Full version: Frökedja
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
HelenN
åh, va kul med ett varv till....kanske finns nåra "nya" fröer som man kan byta till sig:)
katah
Kan man fortfarande vara med ?
Till vem ska man pm:a ?
joulanta
puttar upp tråden vet nån vart brevet med fröna är?? confused.gif
Eva 33c
Jag postade brevet till Gåsis i torsdags före sista tömningen.
Gåsis
Dom är hos mig men jag har inte fått svar från nästa på listan om hon vill ha dom eller inte.

/Åsa
Margith
Eftersom vi är lite för många i den här kedjan, det tar alltså lite för lång tid, bestämde jag redan i slutet av oktober att fler inte får vara med iår.
Betänk att många av de här fröerna måste stratifieras och vi har precis börjat varv 2.
Om vi gör om det här nästa år har jag lite funderingar om hur vi ska kunna förbättra, snabba upp och även ge "eftersläntarna" en möjlighet att vara med.

Gåsis!! Jag tycker att du PM:r ytterligare en på listan. Om den personen svarar snabbt, skicka kuvertet till henne.
Stryk bara inte namnet på den som inte svarat.
Kuvertet kommer ju tillbaka till mig när ALLA namn är strukna, så ingen blir bortglömd.
Gåsis
Nä, nu har jag fått svar och kuvertet ligger och skvalpar i handväskan på väg mot lådan.

/Åsa
Gåsis
Fröpåsen åkte från mig i måndags så jag hoppas den kommit fram dit den skulle.

/Åsa
Solstorm
Jag får nog tacka nej till varv två. Jag drunknar i fröer här hemma. Jag har så mycket fröer och lite plats kvar. JAG VILL INTE SE FLER FRESTELSER. -cry-.gif
katah
Jag försöker hänga med till hösten då ... smile.gif
joulanta
Vars är brevet med perennerna?
Gåsis
Jag sände dom vidare till Ulla-Kajsa förra måndagen men har inte hört att dom kommit fram.

/Åsa
HelenN
Jisses vilken tid det tar..........vem har fröerna?
joulanta
Jag undrar också varför det tar sån tid.
Eftersom det är perennafröer vill man ju sätta dom nu.
Så SNÄLLA den som har fröna skicka dom vidare
tulle
Nu efterlyser jag frökuvertet, det lämnade Gåsis den 2/2. Har någon haft det efter detta datum?

HelenN
Om Gåsis har skickat kuvertet till Ulla -Kajsa så borde det ju kommit fram. Kollade Ulla-Kajsas profil och det ser inte ut som hon varit inne på forumet sen i början av februari.
joulanta
puttar upp tråden
vart är brevet med perennafröna?
Gåsis
Jag har provat med både mail och pm för att höra om fröerna kommit fram men har inte fått något svar.

/Åsa
tulle
Jag hart också försökt med PM utan resultat, måste man använda snail mail för att få kontakt?
Solstorm
Det börjar nästan kännas lite skrämmande. Man får hoppas att hon inte råkat ut för något så hon ligger på lasarett eller så.
ingrid fuxwall
Någon av Er som känner denna person?

ingrid
Anki V
Fröna lär visst vara på väg till mig nu. Om jag minns rätt så är jag nr.7 på listan. Jag kommer inte ihåg vem som var nr. 8.

Om 8:an ger sig till känna i kväll och jag hinner hem från jobbet innan postlådan töms….. förutsatt att jag fått fröna så skulle de kunna vara på iväg till nästa redan i morgon.

/Anki
Margith
Vad roligt att kuvertet dykt upp igen smile.gif

Jag PM:r dig Anki så får du namn och adress till de närmaste på listan.
Anki V
Blomkronan! Hör av dig...Du är nummer 8.

Vill du ha fröna en gång till?

Nr 9 är Lämås hör av dig du också....Om inte Blomkronan hör av sig så får du dom först. Här gäller det att sätta fart om fröna ska hinna runt innan midsommar.

/Anki
joulanta
HURRA Att brevet äntligen är på väg vet inte vilken plats jag har men gissar ganska långt bak. Men huvudsaket är ju att det rör på sej
Anki V
Kontakt är etablerad med Blomkronan och samma dag jag får fröna så går de vidare till henne.

/Anki
blomkronan
Så... jag är med smile.gif har bara inte varit med i denna tråd på ett tag smile.gif

Jag skickar vidare till Lämås... om du vill förstås? Men det vore ju konstigt om du inte vill flirting.gif jag ska var snabb när brevet kommer till mig så vi alla hinner få det så snart som möjligt smile.gif Det är ju dax att så NU...
Eva zon 1-2
Jag är med och jag är nr 10.
Irene_L
CITAT (Eva zon 1-2 @ 03-03-2009, 08:50) *

Eva....jag är nr 11 och jag hoppar av kedjan! Jag har så mycket frön redan så jag måste sätta stopp nu ..även om det är svårt sweatingbullets.gif
tulle
CITAT
Eva zon 1-2 Skickat den Idag, 08:50

Nr 11 är jag och jag vill gärna vara med , så nu vet du det. Mina bytesfröer ligger färdiga och väntar
Irene_L
CITAT (tulle @ 03-03-2009, 14:14) *
Nr 11 är jag och jag vill gärna vara med , så nu vet du det. Mina bytesfröer ligger färdiga och väntar

Men vad konstigt! Jag var nr 11 i första rundan men det kanske har ändras nu i andra rundan! Ja,ja i vilket fall som helst så hoppar jag denna omgång!
tulle
FÖRLÅT mitt skrivfel, jag är nr 12.
Irene_L
Okey...då får Eva zon1-2 skicka till dig tulle kompiskram.gif
Anki V
Nu ligger frökuvertet på postlådan och den töms kl. 17.00 så med lite flyt är fröna på väg från Sundsvall i kväll.

Jag var tvungen att byta kuvert och det blev ett sån´t där brunt fodrat som i sig är väldigt tungt. Blomkronan……. om du kan få tag i ett lättare kuvert så blir nog portot billigare.

Nu ska jag tala om vad jag gjorde……..

Jag hade valt ut fem fröpåsar och jag gjorde i ordning ett antal fröpåsar att byta med. Sedan rafsade jag ihop hela bunten, stoppade ner i kuvertet och sprang till posten. När jag kom hem så upptäckte jag att jag även stoppat tillbaka de fröpåsar jag valt ut. Ja, jisses…… duh.gif

I alla fall så är det ingen skada skedd. Jag har sått mer än jag behöver så ingen behöver tycka synd om mig. laugh.gif

Det var i alla fall kul att se vad som fanns i kuvertet och bli av med lite av det egna överskottet. a0a.gif

/Anki
blomkronan
CITAT (Anki V @ 03-03-2009, 17:00) *
Nu ligger frökuvertet på postlådan och den töms kl. 17.00 så med lite flyt är fröna på väg från Sundsvall i kväll.

Jag var tvungen att byta kuvert och det blev ett sån´t där brunt fodrat som i sig är väldigt tungt. Blomkronan……. om du kan få tag i ett lättare kuvert så blir nog portot billigare.

Nu ska jag tala om vad jag gjorde……..

Jag hade valt ut fem fröpåsar och jag gjorde i ordning ett antal fröpåsar att byta med. Sedan rafsade jag ihop hela bunten, stoppade ner i kuvertet och sprang till posten. När jag kom hem så upptäckte jag att jag även stoppat tillbaka de fröpåsar jag valt ut. Ja, jisses…… duh.gif

I alla fall så är det ingen skada skedd. Jag har sått mer än jag behöver så ingen behöver tycka synd om mig. laugh.gif

Det var i alla fall kul att se vad som fanns i kuvertet och bli av med lite av det egna överskottet. a0a.gif

/Anki

Men Anki... a0a.gif Vilka hade du valt??? jag skickar dom till dig så klart... kommer du ihåg vilka??? smile.gif

Jag hade tänkt skicka kuvertet i morgon vid 17 tiden till Lämås så svara gärna innan posten går i morgon...
skicka p:m så kan jag kolla det snabbt på jobbet, innan jag skickar kuveret vidare.
Anki V
Blomkronan! Jag har svarat i PM

/Anki
cia73
Jag borde väl vara nån stans före 20 men jag avstår från omgång 2. Det var fina sorter med i kuvertet förra gången men nån stans måste jag dra gränsen.. laugh.gif Ni andra sparar då också en vecka då kuvertet inte ska skickas hit till Finland. wink.gif
Lycka till med alla era odlingar detta år och nästa år är jag gärna med på nytt trots att jag i höst säkert beslutar att nu ska jag begränsa mej med sådderna... naughty.gif
blomkronan
CITAT (Irene_L @ 03-03-2009, 09:45) *
Eva....jag är nr 11 och jag hoppar av kedjan! Jag har så mycket frön redan så jag måste sätta stopp nu ..även om det är svårt sweatingbullets.gif

CITAT
Jag borde väl vara nån stans före 20 (du var nr 15) men jag avstår från omgång 2. Det var fina sorter med i kuvertet förra gången men nån stans måste jag dra gränsen.. Ni andra sparar då också en vecka då kuvertet inte ska skickas hit till Finland.
Lycka till med alla era odlingar detta år och nästa år är jag gärna med på nytt trots att jag i höst säkert beslutar att nu ska jag begränsa mej med sådderna...

Jag har antecknat i adresslistan att ni önskar hoppa av...
Irene_L
Vad bra! thanks.gif Blomkronan! kompiskram.gif
HelenN
Tjoho!! Fröerna kom kom till mig idag, och jag har redan bytt ett par påsar samt PMàt nästa på listan....inväntar svar.
ingrid fuxwall
Undras om jag är med i denna kedja?

ingrid
Eva zon 1-2
Jag är nästa på listan och jag vill ha dem.
Jag har problem med forumet just nu. Oftast hänger sig datorn när jag är inloggad, så därför säger jag redan nu att jag har mina påsar redo och fröerna går vidare till Tulle samma dag som jag får dem. tummenupp.gif
blomkronan
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-03-2009, 18:37) *
Undras om jag är med i denna kedja?

ingrid

Ja ingrid jag såg ditt namn på listan men jag minns inte vilket nummer du hade... men nu går det nog fort... snart har du fröerna smile.gif så gör dig redo crazy.gif
Eva zon 1-2
Jag fick fröerna igår. Bytte några påsar och hann med att lägga det på lådan igen. sweatingbullets.gif
Har vi tur så får tulle dem idag. tummenupp.gif
tulle
Jodå, det efterlängtade och efterlysta kuvertet kom till mig idag. Jag var förberedd och har nu bytt och skrivit PM till nästa namn på listan, nu väntar jag bara på svar så går kuvertet iväg igen.
tulle
Nu är frökuvertet postat och på väg till nr 14 på listan.
joulanta
Idag kom brevet med fröna tummenupp.gif Ikväll ska jag sätta mej och googla vad det är för fröer jag fick.
Mycke latin men kollar och skickar det vidare så snart jag vet om nästa på listan vill ha det
joulanta
Jag har fått perennafröna gjort brevet klart. Men inte fått svar från elisabet som är nästa i kedjan. Om hon vill vara med ett varv till.
joulanta

Fortfarande inget svar från elisabeth om hon vill ha fröna, vore ju synd om den stannade av det är ju tid att så perennerna.
Om jag inte får svar ska jag fråga nästa på listan eller ska jag vänta ännu längre?
Eftersom kedjan har stannat förr kanske det skulle vara att har man inget hört från den som står i tur inom ett antal dagar så frågar man nästa.
Nåt att tänka på om vi gör en ny kedja sen nån gång
Gåsis
När jag inte fick svar på en gång föreslog margith att jag skulle fråga ännu nästa på listan. Den som inte svarat dig kan ju få dom sen om intresse finns.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon