Om INTE könen var OLIKA och olika bra på olika saker....varför finns det då två kön???
De individer som har lyckats bäst med att producera fertil avkomma, som lever till reproduktiv ålder har fört evolutionen framåt....
Genom evolutionen har vi blivit två kön...självklart är vi olika! Ibland känns könsdebatten sådan att jag som kvinna inte ska få leva ut tex mina moderskänslor, för då är jag inte självförverkligande och agerar enligt en inlärd könsroll!!

Jag blir förbannad!!! Jag HAR starka moderskänslor! Jag GILLAR rosa, blommiga stövlar och TYCKER OM att laga mat åt min familj!!
Jag har genom åren gått igenom en hel radda med "olika stiler" och olika uttryck men nu vägrar jag att låta någon annan tala om för mig vad jag ska gilla och inte gilla!!

Jag är den jag är!!! Det innebär bla kvinna! Jag vill veta hur en motor fungerar....OCH gillar högklackat och klänning när jag ska vara fin!
Att erkänna en biologisk skillnad mellan könen motsäger väl inte att den individuella skillnaden finns??
Jag säger inte att man rakt av ska säga eller pådyvla att en kvinna ska vara si och en man ska vara så...men varför skulle det vara så hemskt att erkänna en biologisk skillad!!! Den är ju uppenbar!! "Boys have a penis, girls have a vigina"....
Vi är utformade för att föda och ta hand om barn, därmed inte sagt att det inte finns undantag...män är utformade för att skaffa mat och beskydda! Sett ur en rent biologisk synvinkel....när det väl kommer till kritan är vi ju varken mer eller mindre än någon annan djurart. Med våran fantastiska hjärna kan vi lära oss nästan allt, men det finns olika grundförutsättningar! En kvinna kan aldrig (generellt sett) bli lika stark som en man tex...så har det ju blivit av en anledning...
Jämlikhet för mig är lika lön för lika arbete och samma rättigheter/skyldigheter till familjen och samhället...inte att kvotera in kvinnor på tekniska arbetsplatser och tvärt om!! Man måste väl få göra det man gillar och är bra på!!!
Vi är två kön....det kan väl ingen bestrida i alla fall?!