Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Aqvakul
blabla
Myosotis
blablabla
MariaS
Svammel *suck*
Aqvakul
blablablabla Svammel *suck*
MariaS
blablablabla Svammel *suck* blablablabla Svammel *suck*
Myosotis
fear.gif Tycker ni?!
Red Top
no.gif Inte jag!
Aqvakul
MariaS
Sitter här och nynnar för mig själv. (tur det inte är webkamera i forumet...)

Blablablablablabla
blablablablablalba
hela dagen lång
Aqvakul
Red Top
Oooops! blush.gif

Red Top
Red Top
Chamomille
CITAT (Red Top @ 06-02-2009, 12:53) *
Aldrig hört talas om hotbrev??? a0a.gif

Ha! Nu trilla poletten ner efter en Ålandskryssning. rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Jag behövde nog en drink. Eller tre...
Myosotis
Undrade just vart du tagit vägen.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 07-02-2009, 22:27) *
Undrade just vart du tagit vägen.

Ja, det undrade jag med ett tag.
Red Top
Chamomille
Vet ni vad som händer om ett duralexglas ramlan ner på tjottagolvet?

CITAT (Red Top @ 07-02-2009, 22:33) *

Ahaaa.... Bra att veta giggle.gif
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 07-02-2009, 22:33) *
Ja, det undrade jag med ett tag.

rotfl.gif

CITAT (Chamomille @ 07-02-2009, 22:36) *

blink.gif Va?
Red Top
CITAT (Chamomille @ 07-02-2009, 22:36) *

Ja, har varit med om det en gång, inte på toa, men stengolv. Snacka om att hitta glasbitar i månader framåt no.gif wacko.gif
Chamomille
Jag kan ju inte ens stava. Ramlan. Va ä dä?
Jo det är så att det ligger en hög med flisor där. Jösses vad många bitar det blev. Och dom fastnar under fötterna också sleep.gif
Chamomille
[attachment=30519:gin_long_drink.jpg]

whistling.gif yes.gif
Red Top
Det bästa med att krossa duralexglas är ju att man inte ens behöver vara försiktig när man går på det. biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Red Top @ 07-02-2009, 23:17) *
Det bästa med att krossa duralexglas är ju att man inte ens behöver vara försiktig när man går på det. biggrin.gif

Nä, det har du så rätt i. Det är bara smulor kvar.

Jag glömde brickerna hemma igår. Så jag har egentligen inte sett nåt på resan över huvud taget duh.gif Fast jag vinkade till Tepa yes.gif Undrar om hon såg unsure.gif
Chamomille
Hallååå hallåå hallåååå!
Alphaville
Hallå på dig själv happy.gif

Inget svamlande på hela förmiddagen. Blev nästan lite orolig en stund.
Chamomille
Ja, då ska du se mej då -fear-.gif
Alphaville
Lugn lugn, forumet är tillbaks nu flirting.gif
Chamomille
yes.gif
Ja, jag trodde jag hade blivit utslängd sleep.gif
Red Top
Ursökta att det dröjde innan jag märkte att forumet levde igen!
Jag drabbades av sådan fruktansvärd abstinens att jag knappt lyckades klicka mig in

Aqvakul
Red Top

Aqvakul
Sugen på en fisketur...

Eva-Helene
Den firren räcker till ett par middagar....Fast, jag undrar hurpass god den kan vara - när jag var liten kom ena grannen med en 8-kilos gädda som han dragit upp. Den var inte god! Inte ens katterna tyckte det - ingen av våra 14 katter...
Myosotis
Okej. Ingen orkar förklara för mig. crying.gif Jag får försöka klura ut det själv. Tjotta = toa?! Aldrig hört. Men vad 17 är ett duralexglas? confused.gif
Ibland undrar jag om vi skulle förstå varandra om vi träffades IRL. Hopplöst att försöka förstå stockholmare. Och utan smiliesar och allt. Man får se till att ha papper och penna med sig så kan man skriva ner meddelanden till varann som inte innehåller tjottaduralexord.
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 09-02-2009, 13:22) *
Okej. Ingen orkar förklara för mig. crying.gif Jag får försöka klura ut det själv. Tjotta = toa?! Aldrig hört. Men vad 17 är ett duralexglas? confused.gif
Ibland undrar jag om vi skulle förstå varandra om vi träffades IRL. Hopplöst att försöka förstå stockholmare. Och utan smiliesar och allt. Man får se till att ha papper och penna med sig så kan man skriva ner meddelanden till varann som inte innehåller tjottaduralexord.

Tjotta = toa. Tjottahejti är det fullständiga ordet flirting.gif
Duralexglas = http://www.le-tom.com/duralex och http://sv.wikipedia.org/wiki/Säkerhetsglas (se under Härdat glas)
Myosotis
thanks.gif Nu är det bevisat: Det är mycket lättare att kommunicera med en norrlänning än med en stockholmare.
Ordet Tjottahejti hade jag i och för sig hört men trodde att det betydde mer "långt borta" eller så. Jag brukar inte ha dricksglas i badrummet, men det kanske var ett sådant hon tappade ändå? Verkar liksom mera sannolikt än en bil eller en busskur.

Bitarna i sig är dock inte vassa, vilket är förklaringen till att härdat glas används till t.ex sidorutor i bilar, busskurer och dryckesglas.
Aqvakul
Red Top
CITAT (Myosotis @ 09-02-2009, 13:43) *
thanks.gif Nu är det bevisat: Det är mycket lättare att kommunicera med en norrlänning än med en stockholmare.
Ordet Tjottahejti hade jag i och för sig hört men trodde att det betydde mer "långt borta" eller så. Jag brukar inte ha dricksglas i badrummet, men det kanske var ett sådant hon tappade ändå? Verkar liksom mera sannolikt än en bil eller en busskur.

Bitarna i sig är dock inte vassa, vilket är förklaringen till att härdat glas används till t.ex sidorutor i bilar, busskurer och dryckesglas.

Kära söta Myosotis!
Du är inte ensam om att tro att tjottahejti betyder långt borta. Det trodde jag med.; och jag bor i Fjollträsk. Det var mest en gissning från min sida att hon menade toa. blush.gif kompiskram.gif

CITAT (Aqvakul @ 09-02-2009, 15:06) *

Stackars sate! Hoppas han inte bodde i Sverige och gick i skola här giggle.gif
Aqvakul
Eva-Helene
CITAT (Aqvakul @ 09-02-2009, 17:04) *

Åååå så duktig du är med kameran! *djupt imponerad*
Aqvakul
CITAT (Eva-Helene @ 09-02-2009, 17:25) *
Åååå så duktig du är med kameran! *djupt imponerad*

Ja, är jag inte så säg... giggle.gif
Noak
En gång trodde jag att Duralex och Durex var samma sak....

(Det var det definitivt inte)
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 09-02-2009, 13:43) *

Stackare. Har du aldrig hört talas om en tjotta... ninja.gif
Red Top
CITAT (NIKEN @ 09-02-2009, 18:04) *
En gång trodde jag att Duralex och Durex var samma sak....

(Det var det definitivt inte)

Det är inte lätt att inte veta! rotfl.gif

Men, jag tror inte du var ensam om det rotfl.gif
Aqvakul
Språkövning för skåningar...

Långt hitom flinten å´ långt bortom luman fanns landet. Kungstvåan hade just slussat de´ blev ett chuckert rörhöns som kallades Snövit, helt plötsligt tog Kungstvåan ner skylten. Då braita kungen en ny tvåa, den nya va´ en gammal tacka me´ just fasad men trots fasaden var hon helt iskall.

Hon hade en självtittare som gav prognos en da´ när hon fråga tittarn´ vem som va´ chuckrast i riket svara tittarn ”Du din gamla tacka är chuckrast i hela riket här.” Då blev tackan så stöddi´ så pipen visa zenit.

Helt plötsligt börja Snövit få justa lungor, pumpad häck å´ helslickad fasad, när tackan då fråga svara tittarn´ ”Du din gamla tacka är numer sågad av Snövit kär”, då fick tackan halvnojan å´ sa åt kulvicke att ta ut Snövit i buschen å´ me´ en tjuring lossa pumpen, men kulvicke va´ blöt så han sänkte en galt å´ la galtens pump på disken, Snövit gav järnet hon hamna hos ett gäng kvartsfigurer å´ börja brassa nagg å´ bläddra sängar.

Så fråga tackan igen vem som va´ chuckrast å´ tittarn´ svara ”Snövit e´ chuckrare än vanligt”, då gick tackan igång me´ helnojan i halv skruv i tyska å´ koka ihop en soppa som kona som en explosion i ett ungkarlshotell, hon tryckte in tre droppar i ett pall å´ fick Snövit å´ att kränga se´ kring pallet, hon gick i däck som en golvad pråmskeppare, när gruvgänge´ kom till kvarten va´ Snövit horisontal dom packa in´ na´ i en glasbinge som dom ställde på tunet, hon platsa i ett vaxkabinett.

En da´ när luman visa rött kom prins Charming förbi på sin vita havreturbo, han kolla in Snövit å´ tyckte att hon va´re´ chuckraste han hade sett, han jumpa av turbon å´ släta Snövit så pallbiten stod som ett norrsken i halsen på na´ sen gängarom se´ å´ fick egen kvart, å´ där lever rom´ lyckliga alla tre Snövit, Charming å´ Kronkalle!
Red Top
Underbart!!!
Jag skulle vilja höra Lena Nyman läsa den giggle.gif
Red Top
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 09-02-2009, 22:47) *
Underbart!!!
Jag skulle vilja höra Lena Nyman läsa den giggle.gif

fast det är nog mer 30- 40-tals slang än något som pratas nu.....
Red Top
Jag menade bara att hon är en hejare på att tolka stockholmsslang, oavsett hur gammal den är. Hennes hesa röst gör det inte sämre biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon