|
Väntar ivrigt på besked....
Solstorm
21-08-2008, 09:46
Ring till någon annan på banken. Att ringa till växeln är kanske inte så stor idé, den finns antagligen någon helt annanstans. Har du inget annat nummer så byt bara ut sista siffran i det nummer du har, då hamnar du antagligen hos någon arbetskamrat. Förklara att du suttit klistrad vid telefonen hela dagen igår då han lovat att ringa och att du fortfarande inte fått tag i honom. Om detta är en engångsföreteelse så kanske det får passera men om han inte sköter sig i fortsättningen så kan de be att få byta bankman. Fast jag vet att det är svårt. Det är ju precis i det här läget som man är rädd för att stöta sig med dem.
En hälsning från MariaS, det har möte på banken i morgon förmiddag. Men förhandsbeskedet är positivt, just nu är hon på väg till skattemyndigheten och registrera firma. Så bit på naglarna en stund till  Och framförallt HÅLL TUMMARNA!!
Det låter bra! Men nu får vi ju fortstätta va nervösa en dag till...
Aqvakul
21-08-2008, 12:10
Vilken följetång........
Ja då har jag varit på banken som sagt. (Se tidigare meddelande via Wilmer on-line) Beskedet var: Det har varit så många ärenden, men ditt ligger först på föredragningslistan imorgon. Men det här ser så bra ut, att det är lika bra att du börjar dra igång med firmaregistrering och sånt. Så nu har jag varit på Skatteverket och lämnat in ansökan om firmaregistrering, och F-skattesedel. Sen passade jag på att beställa takskylten till butiken "VILANS TRÄDGÅRD". Visst låter det bra Så på dagordningen står nu att beställa alla papper för ifyllnad till: BABS, Visma bokföring, Handelsanstäldas förbund, Försäkringsbolaget, Svensk Handel, Almi företagspartner, Hyresvärden, SITA (sopor) samt skriva kontrakt med nuvarande butiksägaren. Men jag sätter nog på en kanna kaffe först  och tar en cigarett...
Akta magen!!
CITAT (Wilmer @ 21-08-2008, 13:28)  Akta magen!!  Den är ju redan skrot
Sant, sant. Jag börjar få kramp i fingrarna av att hålla tummarna, marsvinens små tassar börjar värka.. Banken, skynda på!
Tanjatall
21-08-2008, 12:47
Allt gott som slutar gott Håll ut och var rädd om magen och "VILANS TRÄDGÅRD". låter fint
Håller tummarna, lycka till
Sussie F-Flower
21-08-2008, 12:55
Oj, oj, oj.... Nu börjar det dra ihop sig riktigt...!!! Grattis så här långt, skulle jag vilja säga. Det verkar som att din dröm går i uppfyllelse då. Det här kommer att bli underbart, underbart trevligt för dig (och förmodligen lika underbart jobbigt...). Mitt hjärta slår dubbel-slag när jag läser din tråd, vad ska då inte ditt göra...? Vad är väl "en bunt papper" att fylla i, när "Vilan" finns inom räckhåll. Bra namn på firman. "VILANS TRÄDGÅRD och Harmoni" låter också bra, tycker jag... Lycka Till med allt! Glöm inte bort att andas...
Aqvakul
21-08-2008, 13:37
Härligt, Maria! Bra namn också!
Pust sug pust sug Skriva skriva skriva Pust sug pust sug
Jan Lindgren
21-08-2008, 15:54
Hej! Underbart att du orkar med pappersexercisen. Kämpa vidare! MVH Jan Lindgren
Eva-Helene
21-08-2008, 16:34
Ja nog är detta lika nervöst som om det vore jag själv som skulle ta över firman! Törs ju knappt läsa tråden längre! Håller tummarna och (nästan) andan med!
Låter ju riktigt bra det där! Säkerligen bara formaliter i morgon då.....
Håller tummarna i några timmar till för dej, och kämpa på med alla papper!!!!
CITAT (Monaxe @ 21-08-2008, 23:26)  Låter ju riktigt bra det där! Säkerligen bara formaliter i morgon då.....
Håller tummarna i några timmar till för dej, och kämpa på med alla papper!!!! Nu är det inte så många papper kvar. Nu är det mer att hitta leverantörer på höstlökar, kransar, julkrukor och julstjärnor som gäller...
Milde himmel Maria vilken pärs du går/gått igenom ( har inte läst tråden på ett par dagar )  . Håller med den som sa att "vad är väl OS mot detta"  . Hoppas att allt faller på plats idag
 Banken sa JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Nu blir det Odlaträff i butiken den 27/9! Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Biggan_
22-08-2008, 10:06
*Stintan*
22-08-2008, 10:06
GRATTIS! så roligt, önskar dig verkligen lycka till!
skogstroll
22-08-2008, 10:08
ååå vad kul!!! grattis!!!  tuuutelituuut!
Aqvakul
22-08-2008, 10:09
Grattis och lycka till
GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stort grattis till dig Maria och Lycka till!
Irene_L
22-08-2008, 10:32
Jättestort Grattis Maria! Och, framför allt, Lycka till!
Tanjatall
22-08-2008, 10:37
Myosotis
22-08-2008, 10:40
GRATTIS!!! Vilken rysare! Det var tur att jag inte hade tid att vara på odla igår, mina stackars nerver...
CITAT (Monaxe @ 22-08-2008, 11:27)  Det kommer fler Odla-dagar...
CITAT (MariaS @ 22-08-2008, 11:44)  Det kommer fler Odla-dagar...  Då kommer jag garanterat....
GRATTIS!!Följt tråden utan att skriva innan, tokglad för din skull!
Hur blev det så här? För nu sitter jag med datorn i händerna och en telefon i vart öra Men OJ vad möten det blir bara på måndag
Ta hand om maggen i helgen!!
GRATTIS Ser fram emot postorderhandel!
Vilken vecka! Nu har luften gått ur fullständigt  Så nu börjar nästa omgång. Hela måndagen är fullbokad med försäljare och andra möten. Måste ju hem lite kul grejor tills Odla-dagen...
Jättegrattis! Det är dig väl unt! Gud vad kul!
Jaha, då var man igång med cirkusen nu då. Efter att ha slitit mitt hår för att göra kalkyler, har jag nu gjort några beställningar... OCH JAG STÅR REDAN PÅ 15000:- + Hur f*n gick det till  Jag behöver ju inte mer än så
Varmt grattis! Och fortsatt lycka med detta!
Eklo (som f ö hittade åkerfräken och provade gödselvattnet - hm... ingen större skillnad)
ängsvädd
25-08-2008, 20:06
*Ulrica*
25-08-2008, 20:16
Vilken tur att jag hade tagit internetsemester i några dagar för den här tråden hade garanterat gett mej magsår eller något! GRATTIS!!!! Så kul!  Och så avundsjuk jag är!!! Jag är helt övertygad om att du kommer få det jättekul och att allt kommer att gå jättebra!
Dito Verde
25-08-2008, 21:43
Hej och stort grattis från mig oxå. Jag ska försöka komma den 27/9. Nu skördar jag dina tomater (pärltomat och moldavisk orange) och tänker på dig. /p
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|