|
Full version: Trögt idag?
Ikväll är det ursegt här
Lilla Birka
24-04-2008, 21:19
Håller med till 100% , trögt var ordet
Aqvakul
24-04-2008, 21:25
CITAT (Lilla Birka @ 24-04-2008, 22:19)  Håller med till 100% , trögt var ordet och jag har ovanligt "snabbt", så onödigt när jag ändå är på väg mot sängen...
Har inte känt av någon "tröghet" alls, men nu slängs jag ut så fort jag skriver ett inlägg ... som så klart försvinner när jag klickar på Skicka .  Menar ... att jag inte någon dag haft trögt då jag loggat in på kvällarna.
*Stintan*
24-04-2008, 21:44
Jag blir lite fundersam vad det kan komma sig att det inte är segt för alla om det nu är något fel på just det här forumet. Jag har inte haft det problemet alls.
CITAT (Stintan43 @ 24-04-2008, 22:44)  Jag blir lite fundersam vad det kan komma sig att det inte är segt för alla om det nu är något fel på just det här forumet. Jag har inte haft det problemet alls. Undrar detsamma eftersom jag inte märkt av någon "tröghet". Konstigt om felet berodde på forumet ... då borde det väl drabba alla användare och inte bara några.
Kan det kanske ha att göra med vilken leverantör man har? Jag har Telia och brukar aldrig ha segt annars, men igår och idag är ju bara katastrof när man ska byta sidor.
kristerh
25-04-2008, 11:53
Som sirap fortfarande
Eva i Skåne
25-04-2008, 13:13
Det har ju varit så här trögt i över en vecka nu  Jag drar mig verkligen för att vara på forumet nu. Blir bara irriterad. Kollar nästan bara mina pm och sen orkar jag inte väääänta mer. Jaghar inte ens läst hela denna tråden, men är det någon som haft kontakt med någon forumansvarig? Även om det inte är trögt hos alla så verkar vi vara ganska många. Detta kan ju leda till att medlemmar försvinner.
Kan fortfarande inte förstå var felet kan ligga, eftersom jag och iaf några till, inte upplevt någon tröghet alls. Här går allt som smort även ikväll.
Aqvakul
25-04-2008, 22:03
märkligt - har haft bra snurr hela dan igår och idag fram till halv tio - nu är det jättesegt!
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 23:03)  märkligt - har haft bra snurr hela dan igår och idag fram till halv tio - nu är det jättesegt! Kan felet kanske ligga hos din internetleverantör? Bara undrar.
Men kan det vara Aqvakuls fel?? Byt leverantör!!
Aqvakul
26-04-2008, 08:15
Tror absolut inte det är fel på bredbandet - allt annat fungerar ju bra.
Det är något med Odlas server!!!
*Stintan*
26-04-2008, 09:03
Men då borde ju alla vara drabbade eller hur.
Aqvakul
26-04-2008, 13:31
Ok, jag har Comhem.....fast jag har haft problem även när jag surfat från jobbet - annan leverantör....
Myosotis
26-04-2008, 14:50
Jag har mobilt bredband (Tele2). Hur 17 skulle det kunna spela någon roll. Alla har ju skrivit hur många gånger som helst att det BARA är odla som är drabbat och att även det funkar emellanåt, har funkat hyfsat för mig i flera dagar nu. Jag har mycket stor erfarenhet av internetproblem, körde med modem fram till i höstas eftersom jag inte kan få bredband här ute i skogen. Ledningen är 7 km lång. Med så dålig signal var det nästan omöjligt att använda internet, rörliga bilder gjorde att man inte kunde öppna siten överhuvudtaget, allting tog flera minuter etc. etc. Nu med mobilt bredband funkar det oftast ganska bra, men täckningen är rätt dålig ändå, och ibland går det inte alls nu heller. De problemen liknar inte alls de problem som har uppstått nu. Internetexplorern brukar bete sig som vanligt, man kan t.ex. förminska den, vilket jag inte kunde nu, det var som om hela IE låste sig. Som jag skrev ovan märks det tydligt när nedladdningen börjar, då är IE normal igen, nedladdningen tar bara några sekunder, man ser att det händer saker. Så sluta nu skylla på internetleverantören!!
CITAT (Myosotis @ 26-04-2008, 15:50)  ---
Så sluta nu skylla på internetleverantören!! Är det inte så att det är dom som inte känner av trögheten som drar upp internetleverantören...?  Det går fortfarande lite trögt, dock inte som häromdan när det tog enhalvtimmatreveckor att förflytta sej här inne.
Åsa, mälardalen zon 2
27-04-2008, 08:05
Segt som sirap och nu är det extra segt eftersom jag sitter vid en antik dator och den där rörliga reklamen hjälper ju inte eftersom datorn har svårt att klara rörliga bilder, de företagen som har den där rörliga reklamen kommer iallafall inte få mig som kund.
Myosotis
27-04-2008, 09:01
CITAT (Berith @ 27-04-2008, 08:54)  Är det inte så att det är dom som inte känner av trögheten som drar upp internetleverantören...? (...) Ja, det är ju det. Det känns lite som de inte tror på oss.
Gäsp.... 1min 21sek för att byta sida i tråden. Jag lägger Odla på is ett tag för såhär orkar jag inte ha det.
Ha det.
Peter
Gossen Ruda
27-04-2008, 19:30
Jag har mailat Ingemar nu och bett honom göra något åt problemen. Jag tror det är reklamen som sänker hastigheten. En fråga till er som inte märker några problem, blockerar ni på något sätt reklamen? Ser ni exempelvis töntreklamen om Bertil högst upp?
Whiskuchi
27-04-2008, 19:32
CITAT (Gossen Ruda @ 27-04-2008, 20:30)  Ser ni exempelvis töntreklamen om Bertil högst upp? Jadå, jag ser reklamen. Har aldrig märkt av att det går trögt på odla.
CITAT (Myosotis @ 27-04-2008, 10:01)  Ja, det är ju det. Det känns lite som de inte tror på oss. Men snälla ... så menade iaf inte jag. Så här skrev jag som svar till Aqvakul Kan felet kanske ligga hos din internetleverantör? Bara undrar. Det var just det jag gjorde ... undrade ... satt och funderade på var felet kunde ligga. Som jag tidigare sagt så har jag inte upplevt forumet som trögt och det är jag tydligen inte ensam om. Vore intressant att se hur många användare som har problem .. kanske någon kan starta omröstning. De som har problem... bor de i samma del av landet osv. Ja ... jag har reklam på sidan, även den rörliga.
*Stintan*
27-04-2008, 20:34
Jag har reklamen kvar upptill och skrollar jag så ser jag även reklamen till höger (har ändrat upplösningen till 1280 pixlar nere till vänster för att slippa se reklamen på sidan hela tiden) Har inte heller haft några problem med seghet.
Aqvakul
27-04-2008, 20:38
Om vi ska få någon reda på detta så kan vi nog exkludera dem som aldrig har några problem och fokusera på oss andra. Märkligt nog har jag inga som helst problem just nu. Jag har svårt att se något system i galenskapen!
CITAT (Gossen Ruda @ 27-04-2008, 20:30)  Jag har mailat Ingemar nu och bett honom göra något åt problemen. Jag tror det är reklamen som sänker hastigheten. En fråga till er som inte märker några problem, blockerar ni på något sätt reklamen? Ser ni exempelvis töntreklamen om Bertil högst upp? Jag blockerar all reklam och jag har faktiskt märkt en prestandaförbättring på sistone. Om det beror på att jag blockerar reklamen, att ComHem kanske skruvat på en knapp eller vad det beror på vet jag däremot inte. Det enda jag vet är att den enda förändring jag gjort själv på senare tid är att jag blockerade all information från domänen *.adtoma.com och det är det enda.
Det är som vanligt segt som sirap här. På sista tiden har jag inte kunnat svara på pm eller göra nya trådar för då dyker xp här hos mig. Alla andra forum som jag besöker fungerar allt som det ska på. Något är inte riktigt friskt här på Odla... Mvh Fenja
Whiskuchi
27-04-2008, 21:14
Vad har ni för webbläsare då? *griper efter halmstrån*
Aqvakul
27-04-2008, 21:15
CITAT (Whiskuchi @ 27-04-2008, 22:14)  Vad har ni för webbläsare då? *griper efter halmstrån*  IE
Whiskuchi
27-04-2008, 21:17
Och jag har Safari.
Myosotis
27-04-2008, 21:21
CITAT (Netha @ 27-04-2008, 21:26)  (...) De som har problem... bor de i samma del av landet osv.(...) Har tänkt samma tanke, men det verkar inte heller stämma då Aqvakul och jag (båda i Skåne) har problem vid helt olika tider.
Jag har ingen aning om vad jag har för webläsare, jag vet inte riktigt vad det är för något heller, men segt går det här ialla fall
CITAT (Myosotis @ 27-04-2008, 22:21)  Har tänkt samma tanke, men det verkar inte heller stämma då Aqvakul och jag (båda i Skåne) har problem vid helt olika tider. OK. Kanske du eller någon annan kan starta omröstning .. jag vet inte hur man gör. Då kanske man skulle få klarhet i hur stor procent av användarna som är drabbade och utifrån det forska vidare i letandet efter orsak till segandet. Jag har IE
Whiskuchi
27-04-2008, 21:32
CITAT (Pia L @ 27-04-2008, 22:22)  Jag har ingen aning om vad jag har för webläsare, jag vet inte riktigt vad det är för något heller, men segt går det här ialla fall Det program du använder för att komma ut på Internet, vanligast är Internet Explorer
CITAT (Aqvakul @ 27-04-2008, 21:38)  Om vi ska få någon reda på detta så kan vi nog exkludera dem som aldrig har några problem och fokusera på oss andra. --- Precis! Det är ju onödigt att dom som aldrig har några problem påpekar det hela tiden, dom har ju ingen aning om vad vi pratar om. Som Ruda sa för ett tag sen (tror jag att det var?) så kommer ju reklamen fram direkt, och sen dröjer det ett bra tag - allt mellan några sekunder till en hel del sekunder - innan resten av tråden eller sidan syns. Men i början när vi fick reklamen var det väl inte så här segt...?
kristerh
28-04-2008, 13:13
Så segt som det är i dag har jag aldrig varit med om....
Aqvakul
28-04-2008, 13:19
CITAT (kristerh @ 28-04-2008, 14:13)  Så segt som det är i dag har jag aldrig varit med om.... medan jag, som ofta har problem, just nu har"raketfart"
Jag har oxå problem med att det går jättesegt. Använder IE och det känns som om det var omläggningen av forumet som var början till långsamheten. När det går så här segt är det riktigt trist att vara här. Tror inte felet sitter hos min leverantör, jag besöker en massa andra sidor men upplever inte att en enda av dom beter sig så här.
/Åsa
kristerh
28-04-2008, 13:25
jag besöker en massa andra sidor men upplever inte att en enda av dom beter sig så här.
/Åsa [/quote]
samma här, surfar på en massa olika ställen men överallt går det snabbt men inte här...
Gossen Ruda
28-04-2008, 13:51
Ingemar håller på och undersöker. Enligt honom så ligger inte felet hos Odlas server men frågan är var det då ligger?
Aqvakul
28-04-2008, 14:55
CITAT (Gossen Ruda @ 28-04-2008, 14:51)  Ingemar håller på och undersöker. Enligt honom så ligger inte felet hos Odlas server men frågan är var det då ligger? Skylla på någon annan går ju alltid....
Just funkar det ganska bra, men rätt som det är så "haltar" det till. Jag kan inte längre använda "back-knappen". Jag har Mozilla Firefox.
Här är det inte alls segt i dag, jag har också Mozilla Fairefox funkar utmärkt.
Segt är bara förnamnet... det har det varit ett bra tag nu dessutom. Mitt i natten, en stund efter midnatt så kan det dock gå hyfsat fort. Jag har IE. Mvh Fenja
Svärord vad trögt det går.
Kom just på ett annat intressant fenomen som jag råkat ut för på sistone: Jag kan inte skapa nya trådar, klicka på Skriv svar-knappen. Däremot kan jag använda Snabbsvar-knappen. Jag kan inte heller pma någon eller svara på pm jag får för då dyker internet tvärt och jag får ta upp en ny sida och börja om på den... Det är ofantligt irriterande!!!! Mvh Fenja
De senaste veckorna kan jag bara kalla för segare än tuggummi! Jag håller med Ewa i skåne om att man tröttnar och helt enkelt skiter i att vara på odla. När det inte spelar någon roll vad man än tänker sig att göra, och det ändå bara segar sig. Alla andra sidor jag besöker fungerar hur bra som helst. Fast nu har det fungerat en bra stund här också
Aqvakul
28-04-2008, 20:07
Nu är klockan lite över 21 och då segar det till rejält, som det ofta gör för mig så här dags......
Myosotis
28-04-2008, 20:13
Idag är det värre igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|