Ok...
NAUTI - tyvärr går det inte, ovanpå kylskåpet och frysen är mina skafferin (har ont om köksskåp osv i mitt kök) och någon lysrörsarmatur har jag inte...
Jo vänta, en i badrummet ovanför badrumsskåpet... Det är rätt så ljust därinne (har fönster) men skåpet är en bit in.... ...Och det blir mycket varmt från armaturen när den har stått på ett tag... Kan det funka...?
ÖSTERLÄGE - jag bor tyvärr i en hyreslägenhet och elementen är rätt så små (låga) och slutar långt under fönsterbrädan och de är inte mycket värme i dem heller och hyresvärden slår av värmen på dem under våren... Så det ger inte någon direkt undervärme tyvärr...
Jag planterade aldrig några, tyvärr, kom aldrig "till skott" så att säga för att jag har haft det så jobbigt med min lilla son... Suck... ...Och nu är det väl alldelens på tok för sent för att plantera om man ska få någon skörd i år...
Väldigt synd, jag har köpt en massa olika chilifrön och såg verkligen fram emot att få skörda mina "egna" chilis men får väl satsa på nästa år istället.
Har beställt några chiliplantor av en medlem här på Odla.nu så jag får väl lära mig att sköta om dem till att börja med nu då.
Har ni sett den där finska killens sida, Fatali.net (www.fatalii.net/growing/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=27)...?
Jösses vilka chiliskördar! Och i Finland!!

Han hade många spännande fröer till salu också!
Såg att han hade fröer många vilda chilis med, som några arter som inte tillhör "de fem stora" vanliga arterna. Det är ju lite spännande.
Undrar varför han tycker att man ska hälla kokande vatten på jorden i planteringskrukorna...? Alltså innan man planterar fröet.
Är detta en vanlig och bra metod, gör ni också så?
Har aldrig hört talas om det förut.