Full version: Trögt idag?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Malvia

Helt makalöst segt idag !

Provat andra sidor där är det som vanligt.
Gossen Ruda
Funkade på jobbet men här hemma är det segt även om det funkar. Tur att jag försvinner ut till naturen nu. Ha de´.
ninnisky
Segt som tuggummi fortfarande. Dessutom funkar inte mailservern här heller så det är lite pest just nu!
Får ge mig ut i naturen också .
kristerh
CITAT (Malvia @ 18-04-2008, 12:09) *
Helt makalöst segt idag !

Provat andra sidor där är det som vanligt.

samma här, allt annat fungerar förutom odla, tar ca 30 sek innan det händer något efter att jag "sänt"
skogstroll
lite trögt är det nog för många för man ser inte så mycke svar... eftersom jag har ok hastighet så måste det vara nån leverantör av bredband?
Mollis
Går oootroligt segt här med, alla andra sajter funkar som vanligt dock...
Mollis
CITAT (skogstroll @ 18-04-2008, 16:27) *
lite trögt är det nog för många för man ser inte så mycke svar... eftersom jag har ok hastighet så måste det vara nån leverantör av bredband?

Nej det kan inte vara bredbandet, allt annat surfande funkar perfekt, men nån gemensam nämnare måste det finnas för oss som det går segt för, och nån förändring måste ha gjorts på server/databassidan som påverkar oss... jag hoppas att admin tittar vidare på det och inte nöjer sig med att det går bra hos honom och vissa andra.
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 18-04-2008, 16:27) *

kan jag inte tänka mig eftersom allt annat förutom odla funkar normalt. Här tar det minst 2½ minuter innan det händer nåt för varje grej jag klickar på; typ tredje dagen i rad. Ganska tröttsamt, man får göra annat vid sidan om. Skulle verkligen vara intressant med en förklaring!
skogstroll
jag har följt detta en del och jag har inte haft några märkvärdiga hastighetsproblem med Odla senaste dagarna!
Fågelvägen
Varför ser forumet ut såhär idag? Första raden av alla inlägg som skrivits fr.o.m. Gossen Ruda 16 april kl 14:24 t.o.m. Mollis idag kl 16:27 är radade under varann med lite sammanlänkande linjer!

Såhär har det sett ut en gång förut. Jag kan inte läsa inläggen i tråden efter varann utan att hålla på och klicka mig fram. ÄR DET FORUMSYSTEMET SOM HAR HAKAT UPP SIG?

Fattades bara eftersom allt annat smått har hakat upp sig i flera dagar också: nya kompostkvarnen (very Quiet!), skatteverket, vattenavläsningen, skrivaren... rtfm.gif crazy.gif wacko.gif
Myosotis
Här ser det normalt ut. Men nu tar allt 3 minuter.
LadyG
Just nu flyter det bra för min del, men det är nog bara tillfälligt.
Mollis
Här går det fortfarande i snigelfart, försökte PM'a Ingemar men fick ingen bekräftelse på att det hade gått fram så jag vet inte.. men jag vet att om de inte fixar det här problemet så kommer jag att lämna odla, kan inte sitta och vänta flera minuter på varje knapptryckning..
Netha
Har ju 100 Mb fiber så här går det i rakertfart. tummenupp.gif
Mollis
CITAT (Netha @ 18-04-2008, 23:09) *
Har ju 100 Mb fiber så här går det i rakertfart. tummenupp.gif

Har inte med det att göra, alla andra sajter på Internet funkar som förväntat här så Odla har problem med antigen databasen som är helt fucked-up(mindre troligt eftersom vissa inte har några problem) eller mera troligt nya funktioner som inte testats riktigt ordentligt...
E-a
Har roat mig med att ta tid på hur snabbt jag kommer in på dom olika trådarna ikväll. I snitt 1 min 14 sek. Nåt fel är det ju nånstans. Har Bredbandsbolagets snabbaste uppkoppling så det verkar ju inte spela någon roll vilka uppkopplingar vi har.

Peter
Mollis
CITAT (E-a @ 18-04-2008, 23:25) *
Har roat mig med att ta tid på hur snabbt jag kommer in på dom olika trådarna ikväll. I snitt 1 min 14 sek. Nåt fel är det ju nånstans. Har Bredbandsbolagets snabbaste uppkoppling så det verkar ju inte spela någon roll vilka uppkopplingar vi har.

Peter

Nej herregud, om du kan surfa på andra ställen med vanlig fart så är det Odla som är problemet och inte bredbandet....nåt är knas med odla
Anki på Öland
Här tar det 3 sekunder och jag har långsammaste ADSL-uppkopplingen.
Anki
Berith
Med så mycket sirap som det finns här så borde Odla vara det sötaste forumet i universum. nono.gif

När det går som trögast och hänger sej är det bara att klicka ner sidan och börja om igen. Frustrerande och irriterande! thumbdown.gif
LadyG
Ibland har det hickat och gått sakta men peppar peppar, nu har det varit bra en bra stund.
Solstorm
mad.gif crying.gif ranting.gif
Långsammare än någonsin! Här är det inte sirap, det är tuggummi av värsta sorten.
Myosotis
Här är det lite bättre i kväll, men inte riktigt bra.
Netha
Inte trögt alls. smile.gif
Berith
CITAT (Berith @ 17-04-2008, 09:22) *
Kan det vara den rörliga reklamen som häller sirap över forumet...? g.gif

Fortsätter undra över det tröga forumet.

Kan det vara så att dom som inte märker av sirapen, är samma som tagit bort reklamen? Jag har min reklam kvar, och när det inte var rörlig reklam var det heller inte segt. Nån som tror att det har nåt samband?
Biggan_
Jag har reklamen kvar men har inte upplevt forumet som segt på flera månader.
LadyG
CITAT (Berith @ 20-04-2008, 11:41) *
Fortsätter undra över det tröga forumet.

Kan det vara så att dom som inte märker av sirapen, är samma som tagit bort reklamen? Jag har min reklam kvar, och när det inte var rörlig reklam var det heller inte segt. Nån som tror att det har nåt samband?

Inte omöjligt, men jag har ingen reklam kvar och jag tycker det är segt emellanåt ändå.
Fast mer och mer sällan, om man ska vara ärlig.
*Stintan*
Jag har reklamen kvar och har inte upplevt alls att det är segt på forumet.
Berith
Ja då är det säkert inte reklamen, det var bara en tanke, och ibland funkar det helt ok och sen segar det sej igen.
Gossen Ruda
d010.gif sleeping.gif d010.gif sleeping.gif d010.gif sleeping.gif

Det märkliga är att om jag förminskar fönstret med strecket uppe till höger och sen öppnar fönstret igen fungerar det snabbare. Kanske tillfälligheter... Ses i morron om Forumsjuklingen vilat sig under natten och funkar bättre då.
Netha
Inga problem och jag har också reklamen kvar.
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 20-04-2008, 22:17) *
Det märkliga är att om jag förminskar fönstret med strecket uppe till höger och sen öppnar fönstret igen fungerar det snabbare. Kanske tillfälligheter...

Det var lustigt, jag har också märkt något liknande: om jag stänger internetexplorerfönstret och sen öppnar ett nytt, går det mycket snabbare. Det låter som hokuspokus så jag ville inte tro på det själv...
Gossen Ruda
Märkligt att det bara är Odla som är drabbat och att det går snabbare om jag stänger ner fönstret och öppnar det. fast det kvittar, jag kommer att bara titta in då och då för jag har vettigare saker för mig än att stirra på en tom skärm. Synd för jag hade en del bilder att visa.
Aqvakul
URSEGT!!! thumbdown.gif
Fenja
Men NU helt plötsligt så fungerar det smidigt!!
Mvh
Fenja
Solstorm
Idag är det inte segt för mig.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 21-04-2008, 19:14) *
Märkligt att det bara är Odla som är drabbat och att det går snabbare om jag stänger ner fönstret och öppnar det. fast det kvittar, jag kommer att bara titta in då och då för jag har vettigare saker för mig än att stirra på en tom skärm. Synd för jag hade en del bilder att visa.

Märkte också det där häromdan, att det blir bättre om man stänger ner fönstret och öppnar det igen. Men nu - peppar! peppar! - går det ganska bra, hoppas det håller sej så framöver också. Markören blinkar dock lite fortfarande.

Vill se bilder!
Aqvakul
Kan det vara så att det är segare när det är många användare i gång typ på kvällskvisten?
Kan den nya rörliga reklamen vara en orsak till att problemen ökat?
Gossen Ruda
Nu sitter jag på jobbet och här är det helt normalt, märkligt. Hemma ser jag på modemet att inget händer när det är segt, det är först när jag mixtrar med fönstret som något händer. Det är ju märkligt för skulle det vara något ute på nätet kan det knappast påverka vad jag gör med datorn. Jag tror det är något på forumet som låser upp IE, kanske nån kombination av version och annat som reklamen för DEN kommer direkt.
ylvahi
SEEEEEEEGT!
Noak
Rör sig knappt, så har det varit hela dagen här. Skitjobbigt...
Aqvakul
Lite segt hela veckan, men rejält mkt segare på kvällarna
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 22-04-2008, 07:58) *
Nu sitter jag på jobbet och här är det helt normalt, märkligt. Hemma ser jag på modemet att inget händer när det är segt, det är först när jag mixtrar med fönstret som något händer. Det är ju märkligt för skulle det vara något ute på nätet kan det knappast påverka vad jag gör med datorn. Jag tror det är något på forumet som låser upp IE, kanske nån kombination av version och annat som reklamen för DEN kommer direkt.

Nej, precis. Det händer ingenting. Man kan ha flera internetexplorerfönster öppna parallelt och surfa på andra sidor utan att det påverkar hur lång tid det tar för odlafönstret. Själva nedladdningen sker i slutet och tar några sekunder som vanligt.
Aqvakul
Dags för en liten "protestskrivelse"?
Myosotis
Ja; fast just nu kan jag, efter att ha testat en stund, konstatera att det verkar funka som vanligt! smile.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 24-04-2008, 07:43) *
Ja; fast just nu kan jag, efter att ha testat en stund, konstatera att det verkar funka som vanligt! smile.gif

jo nu är det inte lika segt längre -men blir det lika segt ikväll, som det varit hela veckan på kvällarna, så ledsnar jag nog på Odla.....
Myosotis
ohmy.gif Men hur ska vi klara oss utan allas vår favoritsnigel?!! kompiskram.gif Inte försvinna!! Men jag förstår dig, jag håller också på att ledsna. Vi får väl försöka göra något åt det istället, är det någon mer än Gossen i början som har PM:at ansvarig?
Aqvakul
Ikväll är den första kvällen denna veckan som det fungerar ua!!
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 24-04-2008, 21:16) *
Ikväll är den första kvällen denna veckan som det fungerar ua!!

Så det hjälper med att hota? För mig är det lika trögt som vanligt.
Noak
Här segar det sig fram...
Aqvakul
Fattar absolut nada....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon