|
Margith
13-11-2008, 20:50
Långt ner på sid 3 i den här tråden har jag skrivit att vi tyvärr inte kan vara fler nu. Enda anledningen är att vi är så många att det tar så lång tid att skicka runt kuvertet att vi får problem med att hinna med en andra runda. Jag är hemskt ledsen lena uppsala, jag önskar verkligen att jag hade kunnat säga "självklart får du vara med". Det verkar som om de flesta har tyckt att det här var skoj, så chansen är stor att jag nästa år frågar om vi ska göra om det och då lovar jag att du också får vara med!
Lena om du PM:ar din adress till mig så kan jag skicka lite ”överaskningsfröer”. Tro inte att du ska behöva sitta frölös  . /Anki
ingrid fuxwall
14-11-2008, 21:04
CITAT (Anki V @ 14-11-2008, 06:11)  Lena om du PM:ar din adress till mig så kan jag skicka lite ”överaskningsfröer”. Tro inte att du ska behöva sitta frölös  . /Anki Även jag har så att jag kan dela med mig. ingrid
Jag har oxå lite fröer från egen trädgård som jag kan dela med mig av. Sänd ett pm så får du veta vad jag har.
/Åsa
Samma här, skicka pm så skickar jag en lista om du är intresserad
Solstorm
17-11-2008, 13:02
Vem har frökuvertet nu? Behöver jag säga att jag längtar?
Solstorm
20-11-2008, 11:17
Nu är jag riktigt nöjd med mig själv, tycker att jag har varit duktig.  Hämtade posten igår tidig eftermiddag, OCH DÄR LÅG DET EFTERLÄNGTADE KUVERTET! Gick igenom fröerna, googlade på en del sorter så det tar ju en stund. Kom på att jag kanske hinner åka och posta brevet så det är framme imorgon. Skyndade mig att packa, fick snurra en stund innan jag hittade frimärken (de låg i plånboken där de alltid brukar ligga). Slänger mig i bilen och åker till den postlåda som töms sist. Kommer fram fem minuter EFTER töminingstiden. Fråga en man som stod där om han sett att de tömt lådan. De har inte tömt den ännu fick jag till svar. Så idag ska påsen finnas hos nästa kvinna. Det låg 24 påsar i kuvertet, varav ett fåtal dubletter. Jag hittade 8 sorter som jag ville ha så jag är mycket nöjd. Den som jag blev mest glad för är nog morina longifolia. Tror aldrig jag har sett den i verkligheten. Har googlat lite om såråd för den men det verkar tunnsått  Någon som har några råd att ge? Den sorten fanns det två påsar av så det blir någon mer som kan bli glad över den. Jag vägde påsen, 34 gram, så två frimärken räcker med god marginal.
Jag har morina longifolia och jag tror den vill gro mörkt och varmt. Den har jättevacker blomma men är lite udda tycker jag. Taggig och vass som en tistel. Inget man gärna stryker benen emot när man rensar. Min står ganska torrt och verkar trivas så. Härdig är den, har klarat många vintrar här i zon sju. Här är en bra sida om frösådd tycker jag. /Åsa
Solstorm
20-11-2008, 11:59
Tror att jag ska så hälften inne nu och hälften inne om ett par månader. Ska nog sätta ut några sedan på en plats där den är skyddad, om jag med tiden skulle lyckas att få fram många så kanske den kan passa mot tomtgränsen för att göra det mindre bekvämt för grannens hundar.
Jag har prövat så Morina fröna och de första gror på ca 5 dagar, mörkt och varmt, så den är väldigt lätt att driva upp från frö. Jag har 2 Morina plantor i mitten av en stor rabatt så då gör det inget att de har massor av taggar.  Det är en vacker och lite annorlunda växt.
ingrid fuxwall
20-11-2008, 21:26
Kuvertet kom till mig idag men hann tyvärr inte skicka det vidare så nästa får det på måndag.
Tyvärr hittade jag inget som saknas här men fyllde trots det på med ganska många påsar
ingrid
Maria S i Skåne
21-11-2008, 17:10
Den var ju fräck! Här finns både såråd och odlingsråd Morina longifoliaVar på listan finns kuvertet nu? Kanske dags att börja passa lådan... Hälsningar Maria "nr 20"
Margith
27-11-2008, 17:38
Var finns kuvertet nu? Nån som vet? Hälsningar Margith "nr 22"
Maria S i Skåne
29-11-2008, 13:06
Kuvertet är lite försenat för vi har varit sjuka hela familjen. Men nu är det i alla fall på väg till nr 21! Borde vara framme på måndag.
Margith
29-11-2008, 15:13
Det var då för väl att kuvertet var hos dig Maria S! Jag tror vi halvt skrämde slag på stackars Ingrid igår  Hon trodde kuvertet hade försvunnit i posten Krya på dig Maria och ta hand om familjen, kuvertet kan du skicka vidare när orken återvänder. Kram till er alla och trevlig första advent! (Ni har väl kollat att ni har extra lampor till adventsstjärnorna?)
ingrid fuxwall
29-11-2008, 19:47
CITAT (Maria S i Skåne @ 29-11-2008, 13:06)  Kuvertet är lite försenat för vi har varit sjuka hela familjen. Men nu är det i alla fall på väg till nr 21! Borde vara framme på måndag. Nu gör du mig lycklig  Trodde jag hade lyckats slarva bort alla fröerna - är ju inte första gången Tycker synd om dig och din familj som varit sjuka - hoppas Ni är någorlunda friska nu ingrid
Monica, Norrbotten zon 5
05-12-2008, 15:37
Jag antar att det är jag som är nummer 21. Jag kom hem förra helgen efter två underbara veckor i Thailand. Såg att kuvertet var på gång till mig och nu har jag suttit här och väntat vid brevlådan hela veckan men inga fröer har ännu dykt upp. Hoppas de inte är på villovägar. Monica
Maria S i Skåne
05-12-2008, 19:21
Konstigt, nu fattar jag inget?? Det var jag som var 20, men jag skickade till en Anita! Hoppas brevet kommer till rätta...
Margith
05-12-2008, 19:41
Du var nr 20 från början. Sen flyttade vi ner Monica eftersom hon skulle åka bort och då blev du nr 19 i stället Kuvertet bör alltså inte vara alltför långt borta från nr 21.
ingrid fuxwall
05-12-2008, 21:11
Hoppas kuvertet kommer snart - hör av dig och berätta
Hur går det? Det är så tyst i den här tråden. Har kuvertet kommit bort....eller?
/Anki
Monica, Norrbotten zon 5
15-12-2008, 17:57
Ännu har inte kuvertet dykt upp hos mig. Hoppas det inte kommit bort.
Margith
15-12-2008, 20:03
Lilla mamma svarade i tråden 1-åringar, jag tror att hon råkade välja fel tråd. Det är rimligt att anta att hon har kuvertet och hon sa i den tråden att hon skickar det vidare i veckan. Monica Norrbotten är då den som står närmast på tur (om nu inte jag alldeles har rört ihop det här). Efter Monica kommer jag, då har alltså kuvertet gått ett varv runt. Det borde innebära att kuvertet är tillbaka hos mig omkring julafton Den julklappen ser jag verkligen fram emot
lilla mamma
26-12-2008, 10:04
Jag är rörig i huvudet. Jag har inte fått iväg det än. Jag ska ta igen allt jag missat pga min mans sjukdom. Jag ska skicka det så det går iväg på måndag, det blir ibland så här när jag ska hinna med allt på ingen tid, JAG ÄR EN DÅLIG MÄNNISKA! Men jag ska försöka. igen..
Irene_L
26-12-2008, 11:18
Det är ingen fara lilla mamma. Ta den tid du behöver!
Så bra att de inte kommit bort, det är ju huvudsaken! Gott nytt odlar år.
ingrid fuxwall
30-12-2008, 22:35
CITAT (Wilmer @ 29-12-2008, 23:40)  Så bra att de inte kommit bort, det är ju huvudsaken! Gott nytt odlar år. Kan inte annat än att instämma och än är det ju inte dags att så merparten av alla fröer - gisses så många olika sorter jag har i år. Förra året blev det flera 100 olika sorter och i år lär det bli fler, om jag inte lägger av vill säga
lilla mamma
03-01-2009, 10:34
NU ÄR TUMMEN UR.
Igår skickade jag fröerna till nästa på listan.
Gott nytt år.
Monica, Norrbotten zon 5
06-01-2009, 20:04
Nu har fröerna dykt upp hos mig Jag skickar det vidare i morgon så då borde det vara framme hos Margith på torsdag. Jag är gärna med på en vända till om det går bra. En god fortsättning på det nya året önskar jag er alla!
joulanta
07-01-2009, 17:59
Har kedjan gått varvet runt?? Är gärna med på en till runda om intresse finns
Jag kör den gärna ett varv till jag också  . /Anki
Eva 33c
07-01-2009, 18:49
Jag med! (ett varv till alltså)
Och jag tackade ja till en andra omgång redan i början av tråden, så jag bekräftar det bara igen.
Eva zon 1-2
08-01-2009, 11:59
Jag är också gärna med på en runda till.
och jag osså...men det visst ni ju redan:)
Jag är givet med på en omgång till!! Nu har ju de sena fröerna mognat för att följa med på andra varvet
Margith
09-01-2009, 09:28
Nu har kuvertet gått varvet runt.
Jag tycker att vi gör likadant som vi gjorde med 1-årings-listan:
När du får kuvertet, PM:a nästa på listan och fråga om han/hon vill ha det. (Om de nu inte redan skrivit här i tråden att de vill ha det) Säger han/hon nej, stryk namnet från listan. Stryk också ditt eget namn när du skickar iväg kuvertet. Till slut hittar du antingen nån att skicka kuvertet till, eller alla namn på listan är strukna. När alla namn är strukna, skicka då tillbaka kuvertet till mig.
Jag skickar kuvertet till Pia L under helgen.
Jag glömde: hur ska jag göra med adresslistan? Det blir enklare för alla om jag fyller i användarnamnet bredvid adressen. Är det OK att göra så?? Alternativet är att jag skickar en lista med bara användarnamn och då måste ni PM:a och be om adressen en gång till. Hur ska jag göra??
Eva 33c
09-01-2009, 12:16
CITAT (Margith @ 09-01-2009, 09:28)  Jag glömde: hur ska jag göra med adresslistan? Det blir enklare för alla om jag fyller i användarnamnet bredvid adressen. Är det OK att göra så?? OK för min del!
Eva zon 1-2
09-01-2009, 16:34
Okej för mig med. / Eva
Monica, Norrbotten zon 5
09-01-2009, 17:12
Kör på! Det blir bra
ingrid fuxwall
09-01-2009, 19:47
Själv tillhör jag dem som man inte behöver ställa denna frågan till - puttar bara upp ämnet
ingrid
Hur går det med vårat kuvert, det är vääääldigt tyst
joulanta
19-01-2009, 23:14
Hur många är vi som vill vara med ett varv till på perennakedjan?? Har den börjat med andra varvet. Nu håller det på att vara dags att sätta en del av fröna jag fick på första varvet så jag ser fram emot nästa gång det kommer ett brev från kedjan.
Margith
20-01-2009, 13:17
Jag skickade iväg kuvertet på resa 2 förra måndagen, så det är på G Hur många som är med på andra varvet vet vi inte, eftersom du inte behöver bestämma om du vill ha kuvertet igen, förrän du får ett PM att det är din tur att få det.
Jag var lite nyfiken på vad ni hittar för kul i kuvertet och sådär, men det kanske inte finns tid att komentera nu när frösåddernas tid har börjat
Jag väntar och längtar, men jag är ju långt ner på listan så det är inte min tur på länge ännu.  (Han säger kan ni skynda er)
 Jag lovar att vara snabb, jag ska kolla ut fröer att lägga i kuvertet nu i helgen
Nu har jag bytt och fyllt på fröer, ska stämma av med vem som ska ha kuvertet näst efter mig, sedan åker det vidare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|