Full version: Anki V:s "busfrön"
Sidor: 1, 2, 3, 4
Anki V
OK, OK !!!!!

Alla tar in Anki V:s busfrön…….Jag ska ta skyffeln och börja leta i snödrivan. Det är inte bara Ladyn som fått snö shy.gif

Men det var länge sedan jag såg till ex Rosmarin, Kajsa i Arvika och cia73…. g.gif

/Anki
Eva i Höga
Oj, ska vi ta in dem nu?! Det får vänta till imorgon, då ska jag leta fram dem ur snön - vi har faktiskt lite snö här - och så får de komma in i värmen. Jag ska inte vara sämre än damerna med gröna fingrar!
Maggan H
Herre Jisses, ska jag behöva åka till jobbet en söndag, för att hämta hem min kruka som jag har i ett kylrum där?? Ja, tar ni in ska jag också göra det, nöden har ingen lag! Åker direkt i morron bitti, har ju 900 m dit.... Eller ska jag ta kvällspromenaden med hunden dit, kanske, så slipper jag vänta ända tills i morron.. confused.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 14-02-2009, 17:45) *
.... Åker direkt i morron bitti, har ju 900 m dit.... Eller ska jag ta kvällspromenaden med hunden dit, kanske, så slipper jag vänta ända tills i morron.. confused.gif

Äsch! Ta en taxi vet ja whist.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 14-02-2009, 18:16) *
Äsch! Ta en taxi vet ja whist.gif

Ja, där sa du nåt! naughty.gif biggrin.gif
blomkronan
IN sa du... yahoo.gif inga problem smile.gif ingen snö...
Nu ska vi se om det kan tänka sig att komma något smile.gif
har ju inte lyckats... så bra med dom andras (ink mina) sad.gif
Maggan H
Jag tog snowracern till jobbet, det blev billigare än taxi! naughty.gif

Hemkommen varde Ankis kruka, nu återstår det värsta--väntan! Och det var med nöd o näppe den fick plats under lysrören, nu måste jag skola om lite småttingar som kan flytta till uterummet sen... whist.gif

Fortsätter solen att vara framme kan dom på dagtid vara i växthuset, där var 18 grader i går! tummenupp.gif
blomkronan
Vad tror ni... om min sålåda??? När jag tog in den var det ett tjockt lager med is i den!!! Jag har ju ingen snö så den var fullkomligt djupfrusen!!! För att inte chocka fröerna, så ställde jag den i kylskåpet för upptining... Kan jag få dessa frön att gro tro... när dom haft sååååå kalt?
Anki V
Kylan är ingen fara….om de inte gror så får vi söka en annan orsak laugh.gif .

I sina ”hemtrakter” är de där fröna van bra mycket mer än en mellansvensk vinter angel_not.gif .

/Anki
Eva i Höga
I min låda var det både is och snö, jag lät den stå kvar ute, tänker vänta några dagar med att ta in den så nu hinner ni nog före mig allihop.
Maggan H
CITAT (Anki V @ 15-02-2009, 18:44) *
Kylan är ingen fara….om de inte gror så får vi söka en annan orsak laugh.gif .

I sina ”hemtrakter” är de där fröna van bra mycket mer än en mellansvensk vinter angel_not.gif .

/Anki

Hm, är det frö från Sibirien?? biggrin.gif
Lady Hamilton
g.gif ....hm......kan det vara Isrosor? som vi sått........
Rosmarin
Hej! Nu har jag kommit hem igen efter mitt Sverigebesök.
I min fröbytta som har stått mot kylelementet i kylskåpet växer det också mögel på ytan här och där. Jag har tagit ut dem nu och hur ska jag placera dem? Ljust tror jag, men hur varmt vill de ha det? Jag lämnar plasten på.
blomkronan
yahoo.gif DOM HAR GROTT yahoo.gif
Jag titta in under plasten i går kväll och dom hade kommit upp 2 cm smile.gif
Dom var inte djupfrusna biggrin.gif Nu ska det bli spännande och se vad det blir happy.gif

Eva i Höga
GRATTIS!!!!
Jag har inte tagit in mina än, de står fortfarande ute i kylan. Har inte bestämt mig för när jag ska ta in dem, väntar nog ett par dagar till.
Lady Hamilton
Ja ta mig sjutton har de inte grott yahoo.gif .......men några 2 cm har jag inte men väl 2 mm giggle.gif kan jag se

Solstorm
Jag blev tvungen att titta på mina nu när jag ser att era har grott.

yahoo.gif Mina är DRYGT 2 centimeter och ljustörstande. Ska ställa dem ljusare nu.
Anki V
Kul att det börjar gro hos er…..Jag såg att mina frön spruckit upp i förrgår och idag så är de någon cm höga.

Rosmarin, jag tror inte att det lilla möglet har någon betydelse. Ställ bara burken i rumsvärme så kommer de att gro.....föresten de borde nog redan ha hänt något. yes.gif

/Anki
Maggan H
GRATTIS alla! tummenupp.gif Måste bums ut o kolla i krukan! whistling.gif Det var snabbt må jag säga!
Maggan H
Svisch! Inne igen och efter en fruktansvärd, hemsk stund fann jag krukan! Trodde nästan att den hade blivit STULEN devil.gif för jag kunde inte hitta den bland de andra sådderna, men se! Den som söker han finner, uppe på en annan kruka längst ut stod den; 11 har grott och fler är på väg! yahoo.gif 1 cm höga är dom. crazy.gif
Lady Hamilton
Näe...... no.gif ...nu har jag varit och sagt till dem 3GGR -Res på er! Växupp! -Alla era kusiner håller på att växa i från er! men icke....de vägrar att vara mer än någon millimeter stora -cry-.gif

[attachment=31091:DSCN2040.JPG]
Eva i Höga
CITAT (Maggan H @ 21-02-2009, 15:08) *
GRATTIS alla! tummenupp.gif Måste bums ut o kolla i krukan! whistling.gif Det var snabbt må jag säga!

Vad då, ut o kolla? Har inte du heller tagit in din kruka? Och gror de ute i kylan? confused.gif crying.gif Nu fattar jag ingenting!
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 21-02-2009, 12:13) *
.......

Rosmarin, jag tror inte att det lilla möglet har någon betydelse. Ställ bara burken i rumsvärme så kommer de att gro.....föresten de borde nog redan ha hänt något. yes.gif

/Anki

yahoo.gif Ja minsann! Nu när jag tittade efter så är de verkligen på G. Ojojoj vad det gror i den krukan. Slutade räkna groddar när jag kom till tjugo. De är ungefär en cm höga. yes.gif Skojigt!
Maggan H
CITAT (Eva i Höga @ 21-02-2009, 16:21) *
Vad då, ut o kolla? Har inte du heller tagit in din kruka? Och gror de ute i kylan? confused.gif crying.gif Nu fattar jag ingenting!

Ah, sorry, jag får gå ut först innan jag kan gå in igen i min såbod! biggrin.gif Det är typ en Friggebod vid växthuset.

CITAT (Lady Hamilton @ 21-02-2009, 16:16) *
Näe...... no.gif ...nu har jag varit och sagt till dem 3GGR -Res på er! Växupp! -Alla era kusiner håller på att växa i från er! men icke....de vägrar att vara mer än någon millimeter stora -cry-.gif

[attachment=31091:DSCN2040.JPG]

Hihi, ska det siggas så ska det! biggrin.gif Men du ser dom i alla fall, och plötsligt så är dom uppe! yaay.gif
Maggan H
Det gror på bra hos Ankis små busfrön....
[attachment=31172:ankis.jpg]
Anki V
Kul att ens "ungar" sköter sig. laugh.gif

/Anki
Rosmarin
Ja-adå, det gör de.

[attachment=31193:Anki_23feb.jpg]
blomkronan
Här kommer en bild på mina busfrön...
[attachment=31214:DSC01342.JPG]
... en super dårlig bild smile.gif (mobilen)
Gillan
Ja,ja, synden straffar väl sig själv efter vad jag hört blush.gif , men av de två som kom upp är det bara en kvar, men den har jag en gissning på. Men med min vanliga tur när det gäller gissningar är det förmodligen feeeeel laugh.gif . Men det är faktiskt så att jag känner igen den som nåt jag sått förut ninja.gif .......

Glömde ju gissa...................kan det möjligtvis vara nåt som börjar på L shy.gif
Anki V
Nej, nej Gillan.....Gissa inte. Jag vet att du har rätt och bara gått och väntat på att du skulle känna igen dom. laugh.gif

Det finns minst en till i den här "församlingen" som snart borde känna igen plantorna....nämligen den som jag först fick fröna ifrån rotfl.gif

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 16:13) *
Nej, nej Gillan.....Gissa inte. Jag vet att du har rätt och bara gått och väntat på att du skulle känna igen dom. laugh.gif

Det finns minst en till i den här "församlingen" som snart borde känna igen plantorna....nämligen den som jag först fick fröna ifrån rotfl.gif

/Anki

Anki din rackare, där får ju denna person ett hett tips och jag har mina aningar vem denna mänska är....

Så hennes gissning räknas inte! devil.gif
Anki V
CITAT (Maggan H @ 24-02-2009, 18:53) *
Anki din rackare, där får ju denna person ett hett tips och jag har mina aningar vem denna mänska är....

Jag tror, att den du tror är fel….eller inte. laugh.gif

Jag har bytt frön med väldigt många i den här gruppen så jag tror inte att det var någon ledtråd jag lämnade biggrin.gif

/Anki

Gillan
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 16:13) *

/Anki

Näää, jag har väl inget sagt rolleyes.gif ...............eller?......nääää, det har jag väl inte?.......................Jag säger i alla fall inget mer yahoo.gif
yahoo.gif

kompiskram.gif

CITAT (Maggan H @ 24-02-2009, 18:53) *

Nu lägger jag mig i nåt jag inte har med att göra Maggan, men jag tror du är heeeelt fel ute crazy.gif , det är inte alls den du tror laugh.gif .........................Nån som hört talas om skadeglädje innocent.gif .............. rotfl.gif .........................Jäklar om jag har fel ohmy.gif
blomkronan
JAG SPRICKER SNART..... VAD har vi sått???? JAG HAR INTE EN SUSNING!!!!!!
Anki V
Nej Gillan! Du har inte fel.... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

7Anki
Gillan
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 20:16) *
Nej Gillan! Du har inte fel.... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

7Anki

Tack! Åtminstonde rätt i nått yahoo.gif ............................ rotfl.gif rotfl.gif
blomkronan
g.gif nä... va orättvist! När vet man att man ska omskola dom??? dom har ju inga blad??? smile.gif
Anki V
CITAT (blomkronan @ 24-02-2009, 20:33) *
g.gif nä... va orättvist! När vet man att man ska omskola dom??? dom har ju inga blad??? smile.gif

Det är varken någon brådska eller speciellt svårt att skola om de här småplantorna. Låt det bli några "strån" till innan du börjar fundera på omskolning....Föresten så även om fröidentiteten är "knäckt" så kommer jag/vi att berätta när det blir omskolningsdax.

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 19:41) *
Jag tror, att den du tror är fel….eller inte. laugh.gif

Jag har bytt frön med väldigt många i den här gruppen så jag tror inte att det var någon ledtråd jag lämnade biggrin.gif

/Anki

Hrrmm, JAG har väl inte skickat frö till dig i alla fall?? fear.gif Det minns jag inte åtminstonde... blink.gif Så det inte är mina egna fröer jag gissar på... w00t.gif rotfl.gif

Parasollsäv?
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 25-02-2009, 16:36) *
Hrrmm, JAG har väl inte skickat frö till dig i alla fall?? fear.gif Det minns jag inte åtminstonde... blink.gif Så det inte är mina egna fröer jag gissar på... w00t.gif rotfl.gif

Parasollsäv?

Hoppas inte jag vill hellre att det är Parasollsväv naughty.gif för jag är i behov att byta giggle.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 25-02-2009, 19:28) *
Hoppas inte jag vill hellre att det är Parasollsväv naughty.gif för jag är i behov att byta giggle.gif

Det är det inte tror jag när jag tänker efter, dom fröna har jag ju och de liknar GRÄSFRÖ! Vill du ha? coolgleam.gif
Kajsa i Arvika
Näeeeeee. ..... men hallå där?! -cry-.gif rtfm.gif Här flyttar man och krånglar och inget bredband förrän idag och så TJUVSTARTAR ni??!!

Knorr knorr knorr... Rotar fram en ficklampa och kravlar ut i mörkret... Fattas bara att Kattastroferna fattar tycke för stråna som förhoppningsvis kikar upp SNARAST...
Gillan
Parasollsäv ohmy.gif !!!! Jag säger det en gång till.................Parasollsäv!!! Vart får ni allt ifrån -fear-.gif !!!! Eller tittar ni i fel bytta g.gif
Gillan
CITAT (Kajsa i Arvika @ 27-02-2009, 21:38) *
Näeeeeee. ..... men hallå där?! -cry-.gif rtfm.gif Här flyttar man och krånglar och inget bredband förrän idag och så TJUVSTARTAR ni??!!

Knorr knorr knorr... Rotar fram en ficklampa och kravlar ut i mörkret... Fattas bara att Kattastroferna fattar tycke för stråna som förhoppningsvis kikar upp SNARAST...

Du kommer förmodligen att få flest "strån" eftersom du varit så fantastiskt ståndaktig tummenupp.gif ......................men du! Det är defenitivt inte nån jäkla "parasollväv" rotfl.gif rotfl.gif .................så vad du än gör Kajsa, gissa på nåt annat...................
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 28-02-2009, 03:14) *
Parasollsäv ohmy.gif !!!! Jag säger det en gång till.................Parasollsäv!!! Vart får ni allt ifrån -fear-.gif !!!! Eller tittar ni i fel bytta g.gif

whist.gif Inte jag.........jag gissade på Parasollsväv giggle.gif Men det var ju ett rent "önske tänkande" från min sida kompiskram.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 28-02-2009, 08:05) *
whist.gif Inte jag.........jag gissade på Parasollsväv giggle.gif Men det var ju ett rent "önske tänkande" från min sida kompiskram.gif

Ahaa, det var inte en växt du gissade på alltså rotfl.gif rotfl.gif ....................så dumt av mig att inte fatta det angel_not.gif
Rosmarin
CITAT (Lady Hamilton @ 28-02-2009, 08:05) *

" Man kan om man vill " heter det ju så naturligtvis kan du odla fran en ny parasollsväv om du bara vill... flirting.gif giggle.gif a0a.gif
Kajsa i Arvika
Lyckas du med "väven" Ladyn vill jag gärna ha receptet... lite vindskydd här vore toppen... tummenupp.gif
Maggan H
Gud, vi är lika töffiga allihop!! crazy.gif rotfl.gif Jag behöver också väv, men SKUGGväv, har nån frö till dom, behöver dom stratiferas också kanske?? rotfl.gif
Kajsa i Arvika
NU har mina också kikat upp... små bronsfärgade strån .. vad 17 ska man gissa på där då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon