Full version: SURTE BAKLUCKELOPPIS
Sidor: 1, 2, 3, 4
Bettis
thanks.gif alla för en himla trevlig dag i Surte, alltid lika roligt att träffa er och blomma.gif till *Ulrica* som fixat allt så bra hoppas att vi ses snart igen / Bettis
*Ulrica*
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif thanks.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

TACK!

Tack allihopa för en härlig dag! Det var riktigt roligt! Nu dröjer det mindre än ett år tills dat är dags nästa gång! laugh.gif
På väg hem öste regnet ned så jag antar att vi hade tur med vädret!

Här är en liten bild:
[attachment=19697:loppisbild.jpg]

Var det någon mer som fotade så lägg gärna in här, jag behöver både till min artikel till Trädgårdsriket och till Alekuriren.
ingrid fuxwall
Även jag säger - Tack Ulrika och Er andra för en synnerligen trevlig dag, den bästa på länge smiley_small_hug.gif

CITAT (Bettis @ 14-06-2008, 17:11) *
thanks.gif alla för en himla trevlig dag i Surte, alltid lika roligt att träffa er och blomma.gif till *Ulrica* som fixat allt så bra hoppas att vi ses snart igen / Bettis

Och jag tackar dig för brödbackarna och alla glada skratt du gav mig thanks.gif Önskar att fler var lika trevliga som du rose.gif
Solstorm
En jättetrevlig dag! Sålde inte så mycket men i alla fall så hade det gått på plus om jag handlat lite mindre giggle.gif . Är odlare trevligare än andra människor? Tror att det är så.

Direkt så börjar jag fundera på hur vi ska göra nästa år. Vet att mina plantor ska förberedas tidigare, de har haft det tufft i värmen även om jag har vattnat. Hur gick det ihop med annonsen Ulrika? Kom det in pengar så det täckte? Det var ju inte jättemånga kunder som kom utifrån. Jag vet från tidigare försök att en annons i lokalpressen inte brukar ha så stor effekt. Jag har tidigare testat med rabattatkupong med stor rabatt på en lättsåld vara som ett försök att mäta hur stor effekt en annons har. Tyvärr så är det väldigt få som läser annonser. Det är ju bra om man kan få lokaltidningen att skriva om det förstås.

En tanke slog mig. Vi har försökt nå ut till odlare på olika sätt för att bli kända. Kanske skulle man rikta sig till andra grupper. Finns det forum för husägare? Tror det finns forum om barn. Där kanske det är någon som hänger. Det är ju inte så ovanligt att nyblivna föräldrar har en ny bostad med tomt eller balkong. Det finns ju många som vill handla växter som inte är inbitna odlare. Vi kan säkert komma på fler idéer.

Det var en trevlig dag. Cilla, jag tycker du ska säga till din mamma att hon också ska komma hit till forumet. Hon hade mycket intressant att prata om och var trevlig precis som alla andra.
ingrid fuxwall
CITAT (Solstorm @ 14-06-2008, 20:44) *
En jättetrevlig dag! Sålde inte så mycket men i alla fall så hade det gått på plus om jag handlat lite mindre giggle.gif . Är odlare trevligare än andra människor? Tror att det är så.

Direkt så börjar jag fundera på hur vi ska göra nästa år. Vet att mina plantor ska förberedas tidigare, de har haft det tufft i värmen även om jag har vattnat. Hur gick det ihop med annonsen Ulrika? Kom det in pengar så det täckte? Det var ju inte jättemånga kunder som kom utifrån. Jag vet från tidigare försök att en annons i lokalpressen inte brukar ha så stor effekt. Jag har tidigare testat med rabattatkupong med stor rabatt på en lättsåld vara som ett försök att mäta hur stor effekt en annons har. Tyvärr så är det väldigt få som läser annonser. Det är ju bra om man kan få lokaltidningen att skriva om det förstås.

En tanke slog mig. Vi har försökt nå ut till odlare på olika sätt för att bli kända. Kanske skulle man rikta sig till andra grupper. Finns det forum för husägare? Tror det finns forum om barn. Där kanske det är någon som hänger. Det är ju inte så ovanligt att nyblivna föräldrar har en ny bostad med tomt eller balkong. Det finns ju många som vill handla växter som inte är inbitna odlare. Vi kan säkert komma på fler idéer.

Det var en trevlig dag. Cilla, jag tycker du ska säga till din mamma att hon också ska komma hit till forumet. Hon hade mycket intressant att prata om och var trevlig precis som alla andra.

Tror helt klart att odlare är trevligare än genomsnittet angel_not.gif
Sedan undrar även jag om annonsen och de andra kostnaderna - vill vara med och betala, om inte för en synnerligen trevlig dag.
Sedan kan jag berätta att mina nya husdjur flyttat ut - hoppas att de ska trivas kompiskram.gif
CillaM
CITAT (Solstorm @ 14-06-2008, 20:44) *
Solstorm, både min mamma och jag tyckte det var jättetrevligt och roligt att få vara med idag! Hon var eld och lågor i morse , så till den grad att hon nästan var nervös. Men hon egentligen vanan inne när det gäller loppis och auktion, hon älskar bondloppis/auktioner. Tyvärr lär hon inte komma närmare en dator än till att skriva om sin barndom i word, jag har försökt och försökt att få henne 'agnad' på nätet, men utan framgång. Men hon har ju sina barn som hjälper henne smile.gif Hon hälsar att hon var superglad över Vinbergssnäckorna hon köpte av dig. Jag å andra sidan hoppas de håller sig borta ifrån växthusen..... -fear-.gif

Olle? Kom du hem ordentligt??

Frågar som du Solstorm, räcker verkligen pengarna till annonskostnaden?? För jag sätter mer än gärna in pengar på ditt konto Ulrica! Har du ork och tid idag eller i morgon att meddela hur det har gått så skicka ett privat meddelande till oss alla.

Nästa gång tycker jag vi hyr en del av Hedens parkeringsplats och säljer va? giggle.gif

Kram på er alla!

Knytt
Tack från oss också, vi sålde inte heller mycket men hade inte heller räknat med det.
Vi är jätteglad för våra byten, köp och en trevlig stund! biggrin.gif
ingrid fuxwall
Undrar vem du är - pratade vi med varandra?
Dito Verde
Hej alla och tack till er som fikade och stödde vår ungdomsfotboll.
Jag kom hem med fyra nya krukor och en blomstepinne.
Röd rölleka, fint Ulrica, det hade jag glömt att jag ville ha.
Aubergine, tack Ingrid Fuxwall och puss till vovsingen.
Två pellisar som jag beöver mera info om, jag frågar när jag ser en av er systrar nästa gång här på byn.
Ingvors blomsterpinne sitter nu i en kryddkruka på trappan.
Ska det bli nåt till hösten? Det lät väl fint med Partille hundklubb?

Ulrica, jag har röd stjärnflocka till dig. Ledsen att den inte kom med. Du får den när vi ses härnäst. Du får gärna titta in och hämta den när du kör förbi.

Tack igen
Från en mycket trött
/p
*Ulrica*
Solstorm och alla ni andra som undrar:
Annonskostnaden klarade vi med lite hjälp från min mamma (som utlovat) samt med hjälp från ungdomsfotbollens fikakassa. Tyvärr blev det därför inget "överskott" att skänka till fotbollen. Papperskassarna blev ju heller ingen dundersuccé men jag har med dem vid nästa loppis så får ni köpa på er ett 20-pack var då.

Själv sålde jag tydligen massor för jag fick en glad överraskning när jag räknade kassan och bilen var mycket lättare att packa när vi skulle hem! Det var dock lite tuffare att tömma den när vi kom hem - då var vi supertrötta både Simon, mamma och jag. sleeping.gif

Inatt har det regnat lite så jag ska försöka börja plantera något idag. Trots att jag hade massor med mej och sålde nästan hälften så har jag ju fem gånger så mycket kvar här hemma som måste komma i jorden på ett eller annat sätt. Tänk vad fint det kommer bli nästa sommar när allt blommar!!! wub.gif

Nästa år ska loppisen ligga några veckor tidigare på året och några timmar tidigare på dagen. Dessutom ska vi samarbeta med "Trädgårdsälskare i Ale" och antagligen Surte Glasbruksmuseum så då kommer vi minst att dubbla antalet säljare och tredubbla antalet besökare!!! "Pelargonsystrarna" och "kvinnan med alla sommarblommorna" var från Trädgårdsälskarna.

"Trädgårdsälskare i Ale" är ingalunda begränsade till Ale utan är en "förening" som är väldigt lik vår klubb - folk från västra sverige som gör saker tillsammans i trädgårdsanda. Ingen styrelse, medlemsskap eller liknande - bara en lista med mailadresser och ett årligt evenemangsprogram. Jag återkommer med mer info om dem.

Nu har det ropats "frukost" tre gånger från köket och någon har muttrat "-Kommer strax betyder att hon kommer när vi har ätit upp" så det är väl dags att slita mej från er och gå ut i köket... laugh.gif
Elisabeth P
thanks.gif för en kul dag. Trevligt med ansikten och inte bara namn biggrin.gif . Sålde inte heller jättemycket, men fick med mig en del nytt hem. Ska bli så härligt när man får se dem blomma.
Särskilt tack till dig Ulrika som drog igång allt. Jättekul initiativ.
Österläge
Ett stort thanks.gif för en trevlig dag från mig oxå! Bra initiatv från Ulrica o jag håller med om din analys av hur vi gör det ännu bättre nästa år! biggrin.gif

Jag som inte skulle ha nåt kom ju hem med fyra påsar, vår lilla uteplats ser ut som en djungel!! Men min man har väl gett upp eller nåt, sa inget särskilt... wink.gif Vi måste nog köpa hus med trädgård snart så jag får bättre plats... tongue.gif
ninnisky
Ett jättetrevligt arrangemang som jag hoppas kommer ingen. Då ska jag också ta med mig växter och inte bara som nu gå omkring tomhänt... fast fick med mig två akvilejor och en jättefin hosta hem.

Roligt också att se ansiktena bakom bakom nicknamnen!
Bettis
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-06-2008, 20:16) *
Även jag säger - Tack Ulrika och Er andra för en synnerligen trevlig dag, den bästa på länge smiley_small_hug.gif

Och jag tackar dig för brödbackarna och alla glada skratt du gav mig thanks.gif Önskar att fler var lika trevliga som du rose.gif

blush.gif tack
Knytt
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-06-2008, 21:29) *
Undrar vem du är - pratade vi med varandra?

En snabbis säkert men minns inte alla namn och människor riktigt blush.gif
Ung, rund med en liiiten blå bil och en massa ogräs biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Tack för en jättetrevlig dag! Det var kul att träffa er, även om försäljningen inte gick sådär jättebra. Ingrids lilla Xera var ju för go! Att komma hem gick bra, även om jag höll på att få panik när jag skulle byta buss i Bohus och handtaget till påsen med Ulricas krukor gick sönder. Men även det klarade sig, och jag hade ju en bättre påse att ta dem i. Dagen efter sålde jag växter på en hembygdsdag i Ödsmål, där jag var enda växtsäljaren och faktiskt sålde bättre än i Surte. Men jag ser fram emot nästa loppis i Surte ändå och hoppas att det går bättre när både säljare och köpare är fler.

[attachment=19889:Surte.jpg]
[attachment=19890:Xera.jpg]

Olle
ingrid fuxwall
CITAT (uteplatsen @ 15-06-2008, 19:21) *
Ett stort thanks.gif för en trevlig dag från mig oxå! Bra initiatv från Ulrica o jag håller med om din analys av hur vi gör det ännu bättre nästa år! biggrin.gif

Jag som inte skulle ha nåt kom ju hem med fyra påsar, vår lilla uteplats ser ut som en djungel!! Men min man har väl gett upp eller nåt, sa inget särskilt... wink.gif Vi måste nog köpa hus med trädgård snart så jag får bättre plats... tongue.gif

Det är inte lätt att vara gift med en odlare - tror jag fler än din man instämmer i flirting.gif

CITAT (Knytt @ 16-06-2008, 14:40) *
En snabbis säkert men minns inte alla namn och människor riktigt blush.gif
Ung, rund med en liiiten blå bil och en massa ogräs biggrin.gif

Var runt och tittade på alla men ingen hade ogräs angel_not.gif

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-06-2008, 11:54) *
Tack för en jättetrevlig dag! Ingrids lilla Xera var ju för go! Att komma hem gick bra, även om jag höll på att Dagen efter sålde jag växter på en hembygdsdag i Ödsmål, där jag var enda växtsäljaren och faktiskt sålde bättre än i Surte. Men jag ser fram emot nästa loppis i Surte ändå och hoppas att det går bättre när både säljare och köpare är fler.

[attachment=19889:Surte.jpg]
[attachment=19890:Xera.jpg]

Olle

Vad bra att du fick en bra försäljningsdag efter Surte. Där var det ju inte så många köpare.

ingrid och xera som hälsar att även hon tyckte du var trevlig
*Ulrica*
För er som inte har Alekuriren: min artikel om loppisen kom med och kan läsas här: klicka här

Samma artikel fast kortare version kan läsas på Gunnel Carlssons hemsida Trädgårdsriket

Obs: kanske en liiiten överdrift att det blev succé men det ser bättre ut så....
Knytt
Bra artikel! smile.gif
Jag har en bild ni kanske vill se:

Lars-Olof Arvids
Ja, det var en bra artikel! tummenupp.gif
Knytt, ser du att du har fotograferat mig när jag fotograferar hundarna här ovan?

Olle
Knytt
Haha, det har du rätt i. Så lustigt smile.gif
Österläge
CITAT (*Ulrica* @ 22-06-2008, 11:07) *
För er som inte har Alekuriren: min artikel om loppisen kom med och kan läsas här: klicka här

Samma artikel fast kortare version kan läsas på Gunnel Carlssons hemsida Trädgårdsriket

Obs: kanske en liiiten överdrift att det blev succé men det ser bättre ut så....

Hittade artikeln på Trädgårdsriket efter lite letande. Jättebra skrivet! smile.gif Den sidan verkar för övrigt mycket bra, lär nog fastna där oxå... wink.gif
CillaM
Österläge/uteplatsen! Nu har mina sticklingar från Passiflora suberosa tagit sig alldeles utomordentligt bra. Sticklingen jag bytte till mig var för lång så jag klippte den i 2 och nu börjar de vandra iväg... smile.gif Bara en sådan liten sak kan få en att må himla bra!
Österläge
CITAT (CillaM @ 11-08-2008, 21:14) *
Österläge/uteplatsen! Nu har mina sticklingar från Passiflora suberosa tagit sig alldeles utomordentligt bra. Sticklingen jag bytte till mig var för lång så jag klippte den i 2 och nu börjar de vandra iväg... smile.gif Bara en sådan liten sak kan få en att må himla bra!

Vad kul! biggrin.gif Fast du fick den inte av mig... wink.gif Jag sådde passiflora i våras men de kom aldrig upp, får försöka igen nästa vår.

Kram!
CillaM
Hmm... kan det möjligen ha vart Knytt som var min granne, nästnäst sist på raden? Vi var näst sist och efter oss var det Solstorm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon