Full version: Hejdå!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Grå
Bloggen blir lidande, växthuset fönsterlöst, hundarna kissenödiga, barnen hungriga, planeterna stannar upp i sin bana runt jorden...

Ha det så gott alla glada, ilskna, godmodiga, högdragna, trevliga, jävliga och allmänt intellektuella forumodlare, vi ses i Oktober!

blomma.gif
Aqvakul
Hej då och sköt om dig! kompiskram.gif
*Stintan*
Får väl hämta ner den där elektriska fläkten från vinden nu då giggle.gif

Ha de bra smiley_small_hug.gif
Calypso_bulbosa
Ha det! tummenupp.gif
Betty
Hej då, vi ses i höst! Det har varit intressant att läsa dina trådar.
Chamomille
Hej hej. biggrin.gif
mamamaggan
Hej då !
Dito Verde
Hej då
Jag tror inte att vi två har haft någon kommunikation men jag har läst en del av vad du skrivit och säger hej då jag med.

Tror du att du kan hålla dig ända till vintern?

/p

Tosan
Hej då och ha det så gott tills vi ses igen!
Pirum
Nämen, det är ju nu man SKA vara här...plantera, sköta, skörda, äta...du får allt se till att göra några gästspel här. Blåggar orkar jag tyvärr aldrig följa, så tycker du ska lägga mindre tid på sånt och mer tid på forumet wink.gif
MariaÖrebro
Hejdå Grå! Har inte haft så mycket kontakt med dig, men gillar verkligen det du skriver! Du får återkomma i höst med bilder och berättelser över hur det gått under våren och sommaren!

Lycka till! smiley_small_hug.gif
rahmat2
I och med att du är tillbaks i okrober, vill jag inte säga hejdå. Men ha det bra tills dess!
Bee
Ha en trevlig vår och sommar Grå! Ses/hörs/läses(?) till hösten!
Lemonne

Nämen Grå, vem ska röra om i grytan nu då?
Tesa
På återseende! Jag lär väl poppa in och ut här som vanligt även i höst..
Wilmer
nono.gif Du kommer inte kunna hålla dig så länge. Ha en bra vår och sommar ifallatt.
Grå
CITAT (Wilmer @ 27-03-2008, 19:07) *
nono.gif Du kommer inte kunna hålla dig så länge. Ha en bra vår och sommar ifallatt.

Nejdå, det handlar om att försöka att inte engagera sig i nya trådar och helst låta bli de gamla också wink.gif

Jag är tillbaks till hösten igen, med nya erfarenheter, nya funderingar och fulladdad med nya, saftiga åsikter wink.gif

Ciao!

Red: JODÅ, menade jag.
Wilmer
Då får du bjuda på nykokt svart vinbärssaft tummenupp.gif
160kvm stort hus
Klarar du av att vara borta då? *blink*

ha det så skönt!!
AnnammA
CITAT (Pirum @ 27-03-2008, 14:59) *
Nämen, det är ju nu man SKA vara här...plantera, sköta, skörda, äta...du får allt se till att göra några gästspel här. Blåggar orkar jag tyvärr aldrig följa, så tycker du ska lägga mindre tid på sånt och mer tid på forumet wink.gif

Håller med... Lite bildbevis från odlandet&trädgårdslivet får du allt stoppa in då&då...
Annars:ha det gott där ute!
Thomas Wahlqvist
Amen VA, min ende småprats kompadre sticker, ja då får jag akta mig, nu tar vargen mig..........
Gita
CITAT (Grå @ 27-03-2008, 13:22) *
Bloggen blir lidande, växthuset fönsterlöst, hundarna kissenödiga, barnen hungriga, planeterna stannar upp i sin bana runt jorden...

Ha det så gott alla glada, ilskna, godmodiga, högdragna, trevliga, jävliga och allmänt intellektuella forumodlare, vi ses i Oktober!
blomma.gif

Ja du Grå, det hade nog varit bäst så. med tanke på dina senare inlägg i tråden Språkfaschist.
Gita
Thomas Wahlqvist
Men hu Brita, du har en så trist stil mot Grå.

Gita
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 28-03-2008, 23:44) *
Men hu Brita, du har en så trist stil mot Grå.

Gita inte Brita, om jag får be!
Tezzla
Önskar Grå en trevlig vår och sommar och hoppas du kommer tillbaka i höst med en smula bättre attityd flirting.gif

Ha de!

Thomas Wahlqvist
Men VA? Bättre attityd!
Är det ni som bestämmer vad som är en NORMAL och godkänd åsiktsgrund?
Låter som en Sovjetisk modell.
gunvor
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 29-03-2008, 10:57) *
Men VA? Bättre attityd!

jag som inte känner någon här uppfattar faktiskt Grå som en frisk fläkt - en tuff brud med skinn på näsan och en del i hårddisken ( den mellan öronen)
*Stintan*
Men VA? Bättre attityd!

Japp här måste man inrätta sig i ledet annars blir det stening på röda torget whist.gif
Gossen Ruda
CITAT (gunvor @ 29-03-2008, 11:22) *
jag som inte känner någon här uppfattar faktiskt Grå som en frisk fläkt - en tuff brud med skinn på näsan och en del i hårddisken ( den mellan öronen)

Jo, men förutom det också en person som inte kan ta kritik, mot sina åsikter eller mot något eller någon man känner för, utan så fort det händer gå till frontalangrepp mot andra personer och det på ett mycket otrevligt sätt. Personangrepp, svordomar och nedsättande omdömen ingår i detta. Kort sagt, en person som inte klarar av att diskutera lugnt och sansat.
Thomas Wahlqvist
Ha haha Ja Gita och Gossen har ju en del ihop!

Tezzla
Men VA? Bättre attityd!

Jajamän. En person som svär och gormar så fradgan sprutar och anklagar och angriper andra tycker jag har en dålig attityd.
Snöflinga
CITAT (Tezzla @ 29-03-2008, 19:04) *
Jajamän. En person som svär och gormar så fradgan sprutar och anklagar och angriper andra tycker jag har en dålig attityd.

Abselut nono.gif
nykvistad
Men VA? Bättre attityd!

Det är det inte alls, det heter demokrati! jag tycker att du är ett troll som byter nyck när det passar dej, få se nu tror att det var fem olika nick som du har eller är det flera?
Thomas Wahlqvist
För det första vill jag passa på att dömma ut dina demokratikunskaper.

För det andra är mina mixade nicknames utredda sen länge, det är ju bara att läsa i tråden om detta.

För det tredje så handlar detta inlägg inte om mig, men du har tydligen svårt att förstå vad du läst tidigare i tråden.

Knappast nykvistad.

pejori
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 29-03-2008, 20:21) *
Knappast nykvistad.

för att vara en ny medlem är h*n välunderrättad tummenupp.gif
Thomas Wahlqvist
Demokrati kunskaperna är oroväckande låga i allafall.

Och för den läskunnige är det ju bara du och din kompis i småprat som vill mig riktigt illa, och dessa ser man ju om man är läskunnig och frekvent besökare här.

Kanske blir era Ip nr portade här en dag, precis som ni ville porta mitt i demokratiskt rus.
I kväll kanske ni inte tänker helt skarpt min bäste "Nykvistad" men i morgon sitter ditt IP som en ledtråd till din nya trollidentitet och din hemadress.Sånt är svårt att snacka sig ur, blir liksom fingrarna i syltburken :-)

Om attityd.......
Attityd är för mig något som är djupare rotat än någon ytlig och tilfällig svordom.
Svordommar är förlåtliga men att värdera en människas attityd efter en svordom låter trångsynt och obildat nu när vi haft tjugohundratalet en stund :-)
nykvistad
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 29-03-2008, 20:26) *
Demokrati kunskaperna är oroväckande låga i allafall.

Och för den läskunnige är det ju bara du och din kompis i småprat som vill mig riktigt illa, och dessa ser man ju om man är läskunnig och frekvent besökare här.

Kanske blir era Ip nr portade här en dag, precis som ni ville porta mitt i demokratiskt rus.
I kväll kanske ni inte tänker helt skarpt min bäste "Nykvistad" men i morgon sitter ditt IP som en ledtråd till din nya trollidentitet och din hemadress.Sånt är svårt att snacka sig ur, blir liksom fingrarna i syltburken :-)

Om attityd.......
Attityd är för mig något som är djupare rotat än någon ytlig och tilfällig svordom.
Svordommar är förlåtliga men att värdera en människas attityd efter en svordom låter trångsynt och obildat nu när vi haft tjugohundratalet en stund :-)

Demokrati är för mej att alla skall kunna säja vad dom vill, men så ser jag inte att du ser på ordet demokrati, vad jag kan läsa av vad du säjer så är dina ord lag och tycker man inte som dej så hör man hemma i sovjet! ang mitt ip så är det inget konstigt med det, det är helt lagligt att registrera sig här, och det är inget trollidentitet att ha ett nick, med du har ju minst fem så vem är ett troll?

CITAT (pejori @ 29-03-2008, 20:24) *
för att vara en ny medlem är h*n välunderrättad tummenupp.gif

Ja det gäller att läsa på här flirting.gif innan man skriver här på forumet, det värkar att vara minerat, och gott om troll på forumet.
Thomas Wahlqvist
Men bäste Nykvistad.
Du får läsa på lite mer och återkomma.
Skall vi säga så?

Jag undrade vad som var "Normalen" och Nykvistad ville ha det till demokrati.

Jag nämner att en odlalit har trist tonläge och du reggar ett nytt konto för att tala om hemligheten med mina olika Trollnamn........
Du får nog förklara dig och se till hela trådens inehåll.

Jag kan faktiskt tänka mig att du behöver handledning i din demokratisyn, säg till så vägleder jag dig.

rahmat2
CITAT (nykvistad @ 29-03-2008, 21:27) *
Demokrati är för mej att alla skall kunna säja vad dom vill, men så ser jag inte att du ser på ordet demokrati, vad jag kan läsa av vad du säjer så är dina ord lag och tycker man inte som dej så hör man hemma i sovjet! ang mitt ip så är det inget konstigt med det, det är helt lagligt att registrera sig här, och det är inget trollidentitet att ha ett nick, med du har ju minst fem så vem är ett troll?
Ja det gäller att läsa på här flirting.gif innan man skriver här på forumet, det värkar att vara minerat, och gott om troll på forumet.

Kan ni förklara ordet "troll" för mig som lever nu under 2008. Har läst att det är mycket gammaldags och kyrkans tänkande. Är det så ni sprider era kunskaper?
pejori
CITAT (rahmat2 @ 29-03-2008, 21:33) *
Kan ni förklara ordet "troll" för mig som lever nu under 2008. Har läst att det är mycket gammaldags och kyrkans tänkande. Är det så ni sprider era kunskaper?

saxat från ett annat forum...

· Troll: Att posta endast i avsikt att förolämpa och provocera andra användare. Idén är att skapa oreda och samtidigt också se hur många som går i fällan.
· Kook: En person som lever i sin egen fantasivärld, till synes helt utan verklighetsförankring. Dessa människor (?) postar påhittade fakta och fortsätter konstigt nog även om de blir motbevisade.
· Flamer: Riktar all sin energi på att hacka på folk som de anser mindre kunniga eller som är lätta offer. Bidrar sällan eller aldrig med något konstruktivt.
· Shill: Företräder ett företag eller organisation, ofta anonymt, och postar i vinstsyfte. De bidrar sällan med något av informativt värde utan är enbart ute efter att smyga in sina egna budskap eller produkter i trådar.
Thomas Wahlqvist
@ rahmat2
Troll är väl i det här samanhanget samma sak som att säga-
-Du är jättedum, och jag skall se till att du inte får vara med och leka.

@ rahmat2

Du måste oxå kommaihåg att många som håller till här är väldigt gammla människor födda 1930 -1940.
nykvistad
Men VA? Bättre attityd!

Det är dom här raderna som jag menar, kan du Thomas förklara dom?,om ej så kan vi låta det hela vara.
Thomas Wahlqvist
Är du onykter, du har ju klippt ur dem ur sitt samanhang, bättre kan du.
nykvistad
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 29-03-2008, 21:41) *
Är du onykter, du har ju klippt ur dem ur sitt samanhang, bättre kan du.

Nej jag är spiknykter du hittar ditt inlägg i den här tråden på sidan två! jag har inte klippt ur det i sittsammanhang, orden är dina och inte ändrade på något sätt!
*Stintan*
Är inte det här Grå:s hejdåtråd? unsure.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 29-03-2008, 21:36) *

· Troll: Att posta endast i avsikt att förolämpa och provocera andra användare. Idén är att skapa oreda och samtidigt också se hur många som går i fällan.
· Kook: En person som lever i sin egen fantasivärld, till synes helt utan verklighetsförankring. Dessa människor (?) postar påhittade fakta och fortsätter konstigt nog även om de blir motbevisade.
· Flamer: Riktar all sin energi på att hacka på folk som de anser mindre kunniga eller som är lätta offer. Bidrar sällan eller aldrig med något konstruktivt.
· Shill: Företräder ett företag eller organisation, ofta anonymt, och postar i vinstsyfte. De bidrar sällan med något av informativt värde utan är enbart ute efter att smyga in sina egna budskap eller produkter i trådar.

intressant!
rahmat2
CITAT (pejori @ 29-03-2008, 21:36) *

Att använda sig av ordet "troll" betyder att användaren tror på vidskeppliga uttryck. Är det sådant i detta fall eller bara en klubba för att slå i huvet på meningsmotståndaren? I vilket fall stinker det, tycker jag!
nykvistad
CITAT (Stintan43 @ 29-03-2008, 21:46) *
Är inte det här Grå:s hejdåtråd? unsure.gif

Ja så var det ju, hej då grå, jag önskar att du kommer tillbaka snart.
Aqvakul
CITAT (nykvistad @ 29-03-2008, 21:50) *
Ja så var det ju, hej då grå, jag önskar att du kommer tillbaka snart.

Det gör hon säkert.
Överbölingen
Äh! Du är ju skönt uppkäftig så varför ta time out. Men behöver du så OK. Mae råkes i höst. Personligt dravel lämnar vi därhän.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon