Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Aqvakul
Apselut!
MariaS
En medium här på direkten och en large till gubben!
Uggi
Och där hakar jag på med en T-shirt till mig i rätt storlek så klart. tummenupp.gif
Eva-Helene
Mej å vill ha! En av den största storleken... blush.gif
Aqvakul
ju större, desto bättre...
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2009, 18:58) *
ju större, desto bättre...

Jag trodde du höll på att förminska dig naughty.gif
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 06-03-2009, 21:54) *
Jag trodde du höll på att förminska dig naughty.gif

ett projekt med förhinder... blush.gif
Eva-Helene
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2009, 22:03) *
ett projekt med förhinder... blush.gif

Jojo... flirting.gif blush.gif kompiskram.gif
Aqvakul
jobbar alltså på det - men särskilt framgångsrikt är det ännu inte...
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 09:52) *
jobbar alltså på det - men särskilt framgångsrikt är det ännu inte...

Möjligen några smärre fallgropar i vägen... flirting.gif De heter visst semlor, goda femrätters middagar och annat som hör livets njutningar till rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 07-03-2009, 11:04) *
Möjligen några smärre fallgropar i vägen... flirting.gif De heter visst semlor, goda femrätters middagar och annat som hör livets njutningar till rolleyes.gif

kan vara så... hustrun och jag var på stan en sväng - blev en tur till italienska stamkrogen - härlig pasta med lax, cappuchino och en underbar kaka till efterrätt (delade på en!)
Red Top
en ensam feminist i den kyliga vårblåsten

Chamomille
Va fånigt det är att ha 3-lags toapapper när det kommer i o-synk så att alla perforeringar ligger efter varandra.

Det var nog det mest svammelsfulla jag har skrivit i hela mitt liv wacko.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 08-03-2009, 12:50) *
Va fånigt det är att ha 3-lags toapapper när det kommer i o-lag. Så alla perforeringar ligger efter varandra.
Det var nog det mest svammelsfulla jag har skrivit i hela mitt liv wacko.gif

Ja, och om en sån skitsak... flirting.gif

Chamomille
Nu är det så att jag kan bara svenska. Kan du översätta? Var det skånska? Eller kinesiska?

Edit: undrar varför man stavar och skriver som man gör?

Edit: Tog bort ett r tror jag.
Aqvakul
detta är kanske lättare att förstå...

Biggan_
Aqvakul
Biggan_
Aqvakul

kanske något för de nyförlovade... unsure.gif
Biggan_
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 08-03-2009, 15:20) *

Är detta någon slags millitär variant? confused.gif
MariaS
Den är ju för att kamouflera diarrén förstår du väl giggle.gif
Aqvakul
Nej, nu får det bli ett slut på det här skitsnacket... rtfm.gif

det har framförts allvarliga klagomål i andra mer "seriösa" trådar.....
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2009, 20:26) *
Nej, nu får det bli ett slut på det här skitsnacket... rtfm.gif
det har framförts allvarliga klagomål i andra mer "seriösa" trådar.....

Så då måste vi bli seriösa här då? blink.gif Men svammel är ju inte heller så seriöst whistling.gif flirting.gif
Aqvakul
nej, det är nog bäst att sluta svamla också...
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2009, 21:28) *
nej, det är nog bäst att sluta svamla också...

nono.gif no.gif help.gif Kommer jag aaaaldrig klara av crazy.gif
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 08-03-2009, 21:29) *
nono.gif no.gif help.gif Kommer jag aaaaldrig klara av crazy.gif

inte jag heller... blush.gif
Chamomille
CITAT (MariaS @ 08-03-2009, 19:47) *
Den är ju för att kamouflera diarrén förstår du väl giggle.gif

chamoumillflera...u LL
Red Top
Ack, ack, ack! confused.gif

Har ni slutat svamla?? naughty.gif

Själv känner jag inte för att lägga av. Inte känner jag mig särskilt meningslös heller just nu.

Har tragglat mig igenom Småprat, inte vartenda ord dock sweatingbullets.gif Har haft glädjen att se forumet växa från några få, till dagens närmare 22 000. Jag har skrattat, blivit obehagligt berörd, känt gemenskap; och inte ett ögonblick har jag ångrat att jag blev medlem i forumet. flirting.gif

Men en sak är säker!!

Det är minst lika roligt nu som då yes.gif smiley_small_hug.gif

Vissa trådar är oxå minst lika aktuella idag, som förr. Som den här t ex: Om konsten att kommunicera från oktober 2004.
Aqvakul
Välkommen tillbaka till nutiden, Rödhättan! kompiskram.gif
Red Top
Tack!
Gossen Ruda
Att ni bara orkar hålla på så här. Här får ni en dålig historia som bara passar i en sån här tråd.

En man hör hur det krafsar på ytterdörren. Han öppnar och finner en snigel på trappan. Han tar upp snigeln och går tvärs över vägen och in i skogen och slänger snigeln där.

Tre månader senare hör han igen ett krafsande på dörren, öppnar och hittar snigeln där igen. Den tittar upp på honom och säger: Vad skulle det där vara bra för?
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2009, 20:59) *
Att ni bara orkar hålla på så här. Här får ni en dålig historia som bara passar i en sån här tråd.

En man hör hur det krafsar på ytterdörren. Han öppnar och finner en snigel på trappan. Han tar upp snigeln och går tvärs över vägen och in i skogen och slänger snigeln där.

Tre månader senare hör han igen ett krafsande på dörren, öppnar och hittar snigeln där igen. Den tittar upp på honom och säger: Vad skulle det där vara bra för?

den historien var lite seg...

Red Top
Den var söt Gossen giggle.gif
Myosotis
CITAT (Red Top @ 10-03-2009, 20:46) *
Har tragglat mig igenom Småprat, inte vartenda ord dock:sweatingbullets: Har haft glädjen att se forumet växa från några få, till dagens närmare 22 000. Jag har skrattat, blivit obehagligt berörd, känt gemenskap; och inte ett ögonblick har jag ångrat att jag blev medlem i forumet. flirting.gif

Men en sak är säker!!

Det är minst lika roligt nu som då yes.gif smiley_small_hug.gif

Ambitiöst! tummenupp.gif Någon gång när jag har för mycket tid kanske jag gör likadant. Om man går till sidan 650 så är det verkligen de första trådarna någonsin, medan det på Husdjur t.ex. bara finns en enda sida och på Natur två. Ändå finns äldre trådar kvar som man bara kommer åt genom sökfunktionen eller genom att gå via en medlems alla inlägg, det tycker jag är synd, där finns mycket osynlig kunskap.

CITAT (Red Top @ 10-03-2009, 20:46) *
Vissa trådar är oxå minst lika aktuella idag, som förr. Som den här t ex: Om konsten att kommunicera från oktober 2004.

Det var en bra tråd. Har du fler tips vad man borde läsa? Ibland är det så synd att bra trådar dör så snabbt, och så verkar folk bli sura om någon återuppväcker dem.

CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2009, 20:59) *

rotfl.gif Den var väl inte dålig! rotfl.gif
Red Top
Myosotis! Det fanns många bra trådar, men jag valde den här, eftersom den knappast kunde väcka ont blod. flirting.gif

Jag återkommer med fler så småningom.

Är du bra i handen nu förresten??
Myosotis
CITAT (Red Top @ 10-03-2009, 22:18) *
Är du bra i handen nu förresten??

Jadå, ganska bra. Jag kan redan böja fingret ca. halvvägs. Snyggt förband, inga smärtor, stygnen ska tas på måndag. Sen om jag får känseln tillbaka i fingertoppen visar sig senare, det kan ta upp till ett år för nerverna att växa ut igen. Men jag undrar fortfarande varför det är så bråttom att åka in när man sen bara blir sittande i 7 timmar. dunno.gif
Chamomille
Teknikens under.

Svärfar hade just fått en fax-maskin till firman och det skulle skickas ett viktigt meddelande till någon. Då sade han till svärmor: ta en kopia på faxet innan du skickar det.

Det får han äta upp än idag biggrin.gif
Aqvakul
svamlar mig i säng nu... d010.gif kompiskram.gif
blomkronan
CITAT (Chamomille @ 10-03-2009, 22:43) *
Teknikens under.

Svärfar hade just fått en fax-maskin till firman och det skulle skickas ett viktigt meddelande till någon. Då sade han till svärmor: ta en kopia på faxet innan du skickar det.

Det får han äta upp än idag biggrin.gif

UNDERBART.... biggrin.gif jag är inte ensam... yahoo.gif

När vi fick våran dotter (15 år sedan) ville jag köpa en telefon som man kunde stänga av ringsignalen på...
När vi var i butiken kom jag på att jag ville hör vilken signal den hade, försäljaren var gullig och lätt mig höra... då sa jag -Hur låter den när den är avstängd? duh.gif

Nu 15 år senare... har jag blivigt klokare idea.gif
Aqvakul
Märkligt att man aldrig tillåts glömma sina pinsammaste misstag....
Chamomille
CITAT (blomkronan @ 11-03-2009, 02:01) *
-Hur låter den när den är avstängd? duh.gif

rotfl.gif
Red Top
CITAT (blomkronan @ 11-03-2009, 02:01) *
UNDERBART.... biggrin.gif jag är inte ensam... yahoo.gif

När vi fick våran dotter (15 år sedan) ville jag köpa en telefon som man kunde stänga av ringsignalen på...
När vi var i butiken kom jag på att jag ville hör vilken signal den hade, försäljaren var gullig och lätt mig höra... då sa jag -Hur låter den när den är avstängd? duh.gif

Nu 15 år senare... har jag blivigt klokare idea.gif

Tack snälla Blomkronan! Morgonens första skratt a0a.gif a0a.gif
Chamomille
Bla bla.... Bla.

Edit: Bla
Nostalgia
CITAT (Chamomille @ 11-03-2009, 10:28) *
Bla bla.... Bla.

Edit: Bla

Jaa ibland känns det så giggle.gif
MariaS
Och ibland blir det rena svammelyran yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Chamomille
Ja, bara en sån sak.

Och föresten, var är våren? Här är det iaf 2 dm snö wacko.gif
MariaS
CITAT (Chamomille @ 11-03-2009, 10:54) *
Ja, bara en sån sak.

Och föresten, var är våren? Här är det iaf 2 dm snö wacko.gif

Hääääär svallar vårkänslorna för fullt i solen yahoo.gif
Chamomille
CITAT (MariaS @ 11-03-2009, 10:56) *
Hääääär svallar vårkänslorna för fullt i solen yahoo.gif

Jasså du Nisse...

Får väl gå ut och göra en snöängel. Då kanske det spritter till i benen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon