|
OK, OK !!!!! Alla tar in Anki V:s busfrön…….Jag ska ta skyffeln och börja leta i snödrivan. Det är inte bara Ladyn som fått snö Men det var länge sedan jag såg till ex Rosmarin, Kajsa i Arvika och cia73…. /Anki
Eva i Höga
14-02-2009, 17:40
Oj, ska vi ta in dem nu?! Det får vänta till imorgon, då ska jag leta fram dem ur snön - vi har faktiskt lite snö här - och så får de komma in i värmen. Jag ska inte vara sämre än damerna med gröna fingrar!
Maggan H
14-02-2009, 17:45
Herre Jisses, ska jag behöva åka till jobbet en söndag, för att hämta hem min kruka som jag har i ett kylrum där?? Ja, tar ni in ska jag också göra det, nöden har ingen lag! Åker direkt i morron bitti, har ju 900 m dit.... Eller ska jag ta kvällspromenaden med hunden dit, kanske, så slipper jag vänta ända tills i morron..
Lady Hamilton
14-02-2009, 18:16
CITAT (Maggan H @ 14-02-2009, 17:45)  .... Åker direkt i morron bitti, har ju 900 m dit.... Eller ska jag ta kvällspromenaden med hunden dit, kanske, så slipper jag vänta ända tills i morron..  Äsch! Ta en taxi vet ja
Maggan H
14-02-2009, 19:34
CITAT (Lady Hamilton @ 14-02-2009, 18:16)  Äsch! Ta en taxi vet ja  Ja, där sa du nåt!
blomkronan
14-02-2009, 20:03
IN sa du...  inga problem  ingen snö... Nu ska vi se om det kan tänka sig att komma något  har ju inte lyckats... så bra med dom andras (ink mina)
Maggan H
15-02-2009, 16:21
Jag tog snowracern till jobbet, det blev billigare än taxi! Hemkommen varde Ankis kruka, nu återstår det värsta-- väntan! Och det var med nöd o näppe den fick plats under lysrören, nu måste jag skola om lite småttingar som kan flytta till uterummet sen... Fortsätter solen att vara framme kan dom på dagtid vara i växthuset, där var 18 grader i går!
blomkronan
15-02-2009, 18:26
Vad tror ni... om min sålåda??? När jag tog in den var det ett tjockt lager med is i den!!! Jag har ju ingen snö så den var fullkomligt djupfrusen!!! För att inte chocka fröerna, så ställde jag den i kylskåpet för upptining... Kan jag få dessa frön att gro tro... när dom haft sååååå kalt?
Kylan är ingen fara….om de inte gror så får vi söka en annan orsak  . I sina ”hemtrakter” är de där fröna van bra mycket mer än en mellansvensk vinter  . /Anki
Eva i Höga
15-02-2009, 19:07
I min låda var det både is och snö, jag lät den stå kvar ute, tänker vänta några dagar med att ta in den så nu hinner ni nog före mig allihop.
Maggan H
15-02-2009, 20:44
CITAT (Anki V @ 15-02-2009, 18:44)  Kylan är ingen fara….om de inte gror så får vi söka en annan orsak  . I sina ”hemtrakter” är de där fröna van bra mycket mer än en mellansvensk vinter  . /Anki Hm, är det frö från Sibirien??
Lady Hamilton
15-02-2009, 20:52
 ....hm......kan det vara Isrosor? som vi sått........
Rosmarin
17-02-2009, 11:17
Hej! Nu har jag kommit hem igen efter mitt Sverigebesök. I min fröbytta som har stått mot kylelementet i kylskåpet växer det också mögel på ytan här och där. Jag har tagit ut dem nu och hur ska jag placera dem? Ljust tror jag, men hur varmt vill de ha det? Jag lämnar plasten på.
blomkronan
21-02-2009, 10:43
Eva i Höga
21-02-2009, 10:47
GRATTIS!!!! Jag har inte tagit in mina än, de står fortfarande ute i kylan. Har inte bestämt mig för när jag ska ta in dem, väntar nog ett par dagar till.
Lady Hamilton
21-02-2009, 11:26
Ja ta mig sjutton har de inte grott  .......men några 2 cm har jag inte men väl 2 mm  kan jag se
Solstorm
21-02-2009, 11:58
Jag blev tvungen att titta på mina nu när jag ser att era har grott.  Mina är DRYGT 2 centimeter och ljustörstande. Ska ställa dem ljusare nu.
Kul att det börjar gro hos er…..Jag såg att mina frön spruckit upp i förrgår och idag så är de någon cm höga. Rosmarin, jag tror inte att det lilla möglet har någon betydelse. Ställ bara burken i rumsvärme så kommer de att gro.....föresten de borde nog redan ha hänt något. /Anki
Maggan H
21-02-2009, 15:08
GRATTIS alla!  Måste bums ut o kolla i krukan!  Det var snabbt må jag säga!
Maggan H
21-02-2009, 15:51
Svisch! Inne igen och efter en fruktansvärd, hemsk stund fann jag krukan! Trodde nästan att den hade blivit STULEN  för jag kunde inte hitta den bland de andra sådderna, men se! Den som söker han finner, uppe på en annan kruka längst ut stod den; 11 har grott och fler är på väg!  1 cm höga är dom.
Lady Hamilton
21-02-2009, 16:16
Näe......  ...nu har jag varit och sagt till dem 3GGR -Res på er! Växupp! -Alla era kusiner håller på att växa i från er! men icke....de vägrar att vara mer än någon millimeter stora [attachment=31091:DSCN2040.JPG]
Eva i Höga
21-02-2009, 16:21
CITAT (Maggan H @ 21-02-2009, 15:08)  GRATTIS alla!  Måste bums ut o kolla i krukan!  Det var snabbt må jag säga! Vad då, ut o kolla? Har inte du heller tagit in din kruka? Och gror de ute i kylan?  Nu fattar jag ingenting!
Rosmarin
21-02-2009, 18:29
CITAT (Anki V @ 21-02-2009, 12:13)  ....... Rosmarin, jag tror inte att det lilla möglet har någon betydelse. Ställ bara burken i rumsvärme så kommer de att gro.....föresten de borde nog redan ha hänt något. /Anki  Ja minsann! Nu när jag tittade efter så är de verkligen på G. Ojojoj vad det gror i den krukan. Slutade räkna groddar när jag kom till tjugo. De är ungefär en cm höga.  Skojigt!
Maggan H
21-02-2009, 19:38
CITAT (Eva i Höga @ 21-02-2009, 16:21)  Vad då, ut o kolla? Har inte du heller tagit in din kruka? Och gror de ute i kylan?  Nu fattar jag ingenting! Ah, sorry, jag får gå ut först innan jag kan gå in igen i min såbod!  Det är typ en Friggebod vid växthuset. CITAT (Lady Hamilton @ 21-02-2009, 16:16)  Näe......  ...nu har jag varit och sagt till dem 3GGR -Res på er! Växupp! -Alla era kusiner håller på att växa i från er! men icke....de vägrar att vara mer än någon millimeter stora [attachment=31091:DSCN2040.JPG] Hihi, ska det siggas så ska det!  Men du ser dom i alla fall, och plötsligt så är dom uppe!
Maggan H
23-02-2009, 15:16
Det gror på bra hos Ankis små busfrön.... [attachment=31172:ankis.jpg]
Kul att ens "ungar" sköter sig.  /Anki
Rosmarin
23-02-2009, 19:12
Ja-adå, det gör de.
[attachment=31193:Anki_23feb.jpg]
blomkronan
24-02-2009, 00:21
Här kommer en bild på mina busfrön... [attachment=31214:DSC01342.JPG] ... en super dårlig bild  (mobilen)
Ja,ja, synden straffar väl sig själv efter vad jag hört  , men av de två som kom upp är det bara en kvar, men den har jag en gissning på. Men med min vanliga tur när det gäller gissningar är det förmodligen feeeeel . Men det är faktiskt så att jag känner igen den som nåt jag sått förut  ....... Glömde ju gissa................... kan det möjligtvis vara nåt som börjar på L
Nej, nej Gillan.....Gissa inte. Jag vet att du har rätt och bara gått och väntat på att du skulle känna igen dom. Det finns minst en till i den här "församlingen" som snart borde känna igen plantorna....nämligen den som jag först fick fröna ifrån /Anki
Maggan H
24-02-2009, 18:53
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 16:13)  Nej, nej Gillan.....Gissa inte. Jag vet att du har rätt och bara gått och väntat på att du skulle känna igen dom. Det finns minst en till i den här "församlingen" som snart borde känna igen plantorna....nämligen den som jag först fick fröna ifrån /Anki Anki din rackare, där får ju denna person ett hett tips och jag har mina aningar vem denna mänska är.... Så hennes gissning räknas inte!
CITAT (Maggan H @ 24-02-2009, 18:53)  Anki din rackare, där får ju denna person ett hett tips och jag har mina aningar vem denna mänska är.... Så hennes gissning räknas inte!  Jag tror, att den du tror är fel….eller inte. Jag har bytt frön med väldigt många i den här gruppen så jag tror inte att det var någon ledtråd jag lämnade /Anki
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 16:13)  Nej, nej Gillan.....Gissa inte. Jag vet att du har rätt och bara gått och väntat på att du skulle känna igen dom. Det finns minst en till i den här "församlingen" som snart borde känna igen plantorna....nämligen den som jag först fick fröna ifrån /Anki Näää, jag har väl inget sagt  ...............eller?......nääää, det har jag väl inte?.......................Jag säger i alla fall inget mer  CITAT (Maggan H @ 24-02-2009, 18:53)  Anki din rackare, där får ju denna person ett hett tips och jag har mina aningar vem denna mänska är.... Så hennes gissning räknas inte!  Nu lägger jag mig i nåt jag inte har med att göra Maggan, men jag tror du är heeeelt fel ute  , det är inte alls den du tror  .........................Nån som hört talas om skadeglädje  ..............  ......................... Jäklar om jag har fel
blomkronan
24-02-2009, 20:13
JAG SPRICKER SNART..... VAD har vi sått???? JAG HAR INTE EN SUSNING!!!!!!
Nej Gillan! Du har inte fel....  7Anki
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 20:16)  Nej Gillan! Du har inte fel.... 7Anki Tack! Åtminstonde rätt i nått  ............................
blomkronan
24-02-2009, 20:33
 nä... va orättvist! När vet man att man ska omskola dom??? dom har ju inga blad???
CITAT (blomkronan @ 24-02-2009, 20:33)   nä... va orättvist! När vet man att man ska omskola dom??? dom har ju inga blad???  Det är varken någon brådska eller speciellt svårt att skola om de här småplantorna. Låt det bli några "strån" till innan du börjar fundera på omskolning....Föresten så även om fröidentiteten är "knäckt" så kommer jag/vi att berätta när det blir omskolningsdax. /Anki
Maggan H
25-02-2009, 16:36
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 19:41)  Jag tror, att den du tror är fel….eller inte. Jag har bytt frön med väldigt många i den här gruppen så jag tror inte att det var någon ledtråd jag lämnade /Anki Hrrmm, JAG har väl inte skickat frö till dig i alla fall??  Det minns jag inte åtminstonde...  Så det inte är mina egna fröer jag gissar på...  Parasollsäv?
Lady Hamilton
25-02-2009, 19:28
CITAT (Maggan H @ 25-02-2009, 16:36)  Hrrmm, JAG har väl inte skickat frö till dig i alla fall??  Det minns jag inte åtminstonde...  Så det inte är mina egna fröer jag gissar på... Parasollsäv? Hoppas inte jag vill hellre att det är Parasollsväv  för jag är i behov att byta
Maggan H
26-02-2009, 08:44
CITAT (Lady Hamilton @ 25-02-2009, 19:28)  Hoppas inte jag vill hellre att det är Parasollsväv  för jag är i behov att byta  Det är det inte tror jag när jag tänker efter, dom fröna har jag ju och de liknar GRÄSFRÖ! Vill du ha?
Kajsa i Arvika
27-02-2009, 21:38
Näeeeeee. ..... men hallå där?!  Här flyttar man och krånglar och inget bredband förrän idag och så TJUVSTARTAR ni??!! Knorr knorr knorr... Rotar fram en ficklampa och kravlar ut i mörkret... Fattas bara att Kattastroferna fattar tycke för stråna som förhoppningsvis kikar upp SNARAST...
Parasollsäv  !!!! Jag säger det en gång till.................Parasollsäv!!! Vart får ni allt ifrån  !!!! Eller tittar ni i fel bytta
CITAT (Kajsa i Arvika @ 27-02-2009, 21:38)  Näeeeeee. ..... men hallå där?!  Här flyttar man och krånglar och inget bredband förrän idag och så TJUVSTARTAR ni??!! Knorr knorr knorr... Rotar fram en ficklampa och kravlar ut i mörkret... Fattas bara att Kattastroferna fattar tycke för stråna som förhoppningsvis kikar upp SNARAST... Du kommer förmodligen att få flest "strån" eftersom du varit så fantastiskt ståndaktig  ......................men du! Det är defenitivt inte nån jäkla "parasollväv"  .................så vad du än gör Kajsa, gissa på nåt annat...................
Lady Hamilton
28-02-2009, 08:05
CITAT (Gillan @ 28-02-2009, 03:14)  Parasollsäv  !!!! Jag säger det en gång till.................Parasollsäv!!! Vart får ni allt ifrån  !!!! Eller tittar ni i fel bytta   Inte jag.........jag gissade på Parasolls väv Men det var ju ett rent "önske tänkande" från min sida
CITAT (Lady Hamilton @ 28-02-2009, 08:05)   Inte jag.........jag gissade på Parasolls väv Men det var ju ett rent "önske tänkande" från min sida  Ahaa, det var inte en växt du gissade på alltså  ....................så dumt av mig att inte fatta det
Rosmarin
28-02-2009, 09:48
CITAT (Lady Hamilton @ 28-02-2009, 08:05)   Inte jag.........jag gissade på Parasolls väv Men det var ju ett rent "önske tänkande" från min sida  " Man kan om man vill " heter det ju så naturligtvis kan du odla fran en ny parasollsväv om du bara vill...
Kajsa i Arvika
28-02-2009, 10:15
Lyckas du med "väven" Ladyn vill jag gärna ha receptet... lite vindskydd här vore toppen...
Maggan H
28-02-2009, 14:47
Gud, vi är lika töffiga allihop!!  Jag behöver också väv, men SKUGGväv, har nån frö till dom, behöver dom stratiferas också kanske??
Kajsa i Arvika
06-03-2009, 10:48
NU har mina också kikat upp... små bronsfärgade strån .. vad 17 ska man gissa på där då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|