|
Full version: Trögt idag?
Idag är det bättre för mig, fortfarande segt, men uthärdligt
Jag har inte varit inloggad på flera dagar. Ids inte när det är så här segt. Trist.
Funkar perfekt även ikväll .. snabbt som X 2000.
ängsvädd
28-04-2008, 20:51
CITAT (Gossen Ruda @ 27-04-2008, 20:30)  Jag har mailat Ingemar nu och bett honom göra något åt problemen. Jag tror det är reklamen som sänker hastigheten. En fråga till er som inte märker några problem, blockerar ni på något sätt reklamen? Ser ni exempelvis töntreklamen om Bertil högst upp? Nej. jag blockerar inte reklamen, ser bertil bl a. Har valt 1280 pixlar längst ned.
Myosotis
28-04-2008, 21:28
Nu går det relativt snabbt igen.
Biggan_
28-04-2008, 21:46
Jag har inte haft problem innan, men just nu segar det här också!
CITAT (Netha @ 28-04-2008, 21:48)  Funkar perfekt även ikväll .. snabbt som X 2000. Vilken tur du har Netha! Du har ingen granne t.ex. (som är medlem här naturligtvis) som du kan kolla med om det går lika snabbt för dom?
AnnammA
29-04-2008, 08:28
...segar för mig med... så det blir lite tradigt att vara på odla, när allting tar sådan tid...
kristerh
29-04-2008, 11:19
Nu går det fort för mig  första gången på flera veckor, igår funderade jag på att lägga ner odla på ett tag, men nu har jag fått hopp om livet igen
Japp, jag har grannar som är medlemmar och även idag funkar det perfekt hos oss alla.
Solstorm
30-04-2008, 22:02
Värre än någonsin. Inte bara segt, allt hänger sig. Måste starta om datorn. Finns här inga duktiga datanördar som kan fixa en ny mötesplats? Uppenbart så går det att finansiera med reklam. I så fall så hoppa över den rörliga reklamen tack.
CITAT (Solstorm @ 30-04-2008, 23:02)  Värre än någonsin. Inte bara segt, allt hänger sig. Måste starta om datorn. Finns här inga duktiga datanördar som kan fixa en ny mötesplats? Uppenbart så går det att finansiera med reklam. I så fall så hoppa över den rörliga reklamen tack. Undrar fortfarande varför jag och tydligen övervägande delen av användarna inte har några problem? De jag har frågat, har också reklamen synlig och har inga problem. Skulle vara intressant om någon som kan... startade omröstning ang hur många som har/inte har problem med trög sajt.
Solstorm
30-04-2008, 22:38
Ja, det kanske skulle vara bra med en omröstning. För även om denna tråden finns så när skriver man i den? Jag har bara skrivit någon gång när det har trögat, men när det har varit som värst så har jag struntat i det. Det har ju varit bra för det mesta men då har jag inte skrivit. Fast det är inte okej om det segar ibland, det borde väl inte sega alls eller i alla fall nästan inte alls. (Det låter nog lite virrigt) CITAT (Solstorm @ 30-04-2008, 23:37)  (Det låter nog lite virrigt) Ännu virrigare att det skulle kunna låta om det jag skriver
astrantia
01-05-2008, 01:22
Är det bara jag som tycker att det är väldigt nonchalant att ingen administratör ens bemödar sig att kommentera de problem som många av oss uppenbarligen har och har haft länge nu (har i alla fall inte sett nåt sånt trots att jag bemödat mig om att försöka läsa igenom hela tråden - vilket inte är det lättaste när det TAAAR SÅÅÅÅN TIIIIIID). Bryr de sig inte eller hur ska man tolka det?
Men om Odla inte vill ha oss kanske vi inte vill ha Odla. Finns det ingen annanstans vi kan dra?
Hm....Just nu går det med raketfart. Ser att det bara är 82 besökare såhär tidigt på dagen. Kan det ha med det att göra???
Peter
Myosotis
01-05-2008, 10:09
CITAT (astrantia @ 01-05-2008, 02:22)  Är det bara jag som tycker att det är väldigt nonchalant att ingen administratör ens bemödar sig att kommentera de problem som många av oss uppenbarligen har och har haft länge nu (...) Jag skulle också uppskatta en liten kommentar, bara så man vet om man kan vara kvar här på odla eller om det är lika bra att strunta i det. Har inte PM:at ansvarig för jag trodde att det kanske var jättemånga som gjort det. Men det är kanske ingen annan som gör det heller (mer än Gossen)?
astrantia
01-05-2008, 11:23
CITAT (E-a @ 01-05-2008, 06:51)  Hm....Just nu går det med raketfart. Ser att det bara är 82 besökare såhär tidigt på dagen. Kan det ha med det att göra???
Peter Vet inte om det stämmer heller. I alla fall inte för mig. Jag var ju inne här mitt i natten och då var det toksegt. Idag var Internet Explorer återigen jättesegt för mig, men Firefoxen klart snabbare. Är det nån annan som märkt av samma sak?
Aqvakul
08-05-2008, 19:07
Toksegt, efter att ha varit skapligt snabbt för mig i över en vecka!!!
Eva i Skåne
08-05-2008, 20:21
För första gången sedan denna tråd skapades fungerar det utmärkt för mig Hoppas, hoppas att det varar...
Aqvakul
08-05-2008, 20:32
medan jag har det sämre än någonsin - hittar ingen logik i eländet!!!
Fungera som vanligt igen,men igår var det så segt att jag stängde av datorn. Hade läst ferdigt på AoT.
Aqvakul
09-05-2008, 04:17
och nu i ottan är det "blixtsnabbt"
Ett tips till er som har sirap i kablarna idag - vet inte om jag ska svära ohämmat eller bli förbannad - så funkar det bättre om man uppdaterar sidan. När reklamen kommit fram men sidan är alldeles vit så uppdaterar jag och så hoppar det igång igen. Speciellt Bredbandsbolagets reklam stannar upp sidan.
Undrar vem som har bannat mig ikväll ... jag loggas ut med jämna/ojämna mellanrum. och när jag ska logga in så får jag göra det två ggr innan det funkar, sedan så kommer en konstig grå skylt upp när jag ska byta sida och då får jag backa ett steg innan jag hittar sidan. Sååå elak har jag väl inte varit att jag förtjänar detta  Är det kanske för att jag har BBB som jag inte ser någon reklam från dem?
CITAT (Netha @ 09-05-2008, 23:02)  Undrar vem som har bannat mig ikväll ... jag loggas ut med jämna/ojämna mellanrum. och när jag ska logga in så får jag göra det två ggr innan det funkar, sedan så kommer en konstig grå skylt upp när jag ska byta sida och då får jag backa ett steg innan jag hittar sidan. Sååå elak har jag väl inte varit att jag förtjänar detta  Är det kanske för att jag har BBB som jag inte ser någon reklam från dem? Tåget har nog helt enkelt spårat ur.
Nu går det som på räls igen ... tidigare idag kunde jag inte logga in.
Jill-Ulrika
10-05-2008, 08:00
Jag måste bara instämma i klagosången. Visst jag har en gammal dator och inte senaste webbläsaren (typ IE 7). Men ändå! Det här inte kul, hur användarovänligt kan ett forum bli?!? F-n att lägga mer krut på tunga Flash annonser (som blinkar och snurrar) än innehåll. Fy. Men någon tjänar väl pengar månde, så annonserna får vi leva med. Nu får alla odlaiter tvångsuppdatera sina webbläsare och/eller köpa ny dator. En önskan kan ju alltid vara att man skippar flash (java?) annonserna till förmån för andra mindre minneskrävande annonser. De känns ju ändå så 90-tal (typ wow kan man få bilden att blinka det måste vi pröva...) och så späckar man sidan med massor av blinkande, snurrande annonser.
Gossen Ruda
17-05-2008, 16:57
Plockar upp min gamla tråd igen. Nu funkar det lite bättre sen den övre annonsen försvann. Visserligen tar det ca en halv minut för att byta sida men det kan jag acceptera i jämförelse med tidigare. När det dök upp rörlig reklam där stannade IE helt tills jag minimerade fönstret, den kunde stå där hur länge som helst. Så fick jag kolla på modemet och när det slutat jobba gick det att öppna fönstret igen.
NinaKbg
17-05-2008, 20:10
CITAT (Solstorm @ 30-04-2008, 23:02)  Värre än någonsin. Inte bara segt, allt hänger sig. Måste starta om datorn. Finns här inga duktiga datanördar som kan fixa en ny mötesplats? Uppenbart så går det att finansiera med reklam. I så fall så hoppa över den rörliga reklamen tack. Shit, vilken befogad fråga, det kommer snart, den är under uppbyggnad men jag tror inte att admin uppskattar sådan reklam här...men det blir inte samma inriktning, lite husdjur, lite motor eller vilket ämne ni vill. Ska jag våga kläcka adressen här eller ej? Vad säger admin? Är datorn seg så börja med att scanna den med Ad-aware, (gratisprogram), jag gjorde det igår och datorn blev som ny...59 virus/trojaner funna...
Solstorm
17-05-2008, 21:32
Blir det ett forum med moderator? Det vore önskvärt. Det är nog lugnt att göra reklam här, det är så många andra som gör det för massa saker.
NinaKbg
17-05-2008, 21:45
CITAT (Solstorm @ 17-05-2008, 22:32)  Blir det ett forum med moderator? Det vore önskvärt. Det är nog lugnt att göra reklam här, det är så många andra som gör det för massa saker. Tack, det kommer bli moderering. Jag är ganska aktiv på allt från Flashback till odla...haha...och jag vet värdet av moderering utan att trycka till folk. Flashback fungerar oerhört bra måste jag erkänna, även om jag rör mig i de mer städade trådarna. Jag återkommer med mer info när sidan är klar så är alla som vill välkomna. Sidan är min och jag hade från början en viss inriktning men det är ju medlemmarna som är kapitalet i ett forum, så kom dit och starta trådar. Det vore kanon. Det är inget gratisforum som styrs av annonser utan ett forum som jag betalar för, men det måste det vara värt.
CITAT (Gossen Ruda @ 17-05-2008, 17:57)  Plockar upp min gamla tråd igen. Nu funkar det lite bättre sen den övre annonsen försvann. Visserligen tar det ca en halv minut för att byta sida men det kan jag acceptera i jämförelse med tidigare. När det dök upp rörlig reklam där stannade IE helt tills jag minimerade fönstret, den kunde stå där hur länge som helst. Så fick jag kolla på modemet och när det slutat jobba gick det att öppna fönstret igen.  Yessss!! Åh vilken skillnad, nästan som det var förut. Hoppas det förblir så här nu.
tom jag som ej klagat förut, märker skillnaden.
*Stintan*
19-05-2008, 20:36
Är det fortfarande lika trögt? Har hört att det knappt går att komma in om man sitter på mobilt bredband och då beror det antagligen på reklamen.
Myosotis
19-05-2008, 20:43
Jag har mobilt bredband. Det går ovanligt bra just i kväll. Jag har tappat räkningen hur många gånger jag har förklarat att det INTE beror på reklamen, se mina tidigare inlägg.
*Stintan*
19-05-2008, 20:49
CITAT (Myosotis @ 19-05-2008, 21:43)  Jag har mobilt bredband. Det går ovanligt bra just i kväll. Jag har tappat räkningen hur många gånger jag har förklarat att det INTE beror på reklamen, se mina tidigare inlägg. Konstigt då att andra med mobilt bredband har tydliga besvär med denna sida och andra sidor som har liknande reklam, dvs att det tar väldigt lång tid att ladda ner sidor med mycket reklam. Men uppenbarligen har även andra också problem och min undran är om det fortfarande är samma problem som förut eftersom ingen sagt något på ett tag.
Myosotis
19-05-2008, 21:01
Jag har mobilt bredband.
Problem 1: Det tar lång tid att ladda ner sidor med mycket och rörlig reklam.
Problem 2: På sista tiden har det varit trögt på odla (IE låser sig, bara odla, osv, blabla, se tidigare inlägg).
Problem 1 och problem 2 har ingenting med varandra att göra. Att jag inte har sagt något om det på ett tag beror på att jag inte orkat/ inte varit här/ det har varit lite bättre (typ en halv minut istället för 3 minuter).
*Stintan*
21-05-2008, 21:38
Fick idag svar från Göran att de håller på att undersöka olika uppgraderingsmöjligheter för att få snabbare server med bättre kapacitet.
Segt som sirap. CITAT (Netha @ 21-05-2008, 22:39)  Segt som sirap. Nä .. jag skoja bara.
Myosotis
24-05-2008, 08:47
På sista tiden har det hänt flera gånger att det blir trögare och trögare ju längre man håller på, ända tills datorn låser sig och man blir tvungen att starta om. Sen går det mycket snabbare! I alla fall ett litet tag. Där har vi lösningen på problemet! Bara att starta om datorn var tionde minut eller så! Smidigt och lätt!
ninnisky
24-05-2008, 10:27
Här har varit segt minst någon vecka nu och jag har inte lust att hänga här då.... Inga andra forum där jag är medlem har samma tröghet så jag funderar så sakteligen att ge mig av härifrån om det inte sker någon ändring...
Skulle aldrig falla mej in att lämna Odla bara för att det är sirap i maskineriet! En dag så blir det kanske som vanligt igen, och då vill jag vara med.
Myosotis
24-05-2008, 14:00
CITAT (Berith @ 24-05-2008, 12:44)  Skulle aldrig falla mej in att lämna Odla bara för att det är sirap i maskineriet! En dag så blir det kanske som vanligt igen, och då vill jag vara med.  Så resonerar jag också - är man beroende så är man...
Solstorm
29-05-2008, 11:10
Här har varit lite bättre ett tag nu men igår så slutade sidan i stort sett fungera igen. Både igår och idag så börjar det sega efter en tid och till slut nästan hänga sig helt. Måste stänga ner och börja om. Hur länge ska det hålla på så här? Är sidan tillräckligt lönsam ändå så att ingen ansvarig behöver åtgärda det? Här är ett nytt forum under uppbyggnad som kanske kan bli något med tiden: http://forum.tradgardsriket.se/
Segt, segt, segt Var här en stund igår och försökte söka efter lite matnyttigt men gav upp. Jag struntar i odla när det är så här segt.
Myosotis
29-05-2008, 14:43
Är det därför här är så tomt? Här går det riktigt bra just nu.
Piccante
29-05-2008, 15:03
CITAT (NinaKbg @ 17-05-2008, 22:45)  Tack, det kommer bli moderering. Jag är ganska aktiv på allt från Flashback till odla...haha...och jag vet värdet av moderering utan att trycka till folk. Flashback fungerar oerhört bra måste jag erkänna, även om jag rör mig i de mer städade trådarna. Jag återkommer med mer info när sidan är klar så är alla som vill välkomna. Sidan är min och jag hade från början en viss inriktning men det är ju medlemmarna som är kapitalet i ett forum, så kom dit och starta trådar. Det vore kanon. Det är inget gratisforum som styrs av annonser utan ett forum som jag betalar för, men det måste det vara värt. Skicka gärna pm till mig om ditt forum  jag är nyfiken och vill vara på forum där det finns moderering som funkar.
Solstorm
30-05-2008, 15:08
Lika eländigt idag. När det hänger sig så man måste ta bort sidan så innebär det att funktionen nya inlägg inte fungerar. Hinner inte titta igenom trådarna förrän det hänger sig och nästa gång jag går in så är de ju borta och då får man söka igenom de olika forumdelarna för sig om man orkar. Och det gör jag inte längre.
Hoppas hoppas trädgårdriket blir ett bra forum. Det märks ju att det jobbas på att göra den bra.
Fortfarande förstår jag inte hur en del kan ha så stora problem med sidan. Något måste vara galet i servern. En enda gång hade jag lite strul, men det var bara en kort stund. Men... även om man upplever sidan som seg så tycker jag ändå inte att man ska lämna den. Tror säkert att ansvariga gnuggar sina knölar och gör allt de kan för att allt ska funka till belåtenhet. Gästerna som kom hit från forumet som "fallerade" ... tycks ha hittat nytt hem efter mellanlandningen här. Tur för dem att Odla.nu fanns, så slapp de sväva fritt i cyberrymden, utan ett hem att landa i.
Solstorm
09-06-2008, 19:35
Här har varit lite bättre ett par dagar men nu är det trööögt igen, även om det inte har låst sig helt. Hur är det för er?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|