Sidor: 1, 2, 3
gunvor
CITAT (Myosotis @ 15-04-2008, 10:52) *
Det var väl onödigt att gnälla över det. Blandrashundar är minst lika fina som renrasiga. Grattis till söta valpar.

jag gnäller inte - jag undrar bara varför man inte använder en pappillonhane i stället - men eftersom hon fått valpar tidigare så är det väl planerad blandrasproduktion.

Fenja
Den där bruna och den lilla som snusar på rygg är ju bara så goa! Ja det är de allihop förstås! wub.gif wub.gif wub.gif Har du bestämt vilken du ska ha än DragonLady och vad ska det lilla undret heta? *nyfiken i en strut*
Mvh
Fenja
zaaritha
Jisses! SÅ söta!
Grattis!
DragonLady
Ja jag vet inte riktigt än men jag tror det blir den lilla som sover i min hand.. wub.gif samma som sover på rygg medans de andra äter happy.gif .. får se om hon väljer mig.. shy.gif

Åhh vad svårt det är med namn... kan ni inte ge mig några förslag ?? help.gif
Just nu heter kullen som simpsons familjen.. o min tilltänkta heter då Maggie...

Den bruna är en hane o har jättefin färg, han väger dubbelt mer än den lilla tiken happy.gif
Fenja
Jag gillar ju korta, tvåstaviga namn som gärna innehåller r, s eller x som hundar hör väldigt väl:
Hera, Raja, Sara, Saga, Maxi, Hexa och så vidare. Googla på katt- och hundnamnlistor så tror jag att du hittar en del.
Mvh
Fenja

gunvor
CITAT (Whiskuchi @ 27-04-2008, 10:58) *
Öööh... du kan inte mycket om avel hör jag? Och svanskupering är förbjudet sedan 1989 om jag inte minns alldeles fel.

Ja svanskupering är tyvärr förbjuden. Inom många raser var det viktigt för att hunden skulle fungera i sitt arbete. Det finns jakthundar som ständigt slår sönder sina svansar under jakt och det finns en del av de gamla vallhundsraserna, där man kuperade för att skydda hunden från vargangrepp - lätt för vargen att hugga tag i svansen. Själv har jag en del erfarenhet av svanskupering och måste säga att det ingreppet var betydligt lindrigare än öronmärkning med tång!! Så finns det ju en del raser där det föds både stubbsvans och total avsaknad av svans - deras ägare blir ofta betraktade med misstänksamma ögon!!
DragonLady
Det finns en annan tråd för åsikter om avel o dyl. som du kan skriva i.....
Anic
Inga nya bilder att dela med dig av än?

Visst är det svårt att välja namn, särskilt om man msåte kompromissa med andra i familjen. Jag fick kompromissa och döpa min tjej till Molly, en jättegulligt namn, men aldeles för vanligt. Jag vill ha ovanliga namn på mina djur eller namn som betyder något. Visst Molly är ett smeknamn för Mary och våran äldsta katt heter Mary, så det är ju lite roligt. Men jag hade hellre döpt henne til Nyx/Nox som är nattens gudinna i den grekiska mytologin, eftersom som hon är svart.
DragonLady
Ja det var väldans vad det var svårt wacko.gif
Fenjas Hera fastnade faktiskt har gått o smakat på det lite.. g.gif
Anic
CITAT (DragonLady @ 05-05-2008, 12:14) *
Ja det var väldans vad det var svårt wacko.gif
Fenjas Hera fastnade faktiskt har gått o smakat på det lite.. g.gif

Hera är ju ett jättebra namn, grekiska mytologins drottning. För det är väl det hon blir när ni får hem henne, en drottning flirting.gif

Hera var äktenskapets och barnafödelsens beskyddarinna, mest tillbedd av kvinnor, sen fanns det lite andra egenskaper hos henne som inte var lika trevliga, hon ansågs vara en hämndlysten och straffande gudinna mot dem som förargat henne och dem som begick trohetsbrott, och förföljde ständigt sin otrogne makes älskarinnor: Fast har man varit otrogen får man ju skylla sig själv. tongue.gif
DragonLady
Ja har man varit dum så får man ju som sagt skylla sig själv.. crazy.gif
Det är ju de minsta djuren som skall ha de största namnen.. om jag valt hanen så hade han fått heta Herkules eller Attila... rotfl.gif o så ska jag sätta upp varning för hunden skylt oxå rotfl.gif
DragonLady
Här kommer en bild på den brune hanen Fenja.. flirting.gif
Anic
Har de inte blivit större än? Tycker valpar är som sötast när det är i den åldern de springer runt och ställer till problem wub.gif Fast när min hund var valp längtade jag tills han växte upp, de är söta som små men väldigt krävande och har inte helt utvecklat sina underbara personligheter än.
Solstorm
Varning för hunden? Jag blir ju jätterädd! wub.gif
DragonLady
Ja det kortet är ju en vecka nu.. så lite större är de väl nu yes.gif men springer omkring gör de inte ännu happy.gif
detta kortet är oxå en vecka.. måste hinna dit o ta lite nya... tongue.gif
Fenja
Lilla hanen är underbar!! Men det är de ju allihop förstås wub.gif wub.gif wub.gif Åhh, vad jag längtar tills våra valpisar kommer - runt 20 maj biggrin.gif Fota massor med mera och visa de små undren! Kul att du gillar Hera, vi hade två stycken, men den ena heter Varga numer och är den som ska få bäbbar. Vår Hera är korsning mellan leonberger och schäfer (förfasa sig de som måste tongue.gif ).
Mvh
Fenja
DragonLady
Idag hörde jag att bäbarna varit ute o luftat sig o röjt lite för första gången.. wub.gif
Hon lovade o skicka en filmsnutt för de blev filmade happy.gif
DragonLady
Lite suddig bild som jag fick idag, men de växer så det knakar tummenupp.gif
Fenja
Åhh, nu börjar de ju se ut som små hundar! Så underbart söta! Vad väger de nu, det kan inte vara så mycket va?
Pussa på dem från mig!
Fenja
DragonLady
Vet inte vad de väger men de växer bra.. idag var jag och pussade ALLA bäbbar wub.gif
Idag var också det tillfället då jag blev vald av lilla Hera! wub.gif

thanks.gif Fenja för namnet.. det fastnade, och hon ser ut som en liten Hera också, eller hur?

................... tyvärr blev bilden lite suddig.
Solstorm
De var söta innan men det är precis när de ser ut så här som du ska ge dem ickeblivasturpiller. wub.gif
DragonLady
Ja verkligen happy.gif
men de blir ju inte så stora ändå som tur är giggle.gif
Här ligger hon in sig på min arm wub.gif
pejori
CITAT (DragonLady @ 16-05-2008, 19:49) *
Ja verkligen happy.gif
men de blir ju inte så stora ändå som tur är giggle.gif
Här ligger hon in sig på min arm wub.gif

Jah var det nödvändigt att visa sånna bilder???? ranting.gif ranting.gif
jagskainteköpavalp jagskainteköpavalp jagskainteköpavalp -fear-.gif blink.gif nono.gif nono.gif
blir ju så sugen ju!!!!! blush.gif blush.gif
DragonLady
Visst ska du ha det... det finns många o välja på 10 st sammanlagt är det kvar så en kan gått slinka ner i din ficka också... yes.gif flirting.gif

........ denna tjejen t.ex. naughty.gif
pejori
CITAT (DragonLady @ 16-05-2008, 22:30) *
Visst ska du ha det... det finns många o välja på 10 st sammanlagt är det kvar så en kan gått slinka ner i din ficka också... yes.gif flirting.gif

........ denna tjejen t.ex. naughty.gif

milde jesus så sööööt!!!! blush.gif
får sluta läsa den här tråden tror jag rtfm.gif rtfm.gif
Skaintehavalp skaintehavalp no.gif
DragonLady
rotfl.gif

... visst e det farligt.. det kanske slinker ner mer än en pälsboll när jag ska hämta henne whist.gif
här är syskonen till tiken på sista bilden jag la in.. 3 tikar o 3 hanar kram1.gif de är 2v. yngre än den valpskaran som min tik tillhör.
Fenja
Det är absolut en liten Hera, det syns ju lång väg!! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
DragonLady
Japp.. det e ett som är säkert..
.... här ska hon upp i knät.. sedan ville hon inte vara någon annanstans... det var då jag blev hennes wub.gif
bild 2 sover hon o hennes syskon på mig allihop utom en... han ligger o tuttar på sin mamma.
Fenja
Men lilla pyret! wub.gif Vilken lycka att sitta där!!
Mvh
Fenja
DragonLady
Ja det är inte lätt o gå därifrån precis no.gif
... det känns långt till den 9 då hon kommer..
*Stintan*
Jösses vilka sötisar wub.gif tycker att jag nyss var där men dom växer ju så fort. Hum man kanske skulle ha en till!? Men nej ska jag inte det, nej, absolut inte, tror jag, eller humhum. Bäst jag försvinner ner i någon trädgårdstråd genast.
DragonLady
Ja det är svårt att motstå sådana här troll blush.gif
... denna killen tycker jag nästan ser ut som en liten björn yes.gif han tillhör också den senare kullen.
Monaxe
Ja jösses vilka vilka sötnosar, blir helt sjuk ju! wub.gif

Undrar hur mina jyckar skulle reagera om jag tog hem en sådan liten söting, och hur dumt skulle det inte se ut med Greyhounds brevid ett sådant litet pyre.... rotfl.gif

Men så gulliga, förstår att du väntar och längtar.... yes.gif

Passa på dammen bara, så inte pyret får ett ofrivilligt bad... fear.gif
DragonLady
Ja jag kommer nog ha en del historier om den dammen framöver med allt vad det innebär med hundar, katter, fiskar, fåglar o barn.. sweatingbullets.gif
Denna lilla vovva kommer ju att vara mindre än mina katter.. så kommentaren kommer säkert.. " jaha du har tre katter igen du..." laugh.gif
DragonLady
Jag börjar nog bli lite nervös nu när det börjar närma sig sweatingbullets.gif unsure.gif
.... tänk om jag gör något fel med lillvovva.. fear.gif eller inte ser att det är problem..
Jag tror jag redan tycker synd om henne jag köper vovva av... jag kommer nog att springa ner henne, tur att vi är släkt kram2.gif
Hur går det med di små Fenja? nanar o äter nanar o äter giggle.gif
Fenja
De äter och sover och piper och äter och sover och piper, du är så ljuvliga att jag skulle kunna sitta där dygnet runt! Nu börjar man kunna skilja dem åt lite också, det ska bli så kul när de öppnar ögonen och börjar få lite personlighet.
Åh vad roligt med första hunden, jag fick ett gott råd av en gammal domare när vi skaffade vår första schäfer och det var: Var konsekvent, alltid, alltid konsekvent så förstår hunden snabbt vilka regler som gäller. Använd också ett och samma ord för att bryta ett oönskat beteende: Nej! Inga nya bilder på lillvovva?
Mvh
Fenja
DragonLady
Jaaa, glömde pipandet wub.gif
Nej inte ännu.. planerar ett besök på tisdag o då blir det nya bilder wub.gif
.... det finns ju så många bäbbar där.. 11 st. svårt o slita sig när man är där..
gunvor
CITAT (DragonLady @ 26-05-2008, 00:00) *
Jaaa, glömde pipandet wub.gif
Nej inte ännu.. planerar ett besök på tisdag o då blir det nya bilder wub.gif
.... det finns ju så många bäbbar där.. 11 st. svårt o slita sig när man är där..

Av allt att döma är det lönande att producera blandraser
*Stintan*
CITAT (gunvor @ 26-05-2008, 07:06) *
Av allt att döma är det lönande att producera blandraser

Man kanske skulle testa whist.gif

Det går ju inte att komma ifrån att valpisarna är väldans söta wub.gif
Wilmer
Å, så söta de är. Inte mycket större än mitt marsvin giggle.gif
DragonLady
Ja mycket större än ett marsvin är hon ju inte.. giggle.gif
Idag var de ute i gräset o röjde runt wub.gif
DragonLady
Här busar vi med Nemo happy.gif
Anic
CITAT (DragonLady @ 27-05-2008, 22:28) *
Ja mycket större än ett marsvin är hon ju inte.. giggle.gif
Idag var de ute i gräset o röjde runt wub.gif

wub.gif Nu är de som sötast tycker jag.
DragonLady
Ja det är ena riktiga hjärtekrossare wub.gif
... här är den andra kullen som hon tar hand om.. hon den vita är ett riktigt charmtroll...
Anic
sweatingbullets.gif (Skulle haft en dreglande gubbe men det här var det närmaste jag kunde komma)
pejori
CITAT (DragonLady @ 27-05-2008, 22:39) *
Ja det är ena riktiga hjärtekrossare wub.gif
... här är den andra kullen som hon tar hand om.. hon den vita är ett riktigt charmtroll...

Menh... OHAOOOO!!!!! BINGO!!!! SER INTE....SKAINTEHAVALP!!!! blush.gif blush.gif
TA BORT ALLA VALPBILDER NU!!!!!!! wub.gif wub.gif wub.gif
DragonLady
Ja man kan lätt bli kär i detta gänget.. man kan inte tro att nåt kan vara så sött wub.gif
Jag kommer nog inte att släppa henne med blicken för en sekund utan hon får bo i min innerficka laugh.gif
Dessa 2 busar är också från den andra tiken.. det är inte svårt att se skillnaden mellan hane o tik happy.gif

?det går tydligen inte o lägga in bilder...skumt.
DragonLady
Provar igen...

Fenja
Hon är så söt att man skulle kunna pussa ihjäl henne! De andra med så klart, men på något vis så får man ju en lite närmare relation med din lilla bäbba. wub.gif wub.gif wub.gif När är det du får ta hem henne?
Mvh
Fenja
Ramoth
Borde vara nå´t förbud att lägga ut så´na här bilder på forumet ....
Jag blir totalt crazy.gif

Som om inte dessa ljuvliga bilder vore nog träffade vi tre 8 veckors chhuahuavalpar här om sistens när vi var och köpte kattmat ...
Maken satt med allt tre de tre små tikarna i knät och var totalt onåbar tongue.gif
Undrar varför ...?
Tack och lov var de tingade!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon