|
marskattan
20-03-2008, 13:26
CITAT (C o a @ 20-03-2008, 11:01)  Hej! Jag har Beställt MÄNGDER med både Frö och Plantor från Vägg i Vägg! Handlar Mycket på Tradera och har SAMMA alias där! Jag blir så Hiskligt Förbannad på er som ni Skriver! Detta är Förtal i Högsta klass!
ALLA mina Fröer och Växter har varit Toppen Bra! Jätte Fina. Visst kan det ta en Vecka innan dessa kommer, men Vadå? Hon har Många Beställningar, och då kan det ta lite tid! Har du Någongång Beställt Växter på Nätet, från Annan Firma, så kan det ta Flera MÅNADER!
Jag har Nyligen vunnit en Auktion, och Fått reda på Att hon fått Dödsbud, från en Mycket nära, så att det nu kan vara lite Jobbigt! Ni borde Skämmas! Om ni ringt, så hade ni fått veta. Kolla hennes Info, så BER hon er Ringa, i stället för att Maila! Detta p.ga tidsbrist! Att hon säljer under olika Alias är en LÖGN! Innan Sålde hon som Privat Person på Tradera, och Hette då IrinaK. Firman hade hon samtidigt! Därefter Bytte hon Alias till sitt Firmanamn. Vilket Inte är något Konstigt!
Som ni vet har hon Många Exotiska fröer, och dessa kan vara lite Knepiga! Ett Gott råd är att Köpa Såråd, som en annan Säljare haft ute. Där står med Temp, Kyla, Mörker groende mm. på de flästa växter! Ett Toppen Bra Häfte! Alla Fröer kräver Olika Förutsättningar!
Ska berätta att jag INTE känner Irina Privat! Jag har BARA handlat Mängder av Henne, och Är Mycket Nöjd med Allt! Hon har Inte haft 1 Årig Pluggplanta ute, för det är en Annan Traderare, som inte hade Kunskap. Denna har också Firma. MIZZERY eller likn. heter hon.
Ta reda på Lite Mera Innan ni Kastar Skit, på detta sätt! Just nu har Hon Sorg, men Kämpar för att Hinna med! Ring henne, så tror jag att hon svarar på era frågor! Det har Jag gjort, och det Funkar Alltid!!!! Blir så Ledsen när jag ser vad Ni Skrivit! Poängterar Ännu en Gång, att jag Inte Känner Irina (väggivägg) Privat, men har Handlat Mängder av henne, under 3 år nu. Jag Återkommer Alltid! Finns INGEN ursäkt för det ni Skrivit! Jag känner igen några namn här, och har Även handlat endel, av dessa gär! Inga Klagomål, där Heller! Jag är Bara En Vanlig Trädgårds "Idiot" som Handlar Mängder med Växter! Mvh. Carola "C o a" Hejsan och välkommen hit! Vad ska jag säga... jag kan bara gratulera till att du är nöjd. Och om du läser tråden så ser du att det är flera som är nöjda och en hel del som är missnöjda. Varför ska man behöva hålla käft bara för att man är missnöjd? Allting som sagts är sakliga fakta, så vitt jag vet. Det är inte skitsnack och det är inte förtal. Det är kunders erfarenheter. Det kan du ALDRIG förbjuda någon till att säga/yttra. Så länge jag inte skriver "Agge Persson är dum i huvudet" så är det inte förtal. Och om du undrar så är det mitt eget namn jag har använt i exemplet. Skriver jag däremot "jag tycker att Agge Persson är dum i huvudet" är det ett uttryck för min personliga åsikt och det är helt lagligt så länge jag inte uttrycker hets mot folkgrupp. Någon mer som är lagligt insatt och kan rätta mig om jag har fel??? Jag har för mig att du även handlat av mig, och visst hade jag blivit ledsen och sårad om du skrivit negativt om mig. Men det är sådant man får räkna med som säljare, alla blir inte nöjda. Och har jag uppenbarligen gjort fel så är jag värd det negativa omdömmet. För jag tycker INTE det är seriöst att sälja frön man inte vet det latinska namnet på. UTAN att informera om det i auktionen. Vet jag om vad som gäller är det upp till mig som köpare att acceptera och bestämma om jag vill ha det eller inte. Och förresten, varför ska jag som kund behöva köpa såråd från en annan säljare på Tradera för att få mina frön att gro? Varför står det inte zon-angivelser och ursprung på fröna hon säljer? Hade du läst tråden fullt ut så hade du sett att vi (nu sammanfattar jag alla oss som skrivit i tråden, ingen nämnd, ingen glömd) oxå kommit fram till att IrinaKv bytt namn till Väggivägg som säljare.
Thomas Wahlqvist
20-03-2008, 13:57
Ja visst är vi fria att gnälla på en försäljare.
Och tänk vad fiffigt Tradera är uppbyggt, där finns det inte utrymme för gnäll och tyckande. Kanske är Traderasäljarna lite för bortskämda med att de kommer undan :-)
Jag tycker firma Vägg i Vägg och C o a borde tänka till, finns en tendens till att de är the good guys och vi forumister är skurkarna.
Ni är inte mer värda än oss och vi är inte värda mer än ni.
*Stintan*
20-03-2008, 13:58
Tradera har faktiskt ett forum där det både det ena och det andra.
Hej! Visst har jag handlat mycket av dig, och jag hade försvarat dig också, om någon "kastat Skit" på dig! Det är bara dessa lögner om olika alias mm. samt, anklagelser om stulna bilder mm. som jag reagerat mot. Likaså om att hon inte skulle Skatta för Firman. Jag är sådan, att om någon blir oförskyllt bemött, så blir jag så Ledsen! Ett enkelt Telefonsamtal, kan lösa mycket! Jag har handlat Mycket av henne, och vet att hon haft "hjälp" av ungdomarna (sina barn?) att besvara mail, då hon håller till ute, större delen. Det kan ju vara så att de inte kunnat svara på det Latinska namnet? Jag vet inte i ditt fall. Men det kan Alltid finnas Många Anledningar, till att något blir Fel! Eftersom jag Handlat Mängder av henne, så har jag också vid 2 tillfällen fått Fel, och detta på 3 år! Varje gång har hon direkt fixat till det, och utan några problem. Har t.om fått Bonus, och fått behålla, det som blivit fel. ALLA gör vi fel! Någongång! Vi har Flera Trädgårds Forum på Tradera,. och Jag är med i dem Alla! Irina har varit uppe vid 1 tillfälle, och då ang. Pioner hon sålt. Dock visade det sig Snabbt, att allt handlade om ett "fel Ordval" hon använt i Auktion! Jag Vann en Planta, och Fick en Stor Fin Planta, då det stod att det var en Fröplanta! Annars har det inte varit något problem. Finns Inga DOLDA avgifter. Hon Skriver klart att hon tar något extra för Emballage. Vill man inte ha det, så ska man ju inte bjuda. Är man inte Svenska så kan det bli vissa språk problem. Tycker dock att det knappt märks i Irinas fall. Att Öppna fröpåsar man köpt, och Sälja dessa i Mindre potioner, är inget fel! Så gör jag, och Många med mig! Då är det lätt att se vilket som är tomt skal, och sortera ut detta. Jag har Själv sorg nu, och fått lägga Tradera "på hyllan" någon vecka. Flera av mina kunder har blivit lidande. Jag är Jätte Ledsen för det! Man är Inte mer än Människa. Tycker det är Starkt att Irina Ändå bemötte kritiken. Du har rätt att jag inte läst hela "länken" innan, men nu har jag. Jag reagerade bara så Starkt på vissa punkter. Hade gjort Samma för Vem det än var, om jag vetat att det var Fel! Det var inte Kritik till dig! *ler* Jag svarade på Flera olika punkter som jag ansåg, var Fel! Jag vann "märkes pinnar" nyligen, och fick då veta via hennes man, att hon fått åka iväg, i sorg! Inte lätt för en som inte är Helt insatt, att besvara frågor! Ang. Såråden, så är det bara ett tips, som är Väldigt Prisvärt. Är mycket man inte vet, som jag har gjort fel på, när jag sått! Vill bara poängtera, att jag är Mycket Nöjd, med Alla Produkter, jag köpt från Irina. Tradera är ju en Auktions sait, och man får Inte göra reklam för sin firma där. Det är ju VI som bjuder upp, så priserna blir högre! Kramar Carola CITAT (marskattan @ 20-03-2008, 13:26)  Hejsan och välkommen hit!
Vad ska jag säga... jag kan bara gratulera till att du är nöjd. Och om du läser tråden så ser du att det är flera som är nöjda och en hel del som är missnöjda. Varför ska man behöva hålla käft bara för att man är missnöjd? Allting som sagts är sakliga fakta, så vitt jag vet. Det är inte skitsnack och det är inte förtal. Det är kunders erfarenheter. Det kan du ALDRIG förbjuda någon till att säga/yttra. Så länge jag inte skriver "Agge Persson är dum i huvudet" så är det inte förtal. Och om du undrar så är det mitt eget namn jag har använt i exemplet. Skriver jag däremot "jag tycker att Agge Persson är dum i huvudet" är det ett uttryck för min personliga åsikt och det är helt lagligt så länge jag inte uttrycker hets mot folkgrupp. Någon mer som är lagligt insatt och kan rätta mig om jag har fel??? Jag har för mig att du även handlat av mig, och visst hade jag blivit ledsen och sårad om du skrivit negativt om mig. Men det är sådant man får räkna med som säljare, alla blir inte nöjda. Och har jag uppenbarligen gjort fel så är jag värd det negativa omdömmet.
För jag tycker INTE det är seriöst att sälja frön man inte vet det latinska namnet på. UTAN att informera om det i auktionen. Vet jag om vad som gäller är det upp till mig som köpare att acceptera och bestämma om jag vill ha det eller inte.
Och förresten, varför ska jag som kund behöva köpa såråd från en annan säljare på Tradera för att få mina frön att gro? Varför står det inte zon-angivelser och ursprung på fröna hon säljer?
Hade du läst tråden fullt ut så hade du sett att vi (nu sammanfattar jag alla oss som skrivit i tråden, ingen nämnd, ingen glömd) oxå kommit fram till att IrinaKv bytt namn till Väggivägg som säljare.
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 20-03-2008, 13:57)  Ja visst är vi fria att gnälla på en försäljare.
Och tänk vad fiffigt Tradera är uppbyggt, där finns det inte utrymme för gnäll och tyckande. Kanske är Traderasäljarna lite för bortskämda med att de kommer undan :-)
Jag tycker firma Vägg i Vägg och C o a borde tänka till, finns en tendens till att de är the good guys och vi forumister är skurkarna.
Ni är inte mer värda än oss och vi är inte värda mer än ni. Jag vet inte Riktigt vad du menar! Jag Försvarar det JAG vet är rätt och Riktigt! Som i detta fallet, har det kommit fram en del FALSKA LÖGNER! Då känner jag att jag Måste "bita ifrån" Jag har inte Antytt, att jag är Bättre eller Sämre än någon av er! Men jag Tycker inte om när det sprids Falska rykten, som kan förstöra för en hel Familj. Jag har gjort massa Fel, i mitt Säljande. Men jag försöker Alltid rätta till det. Så är Min Erfarenhet av Irina (Väggivägg) Vi är Alla Människor! Ingen är Bättre eller Sämre, men Felet är att Det kommer fram Osanningar om Irina. Som jag vet INTE stämmer! Det är detta som jag Tycker är så Tarvligt! Så gör man inte, om man inte vet Sanningar! Jag har Hunnit Tänka till en hel del! Jag tycker Ni som Anklagat Irina FEL ska be henne om ursäkt! Sen inte blanda i Andra traderares auktioner. Mizzery är ett Område för sig! Självklart Måste vi ALLA få tycka till om saker! Det är väl det, som forumet är till för? Men då ska vi Hålla oss till sanningar, och inte Lögner! Det är Skillnad på att "Tycka till" och att "Anklaga" Kram Carola
CITAT (C o a @ 20-03-2008, 19:31)  Jag vet inte Riktigt vad du menar! Jag Försvarar det JAG vet är rätt och Riktigt! Som i detta fallet, har det kommit fram en del FALSKA LÖGNER! Då känner jag att jag Måste "bita ifrån" Jag har inte Antytt, att jag är Bättre eller Sämre än någon av er! Men jag Tycker inte om när det sprids Falska rykten, som kan förstöra för en hel Familj. Jag har gjort massa Fel, i mitt Säljande. Men jag försöker Alltid rätta till det. Så är Min Erfarenhet av Irina (Väggivägg) Vi är Alla Människor! Ingen är Bättre eller Sämre, men Felet är att Det kommer fram Osanningar om Irina. Som jag vet INTE stämmer! Det är detta som jag Tycker är så Tarvligt! Så gör man inte, om man inte vet Sanningar! Jag har Hunnit Tänka till en hel del! Jag tycker Ni som Anklagat Irina FEL ska be henne om ursäkt! Sen inte blanda i Andra traderares auktioner. Mizzery är ett Område för sig! Självklart Måste vi ALLA få tycka till om saker! Det är väl det, som forumet är till för? Men då ska vi Hålla oss till sanningar, och inte Lögner! Det är Skillnad på att "Tycka till" och att "Anklaga" Kram Carola Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad du är så arg över? Vad som framkommit i denna tråden är väl konstruktiv kritik som man som försäljare måste tåla? Jag har inte någonstans i tråden hittat något påhopp på Irina som person, däremot åsikter om försäljingsmetoderna. I alla yrkeskategorier måste man finna sig i att få kritik, utan att tolka det som personliga påhopp. Personliga relationer har väl kanske inte riktigt med detta att göra? Kritik kan ju också vara positiv, om man inte får reda på kritiska åsikter kan man ju aldrig förbättras, eller hur?
Alexander-VG-zon3
20-03-2008, 19:53
CITAT (C o a @ 20-03-2008, 19:31)  Sen inte blanda i Andra traderares auktioner. Mizzery är ett Område för sig! men det var ju du själv som nämnde mizzery
Piccante
20-03-2008, 20:09
CITAT (C o a @ 20-03-2008, 19:31)  Jag vet inte Riktigt vad du menar! Jag Försvarar det JAG vet är rätt och Riktigt! Som i detta fallet, har det kommit fram en del FALSKA LÖGNER! Då känner jag att jag Måste "bita ifrån" Jag har inte Antytt, att jag är Bättre eller Sämre än någon av er! Men jag Tycker inte om när det sprids Falska rykten, som kan förstöra för en hel Familj. Jag har gjort massa Fel, i mitt Säljande. Men jag försöker Alltid rätta till det. Så är Min Erfarenhet av Irina (Väggivägg) Vi är Alla Människor! Ingen är Bättre eller Sämre, men Felet är att Det kommer fram Osanningar om Irina. Som jag vet INTE stämmer! Det är detta som jag Tycker är så Tarvligt! Så gör man inte, om man inte vet Sanningar! Jag har Hunnit Tänka till en hel del! Jag tycker Ni som Anklagat Irina FEL ska be henne om ursäkt! Sen inte blanda i Andra traderares auktioner. Mizzery är ett Område för sig! Självklart Måste vi ALLA få tycka till om saker! Det är väl det, som forumet är till för? Men då ska vi Hålla oss till sanningar, och inte Lögner! Det är Skillnad på att "Tycka till" och att "Anklaga" Kram Carola Jag förstår inte varför du tar i så och använder så starka ord som "falska lögner" etc. Hur vet du vad som är rätt i dessa fallen??? Har du på något sätt insyn i hanteringen som vi andra inte har? Du poängterar ju hela tiden att du inte känner Irina ovh inte har någon koppling till företaget väggivägg ändå vet du precis vad som är rätt och fel... Någon påpekade tidigare i tråden att enligt Traderas egna regler får man INTE marknadsföra eget företag i beskrivning av varor och/ eller i vinnarmail. Jag tog ju för givet att ingen gjorde så och bjöd på väggivägg utan att kontrollera personen noggrannare för man utgår ju från att säljare är seriösa ovch följer reglerna eller? Det är den enda kritik som jag har fört fram i denna tråden. Den andra kritiken kan jag inte uttala mig om. Men jag tycker inte om att du utmålar de som är kritiska som lögnare!
*Stintan*
20-03-2008, 20:17
CITAT (C o a @ 20-03-2008, 19:31)  Jag vet inte Riktigt vad du menar! Jag Försvarar det JAG vet är rätt och Riktigt! Som i detta fallet, har det kommit fram en del FALSKA LÖGNER! Då känner jag att jag Måste "bita ifrån" Jag har inte Antytt, att jag är Bättre eller Sämre än någon av er! Men jag Tycker inte om när det sprids Falska rykten, som kan förstöra för en hel Familj. Jag har gjort massa Fel, i mitt Säljande. Men jag försöker Alltid rätta till det. Så är Min Erfarenhet av Irina (Väggivägg) Vi är Alla Människor! Ingen är Bättre eller Sämre, men Felet är att Det kommer fram Osanningar om Irina. Som jag vet INTE stämmer! Det är detta som jag Tycker är så Tarvligt! Så gör man inte, om man inte vet Sanningar! Jag har Hunnit Tänka till en hel del! Jag tycker Ni som Anklagat Irina FEL ska be henne om ursäkt! Sen inte blanda i Andra traderares auktioner. Mizzery är ett Område för sig! Självklart Måste vi ALLA få tycka till om saker! Det är väl det, som forumet är till för? Men då ska vi Hålla oss till sanningar, och inte Lögner! Det är Skillnad på att "Tycka till" och att "Anklaga" Kram Carola Förlåt men kan du försöka att inte använda så mycket versaler när du skriver så blir det lite lättare att läsa.
Thomas Wahlqvist
20-03-2008, 21:13
@Stintan , jag håller med dig. @ Coa lugna ner dig lite, du vill alltså att vi skall hålla tyst och du skall komma hit med ditt snack om nån Traderapolare som du bestämmer att det är nåt lurt med. du skrev...... jag tycker Ni som Anklagat Irina FEL ska be henne om ursäkt! Sen inte blanda i Andra traderares auktioner. Mizzery är ett Område för sig! Självklart Måste vi ALLA få tycka till om saker! Det är väl det, som forumet är till för? Men då ska vi Hålla oss till sanningar, och inte Lögner! Det är Skillnad på att "Tycka till" och att "Anklaga" Kram Carola
Coa du är knappast trovärdig som ett rättesnöre och besittande av den ädlaste moral och högsta etik, i allafall så är du inte mer värd än oss och heller inte mindre värd.
Coa snacka med dina Traderapolare på Traderas forum istället
CITAT (Markus_H @ 20-03-2008, 20:09)  Jag förstår inte varför du tar i så och använder så starka ord som "falska lögner" etc. Hur vet du vad som är rätt i dessa fallen??? Har du på något sätt insyn i hanteringen som vi andra inte har? Du poängterar ju hela tiden att du inte känner Irina ovh inte har någon koppling till företaget väggivägg ändå vet du precis vad som är rätt och fel...
Någon påpekade tidigare i tråden att enligt Traderas egna regler får man INTE marknadsföra eget företag i beskrivning av varor och/ eller i vinnarmail. Jag tog ju för givet att ingen gjorde så och bjöd på väggivägg utan att kontrollera personen noggrannare för man utgår ju från att säljare är seriösa ovch följer reglerna eller?
Det är den enda kritik som jag har fört fram i denna tråden. Den andra kritiken kan jag inte uttala mig om. Men jag tycker inte om att du utmålar de som är kritiska som lögnare! Jag målar Inte de som är Kritiska! Man Måste kunna ta kritik, om denna är Befogad! Det är ju Självklart! Men att Anklaga någon för Stöld, av bilder tex. är ju ren Förtal, om hon har klartecken från Företaget att Använda deras bilder, och även har egna. Obs. Har Inte sagt att DU har Anklagat henne. Sen detta med att hon skulle mygla med firman, eller vad nu någon antydde, och som varit i kontakt med "bättre vetande" är ju också något som kan vara Farligt att anklaga någon för! Nej, jag har ingen anknytning alls, till henne Privat, mera än att jag nu under 3 år, har handlat både Växter och frö av henne! Kram Carola
Alexander-VG-zon3
20-03-2008, 22:08
Nu vill jag enbart ha svar från väggivägg själv !!! och då ska det vara svara som är korrekta
1var får du dina fröer ifrån ??
2får du fröer eller fröpåsar ??
3.var får du bilderna ifrån ?? ( är det inte dina bilder eller att du tagit dom ,, så är det en oseriös handling ,som du bör ändra )
detta var mina frågor ,, har även varit inne på din sida och på den har jag kritik
att du har blandat engelska och svenska på sidan ,, vilket verkar vara som du har kopierat . och det är oseriös , du bör ha ett språk som är skrivit av dig . och du bör ha såinfo på alla dina fröer , plus både svenskt och latinsk namn på fröerna . och sidan är enligt mig dåligt gjord speciellt i din meny rad . det tycker jag du ska åtgärda göra en roligare och modernare sida där texterna inte flyter in i varandra . även om man driver ett eget företag hemma ifrån ska man ändå vara seriös även om man har privata problem . sätter man inte kunde först förlorar man kunder . dåligt skvaller om ett företag dra fler folk än bra .
ett som dock jag tycker är roligt med ditt företag är att du har många fröer vanliga och ovanliga . men då bör kunderna få det innehållet dom köper för bra priser och i bra portioner .
Thomas Wahlqvist
20-03-2008, 22:40
Vi får väl tacka Coa för den sakliga informationen och invänta Vägg i väggs kommentar.
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 20-03-2008, 22:40)  Vi får väl tacka Coa för den sakliga informationen och invänta Vägg i väggs kommentar. Jag vet inte om det är Välmenat eller inte *ler* Men jag är helt ny här, och kollade runt på Forumen, och såg då Vägg i vägg. Eftersom jag handlat mycket av henne, och Många andra Traderare, så började jag läsa. Reagerade Väldigt starkt! Jag har helt andra uppfattningar, och mycket positiva sådana. Jag är en Stor Konsument av Växter. Lägger ner Mycket pengar på mitt Enda Intresse! Jag har nog handlat av de flästa Traderare, som sålt i 2-3 år! Av Irina har jag nog köpt bara under Hösten, kanske 50 st Irisar. Alla har Varit Mycket Fina, och jag rekommenderar mina Vänner att kolla in hennes Växter! Även frö sortimentet är Väldigt Spännande! Har drivit upp både Röd Lönn, och Blåregn! bl.a Även flera olika Hibiscus. Några är Svåra att så. Andra lätta. Har även Vunnit alla olika Passiflora (Passions blommor) som hon har. Dessa har jag ännu inte sått! Detta Är bara MIN erfarenhet av hennes Fröer och Växter. Men det är Viktigt att även Ge Ros! Tittar man på hennes Omdömen på Tradera, så ser man att hon Faktiskt har Många Trogna kunder, som Återkommer hela tiden. Inte bara Jag... Vi är nog Många på Tradera som har brister! Jag är en av dem! Men jag försöker att Inte Döma någon! Med en Bra Kommunikation, kan man lösa det messta! Önskar nu er ALLA, En Riktigt Glad och Fin Påsk! Här i Blekinge, har det precis börjat snöa! Mina Frittillaria Eduardii är Stora, och ska snart i blom. Hoppas de klarar sig! Även de Vanliga Kejsarkronorna, är nu 35-40 cm. höga. Är nog Mycket som blir Förstört nu! *suck* Kram Carola
Mica548
20-03-2008, 23:55
God kväll allihopa, Jag har tidigare klargjort min ställning avseende "väggivägg", dvs. upplever att Irina har lite mycket att göra och missar på elementära saker i leveranserna, men i övrigt helt OK. Ingen leverantör är perfekt. Att grobarheten är låg kan lika gärna bero på mig, då jag är hyfsat ny i gamet  . Däremot tyckr jag att det är udda att hennes främsta försvarare reggade sig det senaste dygnet. Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga. Punkt slut. Kommentarer överflödiga. /M Edit: Rättat stavfel - förstår inte att det ska vara så svårt att inte "slira" på tangentbordet.
Thomas Wahlqvist
21-03-2008, 00:20
Håller med
CITAT (Mica548 @ 20-03-2008, 23:55)  God kväll allihopa, Jag har tidigare klargjort min ställning avseende "väggivägg", dvs. upplever att Irina har lite mycket att göra och missar på elementära saker i leveranserna, men i övrigt helt OK. Ingen leveranatör är perfekt. Att grobarheten är låg kan lika gärna bero på mig, då jag är hyfsat ny i gamet  . Däremot tycker jag att det är udda att hennes främsta försvarare reggade sig det senaste dygnet. Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga. Punkt slut. Kommentarer överflödiga. /M Vad är det som är Konstigt med mitt reggande? Jag har fått Odlas Nyhets brev under hela Förra året. Varit inne och kollat på Köp och Sälj bland annat. Har inte sett att det fanns Forum här innan. Hade jag inte reagerat på att det stod Vägg i vägg, så hade jag nog inte reggat mig heller. Men när jag läst, och såg det som stod, så var jag bara Tvungen att kommentera det. Har inte kollat på datum, om detta har stått länge. Är inte så Hemma här Ännu. Är bara med i Traderas Alla Trädgårds grupper. Konstigare är det Inte. Var ju Tvungen att regga mig, för att kunna skriva... Jag har väl lika mycket rätt att få fram mina erfarenheter, som alla andra. Nu när jag vet att det finns så kan jag ju tipsa andra att gå in och läsa. Vi är nog Många som har Bra erfarenhet av Irina. Firman kan jag inte yttra mig i, hur den funkar, för jag har bara handlat på Tradera. Jag hade som jag skrev innan, reagerat likadant, vem det än var som blev Oförskyllt anklagad. Då menar jag inte Vanlig Kritik, utan Anklagelser! Jag är Sådan bara. Det tänker jag Inte be om Ursäkt för! Jag kommer att Fortsätta handla av henne. Vad ni andra gör, är ju upp till er. Jag har Många som jag är Stam kund hos, och när Allt Funkar Bra, och man får fina Varor, så Återkommer man! Så är det ju! Ni som har Dåliga erfarenheter, undviker ju hennes växter och frö! Är väl bättre att "prata" och reda ut ev. Problem? Hoppas Irina själv orkar svara på era frågor. Anar att hon är rätt ledsen, om hon nu har sorg också. /Carola
CITAT (C o a @ 21-03-2008, 00:52)  Vad är det som är Konstigt med mitt reggande? Jag har fått Odlas Nyhets brev under hela Förra året. Varit inne och kollat på Köp och Sälj bland annat. Har inte sett att det fanns Forum här innan. Hade jag inte reagerat på att det stod Vägg i vägg, så hade jag nog inte reggat mig heller. Men när jag läst, och såg det som stod, så var jag bara Tvungen att kommentera det. Har inte kollat på datum, om detta har stått länge. Är inte så Hemma här Ännu. Är bara med i Traderas Alla Trädgårds grupper. Konstigare är det Inte. Var ju Tvungen att regga mig, för att kunna skriva... Jag har väl lika mycket rätt att få fram mina erfarenheter, som alla andra. Nu när jag vet att det finns så kan jag ju tipsa andra att gå in och läsa. Vi är nog Många som har Bra erfarenhet av Irina. Firman kan jag inte yttra mig i, hur den funkar, för jag har bara handlat på Tradera. Jag hade som jag skrev innan, reagerat likadant, vem det än var som blev Oförskyllt anklagad. Då menar jag inte Vanlig Kritik, utan Anklagelser! Jag är Sådan bara. Det tänker jag Inte be om Ursäkt för! Jag kommer att Fortsätta handla av henne. Vad ni andra gör, är ju upp till er. Jag har Många som jag är Stam kund hos, och när Allt Funkar Bra, och man får fina Varor, så Återkommer man! Så är det ju! Ni som har Dåliga erfarenheter, undviker ju hennes växter och frö!
Är väl bättre att "prata" och reda ut ev. Problem? Hoppas Irina själv orkar svara på era frågor. Anar att hon är rätt ledsen, om hon nu har sorg också. Vi är ju Här av Samma Intresse! Trädgård och Växter! Jag är Ny, så jag vet ännu inte så mycket om detta Forum. Ber om Ursäkt, om jag Varit för "Vass"! Detta är Inte min Natur, egentligen! Men jag vet hur det känns att bli anklagad för något som inte stämmer, i Andra Sammanhang! Det Gör Väldigt Ont! Man måste kunna få fram det Goda också, som Faktiskt Finns, hos Irina, och ALLA andra! Natti Natti! /Carola /Carola
Alexander-VG-zon3
21-03-2008, 01:42
även då du inte har nån som helst anknytning till henne privat ,, verkar du veta en hel del om henne privat och firman .
CITAT (bahia1 @ 13-03-2008, 11:39)  Nu har jag ringt skattemyndigheten i Sundsvall där väggivägg håller till. Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt. Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandel.  Är Du säker på under viket namn firman ifråga är registrerat, har Du organisationsnummret? Vet Du vilken bolagsform firman i fråga drivs under? Vet Du om firman går med vinst, annars betalar man inte skatt. Är firman momsregistrerad? Det går inte att ringa skattemyndigheten och bara uppge ett firmanamn så där och få korrekta uppgifter. Tycker att Ditt inlägg är snudd på förtal. Gita
CITAT (Mica548 @ 20-03-2008, 23:55)  God kväll allihopa, Jag har tidigare klargjort min ställning avseende "väggivägg", dvs. upplever att Irina har lite mycket att göra och missar på elementära saker i leveranserna, men i övrigt helt OK. Ingen leverantör är perfekt. Att grobarheten är låg kan lika gärna bero på mig, då jag är hyfsat ny i gamet  . Däremot tyckr jag att det är udda att hennes främsta försvarare reggade sig det senaste dygnet. Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga. Punkt slut. Kommentarer överflödiga. /M Edit: Rättat stavfel - förstår inte att det ska vara så svårt att inte "slira" på tangentbordet. Trovärdigheten hade varit högre om C o a varit medlem lite längre. Vi "odlaiter" upplever jag varken som "häxjagande" eller elaka av naturen utan bara måna om varandras bästa och ett genuint intresse om att dela med sig om sina erfarenheter, bra som dåliga.jaha, de som är medlemmar på Odla.nu en längre tid har högre trovärdighet... Som jag ser det gillar en del "Odlaiter" att leka en självutnämnd domstol och modern "stenkastning"... MVH/clivia
Alexander-VG-zon3
21-03-2008, 09:16
även om c o a har varit på odla och kollat runt en längre tid??
så började hon ju inte skriva förens denna tråden kom upp , plus har hon inte skrivit mer än i denna tråd vad jag vet . så lite märkligt är det nog .
jag har faktiskt inte så hög trovärdighet på dom medlemmar som blir medlem direkt och skriver i sådna här trådar . och jag bryr mig inte om vad c o a skriver , jag är mest intresserad från svar från väggivägg .
CITAT (Gita @ 21-03-2008, 06:37)  Är Du säker på under viket namn firman ifråga är registrerat, har Du organisationsnummret? Vet Du vilken bolagsform firman i fråga drivs under? På näringslivsregistret på bolagsverket kan man få dessa uppgifter. Det är inte svårt. https://snr4.bolagsverket.se/snrgate/foretagssok.do
Lemonne
21-03-2008, 09:53
CITAT (flaxss @ 21-03-2008, 09:16)  även om c o a har varit på odla och kollat runt en längre tid??
så började hon ju inte skriva förens denna tråden kom upp , plus har hon inte skrivit mer än i denna tråd vad jag vet . så lite märkligt är det nog .
jag har faktiskt inte så hög trovärdighet på dom medlemmar som blir medlem direkt och skriver i sådna här trådar . och jag bryr mig inte om vad c o a skriver , jag är mest intresserad från svar från väggivägg . Jag har även noterat att vaggivagg och c o a har exakt samma svenskfel när de skriver... hmmm...
CITAT (flaxss @ 21-03-2008, 09:16)  även om c o a har varit på odla och kollat runt en längre tid??
jag har faktiskt inte så hög trovärdighet på dom medlemmar som blir medlem direkt och skriver i sådna här trådar . och jag bryr mig inte om vad c o a skriver , jag är mest intresserad från svar från väggivägg . Trovärdigheten har ingenting med antalet skrivna inlägg i detta forum att göra. Men märkligt nog ingen av er, självutnämda domare, har märkt att denna information Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt. Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandelbryter mot forumets regler och svensk lag. Detta är ett rent förtal. Objektivitet är inte er starka sida. MVH/clivia
*Stintan*
21-03-2008, 10:18
CITAT (clivia @ 21-03-2008, 10:15)  Trovärdigheten har ingenting med antalet skrivna inlägg i detta forum att göra. Men märkligt nog ingen av er, självutnämda domare, har märkt att denna information
Jag kan upplysa er alla att denna firman redovisar ingen inkomst och betalar inte in någon skatt. Jag kommer att anmäla henne för att få stopp på ETT företag i alla fall som är n bluffhandel
bryter mot forumets regler och svensk lag. Detta är ett rent förtal.
Objektivitet är inte er starka sida.
MVH/clivia
CITAT (Lemonne @ 21-03-2008, 09:53)  Jag har även noterat att vaggivagg och c o a har exakt samma svenskfel när de skriver... hmmm... Nu börjar du Faktiskt bli Riktigt OTREVLIG, som börjar antyda att min stavning, skulle tyda på att jag är Irina, eller man kan t.om ta detta RASISTISKT!. För det första ÄR jag svensk, vad NU DETTA ska ha för betydelse??? Jag vet att Flera HÄR känner mig/har haft mig som kund, eller från Forum på Tradera. Jag har SAMMA alias där! C o a Jag bor i Sölvesborg! Är Sjukpensionär, med Kool och Fibramylagi! Min Familj består av 3 barn, och ett Barnbarn. MITT STÖRSTA INTRESSE ÄR FAMILJEN OCH TRÄDGÅRDEN! Jag har INGEN personlig anknytning till firman, eller Irina. Men handlar man från en Person under Många år, så bör man känna till dennas Varor! Är det Något Mera ni Undrar, över vad Gäller Min Trovärdighet, så har ODLA.NU min Adress eftersom jag Även handlat av dem! OCH att jag är NY har väl för Helskotta INTE med saken att göra. Om någon läser en Tidning, och ser en Rubrik, som denna känner till, så brukar man Oftast Läsa den...........
CITAT (Lemonne @ 21-03-2008, 09:53)  Jag har även noterat att vaggivagg och c o a har exakt samma svenskfel när de skriver... hmmm... Om du inte har något förnuftigt att säga är det bättre att tiga. MVH/clivia
blev lite nyfiken på denna väggivägg och gick in på tradera och hittade följande auktion. http://www.tradera.com/Islandsk_hibiskus_L...uktion-58864839Det roliga är ordet islandsk hibiscus vilket fick mig att läsa att den kommer från Island.... Lagunaria patersonii brukar kallas för Norfolk island hibiscus. Lite språkförbistring kanske men jag tycker nog en som säljer mycket frö ska få till det lite bättre. mvh inger
CITAT (igl @ 21-03-2008, 11:02)  blev lite nyfiken på denna väggivägg och gick in på tradera och hittade följande auktion. http://www.tradera.com/Islandsk_hibiskus_L...uktion-58864839Det roliga är ordet islandsk hibiscus vilket fick mig att läsa att den kommer från Island.... Lagunaria patersonii brukar kallas för Norfolk island hibiscus. Lite språkförbistring kanske men jag tycker nog en som säljer mycket frö ska få till det lite bättre. mvh inger Varför skriver du inte till henne? Gör du aldrig fel? Känns det bra i själen att göra det på det här sättet? Är det roligt? MVH/clivia
CITAT (clivia @ 21-03-2008, 11:16)  Varför skriver du inte till henne? Gör du aldrig fel? Känns det bra i själen att göra det på det här sättet? Är det roligt?
MVH/clivia Och vad håller du själv på med? Det här är ett diskussionsforum (hör och häpna) och just i den här tråden diskuteras Firma Vägg i Vägg av missnöjda kunder v/s nöjda kunder och av skeptiska icke kunder som skulle kunnat bli kunder om läget hade varit ett annat. Det är bara att gilla läget. Jag anser fortfarande att Irina bör komma in här och svara på de frågor som ställts. Jag tror knappast inte att hon är i behov av några riddare i skinande rustningar.
*Stintan*
21-03-2008, 11:26
CITAT (C o a @ 21-03-2008, 10:45)  Nu börjar du Faktiskt bli Riktigt OTREVLIG, som börjar antyda att min stavning, skulle tyda på att jag är Irina, eller man kan t.om ta detta RASISTISKT!. För det första ÄR jag svensk, vad NU DETTA ska ha för betydelse??? Jag vet att Flera HÄR känner mig/har haft mig som kund, eller från Forum på Tradera. Jag har SAMMA alias där! C o a Jag bor i Sölvesborg! Är Sjukpensionär, med Kool och Fibramylagi! Min Familj består av 3 barn, och ett Barnbarn. MITT STÖRSTA INTRESSE ÄR FAMILJEN OCH TRÄDGÅRDEN! Jag har INGEN personlig anknytning till firman, eller Irina. Men handlar man från en Person under Många år, så bör man känna till dennas Varor! Är det Något Mera ni Undrar, över vad Gäller Min Trovärdighet, så har ODLA.NU min Adress eftersom jag Även handlat av dem! OCH att jag är NY har väl för Helskotta INTE med saken att göra. Om någon läser en Tidning, och ser en Rubrik, som denna känner till, så brukar man Oftast Läsa den........... Sluta skrik! Stora bokstäver i en text på ett forum brukar betyda att man skriker. Jag har fortfarande svårt att läsa det du skriver just för att du blandar stora och små bokstäver hejvilt. Så snälla sluta med det!
CITAT (igl @ 21-03-2008, 11:02)  blev lite nyfiken på denna väggivägg och gick in på tradera och hittade följande auktion. http://www.tradera.com/Islandsk_hibiskus_L...uktion-58864839Det roliga är ordet islandsk hibiscus vilket fick mig att läsa att den kommer från Island.... Lagunaria patersonii brukar kallas för Norfolk island hibiscus. Lite språkförbistring kanske men jag tycker nog en som säljer mycket frö ska få till det lite bättre. mvh inger Om du läst tidigare inlägg, Som Irina (Vägg i vägg) själv skrivit, så har hon varit i Moskva, på sin Pappas Begravning. Alltså, är det troligt att hon inte kommer ursprungligen från Sverige. Eller??? Då kanske det KAN bli lite små Stav Fel! Det kan det ju För Mig, och jag ÄR svensk. Vilket är Rätt Oviktigt i allt detta. Får man inte ha Firma, eller Ha auktioner på Tradera, eller annan sait, om man inte kan Stava 100% ? Är det detta du Vill Påskina? Att man INTE är Seriös, Eller Trovärdig, för att man kanske inte stavar helt Korrekt? Det är nog bara Att maila alla de auktions ägare som har stav fel, så är detta lätt att Ändra. Man kan göra skrivelse i Auktion, Ändrat p.ga stav fel!  ))))) CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 11:26)  Sluta skrik! Stora bokstäver i en text på ett forum brukar betyda att man skriker. Jag har fortfarande svårt att läsa det du skriver just för att du blandar stora och små bokstäver hejvilt. Så snälla sluta med det! Visste inte at jag Skrek! Ber om Ursäkt! Gör så när jag vill poängtera ett ord. Det är nog mitt Sätt att skriva! Är inte som att jag Skriker!
CITAT (C o a @ 21-03-2008, 11:28)  Alltså, är det troligt att hon inte kommer ursprungligen från Sverige. Eller??? Då kanske det KAN bli lite små Stav Fel! Det var inte så mycket stavfelet, som det geografiska klavertrampet i det här fallet och då spelar det faktsikt inte så stor roll varifrån man kommer. I övrigt - Kan du vara vänlig och ta bort ditt pekfinger från shift-knappen?
*Stintan*
21-03-2008, 11:39
CITAT (C o a @ 21-03-2008, 11:31)  Visste inte at jag Skrek! Ber om Ursäkt! Gör så när jag vill poängtera ett ord. Det är nog mitt Sätt att skriva! Är inte som att jag Skriker! Men om du vill låta seriös så kan du väl försöka ändra på det sättet att skriva då för du vill väl ändå att man ska kunna läsa det du skriver.
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 11:39)  Men om du vill låta seriös så kan du väl försöka ändra på det sättet att skriva då för du vill väl ändå att man ska kunna läsa det du skriver. Visst kan jag försöka, men det är svårt när man blivit inrutad, i detta skrivande. Jag gör så utan att tänka. Har fått flera påpekelser om detta, men jag skriver med pekfingret, och då åker det andra ner automatiskt! Är inte så data van, tyvärr. Nu när jag skrivit detta så har jag automatiskt, gjort fel 7 ggr. och fått ändra i slutet! Någon som vet om gamla album tas bort? Om man inte är aktiv i albumet....Hittar inte det jag laddade upp förra året!
*Stintan*
21-03-2008, 12:27
Har du flera namn här på Odla?
marskattan
21-03-2008, 12:45
CITAT (clivia @ 21-03-2008, 10:15)  Trovärdigheten har ingenting med antalet skrivna inlägg i detta forum att göra. Men märkligt nog ingen av er, självutnämda domare, har märkt att denna information
Objektivitet är inte er starka sida.
MVH/clivia Jag måste säga att jag inte håller med dig här. Trovärdighet är något man skapar från grunden, från noll så att säga. Och det är väl rätt självklart att någon man "känt" länge litar man mer på än någon man "känt" kort tid. För mig är det så och det gäller oavsett om det är personer irl eller någon som skriver i forum. Leker inte du domare själv när du rackar ner på "vårt" (dvs alla andras utom ditt) sätt att se på saken?
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 12:27)  Har du flera namn här på Odla? Jag var lite aktiv här i Odla, förra året, under mitt förra Traderar alias som är carolacoa. Kortade sedan ner det till enbart C o a som jag även *hmm* kallas av familjen.( Kan bli så när man inte själv kan prata rent som barn) Heter Carola. Hade då ett album med massa trädgårdsbilder, och på huset, som jag gjorde efter tips från Karin i Skara, som är aktiv, och har album här. Även hennes Vän Linda tipsade mig mycket. Handlat mycket växter av båda. Båda två har underbara växter, och trädgårdar. Hade dock glömt mina inloggs uppgifter till det, eftersom jag bara är inne sporadiskt! Har messt kollat bilder, och Köp och Sälj! Visste inte ens om dessa forum innan. Har då inte behövt logga in. Fick därför göra nytt medlemskap nu, för att kunna skriva. Kram Carola
rahmat2
21-03-2008, 12:57
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 11:26)  Sluta skrik! Stora bokstäver i en text på ett forum brukar betyda att man skriker. Jag har fortfarande svårt att läsa det du skriver just för att du blandar stora och små bokstäver hejvilt. Så snälla sluta med det! Har använt stora bokstäver för att betona. Om läsarna tänkte som du säger ,lär det inte bli en bra bild om mitt sätta att argumentera
CITAT (C o a @ 21-03-2008, 12:52)  Jag var lite aktiv här i Odla, förra året, under mitt förra Traderar alias som är carolacoa. Hade dock glömt mina inloggs uppgifter till det, eftersom jag bara är inne sporadiskt! Det var likabra att du glömt dem, eftersom det inte finns någon registrerad användare som kallas carolacoa.
marskattan
21-03-2008, 13:00
CITAT (C o a @ 21-03-2008, 10:45)  Nu börjar du Faktiskt bli Riktigt OTREVLIG, som börjar antyda att min stavning, skulle tyda på att jag är Irina, eller man kan t.om ta detta RASISTISKT!. Vet egentligen inte om det har någon betydelse men eftersom jag köpt saker av Irina Kv och sålt saker till Coa, så har jag ju sett båda dessas adresser och vet att det inte är samma person. Dom bor inte ens i närheten av varandra (typ halva landet mellan). Däremot tror jag dom har utvecklat den typ av "förhållande" jag själv har fått till en del av dom som köpt av mig i flera år (nåja dom två åren jag sålt). Även om man aldrig pratar privata saker så "känner man igen" personen i fråga och det är lite mer snack än vad som krävs för att genomföra köpet. Sen tycker jag oxå det är jättesvårt att läsa Coa´s text med stora och små bokstäver om vartannat, min skalle hänger liksom inte med. Jag är oxå så van vid att stora bokstäver betyder SKRIKA så att jag läser det så... Innebär detta att man suttit för mycket vid forum *flinar*
CITAT (marskattan @ 21-03-2008, 12:45)  Jag måste säga att jag inte håller med dig här. Trovärdighet är något man skapar från grunden, från noll så att säga. Och det är väl rätt självklart att någon man "känt" länge litar man mer på än någon man "känt" kort tid. För mig är det så och det gäller oavsett om det är personer irl eller någon som skriver i forum.
Leker inte du domare själv när du rackar ner på "vårt" (dvs alla andras utom ditt) sätt att se på saken? Jag rackar inte ner på någon här. Jag försvarade Irina, eftersom jag har en annan uppfattning, och kanske tagit reda på mera, efter flera års handlande. Därefter har jag själv fått "påhopp" som jag fått försvara. Jag har handlat en hel del av dig också, och hade gjort samma sak, om disskussionen gällt dig, och du fått anklagelser. Vet ju att du också har mycket fina växter. Jag försvarar ju bara det jag tycker är rätt! I Irinas fall, var det några grova anklagelser här, som jag som medmänniska, reagerade starkt på. Som jag visste var fel! Jag har helt förståelse för att det blir kritik. Dock inte grova anklagelser, eller nersättande ord, om någon. Vill klargöra detta! Självklart är det bra om Irina själv svarar på alla frågorna. Under åren, så har jag hunnit få tips, och lite kunskap, av flera som jag är stamkund hos. Ska tillägga att jag handlar mängder med växter, och ser mig själv som samlare i hobby väg. Att hålla på med trädgården har blivit som medicin för mig. Jag har bara försvarat, det jag tycker och vet är fel. Ni andra får tycka vad ni vill. Däremot anklagelser, kan vara "farliga" att uttra. Det är detta jag reagerat på och sen personliga påhopp. (ex. stavning, mm) Finns många ord blinda i vårt samhälle, likaså de med utländsk härkomst, som måste få komma till tals också Nu gäller detta sista bara allmänt här, och inte till marskattan. Så missförstå mig inte.
*Stintan*
21-03-2008, 13:14
CITAT (rahmat2 @ 21-03-2008, 12:57)  Har använt stora bokstäver för att betona. Om läsarna tänkte som du säger ,lär det inte bli en bra bild om mitt sätta att argumentera  Jo men inte använt på samma sätt
CITAT (marskattan @ 21-03-2008, 13:00)  Vet egentligen inte om det har någon betydelse men eftersom jag köpt saker av Irina Kv och sålt saker till Coa, så har jag ju sett båda dessas adresser och vet att det inte är samma person. Dom bor inte ens i närheten av varandra (typ halva landet mellan).
Däremot tror jag dom har utvecklat den typ av "förhållande" jag själv har fått till en del av dom som köpt av mig i flera år (nåja dom två åren jag sålt). Även om man aldrig pratar privata saker så "känner man igen" personen i fråga och det är lite mer snack än vad som krävs för att genomföra köpet.
Sen tycker jag oxå det är jättesvårt att läsa Coa´s text med stora och små bokstäver om vartannat, min skalle hänger liksom inte med. Jag är oxå så van vid att stora bokstäver betyder SKRIKA så att jag läser det så... Innebär detta att man suttit för mycket vid forum *flinar* Tack! Det är så det är! Jag köper själv mycket växter från utlandet, och då byter man tips och ideér. Så blir det efter flera år! Jag vill inte SKRIKA och detta är inte min mening. Men jag har lärt mig skriva så, för att förtydliga vissa saker. Är svårt att lära om. Jag försöker bättra mig. Kan se detta även, som ni ser det. Men man blir ofta hemma blind. Kram Carola
marskattan
21-03-2008, 13:21
CITAT (C o a @ 21-03-2008, 13:09)  Jag rackar inte ner på någon här. Jag försvarade Irina, eftersom jag har en annan uppfattning, och kanske tagit reda på mera, efter flera års handlande. Det var väl lite just detta jag menade med tillit och förtroende. Du har handlat av henne i flera år och har således fått fullt förtroende för henne. Hade din första erfarenhet av henne varit negativ så är det ju inte säkert att du fortsatt handla av henne. Jag tror faktiskt inte väggiväggs affärer har blivit speciellt lidande av denna diskussionen, jag tror hennes auktioner är väl besökta. Och som tidigare nämnts i tråden, många av dom som skrivit i tråden är nöjda med hennes varor. Andra är missnöjda och deras missnöje kommer säkert leda till att någon drar sig för att handla där. Det är inte mer märkvärdigt än något annat som har med affärer att göra. Alla gillar inte allt, alla ogillar inte allt. Som förtydligande till dig Coa, jag ansåg inte att du rackade ner på någon. Jag citerade Clivia och ställde en ... en... vad tusan heter det när man ställer en fråga som man inte förväntar sig ett svar på? Man säger alltså något bara för att väcka en tanke hos den andre personen... Det är detta jag försöker få fram. Jag tycker det är bra att Irina kv försvaras av dom som tycker hon är bra, men jag hoppas du kan förstå att det är en del som reagerar när ditt första inlägg (och dom enda hittills) handlar om att du försvarar henne med näbbar och klor. Det är din rättighet att reagera så, men det är oxå andras rättighet att reagera på ditt sätt att reagera....
CITAT (marskattan @ 21-03-2008, 13:21)  Som förtydligande till dig Coa, jag ansåg inte att du rackade ner på någon. Jag citerade Clivia och ställde en ... en... vad tusan heter det när man ställer en fråga som man inte förväntar sig ett svar på? Man säger alltså något bara för att väcka en tanke hos den andre personen... Det är detta jag försöker få fram. Retorisk fråga kankse....
marskattan
21-03-2008, 13:25
CITAT (Mollis @ 21-03-2008, 13:24)  Retorisk fråga kankse.... Tack!!! Jag hade retroaktiv i skallen men visste att det var fel.... Jag kanske går och hoppas på tillbaka på skatten eller något *flinar*
CITAT (Mollis @ 21-03-2008, 13:24)  Retorisk fråga kankse.... Ok, har inte lärt mig "forum snacket" här. Jag tycker jag citerar både här och där, så jag känner mig som en "hoppjerka"  ) Det är Okej! *ler*
CITAT (marskattan @ 21-03-2008, 13:25)  Tack!!! Jag hade retroaktiv i skallen men visste att det var fel.... Jag kanske går och hoppas på tillbaka på skatten eller något *flinar* Mmmm, vem gör inte det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|