|
e_sedell
17-08-2003, 12:28
Jag ser att du inte skrivit upp mej, gör det. Jag ska ju fixa datorn så det problemet får jag ta när det kommer.....
Hasse_h
17-08-2003, 21:43
Ok, 12 instressenter
- Hasse_h - Hans i Mälardalen - nilla - Louise i Göteborg - Wargen - Marie zon3 - Heidi zon 3 - enköping - cinacarina - Rosella <anmälan via mail> - syrolis <anmälan via mail> - Blomstersmurfen - e_sedell
lägg till mig på listan, så är du snäll
Hasse_h
17-08-2003, 22:09
Ok, 13 intressenter - Hasse_h - Hans i Mälardalen - nilla - Louise i Göteborg - Wargen - Marie zon3 - Heidi zon 3 - enköping - cinacarina - Rosella <anmälan via mail> - syrolis <anmälan via mail> - Blomstersmurfen - e_sedell - lisen Jag hoppas vi kan få veta mer om eventuella rabatter under veckan som kommer. Jag väntar på svar från företaget. Ha dock inga stora förhoppningar om detta. Vi får se. Vill också påminna om att det är ni själva som får bilda er egen uppfattning om programmet innan beställningen går iväg. Se till att köra demon från http://www.gardencomposer.com, läs igenom forumet på deras site etc. Det är upp till er själva att se till att ni uppfyller programmets systemkrav osv.
Skulle egentligen vara intresserad, men jag tycker det är konstigt att programmet inte finns i Europa. Programmet borde ju finnas bland deras "Åf" i Europa enligt deras "Dicomp international" men endast nåt liknande hittade jag hos den tyska leverantören, men då måste man ju kunna språket förståss. härOch varför är SPCS fortfarande kvar på deras lista när de inte säljer detta program? Läste oxå i deras forum och är lite fundersam. Ulf Schenkmanis & Lars-Erik Samuelsson (Sweden): "Unless you have a rare natural talent, working piecemeal as ideas occur to you always results in a "bitty" garden with no natural cohesion. Working it out first on paper or on the screen will not only save you a great deal of money, it'll save hours of work and lots of disappointment too." Har dom kört detta program???? Kollade Plant filter. Hur är det med de svenska zonerna? Kan man ange att Sverigekartan ska synas?  såg visst att det fanns en flik över världen!  Detta är oxå kul att man kan placera gummibåtar, racerbåtar, kor o flamingos i sin trädgård för att se hur det ser ut!  Nåja får väl fundera lite ett tag till
Ingrid på Västkusten
18-08-2003, 07:24
Flamingos!
Attans - jag har MAC! Får nöja mig med originalen i trädgården då LOL
Smartaste hade välan varit att få nån svensk datafirma att anpassa lite åsså sälja i Sverige - bra affärside! Man borde kanske också kolla vad trädgårdsproffsen använder i Trädgårdarnas förlovade land - Storbrittanien! Skall se om jag ser nån....
Hälsar Ingrid
Hasse_h
18-08-2003, 08:22
Varför SPCS inte längre säljer programmet tror jag beror på deras fokusering på småföretagare och deras behov av enkla administrativa programvaror. Produkten passar helt enkelt inte i deras profil längre. (rena spekulationer givetvis). Varför de fortfarande finns på DiComp's lista kan man ju fundera över, fakta är att de inte säljer programmet längre. En gissning är att websidan sköts av någon oberoende webbyrå som bara ändrar det de får beställningar på.
Om någon har kontakter i någon svensk datafirma som kan tänkas vara intresserad av att sälja produkten i Sverige, be my guest. Jag är dock tveksam till om någon skulle vara intresserad av att anpassa produkten till svenska förhållanden, som Göran skrev så är programmet ändå ganska smalt och kräver att man har tid och intresse för att använda det. Marknaden lär inte vara tillräckligt stor för att en svensk anpassning ska löna sig. (mera spekulationer).
Ang. forumet på DiComp's website så är det ju naturligtvis så att det är de som har problem eller funderingar av ett eller annat slag som postar inlägg där. Alla de som inte har problem syns ju knappast där. Så är det naturligtvis med alla programvaror, det finns alltid de som råkar ut för problem. Bara en reflexion.
Jag tänker iaf inte vänta på något annat. Tåget går så snart jag fått kontakt med DiComp Inc och svar på mina frågor. Alla som vill får då kliva på.
syrolis
18-08-2003, 10:14
Om man kikar på sidan: https://www.gsp.cc/perl/product/product.pl?...&PRODUCT_ID=125Så tycker jag det ser misstänkt likt ut programmet vi är intresserade av fast i föregående version (CD). Eftersom detta företag som säljer finns i UK (Storbritannien) så kanske man kunde fråga om det är "samma" program och om den kommer i DVD - versionen ganska snart? Vad tror ni? Är det samma produkt med annat namn?
Ser misstänkt lika ut. Det borde ju finnas nån i Sverige som har detta program och kan svara på frågan.
syrolis
18-08-2003, 10:36
Jag har skickat iväg ett mail och frågat om det är samma program med namnbyte och om det är någon DVD-version på ingående.
Får väl hoppas på svar om detta inom kort.
Är det på gång så blir det nog enklare att köpa från England än USA med tanke på tullar och frakter?
Kikar man på deras supportsida så finns det ganska många supportfrågor som inte bådar gott mot deras andra produkter. Men de verkar ju svara på frågorna i alla fall och försöka hitta lösningar.
syrolis
18-08-2003, 10:59
Fått svar... " Dear Sylvia Thanks very much indeed for your email. Our Geoff Hamiltons 3 D Garden Designer is not the same product as the Garden Composer.Knepigt, särskilt om man ser på produktbilden Produktbild på GSP hemsidaoch jämför den med Produktbild på gardencomposers hemsidaNåja jag har frågat om ovan bilder och ser fram emot svar igen... Finns så stora tillfälligheter designmässigt i ett trädgårdsdesignprogram?
syrolis
18-08-2003, 11:37
Nytt svar Dear Sylvia Thanks very much for you email. Looking at the two products, they certainly look the same. It could be possible that they are the same. We license the title from a developer in Russia and they may well have licensed the same title to a company in USA. If you would like to obtain a copy of the version GSP sell then you can purchase it from our website.Jahopp. Då vet jag det. Nu gäller det att prata ryska då... Det är ju en viss skillnad på produkten i USA och UK. Bla storleken på databasen UK(3700plantor - CD) och USA (12000 plantor . DVD) Jag har återigen frågat om det kommer en nyare version med fler plantor...
Eva Swahn
18-08-2003, 12:07
http://www.gartneriet.dk/artikler/artikel/2/Jag råkade snubbla över denna artikel (på danska visserligen) men den handlar om trädgårdsplanering på dator. Jag kan ingenting om detta men ville bara visa - det kanske är skit?
Ingrid på Västkusten
18-08-2003, 12:07
Det är INTE helt omöjligt för jag fick faktiskt en hel del träffar på Garden Composer på RYSKA!
Nu vart det genast mycket intressant! Fast det var ju det här med MAC då....
Hälsar Ingrid
Marie zon3
18-08-2003, 12:12
Kolla här på Garden Composers hemsida under Public Reviews: Geoff Hamilton (UK): "Perhaps because I'm not exactly in the springtime of my youth, I was, until a few years ago, a bit of a computer duffer. I'm still no whizz-kid but now, like everyone else, I wonder how I ever managed without one. I hope you'll soon be saying the same thing about computer garden design. I know I am."
Lite skumt är det...
/Marie
Marie zon3
18-08-2003, 12:13
Förresten så står det också:
Ulf Schenkmanis & Lars-Erik Samuelsson (Sweden): "Unless you have a rare natural talent, working piecemeal as ideas occur to you always results in a "bitty" garden with no natural cohesion. Working it out first on paper or on the screen will not only save you a great deal of money, it'll save hours of work and lots of disappointment too."
Kanske man kan få någon mer kommentar från dessa herrar, någon som har någon bra kontakt?
Hasse_h
18-08-2003, 12:22
CITAT (syrolis @ 18-08-2003, 11:36) Är det på gång så blir det nog enklare att köpa från England än USA med tanke på tullar och frakter? Det verkar finnas en hel del skepsis kring 3D Garden Composer och att köpa det från USA. Kanske är det befogat, vad vet jag. Är det så att det kommer att finnas att köpa i Storbritannien inom kort, eventuellt under ett annat namn, så försvinner väl en del av vitsen med att göra ett gemensamt inköp eftersom det då blir billigare med frakter, ingen tull, lägre moms (?) etc. Då är det ju lika bra och kanske enklare att man beställer var o en för sig. Besparingspotentialen blir ju väldigt liten, speciellt som vi ändå inte verkar komma upp i tillräckliga volymer. Då anser jag att det är lika bra att vi avblåser ett gemensamt inköp av 3D Garden Composer. Kanske någon annan vill plocka upp bollen igen, men jag gör det inte. Jag hoppas att ni hittar något ni blir nöjda med och jag ber om ursäkt för att eventuellt ha fört er på villovägar.
syrolis
18-08-2003, 12:36
Tss...
Varför avblåsa någonting som börjar bli intressant? Jag är fortfarande med på att köpa från USA. Kan tänka mig att köpa själv därifrån också om du Hasse inte är intresserad av att samköpa längre.
Men jag vill gärna höra vad de säger i UK då de verkar ha bättre support där när det gäller själva produkten. OM produkten kommer där i DVD så kan det ju faktiskt vara ett bättre val att vänta någon månad eller så?
Men jag har också skickat iväg ett mail till Ryssland för att höra om den finns / planeras i en svensk version.
Nyfikenhet skadar ju inte.
Och du Hasse har väl inte fört någon på villovägar utan kommit med ett gott initiativ?
Hasse_h
18-08-2003, 12:48
CITAT (syrolis @ 18-08-2003, 13:36) Varför avblåsa någonting som börjar bli intressant? ... Och du Hasse har väl inte fört någon på villovägar utan kommit med ett gott initiativ? Tiden verkar hursomhelst inte vara mogen, det verkar finnas alltför många frågeställningar hos många som gör att ett gemensamt inköp kanske inte är det bästa just nu. Volymen blir då också för liten för att vi ska kunna spara något. Om initiativet var gott vet jag inte, men det har ju iaf fått många att börja fundera kring frågan. Och det kanske möjligen kan vara till nån nytta.
Ingrid på Västkusten
18-08-2003, 13:38
Näää Hasse - ta det inte fel nu - vi försöker ju bara hjälpa Dig! Jag är hemskt skeptisk till databasen med alla USA-växter i och tänker att samma program fast ifårn nånstans i Europa borde vara MINST lika bra - men är vi alla säkra på att det itne finns och har kollat så :-) Kallas research ;-)) å vem vet man kanske snubblar på någe helt annat ännu bättre - eller recensioner etc. Eller får reda på att den kommer till Europa inom två månader typ :-D
Apropos namn - kan det inte vara så att Geoff Hamilton ( en välkänd trädgårdsgfuru tyvärr avliden) lånade ut sitt namn?
Undrar Ingrid
Kristina zon 3
18-08-2003, 13:55
Ville gärna vara med. Men har en Mac så det funkar ju inte. Jag tyckte att initiativet var toppen. Kanske inte i första hand för att spara några kronor, utan för att ha en användarklubb. Alltid är det väl någon som klurat ut hur något är. Tänk va bra att bolla idéer med någon som kör samma program.
Hasse, även om jag inte kunde vara med pga Macen, så tyckte jag det var ett toppeninitiativ, funderade till och med lite på Virituell PC, men det är en luring.
Går det något tåg med macar, då hoppar jag ombord.
Kristina
Hasse_h
18-08-2003, 15:02
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-08-2003, 14:38) Jag är hemskt skeptisk till databasen med alla USA-växter i och tänker att samma program fast ifårn nånstans i Europa borde vara MINST lika bra - men är vi alla säkra på att det itne finns och har kollat så :-) Kallas research ;-)) å vem vet man kanske snubblar på någe helt annat ännu bättre - eller recensioner etc. Eller får reda på att den kommer till Europa inom två månader typ :-D Exakt, det är det jag menar. Därför känns inte tiden mogen för en gemensam beställning. Man kan alltid leta lite till, och lite till, och kanske ännu lite till. Kanske man hittar något som är ännu lite bättre och ännu lite billigare. Research i all ära, jag har letat ända sedan jag upptäckte att min gamla SPCS Trädgårdsguide 2.0 inte fungerade i XP, kan det vara i 2 år? Ämnet har diskuterats flera ggr på odla.nu sedan jag blev medlem men det har aldrig resulterat i något konkret. Har väl inte utforskat vartenda litet hörn i världen av trädgårdsprogramvaror, men tycker ändå att jag hittat tillräckligt rätt. Ibland är inte devisen "endast det bästa är gott nog" helt applicerbar. Inte för mig iaf. Men kanske denna diskussionen nu ändå kan leda fram till att det kommer fram flera fullgoda alternativ. Jättebra om det blir så.
Nu ska du inte vara sån Hasse. Bara för att några är lite skeptiska behöver du inte tappa sugen. Alla på listan är väl fortfarande intresserade eller?
Jag har fortfarande inte bestämt mig ännu, största orsaken är att jag är lite allergisk mot sådana amrikanska programvaror.
e_sedell
18-08-2003, 17:59
Det är ju det program med överlägset antal växter och ett ganska enkelt sätt att söka på. Att köpa brukar alldrig vara fel, framföralt får man ju ner frakten. Sen om man få mängdrabatt så är ju det extra bra, men då behöver man nog komma upp i åtminstone 50 ex.
Ett annat sätt är att någon som har/känner någon som har ett företag köper produkten via det. Då kan man slippa undan skatt. Jag har köpt på det viset flera gånger..... Det går ju inte att köra med faktura då, tror jag inte i af, men det är lönt besväret.
Jag kom på att tänka på en sak, SPCS marknadsföring var väll inte så bra.... de använde sig av sjenkmani *stavning*, srecis som det var han som gjort det. Eller har han varit med och bearbetat? Jag var ju inte så stor på den tiden.......
Ingrid på Västkusten
18-08-2003, 18:17
Tja det här med frakt å moms - oftast slinker ju DVDs igenom etc - kontakta företaget å fråga om de kan skriva en mindre mängd pengar på tulldeklarationen, så kanske det slinker igenom och DET är ju det billigaste! Inget att räkna med - men en bonus om det inträffar!
Hälsar ingrid
CITAT (Hasse_h @ 18-08-2003, 16:02) Man kan alltid leta lite till, och lite till, och kanske ännu lite till. Kanske man hittar något som är ännu lite bättre och ännu lite billigare. Exakt vad jag tänkte när ditt förslag dök upp! Jag har nämligen velat fram och tillbaka och varit halvsugen på att skaffa nåt men inte kunnat bestämma vilket osv... Därför var det en lättnad att äntligen komma till skott!! Tack för ditt initiativ - toppen! Jag har full förståelse för att du släpper organisationen av det här - kanske jag får tummen ur och gör en beställning nu ...eller senare när jag har mer tid och lust att ägna mej åt den virtuella trädården i stället för den levande som kräver mer tid än jag har just nu. I vilket fall som helst tycker jag det är en bra ide att fortsätta tänka i banorna att skaffa samma program. Halva nyttan kan ju vara just den att det finns flera användare som har kontakt och kan samarbeta med växtlistor och liknande. Att man kan hjälpa varann över trösklar är ju också ett stort plus i sammanhanget. Ser fram emot dom första rapporterna om hur det är att använda! Gunilla P.S Har beställt program från U.S:A flera gånger genom åren, ibland har det blivit utan tull ibland med - lite lotteri. Chansen att det ska slinka igenom är nog större för ett ex. än för fler så det kanske är smart att beställa individuellt av den anledningen.
Hasse_h
18-08-2003, 20:55
CITAT (Virgo @ 18-08-2003, 16:52) Nu ska du inte vara sån Hasse. Bara för att några är lite skeptiska behöver du inte tappa sugen. Alla på listan är väl fortfarande intresserade eller? Tja, vad ska man säga... det känns nog som att de ekonomiska fördelarna med en sambeställning av det alternativ jag lade fram från början i stort sett blir obefintliga, speciellt som det framkommer nya rön som gör att USA-alternativets fördelar minskar kraftigt, antingen nu eller om några månader. Skulle det visa sig att det finns likvärdiga program till väsentligt lägre kostnad i England, vilket det nu verkar göra, tja då faller idén med sambeställning. Anser jag iaf. CITAT (e_sedell @ 18-08-2003, 18:59) ..Ett annat sätt är att någon som har/känner någon som har ett företag köper produkten via det. Då kan man slippa undan skatt. Jag har köpt på det viset flera gånger..... Det går ju inte att köra med faktura då, tror jag inte i af, men det är lönt besväret. Be my guest. Känner någon för det så varsågod, jag har inte den möjligheten. CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-08-2003, 19:17) Tja det här med frakt å moms - oftast slinker ju DVDs igenom etc - kontakta företaget å fråga om de kan skriva en mindre mängd pengar på tulldeklarationen, så kanske det slinker igenom och DET är ju det billigaste! Inget att räkna med - men en bonus om det inträffar!
Hälsar ingrid Kanske, kanske inte. Inget jag har lust att stå som ansvarig mottagare för. Jag har fått tillräckligt med små överraskningar i livet för att vilja chansa om en sådan här grej. CITAT (nilla @ 18-08-2003, 19:52) I vilket fall som helst tycker jag det är en bra ide att fortsätta tänka i banorna att skaffa samma program. Halva nyttan kan ju vara just den att det finns flera användare som har kontakt och kan samarbeta med växtlistor och liknande. Att man kan hjälpa varann över trösklar är ju också ett stort plus i sammanhanget. Japp, det var min huvudtanke med mitt initiativ. Som jag sagt, någon annan får gärna plocka upp bollen. Intressent-listan finns ju kvar och hittills har väl ingen backat ur från den. Mer än jag själv då...
Ingrid på Västkusten
18-08-2003, 21:12
Jaja - är det sådana tongångar nu - det var ju tråkigt för dem som anmälde sig ju! Vi som ifrågasatte menade absolut inge illa - men tydligen tog det visst illa Hasse- ingen menade någe illa - varför så ledsen?
@Hasse,
Har du fått nåt svar från företaget om du får nån rabatt?
e_sedell
18-08-2003, 21:25
.....om inte, hur många måste man köpa för at få det och hur mycket är det då frågan om? 10%?
Hasse_h
18-08-2003, 21:37
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-08-2003, 22:12) Jaja - är det sådana tongångar nu - det var ju tråkigt för dem som anmälde sig ju! Vi som ifrågasatte menade absolut inge illa - men tydligen tog det visst illa Hasse- ingen menade någe illa - varför så ledsen? Men lägg ner då... har redan förklarat varför, nöj dig med det. Återigen då, ber om ursäkt om det skulle finnas någon som blivit besviken på att jag inte kör loppet i mål. Ingen kan iaf ha lidit mer än möjligen lite brustna förväntningar. Var istället glada över att det framkommit billigare alternativ. Jag är det iaf, även om jag inte bestämt än för hur jag ska göra.
Hasse_h
18-08-2003, 21:40
CITAT (Virgo @ 18-08-2003, 22:17) @Hasse,
Har du fått nåt svar från företaget om du får nån rabatt? Nope. inget svar trots två mail på en vecka.. Ytterligare en anledning att kanske låta bli dem. Vi är väl inte intressanta förrän vi beställer, kanske.
CITAT (Hasse_h @ 18-08-2003, 22:40) CITAT (Virgo @ 18-08-2003, 22:17) @Hasse,
Har du fått nåt svar från företaget om du får nån rabatt? Nope. inget svar trots två mail på en vecka.. Ytterligare en anledning att kanske låta bli dem. Vi är väl inte intressanta förrän vi beställer, kanske. Så sant, så sant. Företag som inte orkar svara på frågor vad det gäller priser eller support ska man akta sig för.
syrolis
19-08-2003, 10:39
Nu har jag varit i kontakt med företaget som tillverkar programmet. Här kommer svaret jag fick efter en mängd frågor om programmets ursprung och innehåll.
Hi, Sylvia Yes. All these garden programs are a product of our company. Shortly (October - November, 2003) is planned release of the program in Sweden. It will be the new version of the program. Program will be as much as possible adapted to the Swedish climatic conditions of growth of plants. The product is expected to be name Trädgårdsdesignern in Sweden. Best regards, Alex Semernia, DiComp, Russia.
DET är väl en god nyhet! Nu får vi väl hoppas att Alex håller vad han lovat och programmet verkligen kommer... Troligtvis kommer den inte ha alla 12000 växter som i USA-versionen utan vara bantad till de plantor som förekommer i Sverige.
Detta har avgjort mitt beslut. Jag är fortfarande intresserad av programmet men väntar in den svenska versionen (om den nu kommer).
Jag ber om ursäkt Hasse om jag trampat dig eller någon annan på tårna utan är av naturen undersökande när det gäller sådana här saker. Det är klart att man är skeptisk när det gäller programvaror som man inte riktigt känner till och inte vet att någon annan har.
Det var ju intressant! Kolla med ryssen vilket företag i Sverige som kommer att sälja det. Han borde ju veta det eftersom det planeras en utgåva på svenska
syrolis
19-08-2003, 10:57
Har redan mailat tillbaka och frågat Har frågat om vilka som ska sälja och om det blir en DVD-version och om man kan uppdatera växtdatabasen över Internet... Väntar nu med spänning på svar...
Ingrid på Västkusten
19-08-2003, 11:20
En eloge till alla snälla å intresserade människor så känn Er träffade alla! Och är det svenadyrt i sverige kan man ju alltid shoppa den amrikanska!
Jag sitter å grunanr på min MAC-knipa här men har en tanke - mkt av designers och arkitekter använder ju MAC - nog sjutton hakar borde det finnas nått program då! Återkommer - fast det kan ta tid,
Hälsar ingrid
Ingrid på Västkusten
19-08-2003, 11:21
PS Fråga om vi inte kan shoppa direkt ifrån honom LOL hade ju varit KUL!
Hälsar Ingrid
Kristina zon 3
19-08-2003, 11:32
Hej Ingrid
Har oxå Mac och letar för fullt. Såg på 3D Garden Composers site att de funderade på att släppa en Mac-version i år. Men man vet ju inte. Jag letar för fullt oxå.
Kristina
ThomasJ
19-08-2003, 11:37
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 19-08-2003, 12:20) Jag sitter å grunanr på min MAC-knipa här men har en tanke - mkt av designers och arkitekter använder ju MAC - nog sjutton hakar borde det finnas nått program då! Är också en av Macanvändarna.  Kollade runt lite tidigare och hittade inget..  Men som någon annan skrev så skulle det säkert fungera med VirtualPC. Det är ju det programet som vi "macare" får använda när lite trångsynta programtillverkare inte gör en macversion av sina program.. Det finns ett bra 3D program som man kan använda, Sketchup, finns på www.sketchup.com. Går att använda som ett planeringsprogram till viss del. Men det har inga bibliotek med blommor och sådant. Demo finns för nedladdning. Men jag skall leta vidare också..
Ingrid på Västkusten
19-08-2003, 11:43
En hit till - fast jag såg inge om MAC :-( http://www.fasttrak.co.uk/default.php?cPath=3&sort=4dDesigna itne bara om trädgården LOL utan hsuet med på köpet! Hälsar Ingrid
ThomasJ
19-08-2003, 11:44
Bara för det hittade jag program till macen.. http://www.fscape.com/http://www.newestrelease.com/gardendesigner.htmlVerkar vara av äldre årgång bara..
Ingrid på Västkusten
19-08-2003, 11:45
Förtsta bingo för MAC - jag letar vidare http://www.abracadata.com/garden-macintosh.htmlHälsar Ingrid internet-jockey!!
Hasse_h
19-08-2003, 11:48
CITAT (syrolis @ 19-08-2003, 11:39) DET är väl en god nyhet! Nu får vi väl hoppas att Alex håller vad han lovat och programmet verkligen kommer... Troligtvis kommer den inte ha alla 12000 växter som i USA-versionen utan vara bantad till de plantor som förekommer i Sverige.
Detta har avgjort mitt beslut. Jag är fortfarande intresserad av programmet men väntar in den svenska versionen (om den nu kommer).
Jag ber om ursäkt Hasse om jag trampat dig eller någon annan på tårna utan är av naturen undersökande när det gäller sådana här saker. Det är klart att man är skeptisk när det gäller programvaror som man inte riktigt känner till och inte vet att någon annan har. Mycket goda nyheter! Då var ju mitt beslut att lägga ner inköpet helt rätt också. Inga av mina tår har blivit trampade på av någon alls på något sätt. Det är bra att det finns tålmodiga människor som har ork att gräva på djupet. Tack ni tålmodiga. "Trädgårdsdesignern" - kandidat till årets julklapp?
syrolis
19-08-2003, 11:56
Hasse: vad skönt att inga tår är trampade Till MAC-användare: Jag har precis mailat Alex och frågat om den kommer i MAC-version också... så håll tummarna!
Ingrid på Västkusten
19-08-2003, 11:59
Ja -Hasse - jag är glad jag med (((((())))))
Och jag sitter på tårna å tumamrna fast abrakadabra såg skumt å skojigt ut :-)
En del MAC-användare verkar göra en del i DesignWorkshop
Funderar Ingrid
e_sedell
19-08-2003, 20:56
Det var goda nyheter... bara inte det kostar allt för mycket...
Nu har jag läst igenom alla nya inlägg sen sist, puh!  Tack Hasse, och även ni andra, för allt jobb ni lagt ner.  Jag väntar tills den svenska versionen kommer. Blir enklast för mig eftersom jag inte har varken bankkonto eller kort, då blir det en svår grej att köpa från utlandet.  Men den dag som det blir möjligt att köra den svenska versionen är det ju guld värt med en kontaktgrupp. Hasse, här får du en Vätternbild, tyvärr inte plåtad åt ditt håll utan mot Omberg.
Hasse_h
20-08-2003, 09:36
ahh...tack för det Wargen, Omberg duger lika bra det Funderar på att bygga ett album (eller kanske en website rent av?) med enbart Vättern som tema, har en massa foton sedan tidernas begynnelse som skulle vara kul att lägga ut...
Kristina zon 3
20-08-2003, 10:26
Hello hello
Har det hörts något från Alex, om Macversion.
Kristina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|