Full version: Dito Verdes busfrön
Sidor: 1, 2, 3
Dito Verde
Nu har jag satt frimärken på kuverten. I morgon läggs de på lådan.
Lady Hamilton
Vad kul! thanks.gif
Anki V
bravo.gif Det ser jag fram emot....Det finns fortfarande gott om plats under lysrören.

/Anki
Eva i Höga
Kul! Då får man så lite frön denna helgen också! Är spänd på vilka frön som kommer från dig.
Gillan
Wow! Ännu en spännande fröpåse att bli gråhårig på bravo.gif thanks.gif
Eva i Höga
Jag fick inga frön från Dito Verde idag. -cry-.gif Hade tänkt jag skulle så i helgen och fundera på vad hon skickat för spännande små frön. Men så blev det inte. no.gif
Dito Verde
Inte så konstigt Eva. Jag la ner alla kuverten i väskan för att lägga dom på lådan på jobbet. Dom låg kvar i väskan i morse. NU ligger dom i utposten. Ni får dom efter helgen. Sorry.
/p
Eva i Höga
Då har man ju nåt roligt att göra nästa vecka! bravo.gif
Maggan H
Jag väntar med spänning! angel_not.gif
Anki V
Idag har jag fått busfrön från en riktig poet….Vilket jobb du har lagt ner bravo.gif !

Jättekul var det att läsa och jag är redo med jord, kruka och lysrör den 1:a februari.

Jag har ingen gissning än….men det kommer.

/Anki
Maggan H
Tack för brevet!

Hehe, först blev jag rädd när jag började läsa; Några sanningens ord tänkte jag skrämt, vem har jag nu retat upp?? Och så var det 'bara' Dito Verde! Kul ramsa du fick ihop där. Jag har inte tittat på fröna än, gör det i morron.
Eva i Höga
Vilken fin vers du skrev Peggy! Du måste ha en poetisk ådra, den var jättebra! Har inte tjuvkikat på fröna än, väntar till den 1 febr, då blir det kul att se om jag känner igen dem.
Ses på lördag!
Lady Hamilton
Jag har ff inte fått några frön -cry-.gif
Solstorm
Jag har inte heller fått några frön. dunno.gif Och ingen dikt har jag fått läsa heller

Jag ska över älven fara
för att på odlaträff vara

Vilken tur att det finns en bro
så jag också kan få nått som kan gro

Eva i Höga
Ha, ha, du kan ju också dikta Solstorm! Din frön kommer nog annars träffar du ju Dito Verde på lördag. Det ska bli så roligt när vi ses!! bravo.gif
Gillan
Jag har också fått frön och en fantastisk så-instruktion av en riktigt duktig poet biggrin.gif . Wow, du är duktig och man blev glad av att läsa. Fröna ser bekanta, men det gjorde ju Ankis fröer också utan att det blev nån bra gissning whistling.gif ....................ska fundera lite och återkommer med gissning
Rosmarin
Åh! Jag tror att det är dina frön som kommit fram hemma hos mig. Min man sa idag när vi talade i telefon att jag hade fått ett kuvert med något som nog var fröer i... Själv är jag ju "hemma" i Helsingborg för närvarande och får vänta med att se och så fröerna tills jag kommer hem igen. 15 februari...
Dito Verde
Men vart har Ladyns och Solstorms kuvert tagit vägen?

Ska vi ge posten en dag till? Om de inte kommit före helgen så skickar jag nya.

Om ni undrar över kuverten så är de inte stulna från Regionen. De har utgått och skulle kasseras. Jag tycker det är onödigt att inte ta tillvara fungerande saker så jag använder dem till lite allt möjligt. Insåg när jag skickat dem att det kan se illa ut. Men som sagt det är helt ok.
/p

Anki V
CITAT (Dito Verde @ 22-01-2009, 17:45) *
Om ni undrar över kuverten så är de inte stulna från Regionen. De har utgått och skulle kasseras. Jag tycker det är onödigt att inte ta tillvara fungerande saker så jag använder dem till lite allt möjligt. Insåg när jag skickat dem att det kan se illa ut. Men som sagt det är helt ok.
/p

Vi har samma sak.....alltså kuvert som "gått ut".

Nu förtiden så ska det vara streck kod på alla kuvert så jag har också tagit reda på en hel del kasserade från Landstinget laugh.gif

/Anki
Gillan
CITAT (Dito Verde @ 22-01-2009, 17:45) *
/p

Du må tro att vi skrattade hejdlöst här när vi försökte se vad som stog bakom allt som var överkryssat..............hmm, hrmm, var har du varit nånstans som befogar ett brev från............ laugh.gif
blomkronan
Att man kan få så mycke post på två veckor.... räkning.... reklam.....räkning..... reklam.... reklam.... hua, men tillslut hittade jag det yahoo.gif

Jag instämmer med alla, vilken fin såbeskrivning biggrin.gif

kryssat söndag 1 feb som upptagen i allmenakan naughty.gif så-dag inga andra uppgifter den dagen smile.gif
Lady Hamilton
De kom i dag yahoo.gif !!!! Så nu är även jag med på "banan" giggle.gif
Gillan
Jahapp! Nu är även dina frön sådda och det ska bli spännande att se vad det blir. Vet du hur lång groningstid de har? De ser ju ff bekanta ut, men, men.............
Anki V
Nu har jag också sått och jag vet vad det är.

Jag blev jätteglad när jag fick mina aningar bekräftade för det är en växt som jag tänkt så under flera år men "aldrig kommit till skott"

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 01-02-2009, 10:50) *
Nu har jag också sått och jag vet vad det är.

Jag blev jätteglad när jag fick mina aningar bekräftade för det är en växt som jag tänkt så under flera år men "aldrig kommit till skott"

/Anki

VET?? Varför vet inte jag det?? devil.gif Jag TROR att jag har sett dom här fröna nångång, men VAD det var har jag glömt! I alla fall är dom i jorden, det ska bli spännande! bravo.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 01-02-2009, 14:29) *
VET?? Varför vet inte jag det?? devil.gif Jag TROR att jag har sett dom här fröna nångång, men VAD det var har jag glömt! I alla fall är dom i jorden, det ska bli spännande! bravo.gif

Även mina frön är i jorden utan att veta vad jag sått giggle.gif
Eva i Höga
Nu har jag också sått! Och jag känner igen fröna men kommer inte på vad det är. Eller så liknar de några frön jag haft tidigare. Förstår inte hur ni kan vara så säkra på några små frön? dunno.gif Blir spännande OM jag får dem att gro!
Dito Verde
Hej
Själv har jag varit på bandycup hela dagen och inte kunnat så. Nu orkar jag inte. Det får vänta.
Jag har fått några gissningar. En har gissat rätt och det har ni väl förstått vem det var?
Anki V såklart.

Jag har aldrig prövat att så dessa frö tidigare. Har googlat som bara den för att leta efter groningstid men hittar det inte. Har ingen sådan där blomsterbibel att titta i. Ska leta vidare. Någon som har tips på sidor med sådan info?

/p
Lady Hamilton
CITAT (Dito Verde @ 01-02-2009, 19:08) *
.....Jag har aldrig prövat att så dessa frö tidigare. Har googlat som bara den för att leta efter groningstid men hittar det inte. Har ingen sådan där blomsterbibel att titta i. Ska leta vidare. Någon som har tips på sidor med sådan info?...../p

Självklart kan vi tipsa dig bara vi får veta vilken växt det gäller................... whist.gif
blomkronan
JA, mina kom oxå i jorden i går. Har aldrig sett dom tidigare så ingen gissning smile.gif
Anki du fick tag på uppgifter om mitt frö, (och jag hade letat huuuur mycke som helst, och inget hittat!), kan du... berätta hur lång gotid det kan bli smile.gif
Dito Verde
Anki har hittat det!
Det verkar som vi ska vänta 4-6 veckor på att få se en grodd.
Bra att veta.
Tusen tack Anki!

/p
Lady Hamilton
slap.gif Jaha......typiskt att Anki skulle in å "förstöra"........
hade ju nästan lyckats lura Dito Verde att avslöja namnet för oss angel_not.gif
Dito Verde
CITAT (Lady Hamilton @ 03-02-2009, 17:14) *
slap.gif hade ju nästan lyckats lura Dito Verde att avslöja namnet för oss angel_not.gif

Ja men bara nästan.....
denna gången hade jag huvudet på skaft. Jag går inte på allting alltid.

Anki borde förresten ägna sig åt detektivarbete, hon har näsa för sånt.

/p
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 03-02-2009, 17:14) *
slap.gif Jaha......typiskt att Anki skulle in å "förstöra"........
hade ju nästan lyckats lura Dito Verde att avslöja namnet för oss angel_not.gif

Abbans Hamilton….man ska vara rädd om sina vänner. Ett, tu tre kan man stå där utan…… tongue.gif

CITAT (Dito Verde @ 03-02-2009, 17:27) *
Anki borde förresten ägna sig åt detektivarbete, hon har näsa för sånt.

/p

Detektivarbete, jag vet inte det ja.....Jag vill nog kalla det alldeles för mycket ledig kvällstid. laugh.gif

Man kanske skulle skaffa sig ett liv.... g.gif . Gå en kurs eller nå´t.

/Anki
Lady Hamilton
CITAT (Anki V @ 03-02-2009, 17:35) *
Abbans Hamilton….man ska vara rädd om sina vänner. Ett, tu tre kan man stå där utan…… tongue.gif

Detektivarbete, jag vet inte det ja.....Jag vill nog kalla det alldeles för mycket ledig kvällstid. laugh.gif

Man kanske skulle skaffa sig ett liv.... g.gif . Gå en kurs eller nå´t.

/Anki

kompiskram.gif Närå Anki, det behövs BETYDLIGT värre saker än detta blush.gif för att jag skulle överge dig o din röntgensyn crazy.gif ........ärligt talat så har jag väldig nytta av att du besitter just den talangen 000.gif
Maggan H
Jamen några ledtrådar kan vi väl få i alla fall?? ninja.gif Det är ju tjaskigt att två vet och alla vi andra svävar i sådan stor okunnighet! crazy.gif blush.gif
Maggan H
yahoo.gif bravo.gif yahoo.gif Tjoho! Dom gror!! crazy.gif
Maggan H
Men kom on nu då! ninja.gif Är det bara jag som har groddar?? crazy.gif
[attachment=30656:dito_v.jpg]
Eva i Höga
Jag har inga groddar! Vad har du gjort? Har du tittat i fel bytta?
Maggan H
CITAT (Eva i Höga @ 11-02-2009, 18:30) *
Jag har inga groddar! Vad har du gjort? Har du tittat i fel bytta?

Nope, inte fel bytta, tydligt märkt ju! biggrin.gif Jag har inte gjort nåt, den står bland alla andra sådder, ganska svalt men ljust. 3 st har grott hittills. tongue.gif
Solstorm
Jag blev tvungen att titta i mina krukor, men nä, inget som har grott här.
Anki V
Inte minsta skymt av grönt....Fröna ser exakt ut som när de såddes.

/Anki
Dito Verde
CITAT (Maggan H @ 11-02-2009, 17:20) *
Men kom on nu då! ninja.gif Är det bara jag som har groddar?? crazy.gif
[attachment=30656:dito_v.jpg]

det var skumt....
två veckor före utsatt tid. Har du ingen almanacka i rummet så de vet när det är dags?
(Kan det vara fel? Nej jag hoppas att det är mina.)
/p
Maggan H
CITAT (Dito Verde @ 11-02-2009, 22:24) *
det var skumt....
två veckor före utsatt tid. Har du ingen almanacka i rummet så de vet när det är dags?
(Kan det vara fel? Nej jag hoppas att det är mina.)
/p

Nej, det hoppas jag verkligen inte att jag sått i fel kruka, jag brukar sätta i namnpinnen innan jag sår för att det inte ska kunna bli fel! Det skulle i så fall vara att nåt frö från en annan påse hoppat över fear.gif ! Men det ger sig, känner du inte igen småplantorna?? crazy.gif Och almanacka, det struntar dom säkert i, dom har sin egen klocka! Vi hade ju nästan vår för 2 dar sen, nu har vi över 1 dm snö och det snöar o snöar! Nu ska jag ut o glutta i kruorna igen! ninja.gif
Maggan H
Nu har jag jämfört fröna och den första som grodde är definitivt INTE likt de andra båda som kom dan efter! fear.gif De två är av samma sort som sticker upp och borde då lämpligen vara rätt eftersom dom ju är två, den ensamme däremot är misstänkt likt en av solstorms fröplantor.... Dom sådde jag samtidigt och det är inte omöjligt att den här har hoppat i fel kruka.... giggle.gif

Gillan
Tjohooo yahoo.gif ! Även jag har groddar i din låda Dito verde.............två st sweatingbullets.gif . Åhh så spännande det ska bli att se om jag känner igen dem när de väl växer till sig, men de behöver inte ha allt för brått eftersom jag inte är kapabel at ta hand om dem än. Ha det gott i fröträsket alla smiley_small_hug.gif
Maggan H
CITAT (Gillan @ 12-02-2009, 20:08) *
Tjohooo yahoo.gif ! Även jag har groddar i din låda Dito verde.............två st sweatingbullets.gif . Åhh så spännande det ska bli att se om jag känner igen dem när de väl växer till sig, men de behöver inte ha allt för brått eftersom jag inte är kapabel at ta hand om dem än. Ha det gott i fröträsket alla smiley_small_hug.gif

Grattis Gillan! tummenupp.gif
Anki V
Kanske, kanske kan jag se lite grönt.......men det kan lika gärna vara ett önsketänkande g.gif .

/Anki
blomkronan
VAR???? är mina gröna fingrar?? *letar*

GRATTIS...
Gillan och Maggan smile.gif
Gillan
CITAT (Maggan H @ 12-02-2009, 21:16) *
Grattis Gillan! tummenupp.gif

Grattis själv du tummenupp.gif .....spännande

CITAT (blomkronan @ 12-02-2009, 22:03) *
VAR???? är mina gröna fingrar?? *letar*

GRATTIS...
Gillan och Maggan smile.gif

Du är snart ikapp tummenupp.gif

Stavfel, Graaatis, vadå gratis????när man menar Grattis!!! rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon