|
 Nu är det helt officiellt tom. Fick namnet jag ville ha och allt är godkänt på patent och registreringsverket. Namnet... Vilans Trädgård förstås!
Solstorm
29-08-2008, 23:40
Har affären någon hemsida?
*Ulrica*
30-08-2008, 12:32
CITAT (Solstorm @ 30-08-2008, 00:40)  Har affären någon hemsida? Snart så...
ängsvädd
01-09-2008, 21:03
Å vad spännande
blomkronan
01-09-2008, 22:27
Hej Maria Grattis på födelsedagen och till butiken. Jag har följt denna tråd utan att visa mig  men nu när du fyller år ville jag oxå vara med och gratta. Och Jag undrar så... hur länge har du jobbat i butiken, hur många är det anstälda, har jag förståt rätt att det handlar om en butik i lokal, eller är det en stor handelsträdgård med växthus och allt Grattis  Hälsningar Mari
CITAT (blomkronan @ 01-09-2008, 23:27)  Hej Maria Grattis på födelsedagen och till butiken. Jag har följt denna tråd utan att visa mig  men nu när du fyller år ville jag oxå vara med och gratta. Och Jag undrar så... hur länge har du jobbat i butiken, hur många är det anstälda, har jag förståt rätt att det handlar om en butik i lokal, eller är det en stor handelsträdgård med växthus och allt Grattis  Hälsningar Mari Jag har varit anstäld exakt sex månader... butiken består av en större och en mindre affärsdel, med lika mycke lager under tak. Sen har vi ca 1000kvadrat på baksidan där vi har trädgårdsväxter. En tredjedel av detta kommer nu att byggas in i en växthusdel under hösten och vintern. Jag kommer att ha två anstälda förutom det arbete jag själv kommer utföra i butiken. Gôrkul!
CITAT (MariaS @ 29-08-2008, 22:52)   Nu är det helt officiellt tom. Fick namnet jag ville ha och allt är godkänt på patent och registreringsverket. Namnet... Vilans Trädgård förstås! Så fint namn. CITAT (*Ulrica* @ 30-08-2008, 13:32)  Snart så...  Väntar med spänning....skynda dig Ulrica  ..... jag gissar att det ärdu som ligger bakom hemsidan
netaave
03-09-2008, 15:03
Här har man inte varit på odla på länge och så får man läsa och följa den här tråden, min spänning varade ju bara några minuter men ändå. Vi ska ju ev köpa en nyproduktion och starta från början med en trädgård. Jag undrar ju förstås nu var den här affären ligger? Odlaträff lät ju kul, kanske vi skulle åka Elle och jag
Nu ska jag skvallra! *Ulrica* har börjat med en hemsida åt mig. Man kan nu gå in och tjuvtitta på den, för att se några bilder i alla fall, samt få vägbeskrivning. Här är en länk: vilans
Aqvakul
10-09-2008, 20:08
CITAT (MariaS @ 10-09-2008, 20:25)  Nu ska jag skvallra! *Ulrica* har börjat med en hemsida åt mig. Man kan nu gå in och tjuvtitta på den, för att se några bilder i alla fall, samt få vägbeskrivning. Här är en länk: vilans Härligt!!!!
Myosotis
10-09-2008, 20:12
Jättefin butik, den verkar större än jag hade föreställt mig. Hemsidan kommer att bli snygg! Men jag var tvungen att skratta lite åt texten: Nu är det dags för något. Kom in och titta på alla våra något. Erjudande på något. Och så min favorit: Textelitext! Såå gulligt!
 Ja visst är det sött. Men Ulrica jobbar för livet, och jag tar kort så burken hänger sig  för att få ihop sidan. Det är ju bara en lite tjuvstart än så länge...
Biggan_
11-09-2008, 12:11
Jättefin hemsida blir det!  ...och vilken fin butik du lagt vantarna på! Kunde inte låta bli att fnissa lite åt att alla i personalen heter Maria  fast väldigt praktiskt, bara att ropa så kommer alla!
*Ulrica*
12-09-2008, 09:40
CITAT (Myosotis @ 10-09-2008, 21:12)  Nu är det dags för något. Kom in och titta på alla våra något. Erjudande på något. Och så min favorit: Textelitext! Såå gulligt!  CITAT (Biggan_ @ 11-09-2008, 13:11)  Jättefin hemsida blir det! Kunde inte låta bli att fnissa lite åt att alla i personalen heter Maria  fast väldigt praktiskt, bara att ropa så kommer alla!   ojoj, kära nån... det är ju inte klart...  men som sagt var jag jobbar på så fort jag orkar/hinner... rapporterar här när jag har uppdaterat med lite nya bilder och text.. Kom gärna med kommentarer om hur sidan ser ut hos er och hur den skulle kunna bli bättre! Jag är ju inte proffs på detta med hemsidor utan har lärt mej själv och gör det för att det är kul...
*Stintan*
12-09-2008, 09:57
Ulrica jag tycker sidan ser ut att kunna bli jättefin, det finns dock en sak jag undrar. Kommer bilderna att bli klickbara så att man kan se dom i större format? Som dom är nu så ser dom lite oskarpa ut vilket gör mig en aning yr men det kanske bara är jag som är lite petig. Annars tycker jag upplägget verkar jättebra och snyggt.
Aqvakul
12-09-2008, 10:09
Det hade varit kul att bo i Skara!
*Ulrica*
12-09-2008, 10:58
CITAT (*Stintan* @ 12-09-2008, 10:57)  Kommer bilderna att bli klickbara Bilderna som är på sidan just nu är bara tillfälliga. Jag väntar på de slutgiltiga bilderna innan jag gör sånt småpill, annars måste jag sitta och göra det en extra gång i onödan. Men det är meningen att man sedan, när det är klart ska kunna klicka upp bilderna. Nu har jag lagt in all text som jag har fått från Maria hittills så nu kan jag inte göra mer för tillfället. Vill ni hjälpa Maria så länka gärna till hennes sida från olika ställen, både forum och hemsidor. Ju fler ställen hennes sida förekommer som länk (bland annat) ju högre upp hamnar den i sökmotorerna!
ängsvädd
12-09-2008, 21:48
CITAT (*Ulrica* @ 12-09-2008, 10:40)   ojoj, kära nån... det är ju inte klart...  men som sagt var jag jobbar på så fort jag orkar/hinner... rapporterar här när jag har uppdaterat med lite nya bilder och text.. Kom gärna med kommentarer om hur sidan ser ut hos er och hur den skulle kunna bli bättre! Jag är ju inte proffs på detta med hemsidor utan har lärt mej själv och gör det för att det är kul... Den verkar bra upplagd. Men hos mig som har en liten skärm tycker jag att det randiga som omger det intressanta tar för stor plats, själva innehållet blir väldigt litet om du förstår vad jag menar. Jag tycker du är duktig
Gummianka
12-09-2008, 22:01
Önskar dej ett stort LYCKA TILL
*Ulrica*
13-09-2008, 08:46
CITAT (MimmiH @ 12-09-2008, 22:48)  Den verkar bra upplagd. Men hos mig som har en liten skärm tycker jag att det randiga som omger det intressanta tar för stor plats, själva innehållet blir väldigt litet om du förstår vad jag menar. Jag tycker du är duktig  Tack! Vad har du för storlek på din skärm?
Aqvakul
13-09-2008, 09:21
 på dig Ulrica! Delar Mimmis uppfattning - Min skärm är 19 tum, vilket väl är en ganska vanlig storlek.
ängsvädd
13-09-2008, 09:29
Då har du större skärm än vad jag har, jag tror att min är 15 tum.
ängsvädd
13-09-2008, 09:40
Om jag får komma med ett förslag så tycker jag att det randiga som omger det intressanta ska ta mycket mindre plats om det ska finnas kvar och bytas ut mot något vackert blom- och/eller bladmotiv  eller någon lugn, harmonisk färg/färger.
Nu har jag slagit ut dagsrapporten för sista gången som antälld. Så i praktiken är jag väl butiksägare nu då
Aqvakul
14-09-2008, 17:11
CITAT (MariaS @ 14-09-2008, 17:05)  Nu har jag slagit ut dagsrapporten för sista gången som antälld. Så i praktiken är jag väl butiksägare nu då   Då är det bara å köra så det ryker.......
ängsvädd
14-09-2008, 19:27
CITAT (MariaS @ 14-09-2008, 17:05)  Nu har jag slagit ut dagsrapporten för sista gången som antälld. Så i praktiken är jag väl butiksägare nu då  Fantastiskt, en helt ny roll  Lycka till
Har fått en dekal av en kompis, på den står det: "CHEF är inget yrke, det är en psykisk sjukdom"
blomkronan
14-09-2008, 22:00
Lycka till MariaS nu ska det börja...  Ditt nya liv. Jag vet presis vad du känner... När jag starta min butik kände jag säkert samma som du känner nu. Jag vill bara säga LYCKA TILL  //Mari
CITAT (MariaS @ 14-09-2008, 20:32)  Har fått en dekal av en kompis, på den står det: "CHEF är inget yrke, det är en psykisk sjukdom"  elakt, om inte annat mot dom som har sådana sjukdommar. Däremot är det nog en kallelse att vara chef.
CITAT (Ralf @ 14-09-2008, 23:03)  elakt, om inte annat mot dom som har sådana sjukdommar.
Däremot är det nog en kallelse att vara chef. Men Ralf. Om du kände mig, skulle du veta att denna dekalen är ren och skär humor, träffrätt på mig, då jag vägrar agera chef. Jag har istället flera medarbetare...
Aqvakul
15-09-2008, 06:42
Maria, lycka till med din första dag som arbetsgivare!
ängsvädd
15-09-2008, 07:48
Ja - lycka till
CITAT (MariaS @ 15-09-2008, 06:55)  Men Ralf. Om du kände mig, skulle du veta att denna dekalen är ren och skär humor, träffrätt på mig, då jag vägrar agera chef. Jag har istället flera medarbetare... Ja men lik förbannat elakt mot dem som har dessa sjukdomar.
Aqvakul
15-09-2008, 08:29
CITAT (Ralf @ 15-09-2008, 08:52)  Ja men lik förbannat elakt mot dem som har dessa sjukdomar. kanske, men tror du någon tar åt sig.....
Många varma Lycka till ! till din första dag ( och förhoppningsvis till resten av din envisa viljas tid ) som arbetsgivare kommer från mig med  . Varje gång jag öppnar den här tråden sprids ett stort leende från öra till öra när jag inandas din positiva anda
CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 09:29)  kanske, men tror du någon tar åt sig..... Ja vet både dom som har och anhöriga. Lyteskomik är den lägsta formen av humor.
Aqvakul
16-09-2008, 07:38
CITAT (Ralf @ 16-09-2008, 08:32)  Ja vet både dom som har och anhöriga. Lyteskomik är den lägsta formen av humor. Jo, man får passa sig - allt kan missuppfattas. Det som i en trängre krets är kul, kan uppfattas som dirrekt stötande utanför den kretsen. Möjligen kan man försvara sig med att det här är chefer man driver med, inte psykiskt sjuka.
Hej Maria! Jag har inte läst hela din tråd, lite här o där bara. Vill bara önska lycka till. Att vara småföretagare och arb.givare är inget yrke, det är ett sätt att leva. Räkna med att få "jobba häcken av dig" Men det finns inget bättre sätt att jobba, jag lovar.  Lycka till CITAT (MariaS @ 14-09-2008, 20:32)  Har fått en dekal av en kompis, på den står det: "CHEF är inget yrke, det är en psykisk sjukdom" 
CITAT (AstLar @ 17-09-2008, 13:23)  Hej Maria! Jag har inte läst hela din tråd, lite här o där bara. Vill bara önska lycka till. Att vara småföretagare och arb.givare är inget yrke, det är ett sätt att leva. Räkna med att få "jobba häcken av dig" Men det finns inget bättre sätt att jobba, jag lovar.  Lycka till  Tack! Kan meddela att skylten hänger på MITT skrivbord och i alla fall är menat med glimten i ögat för min räkning. Så varje gång det blir lite stressigt med papper och myndigheter, kan jag bara titta upp och le en stund istället. En vecka till, så ska i alla fall alla papper vara ifylda och påskrivna. Resten av pappersexercisen kommer ut färdigt ur programvarorna, så resten ska bara vara rutin.... (hoppas jag) Annars är jag redan arbetsnarkoman!
"Kan meddela att skylten hänger på MITT skrivbord och i alla fall är menat med glimten i ögat för min räkning."
Äsch....jag tror att de flesta klarar skämt, även handikappade.
Det är som vanligt, det går bra att skämta om cp-skadade om man är cp-skadad själv. Man kan kalla invandrare för svartskalle om man är invandrare själv. Vi är så överdrivet hänsynsfulla ibland.
ängsvädd
21-09-2008, 09:48
Jag undrar när odla-dagen är - på startsidan står det 27 oktober, men på aktuellt står det 27 september? Ang. skylten så är den inte alls stötande vare sig mot chefer eller psykiskt sjuka  edit: stavfel
CITAT (MimmiH @ 21-09-2008, 10:48)  Jag undrar när odla-dagen är - på startsidan står det 27 oktober, men på aktuellt står det 27 september? Ang. skylten så är den inte alls stötande vare sig mot chefer eller psykiskt sjuka  edit: stavfel 27 September ska det vara och inget annat! Har mailat Ulrika om ändring.  (men det kunde ju lätt ha blivit två ODLA-dagar annars  )
arsleryd
21-09-2008, 20:56
CITAT (MariaS @ 11-08-2008, 12:43)  Just nu sitter jag och kollar upp en massa kostnader och planerar för fult. Tid är bokad på banken imorgon! Ja just det ja, jag tänker ta över blomsteraffären där jag jobbar då.... vet inte ens om jag ska skratta eller gråta åt det besultet, men vad gör man inte för att en blomster/handelsträdgård ska få leva vidare...  Inte vet vi om det är klokt eller inte, de avgör väl du bäst själv. Det är dessutom på sin rätt att påpeka att en mer mönstergill stavning från din sida skulle vara önskvärd, då jag finner en aberration av korrekt språkbruk i inlägget ovan.
Lilla Birka
21-09-2008, 21:12
Ny medlem för idag med hemsnickrat vulgärt låtsasnamn. Ingenting annat än en gammal medlem som inte törs stå för sina oförskämdheter! Kan inte heller själv uttrycka sig på korrekt svenska!
CITAT (Lilla Birka @ 21-09-2008, 22:12)  Ny medlem för idag med hemsnickrat vulgärt låtsasnamn. Ingenting annat än en gammal medlem som inte törs stå för sina oförskämdheter! Kan inte heller själv uttrycka sig på korrekt svenska!  Ja fingrarna slinter lätt på tangentbordet...
CITAT (arsleryd @ 21-09-2008, 21:56)  Inte vet vi om det är klokt eller inte, de avgör väl du bäst själv.
Det är dessutom på sin rätt att påpeka att en mer mönstergill stavning från din sida skulle vara önskvärd, då jag finner en aberration av korrekt språkbruk i inlägget ovan. Aberration, avbildningsfel i linser och speglar. Syftar med andra ord på sig själv
Aqvakul
22-09-2008, 07:12
nymedlem222
22-09-2008, 19:29
CITAT (Aqvakul @ 22-09-2008, 07:12)  Precis!  Nu vet ja inte riktigt vad ni syftar på men ville bara klargöra att ordet aberration har betydelsen "Avvikelse från det normala" eller "avvikning från bestämd riktning" Att det förekommer aberration i speglar är en annan sak, ordet betyder fortfarande inte det. Läs på lite lite grann för fan så ni kan vad saker betyder innan ni använder wikipedia... Sen att den som skrev ordet från börjhan verkar vara en fucing jävla idiotjävel är en annan sak, ville bara säga att ni missförstått ordets betydelse.
Aqvakul
22-09-2008, 19:32
CITAT (nymedlem222 @ 22-09-2008, 20:29)  Nu vet ja inte riktigt vad ni syftar på men ville bara klargöra att ordet aberration har betydelsen "Avvikelse från det normala" eller "avvikning från bestämd riktning"
Att det förekommer aberration i speglar är en annan sak, ordet betyder fortfarande inte det. Läs på lite lite grann för fan så ni kan vad saker betyder innan ni använder wikipedia...
Sen att den som skrev ordet från börjhan verkar vara en fucing jävla idiotjävel är en annan sak, ville bara säga att ni missförstått ordets betydelse. Antar att det finns Språkforum och Språklådor för Språkpoliser........
*Ulrica*
22-09-2008, 19:49
Oj, vilket sidospår den här tråden hade hamnat i nu då... För att någorlunda återgå till ämnet: Jag har nu fixat så att det står rätt datum för Odladagen på hemsidan och jag har fått en massa nya bilder av Maria som jag ska börja jobba med imorgon. Om jag nu inte blir sjuk... känner en välbekant förnimmelse i halsen som brukar innebära sängläge och te med honung. Jag kan antagligen inte närvara på lördag heller då jag (om jag är frisk) måste besöka min syster i skåne. Sånt är livet. Och till dej Maria: [attachment=24628:chefen.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|