Full version: Sånt som vi saknar
Sidor: 1, 2, 3
ingrids
Just nu saknar jag jeans som håller mer än ett halvår utan att gå hål på i rumpan. Och då har jag ändå köpt "otumlade" just för att jag hoppades att de skulla hålla bättre. Inte gick väl jeansen sönder så fort förr?
Chamomille
CITAT (ingrids @ 19-12-2008, 12:10) *
Just nu saknar jag jeans som håller mer än ett halvår utan att gå hål på i rumpan. Och då har jag ändå köpt "otumlade" just för att jag hoppades att de skulla hålla bättre. Inte gick väl jeansen sönder så fort förr?

Nä det gjorde dom verkligen inte. Jag har ett par jeans från 85 som håller fortfarande yes.gif
titti49zon6
Förutom mycket av det ni räknat upp som fanns från 50talet och framåt som försvunnit saknar jag
Veteknäcke, vad ska jag nu ta för bröd till skinkmackan i Jul -cry-.gif inget annat bröd är lika gott
karlsdal
Lite senare årgång 80-/90-tal...
Glassbilen hade en glassbils-blå glass, kommer inte riktigt ihåg hur den smakade men god var den.
Polkagris-sås (till glass) i röd plast-flaska.
Läsk som hette Fantomen, Rosa pantern och Betty Boop (bilder)
Snö på vintern
Morfars bil, en Vass (vet inte om det stavas så.) En senapsgul Lada var det iaf...
Anma
CITAT (titti49zon6 @ 19-12-2008, 15:58) *
Förutom mycket av det ni räknat upp som fanns från 50talet och framåt som försvunnit saknar jag
Veteknäcke, vad ska jag nu ta för bröd till skinkmackan i Jul -cry-.gif inget annat bröd är lika gott

Julknäcke, är inte det typ veteknäcke? Den är ingen god i försig...
Betty
CITAT (titti49zon6 @ 19-12-2008, 15:58) *

Jag med saknar Veteknäcke crying.gif Förslag: skriv och klaga! Om tillräckligt många klagar så kanske de börjar tillverka det igen. Skicka mailet till info@wasabrod.se tummenupp.gif
gammelnalle
CITAT (Red Top @ 28-11-2008, 23:29) *
Nu fick jag mig ett riktigt gott skratt a0a.gif a0a.gif

Hur i allsin dar lyckades du skriva tyskt ü istället för å. Jag får kämpa för att få till ett sånt ü.

û får du främ gënöm att FÖRST trÿücka på ¨ (på mitt tangentbord efter p å ) och SEDAN u
të¨s¨tä ¨f¨ä¨r dü së

b
Red Top
Jag sa inte att jag hade problem med att skriva tüskt ü. Bara att det var skickligt att skriva fel på just de två bokstäverna. Om du läser Myosotis svar lite längre ner i tråden, så förstår du yes.gif
netaave
Saknar ett godis som fanns i mjölkaffären när jag va liten, Tjong heter det. Som en seg polkagris fast m gräddkolasmak.
Sen sakanr jag bröstsockerklasar.
netaave
CITAT (Wilmer @ 26-11-2008, 08:54) *
Jag saknar Blåvitts vaniljglass. Konsums egna gamla märke som de tagit bort.

Hemköps egen är lika god. Den blåvita fanns ju med melon också, va så gott till jordgubbarna
blomkronan
Jag saknar "Päron slitt" den äkta... på 70-talet hade dom en som var god och man fick med ett samlingskort... med en gåta! Den var sååååå god.
För några år sedan kom den tillbaka!! INTE samma smak!! sad.gif
Aqvakul
Ibland tänker jag tillbaks på tiden när man var 10-11 år. Man cyklade omkring med sina kompisar, hittade några tomglas att panta och hade kanske råd med en isglass i kiosken.... Solen sken... "say no moore..."
Anma
CITAT (blomkronan @ 19-12-2008, 21:39) *
Jag saknar "Päron slitt" den äkta... på 70-talet hade dom en som var god och man fick med ett samlingskort... med en gåta! Den var sååååå god.
För några år sedan kom den tillbaka!! INTE samma smak!! sad.gif

Päron splitt ja... världens godaste glass! Orginalet, alltså.
Chamomille
Vad hette den gula isglassen som var doppad i choklad (toppen) Och vem sålde den??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon