Full version: Anki V:s "busfrön"
Sidor: 1, 2, 3, 4
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 16-03-2009, 08:25) *
Jag mutar härmed domaren i lönndom med 2 chokladkakor valfri smak, 1 påse dumlekola, 1 princesstårta el föredrar du schwartwald kanske?? Slänger med en vinare också för att vara på den säkra sidan....

Du fattar nog vad jag vill..... angel_not.gif

........släng in en flaska Wiskey så mjuknar hon snabbt........
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 16-03-2009, 15:08) *
........släng in en flaska Wiskey så mjuknar hon snabbt........

Aha! Men det fixade sig ändå! [attachment=32055:hej_h__smiley.gif]
Kajsa i Arvika
Det ser ut som om "nån" har stoppat ner en näve tallbarr i min kruka... confused.gif e det meningen att de ska grena ut sej menar ni... har ingen aning om vad det e jag sått!
Lady Hamilton
CITAT (Kajsa i Arvika @ 16-03-2009, 19:50) *
Det ser ut som om "nån" har stoppat ner en näve tallbarr i min kruka... confused.gif e det meningen att de ska grena ut sej menar ni... har ingen aning om vad det e jag sått!

Tallbarr!!! rotfl.gif Vilken underbar beskrivning a0a.gif .....Och JA det är så det skall se ut innan de växer och förgrenar sig kompiskram.gif
Anki V
CITAT (Kajsa i Arvika @ 16-03-2009, 19:50) *

Ja, du…..Vill du att jag ska avslöja vad barrnålarna är för något naughty.gif ?

Maggan klarade sig inte längre så med kostbara gåvor ”köpte” hon sig vetskap. Hon kommer att ha ett VO bakom sitt namn i resultattabellen biggrin.gif .

Synd bara att jag inte är någon driven ”affärsman” för då hade jag nog lyckats pressa fram en hela whisky också duh.gif .

Resultatet hittills är:
Cia
Gillan
Ladyn
Margith
Dito Verde
Solstorm
Maggan H (VO)

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 16-03-2009, 22:25) *
Ja, du…..Vill du att jag ska avslöja vad barrnålarna är för något naughty.gif ?

Maggan klarade sig inte längre så med kostbara gåvor ”köpte” hon sig vetskap. Hon kommer att ha ett VO bakom sitt namn i resultattabellen biggrin.gif .

Synd bara att jag inte är någon driven ”affärsman” för då hade jag nog lyckats pressa fram en hela whisky också duh.gif .

Resultatet hittills är:
Cia
Gillan
Ladyn
Margith
Dito Verde
Solstorm
Maggan H (VO)

/Anki

Hihi, ja jag var bara tvungen, denna sort hade jag aldrig listat ut! angel_not.gif Och smörar man bara tillräckligt brukar det funka! naughty.gif
blomkronan
blush.gif Kan man få VO smile.gif det vill ja oxå ha.... Jag blir snart tokig crazy.gif
och det är väl ledtråden som ställde till det!!!! Jag fattar ju ingenting av den!!!
crying.gif skickar p:m...

Kajsa i Arvika
Ja för min del får du gärna tala om vad det e.. yes.gif känns lite fånigt att vårda en bunt med tallbarr nedstoppade i en kruka.. tall e inte att förakta men nåt lite mer hanterbart vore trevligt.. w00t.gif
Anki V
I kväll när jag kommer hem så berättar jag.

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 17-03-2009, 11:40) *
I kväll när jag kommer hem så berättar jag.

/Anki

Jag lyckas inte komma på vad det är så berätta du om du vill. Just nu har jag lite för mycket runt omkring mig.
Nu till helgen är det "de nationella keramikdagarna" i Frankrike. Jag samarbetar med två restauranger som ska servera kaffet efter maten i mina kaffekoppar under de här tre dagarna. Öppet hus i verkstan mm. Hoppas det kommer mycket folk. Kan behövas efter vintern.

De senaste två veckorna har jag drejat, dekorerat och glaserat 500 kaffekoppar. Satte ugnen i söndags, brände igår, hoppas hoppas hoppas att det blev bra ... -fear-.gif ... ska tömma och se över resultatet imorgon, leverera till de två restaurangerna innan torsdag... och så förbereda helgens öppet hus i min ateljé och så och så och så vidare... längtar tills på måndag när det förhoppningsvis blir lite lugnare igen.
Anki V
Första ledtråden handlade om att inte bli lite bitter……växten kallas även för liten bitterrot.

Ledtråd två: ”Respekt för den heliga kon medför gott karma som ger bättre liv. Bli upplyst och lev vis i alla kommande reinkarnationer, ett Nirvana hägrar som slutmål.”

Det var liiiite trickigt att komma på en mening där jag fick till ett dubbelt v angel_not.gif

Det ni sått är alltså en Lewisia pygmea. En liten sötnos som jag älskar. I mitt grusparti så har den till och med självsått sig. Den är inte lika känslig som sin större kusin och övervintrar i alla fall hos mig utan problem.

[attachment=32104:pygmea2__Large_.jpg]

Anki
blomkronan
TACK för svaret... och thanks.gif thanks.gif thanks.gif för den fina blomman, va glad jag blev biggrin.gif
Den kommer bli fin i min trädgård i sommar, men var vill den stå??? i sol, skugga eller halvskugga?
Jag ska bygga mig en liten sten/grus hörna smile.gif som dom får bo i...

föresten.... ledtråden var SUVERÄN bravo.gif
Maggan H
CITAT (Anki V @ 17-03-2009, 17:00) *
Första ledtråden handlade om att inte bli lite bitter……växten kallas även för liten bitterrot.

Ledtråd två: ”Respekt för den heliga kon medför gott karma som ger bättre liv. Bli upplyst och lev vis i alla kommande reinkarnationer, ett Nirvana hägrar som slutmål.”

Det var liiiite trickigt att komma på en mening där jag fick till ett dubbelt v angel_not.gif

Det ni sått är alltså en Lewisia pygmea. En liten sötnos som jag älskar. I mitt grusparti så har den till och med självsått sig. Den är inte lika känslig som sin större kusin och övervintrar i alla fall hos mig utan problem.

Anki

Hihi, värre än Oldsberg!
Kajsa i Arvika
Vilken liten sötnos! wub.gif Det var annat än tallbarr det.. 000.gif
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 17-03-2009, 17:00) *

Ledtråd två: "Respekt för den heliga kon medför gott karma som ger bättre liv. Bli upplyst och lev vis i alla kommande reinkarnationer, ett Nirvana hägrar som slutmål."

Anki

Jaså då var jag inte helt fel ute i mina tankegångar då. Jag skrev av ledtråden, satte upp texten på väggen i ateljén och gjorde som Lady Hamilton skrev; läste den högt och långsamt (det blev verkligen som ett mantra till slut blink.gif ) och det enda jag tyckte kunde bli ett namn på en blomma var just "lewis" men lewis vadå... confused.gif ? Och jag hade inte tid att googla på detta annars hade jag kanske hittat rätt.

Fin är den i alla fall. Tack så mycket Anki.

Igår tog jag mig tid att skola om dem äntligen. Jag skolade inte om allihop. Jag slutade när jag kom till 50 (ja femtio ! ) småkrukor med en Lewisia i varje... De har grott bra får jag säga. Jag har minst lika många till som tills vidare får stå kvar i såbyttan i väntan på bättre tider.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon