

barn som är så snygga rotfl.gif rotfl.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 07-03-2008, 14:36) *
barn som är så snygga rotfl.gif rotfl.gif

naughty.gif rotfl.gif

Och så sitter dom still där man placerar dom!
Bettis

OK jag gör en ny sweatingbullets.gif
Jag heter ju då Irene, något efternamn kommer jag inte ihåg att jag har. Hemstad har jag ingen det var många, många år sedan så det har jag glömt. Ja, just det jag är ju då 85 år ung och jobbar som trädgårdsmästare och har egna stora växthus där jag odlar bl.a tomater, säljer dom på torget och tanterna tycker att äpplena är väldigt röda. Mina intressen är väldigt många naughty.gif älskar att städa och tvätta golven, går alltid här och småtrallar när jag dammar, stryker gör jag varje dag för det är så kul. Några jäkla gapiga och skrikiga ungar skulle jag aldrig skaffa mig, skulle inte ens komma på tanken. Mitt hår är ju då svart och likaså mina ögon. Gillar all sorts musik, lyssnar på all musik skruvar upp radion så fort det är musik där.
Ring P1 om det nu är en artist?
Cacki

Hej! Jag heter bara Samuelsson rätt och slätt och jag är dö! Det var så länge sedan jag var hemma så jag kommer inte ihåg var jag bor, men någonstans är det.
När jag inte mjölkar kor så sågar jag sönder träd till plankor.
Ska jag ha riktigt roligt någon dag så står jag i kö. Eller sätter igång och mobbar någon stackars jäkel som verkar vara svagare än jag. Jag har inga barn själv men kan tycka att andras kan vara okej bara dom är små och snyggt gjorda. Förresten så en bidragande orsak till att jag inga har är att jag inte riktigt gillar att göra dem. Har hört att man kan få aids.
Jag har mellanblått hår med mörkare säckiga ögon som jag älskar att se med när jag är hemma.
Jag älskar fiolgnissel och smörsång. Favvoartisten heter Jonas Hallberg och han rappar någon spaningslåt på radion just nu.
skogstroll
CITAT (Cacki @ 07-03-2008, 15:08) *
Ska jag ha riktigt roligt någon dag så står jag i kö.
Jag har mellanblått hår med mörkare säckiga ögon som jag älskar att se med när jag är hemma.
Jag älskar fiolgnissel och smörsång.

haha rotfl.gif
160kvm stort hus
Underbart, ni har räddat min fredag!!
Gunilla T
CITAT (Cacki @ 07-03-2008, 15:08) *
Hej! Jag heter bara Samuelsson rätt och slätt och jag är dö! Det var så länge sedan jag var hemma så jag kommer inte ihåg var jag bor, men någonstans är det.
När jag inte mjölkar kor så sågar jag sönder träd till plankor.
Ska jag ha riktigt roligt någon dag så står jag i kö. Eller sätter igång och mobbar någon stackars jäkel som verkar vara svagare än jag. Jag har inga barn själv men kan tycka att andras kan vara okej bara dom är små och snyggt gjorda. Förresten så en bidragande orsak till att jag inga har är att jag inte riktigt gillar att göra dem. Har hört att man kan få aids.
Jag älskar fiolgnissel och smörsång. Favvoartisten heter Jonas Hallberg och han rappar någon spaningslåt på radion just nu.

Ahaa..Samuelsson..nu är du avslöjad!! Gillar att mobba dom svaga...Då vet jag vem det är som slänger sig på signalhornet varje gång jag är halvvägs på övergångsstället med min rollator...

Förrsten Samuelsson...det tjuter som själva faaan i mina hörlurar när du slänger dig på tutan...så de´så!
*Ulrica*
CITAT (Bettis @ 07-03-2008, 14:27) *
He he he... misstänkte nästan detta Bettis, hade lite svårt att se dej med 23 "barn" faktiskt! rotfl.gif
maramara
Hejj
Jag heter Ingrid i förnamn, Persson i efternamn, tror jag.
Jag bor konstigt nog i Vatikanstaden, men jag har inte varit hemma på två år nu.
Sista gången jag fyllde år blev jag 75 år men de är ju några år sedan....
Ja jag har bl.a. försörjt mig som gruvarbetare i Kiruna, var rallare ett tag mellan Kiruna och Narvik, men senaste tiden har jag mest varit skogshuggare.

Jag älskar att se och höra när andra människor utför allehanda sporter, gärna med hysteriska kommentarer från lika hysteriska kommentatorer.
Älskar när det drar ihop sig till spännande konflikter både i det lilla och det stora perspektivet. Småroar mig med städning och strykninng mellan varven.
Har aldrig skaffat några barn, min generation var lite skrajj för att binda upp sig. med att bli med barn, och sen blev jag för klok.

Ni känner igen mig på mitt "lusiga" hår (estländsk frisyr) i mörkkblått grått och mossgrönt, mina ögon är ljusbrunt melerade och lite hängiga. Vill man roa mig ska man spela dragspel som han med darren, eller varför inte köra lite metallickskrän.
Just nu älskar jag väderleksrapporten på P1.
Nu känner du igen mig.
Tosan
Här är "reglerna":

Förnamn = mellannamn
Ålder = pappas ålder
Yrke = farfars yrke
Hårfärg = tröjans färg
Ögonfärg = byxans färg
Här är "min".

Haj, jag heter Marie Danielsson, bor i Umeå, NUS.
Jag fyller 65 år i sommar och hugger timmer på kolonaten i Orsa Finnmark.
Jag älskar när folk är dum med barna, och ser gärna Simsons på TV.
Jag har ett barn, men hoppas på fler så småningom. Skulle vilja ha ett barn med Kat på Miami Ink.
Jag har svart hår med gulbrodyr och blå ögon. Lyssnar helst på Techno och annan sån dunkadunka. Min favoritartist är Petter...
katah
Jag heter Katarina Lundqvist och är väl den yngsta av alla . En evig 38 -åring.
Jag bor i Stockholm.
Jag jobbar som lokförare och älskar de flesta parfymdofter , hela min tåg doftar !

Jag har inte en enda unge och det ska inte heller bli några, det är garanterat !

Jag har svart hår men inga ögon ...

Jag diggar hårdrock, det moppas fullt ut på mitt tåg, de som inte har ett svart hår får sitt färjat svart när de stiger in !
Och min favoritartist är Carola, hon kan ju moppa ....
Lillja
Hej.
Jag heter Theresia johansson född Umeå mammografienheten valde
rätta stället, nära till maten.Jag är 82år och död därför att jag är bonde
de är ju ett utdöende släkte, mitt enda intresse är att titta på förnedringsteve
ju mer ju bättre, mer ormar och maskar de kan få i sig bättre mår jag.
Inga barn har jag, men funderat på en, men det sticks så dj**vligt så
jag får väl fundera på saken.Jag älskar allt av Tomas Ledin, men ibland
lyssnar jag på Amy Diamond.

CITAT (Lillja @ 07-03-2008, 21:49) *
Hej.
Jag heter Theresia johansson född Umeå mammografienheten valde
rätta stället, nära till maten.Jag är 82år och död därför att jag är bonde
de är ju ett utdöende släkte, mitt enda intresse är att titta på förnedringsteve
ju mer ju bättre, mer ormar och maskar de kan få i sig bättre mår jag.
Inga barn har jag, men funderat på en, men det sticks så dj**vligt så
jag får väl fundera på saken.Jag älskar allt av Tomas Ledin, men ibland
lyssnar jag på Amy Diamond.

Glömde att jag har rött hår med rosa slingor och blå ögon det
var allt.
Chamomille
CITAT (katah @ 07-03-2008, 21:44) *
Jag heter Katarina Lundqvist och är väl den yngsta av alla . En evig 38 -åring.
Jag bor i Stockholm.
Jag jobbar som lokförare och älskar de flesta parfymdofter , hela min tåg doftar !

Jag har inte en enda unge och det ska inte heller bli några, det är garanterat !

Jag har svart hår men inga ögon ...

Jag diggar hårdrock, det moppas fullt ut på mitt tåg, de som inte har ett svart hår får sitt färjat svart när de stiger in !
Och min favoritartist är Carola, hon kan ju moppa ....

Lokförare och inga ögon!!! rotfl.gif a0a.gif
Citrona
Hej allihopa, vad trevligt att lära känna er! Här kommer lite fakta om min person:

Jag heter Monica Carlquist och bor mitt i London City. Jag fyller 80 år i maj och vet faktiskt inte vad jag jobbar med!!
Mitt största intresse är att röka, det är verkligen underbart med cigarrettrök och askkoppslukt, tycker ni inte?
Några barn har jag inte, och anledningen är att jag helt enkelt tycker att barn är FULA. Man skall ju dras med dem hela livet, och ångrar man sig så är det väldigt svårt att bli av med dem. Och tänk er bara en åttioåring med BARN...! Nej fy, barn är verkligen något jag avskyr. Skulle ha svårt att dejta en kille med barn, faktiskt.
Mitt hår är jättesnyggt, ljust blått, ja det kallas väl babyblått. Och mina ögon är denimblå. Den bästa musik som finns är väl ändå dragspel! Och min favoritartist måste då bli Eros Ramazotti.

Tack och hej - leverpastej!
katah
CITAT (Chamomille @ 07-03-2008, 21:55) *
Lokförare och inga ögon!!! rotfl.gif a0a.gif

På jobbet har jag alltid ögonen på mig.
Anma
Jag heter något och heter något så ovanligt i efternamn att jag inte vill dela med det här.
Jag bor i Uppsala och är 62 år gammal, nyligen fyllda. Mitt yrke är något vid järnvägen, vet inte riktigt vad, men egentligen finns nog inte den yrkeskategorin kvar. Tur för mig att det inte är samma yrke som morsan hade, hon var liktvätterska(!) efter finska vinterkriget.
Mitt största hobby är att borsta ovilliga hundar och tvätta av dem efter promenader i blött väder. Denna hobby är nyligen upptäckt efter att jag blivit hundvakt åt min systers hund. Tyvärr kommer hunden att åka hem igen på tisdag, och då får jag dras med mina korthåriga som inte alls är lika roliga att göra pälsvård på.
Ett barn har jag fått till, fick barnet i trettioårspersent, faktiskt. Tur var ändå att jag fick välja utseendet själv smile.gif .
Mitt hår är korpsvart och mina ögon är militärgröna.
Trallvänligt radiopop tycker jag är fantastiskt att lyssna på.
Största idolen är Laleh med låten snö.
Chamomille
CITAT (katah @ 07-03-2008, 22:11) *
På jobbet har jag alltid ögonen på mig.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Vilken tur... a0a.gif
Myosotis
rotfl.gif Haha, det här blev nästan för mycket... Läste hela tråden på en gång då jag inte har varit här på hela dagen.

Jag heter Alex Bonn och bor i Ängelholm. Jag är 65 år gammal och präst, och jag älskar orättvisor. Jag tycker inte om barn och vill inte ha några. Mitt hår är blått och mina ögon mörkgrå, i höger öga är det ett litet hål. Musiksmak: dansband och liknande (måtte ingen tro att det här är på riktigt!), men favoritlåten minns jag inte.
elleave
Hej!
Jag heter Agnetha Lindström och är 64 år. Jag kommer från stockholm vid stadsgården och är skrothandlare, men har inga barn.
Jag älskar att städa och tjafsa. Jag har himmelsblått hår och gråblåa ögon. Jag lyssnar helst på hårdrock och min favoritartist är Colbie Caillat .
Lemonne
CITAT (Fenja @ 07-03-2008, 13:56) *
Hej!
Jag heter Eva Andersson och blir 72 år i år. Jag är bonde, driver ett svedjebruk och jagar i Göteborg. På fritiden tvättar jag bilen, shoppar och läser heminredningstidningar. Särskilt gillar jag reportage med den där Ernst sick.gif
Barn har jag inga alls, men min sambo har en stor ohängd unge och han funderar på att skaffa en till, gud hjälpe. Hårfärgen är rosalila och mina ögon är grå. Jag gillar hårdrock, helst finsk, favoritartiskt är Freddie Mercury den stjärna på rockhimlen som lyser allra klarast!
Mvh
Fenja

rotfl.gif

Min sambo har också ungar, två stycken... Den ena är otroligt ful och behöver fixas till lite så man kan se på den tycker jag. Den andra är jättetjusig blush.gif
netaave

Jag heter Barbro Edlund
kommer från Stockholm
Är 80 år och har inga barn
arbetar som Byggarbetare
intresserad av krig
har vitbubbligt hår och grå/svartmelerade ögon
älskar hårdrock med Fredrik Svahn
stennie
Här är "reglerna":

Förnamn = mellannamn
Ålder = pappas ålder
Yrke = farfars yrke
Hårfärg = tröjans färg
Ögonfärg = byxans färg

Lite om mig!

Jag heter Stennie Andersson och något som jag har glömt.
Jag bor på Övre i Trelleborg.
Jag är 73 år gammal och har jobbat som trädgårdsmästare på ett stort gods på Mön i Danmark.
Sedan var jag chef på campingen vid Möns klint!
Det bästa jag vet är att städa och stryka.
Jag har ett barn som jag är väldigt nöjd med men jag har inte tänkt skaffa fler.
Mina ögon är camoflage färjade och mitt hår är mörkgrå/svart med strassnitar.
Min favoritmusik är sån där extrem jazz som låter som alla spelar sin egen låt...
Favoritartist är CCR

Chamomille
CITAT (stennie @ 08-03-2008, 21:34) *
Här är "reglerna":

Förnamn = mellannamn
Ålder = pappas ålder
Yrke = farfars yrke
Hårfärg = tröjans färg
Ögonfärg = byxans färg
Lite om mig!

Jag heter Stennie Andersson och något som jag har glömt.
Jag bor på Övre i Trelleborg.
Jag är 73 år gammal och har jobbat som trädgårdsmästare på ett stort gods på Mön i Danmark.
Sedan var jag chef på campingen vid Möns klint!
Det bästa jag vet är att städa och stryka.
Jag har ett barn som jag är väldigt nöjd med men jag har inte tänkt skaffa fler.
Mina ögon är camoflage färjade och mitt hår är mörkgrå/svart med strassnitar.
Min favoritmusik är sån där extrem jazz som låter som alla spelar sin egen låt...
Favoritartist är CCR

a0a.gif
Biggan_
Förnamn = mellannamn
Ålder = pappas ålder
Yrke = farfars yrke
Hårfärg = tröjans färg
Ögonfärg = byxans färg

Mitt namn är Inger Svensson och jag bor i Lund. Jag är 86 år och har haft ett eget litet lantbruk.
Mitt stora intresse är att torka spyor.
Några barn har det inte blivit av att jag skaffat mej, mest för att jag är rädd för det lär göra väldigt ont men också därför att dom inte blir så snygga på ålderns höst.
Min hårfärg är zigzackmönstrat i vitt, ljusgrått, mörkgrått och mintgrönt och mina ögon är denimblå.
Min favoritmusik är opera, allra bäst är när en bastant tanta står och ylar som om hon hade världens magknip.
Min favoritartist är Elton John.
Gillan
Hej! Kul att vi äntligen kommer så långt att vi presenterar oss för varandra.

Jag heter Wanda och så nåt konstigt i efternamn som jag inte klarar av att stava till.

Vart jag bor? Hjälp! Det minns jag knappt längre. Men jag är säker på att det ligger någonstans mellan Amsterdam och Stockholm.

Jag är 76 år gammal och har varit konstnär hela mitt liv.

Jag är väldigt intresserad av rasism, förtryck och förutfattade meningar. Det riktigt kliar i mig när jag får schansen att utöva nåt av det.

Barn har jag inte lyckats skaffa mig då jag inte ärvt några såna talanger. Jag försökte rita upp några en gång i begynnelsens tidevarv, men det gick inge bra. Kunde ju inte låta dem se ut hur som helst heller.

Jag har mörkblått hår och helt färglösa ögon, kallas det för albinofärgat tro?

Jag älskar dansbandsmusik och vrider upp radion på högsta volym när de spelar det. Jag har desssutom så kort minne att jag inte kommer ihåg vilka mina favoriter är.
ylvahi
Jag heter Margareta Eriksson-Östrand och är 71 år.

Jag bor i gävle, där jag har två lägenheter, det beror på hur långt jag orkar gå när jag ska gå hem.
Lova att inte skvallra, men det är jag som tänder på bocken varje jul. Men sist gick det ju inte -cry-.gif för mycket impregnering.

Jag har arbetat på Skoglund o Olsson eller var det tobaksmonopolet. Minnet sviker lite emellanåt.

Pedofiler och klimpsoppa är det bästa jag vet.

Jag har inga barn ännu men det är aldrig försent att skaffa.

Jag har svart hår med två fär´gade vita V i bakhuvet och ögonen är ljusgrå.

Tänk en stor orkester med säckpipeblås. Jag ryser av välbehag bara av tanken.

Min favoritartist just nu är Thore Skogman.

det var lite om mej det.
Grå
Tjena!

Mitt namn är Kristina Andersson och mitt hjärta slår för Vadstena. Jag är en 73-årig jeanstjej (snygg för min ålder måste jag säga..!) och eftersom staten snodde mig på mina pensionspengar jobbar jag som taxichaufför.
Min fritid är fylld av utförsåkning och charterresor till soliga semesterorter och kvällarna tillbringar jag gärna med händerna i diskbaljan!
Jag har två barn, en färgglad som mest påminner om en seriefigur och en kolsvart som har taggarna utåt, så att säga.
Jag har grafitgrått hår, lite modernt ulligt och vargpälsaktigt sådär och jeansblå ögon med några stråk av falu rödfärg.
I bilen lyssnar jag gärna på Britney Spears och liknande och sjunger med för att roa mina kunder, på senare tid har jag dock haft lite dåligt med körningar, men jag är säker på att det är övergående.
När jag väljer att faktiskt köpa en skiva så köper jag gärna Aerosmith - musikaliska genier i mina öron!

Tack för mej, hej.

Rapchic
tja jag heter Ida Danielsson och bor i umeå jag är 45 år och är asfaltsläggare och skogsarbetare
jag gillar småprat, mode, skitsnack etc jag har inga barn och svart hår och svarta byxor jag lyssnar på speed metal och dansband
och favvoartisten är eminem

typ
Anki V
Jag heter Nilsson, bara Nilsson något förnamn fick jag aldrig.
Jag bor på Sundsvalls sjukhus vilket jag tycker är praktiskt i många hänseenden.

Jag är 75 år gammal och driver ett litet häståkeri i Ånge. Nu när det talas så mycket om miljön så är jag verkligen nöjd med mitt yrkesval.

Mitt största intresse här i livet är att baka, helst då småkakor och ser fram emot julen när jag får riktigt frossa i kakbak……minst 7 sorter blir det. Jag har inga barn men när jag ser den yngre generationens vackra välgjorda ungar så blir jag ibland riktigt sugen Men vid min ålder känns det som om det vore för sent, skaffa barn skulle man ha gjort långt tidigare.

Mitt hår är mossgrönt och ögonen urblekt jeansblå. Med åren så har ögonlocken tyvärr blivit mer och mer ”hängande” men det lär det finnas operationer som kan åtgärda sån´t.

När jag vill koppla av så lyssnar jag med förtjusning på Christer Sjögren. Hans röst påminner mig om när han kärleksfullt och lite flirtigt ser mig djupt in i ögonen via TV-rutan. Det går rysningar av välbehag genom hela mig.

Vem min favoritartist är kommer jag faktiskt inte ihåg.

/Anki
skogstroll
Ja Christer Sjögren är en riktig toppenkille! Ä vadå skaffa barn kan man väl göra när som helst (även som kvinna)... flirting.gif Är lite avis på din hårfärg!
Betty
Vilken kul tråd, jag har ömsom fnissat och garvat mig igenom alla fem sidorna! tummenupp.gif

Känner att jag får väl presentera mig lite närmare jag med, jag har ju trots allt varit med här ett tag...
Jag heter Helena Lundmark och jag bor mitt i centrala Luleå. Jag fyllde 88 för sju år sen, sen slutade jag fylla år, födelsedagar är överskattade enligt min mening. Jag arbetar som skomakare på dagarna och på min fritid ägnar jag mig helst åt fönstertvätt, slalomåkning och nära studier av småkryp, typ spindlar, myror och tusenfotingar.
Funderade lite på att skaffa barn när jag var i tonåren men det blev aldrig av, mest beroende på att det inte fanns nånstans i den här stan nåt lämpligt ställe att göra dem på... och så blir de ju så fula med åren, så jag är glad att jag inte åkte iväg och skaffade några nån annanstans heller.
Jag har blekt turkosfärgat hår, ganska snygg nyans faktiskt och mina ögon är korpsvarta. När jag lyssnar på musik väljer jag helst svensk dansbandsmusik, country&western eller sån där modernt obegripligt improviserat gnissel, kommer inte ihåg vad den musiktypen heter.
Favoritartisten just nu är dock Missy Elliot.
Tjingeling!
Floppy
Jag heter Carolina Elisabeth Vanja Holmberg och jag bor i centrala Hudiksvall...tror jag...det var så länge sedan jag var hemma...så jag har inte så stor koll men jag tror att det var dit jag flyttade telefonnumret iaf...

...jag skulle snart fylla 58 vårar och jag vet inte riktigt vad jag jobbar med...säkert nått viktigt men det struntar jag i...

...jag formligen ÄLSKAR att städa, diska och plocka upp efter andra...jag glömde ju...jag älskar ju också att passa upp andra och att städa toaletter...förstå...stoppa ner handen i toaletten och vispa omkring och känna den trevliga doften av gammal urin...mmmm det är mumma det...

...jag har ett barn som är så där ca 10-12 år gammal...ser ut som en pingvin...kan tänka mig att skaffa en till liten en som ska formas till att se ut som en liten humla...surra bara lite grann så där lagom mycket...
...jag har färgat håret marinblått med en lite stänk av en vit rund logga framme i luggen...ögonfärgen är kolsvart...jag älskar opera där man inte hör vad de sjunger och lika är väl med den där tunga hårdrocken som man heller inte hör vad de sjunger...men den absoluta favvoartisten är ju ändå Lars Winnerbäck...

Ja ha det var lite om mig...
Blomstertanten
Jag fick aldrig något förnamn så alla brukar kalla mej för enbart Gustavson.Bor i en hållplatskur på Södra Grevrosengatan, granne med sjukhuset vilket är väldigt praktiskt om man skulle bli sjuk. Men eftersom jag avled för ungefär 8 år sedan så slipper jag förhoppningsvis gå dit !
Jag är klensmed med egen smedja i Danmark , lite långt till jobbet kanske , men har vant mej. Jag skor hästar, smider grindar, lyktor , trappräcken mmm.
Mitt största intresse är havregrynsgröt , är en ivrig samlare. Jag kan sitta hur länge som helst och bara titta på gröten ! biggrin.gif Blir så lycklig då !
Jag har inga barn och har aldrig ens funderat på att skaffa mej några ! De är fula , dyra och gör ont att skaffa sig ! Och tänk om man ångrar sig sen, då är det vansinnigt dyrt att få dom borttagna på sjukhuset ! Fast jag slipper ju dyra och långa resor , så jag kommer ju lite billigare undan. Men ju mer jag tänker på det ju säkrare blir jag att jag aldrig vill ha några barn !!!
Mitt hår har med åren blivit grått med klarblåa smala ränder och på vänster sida (min vänstra alltså) är det en blårandig svamp och en fågel. Och ögonen är helvita med några rödbetsfläckar , funderar på att färga dom i någon annan färg. Kan man göra det i tvättmaskinen tro ?
Jag älskar House och Hipphop och min favoritartist är Exquisit Debonair, även kallad Bonnie. Det är verkligen riv i henne ! Jag kan nog ordna en autograf (till ett billigt pris) om någon är intresserad flirting.gif
yla
nu när jag lärt känna alla er o det har varit riktigt roligt ska jag säga
så ska jag berätta för er vem jag är
ja förstås nåt förnamn har jag aldrig fått o efternamnet vet jag inte för jag har inte kollat

fniss jag tror jag bor i stockholm på söder fast de va för säkert femton år sedan
o det är ju inte så konstigt då jag dog ungefär då vid 75 års ålder

jag var skomakare i eget skomakeri på söder i stockholm o jag har som intressea att gå omkring o krossa glas över allt där jag kommer åt speciellt där hundar ska pinka de tycker jag e oerhört kul jaa ossså kasta skräp överallt,,skojj är de o då jag pratar skriker jag o flamsar så alla ska höra mej för de gillar jag jättemycket

jag har två barn faktiskt det ena är nog ca tjugifem år gammalt o ser jättefint ut ännu så det så

det andra barnet gjorde min svärson o jag tillsammans för treveckor sedan jag stog för iden o han gjorde grovjobbet angel_not.gif hihi det barnet är jag verkligen jätteglad för,må ni tro,man blir aldrig för gammal

svart hår o svarta ögon har jag

exprimentell jazz det diggar jag massor det är såååå himla lugnande
metallica är min favorit artist

sådärja nu känner ni mej också,, w00t.gif
Gaia
Jag heter Lillemor Berg och har ingen aning om var jag bor. Jag steg på bussen för många år sedan men tappade bort mig och minns inte var hållplatsen låg. Det kanske inte är så konstigt, eftersom jag är 87 bast och halvdement skohandlare från Västergötland.
Jag älskar all form av idrottrapportering. Så fort det är sport på radion skruvar jag upp volymen till max och får nästan orgasm på kuppen. Har jag glömt köpa batterier till radion får jag njuta av andra glädjeämnen, som t ex att göra några hundra sit-ups, jogga runt byn med tidtagarur och slå personliga rekord, banka ner några bögar och skälla ut några osnutna ungar.
Barn har jag inte ett enda, tack och lov. Skulle försöka radera dom med laser om jag hade några. På dom bara.
Mitt hår har någon slags svagt kanelbrun färg, och mina ögon är distinkt gräsgröna med gråa kanter.
Jag älskar Kalle Jularbo-inspirerad dragspelsmusik och Christer Sjögren får mig att digga loss fullständigt. Min favvomusik är Youssou N'Dour....fast han går ju inte upp mot Christer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon