Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Monaxe
Väntar ivrigt på besked....
Solstorm
Ring till någon annan på banken. Att ringa till växeln är kanske inte så stor idé, den finns antagligen någon helt annanstans. Har du inget annat nummer så byt bara ut sista siffran i det nummer du har, då hamnar du antagligen hos någon arbetskamrat. Förklara att du suttit klistrad vid telefonen hela dagen igår då han lovat att ringa och att du fortfarande inte fått tag i honom. Om detta är en engångsföreteelse så kanske det får passera men om han inte sköter sig i fortsättningen så kan de be att få byta bankman. Fast jag vet att det är svårt. Det är ju precis i det här läget som man är rädd för att stöta sig med dem.
Wilmer
En hälsning från MariaS, det har möte på banken i morgon förmiddag. Men förhandsbeskedet är positivt, just nu är hon på väg till skattemyndigheten och registrera firma.

Så bit på naglarna en stund till naughty.gif Och framförallt HÅLL TUMMARNA!! tummenupp.gif
Monaxe
tummenupp.gif
Ramred
Det låter ju lovande!
Tosan
Det låter bra! smile.gif
Men nu får vi ju fortstätta va nervösa en dag till...
Wilmer
yes.gif
Aqvakul
Vilken följetång........ fear.gif
MariaS
Ja då har jag varit på banken som sagt. (Se tidigare meddelande via Wilmer on-line) Beskedet var: Det har varit så många ärenden, men ditt ligger först på föredragningslistan imorgon. Men det här ser så bra ut, att det är lika bra att du börjar dra igång med firmaregistrering och sånt.
Så nu har jag varit på Skatteverket och lämnat in ansökan om firmaregistrering, och F-skattesedel. Sen passade jag på att beställa takskylten till butiken "VILANS TRÄDGÅRD". Visst låter det bra biggrin.gif
Så på dagordningen står nu att beställa alla papper för ifyllnad till: BABS, Visma bokföring, Handelsanstäldas förbund, Försäkringsbolaget, Svensk Handel, Almi företagspartner, Hyresvärden, SITA (sopor) samt skriva kontrakt med nuvarande butiksägaren.

Men jag sätter nog på en kanna kaffe först rolleyes.gif och tar en cigarett... whistling.gif
Wilmer
Akta magen!! flirting.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 21-08-2008, 13:28) *
Akta magen!! flirting.gif

Den är ju redan skrot laugh.gif
Wilmer
Sant, sant. Jag börjar få kramp i fingrarna av att hålla tummarna, marsvinens små tassar börjar värka.. Banken, skynda på!
Tanjatall
Allt gott som slutar gott
Håll ut och var rädd om magen
och "VILANS TRÄDGÅRD". låter fint

tummenupp.gif
Bettis
Håller tummarna, lycka till tummenupp.gif bravo.gif
Sussie F-Flower
Oj, oj, oj.... Nu börjar det dra ihop sig riktigt...!!! crying.gif laugh.gif

Grattis så här långt, skulle jag vilja säga. Det verkar som att din dröm går i uppfyllelse då. bravo.gif
Det här kommer att bli underbart, underbart trevligt för dig (och förmodligen lika underbart jobbigt...). wub.gif

Mitt hjärta slår dubbel-slag när jag läser din tråd, vad ska då inte ditt göra...?
Vad är väl "en bunt papper" att fylla i, när "Vilan" finns inom räckhåll. tongue.gif

Bra namn på firman. "VILANS TRÄDGÅRD och Harmoni" låter också bra, tycker jag... flirting.gif
Lycka Till med allt! Glöm inte bort att andas...

kompiskram.gif biggrin.gif

Aqvakul
Härligt, Maria!

yahoo.gif Bra namn också!
MariaS
Pust sug pust sug
Skriva skriva skriva crazy.gif
Pust sug pust sug
Jan Lindgren
Hej!
Underbart att du orkar med pappersexercisen. Kämpa vidare!
MVH
Jan Lindgren
Eva-Helene
Ja nog är detta lika nervöst som om det vore jag själv som skulle ta över firman! Törs ju knappt läsa tråden längre! Håller tummarna och (nästan) andan med! tummenupp.gif
Monaxe
Låter ju riktigt bra det där! Säkerligen bara formaliter i morgon då.....

Håller tummarna i några timmar till för dej, och kämpa på med alla papper!!!!
MariaS
CITAT (Monaxe @ 21-08-2008, 23:26) *
Låter ju riktigt bra det där! Säkerligen bara formaliter i morgon då.....

Håller tummarna i några timmar till för dej, och kämpa på med alla papper!!!!

Nu är det inte så många papper kvar. Nu är det mer att hitta leverantörer på höstlökar, kransar, julkrukor och julstjärnor som gäller...
Gillan
Milde himmel Maria vilken pärs du går/gått igenom ( har inte läst tråden på ett par dagar ) sweatingbullets.gif . Håller med den som sa att "vad är väl OS mot detta" giggle.gif . Hoppas att allt faller på plats idag tummenupp.gif
MariaS
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Banken sa JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Nu blir det Odlaträff i butiken den 27/9! Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Wilmer
JÄTTEGRATTIS MARIA DAGEN ÄR REDAN BOKAD!!!!!!!!!!!!!! smiley_small_hug.gif rose.gif yaay.gif 000.gif
Biggan_
Ett STORT GRATTIS!!!!
blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif
*Stintan*
GRATTIS! så roligt, önskar dig verkligen lycka till! bravo.gif
skogstroll
ååå vad kul!!! grattis!!! yaay.gif tuuutelituuut!
Aqvakul
Ett jätteGrattis, Maria!

rose.gif blomma.gif rose.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif rose.gif blomma.gif rose.gif
Pia L
Grattis och lycka till wub.gif
Ramred
GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Betty
yaay.gif Stort grattis till dig Maria och Lycka till! rose.gif rose.gif rose.gif
Monaxe
EN JÄTTESTOR GRATTISKRAM TILL DEJ MARIA!!!!

blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif

(Kan tyvärr inte komma den 27/9, eftersom vi reser bort den 26/9 och är borta i 10 dagar)
Irene_L
Ett stort Grattis !!! blomma.gif Vad kul! yahoo.gif

Lycka till med allt!! rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif
Gillan
Jättestort Grattis Maria! Och, framför allt, Lycka till! blomma.gif blomma.gif
Tanjatall
Vad roligt! Grattis!!!
rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif
Myosotis
GRATTIS!!!
Vilken rysare! Det var tur att jag inte hade tid att vara på odla igår, mina stackars nerver...
MariaS
CITAT (Monaxe @ 22-08-2008, 11:27) *
EN JÄTTESTOR GRATTISKRAM TILL DEJ MARIA!!!!

blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif blomma.gif yaay.gif blomma.gif

(Kan tyvärr inte komma den 27/9, eftersom vi reser bort den 26/9 och är borta i 10 dagar)

Det kommer fler Odla-dagar...
Monaxe
CITAT (MariaS @ 22-08-2008, 11:44) *
Det kommer fler Odla-dagar...

tummenupp.gif Då kommer jag garanterat....
Anma
GRATTIS!!

Följt tråden utan att skriva innan, tokglad för din skull! yahoo.gif
Eva-Helene
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yaay.gif yaay.gif
MariaS
Hur blev det så här? blink.gif
För nu sitter jag med datorn i händerna och en telefon i vart öra crazy.gif
Men OJ vad möten det blir bara på måndag w00t.gif
Wilmer
Ta hand om maggen i helgen!! naughty.gif
Ralf
GRATTIS
Ser fram emot postorderhandel!
MariaS
Vilken vecka!
Nu har luften gått ur fullständigt wacko.gif Så nu börjar nästa omgång. Hela måndagen är fullbokad med försäljare och andra möten. Måste ju hem lite kul grejor tills Odla-dagen... tongue.gif
Tosan
Jättegrattis! Det är dig väl unt!
Gud vad kul! w00t.gif
MariaS
Jaha, då var man igång med cirkusen nu då. Efter att ha slitit mitt hår för att göra kalkyler, har jag nu gjort några beställningar...
OCH JAG STÅR REDAN PÅ 15000:- + Hur f*n gick det till blink.gif Jag behöver ju inte mer än så wacko.gif
EKLO
Varmt grattis! Och fortsatt lycka med detta!

Eklo (som f ö hittade åkerfräken och provade gödselvattnet - hm... ingen större skillnad)
ängsvädd
Grattis Maria

rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif
*Ulrica*
Vilken tur att jag hade tagit internetsemester i några dagar för den här tråden hade garanterat gett mej magsår eller något! -fear-.gif

yaay.gif GRATTIS!!!! yaay.gif

Så kul! kompiskram.gif Och så avundsjuk jag är!!! sick.gif
Jag är helt övertygad om att du kommer få det jättekul och att allt kommer att gå jättebra! yes.gif
Dito Verde
Hej och stort grattis från mig oxå. Jag ska försöka komma den 27/9.
Nu skördar jag dina tomater (pärltomat och moldavisk orange) och tänker på dig.
/p
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon