Sidor: 1, 2
MariaS
Idag kom så dråpslaget! Jag får inte beviljat förlängt medlemskap av unionen och inte tidigare lagt medlemskap av Små-A. Vilket innebär att jag ska leva på 3000:-/månad efter skatt. Det är ju inte ens hälften av existensmininmum!

Ja, jag har haft ett totalt bryt, med tårar som forsat o.s.v. Mår INTE bra alltså!

I ren desperation har jag i alla fall, snackat med en kille jag känner... så kanske kanske, kan jag få lite jobb med hantlangning på något bygge, eller röja sly eller liknande.

Men just nu, har jag bara mig själv och mina "varför-tankar"
Aqvakul
att all världens olyckor ska drabnba dig... trostar.gif
Myosotis
trostar.gif Men stackars dig!! smiley_small_hug.gif
Uggi
"Men just nu, har jag bara mig själv och mina "varför-tankar""
Maria, vad jobbigt du måste ha det nu, våren är i antågande och man vill jobba för fullt.
Jag lider med Dig. kompiskram.gif
Eva-Helene
Men fy f**n! ranting.gif

smiley_small_hug.gif trostar.gif
Biggan_
trostar.gif Jag tycker det är förfärligt att människor i vårt land skall behöva råka ut för detta! Man blir så förbannad när man läser och hör hur somliga skor sej med miljonlöner, bonusar och fallskärmar och allt vad det är, medan arbetslösa, sjuka och gamla knappt har mat för dagen! ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Jag tycker så synd om dej, och jag hoppas att du har tur och får något jobb genom den där killen du känner så att du kan hjälpa upp ekonomin lite.
Jag håller i allafall tummarna för dej! tummenupp.gif
smiley_small_hug.gif
MariaS
Ja det känns ju inget vidare att höra på nyheterna när det finns folk som får över 100 000:-/TIMME! För att göra vadå?
Anma
Men fy fan vad arg jag blir! Jag hoppas att du inte är " för stolt" för att gå till socialen och ansöka om försörjningsstöd.

smiley_small_hug.gif
MariaS
CITAT (Anma @ 14-03-2009, 12:28) *
Men fy fan vad arg jag blir! Jag hoppas att du inte är " för stolt" för att gå till socialen och ansöka om försörjningsstöd.

smiley_small_hug.gif

Har redan provat. Nekas hjälp eftersom jag äger en bil. De köper inte argumentet att jag inte kan skaffa jobb utan bil (15km till närmaste busshållplats) De anser att jag kan ta cykel?!

Eva-Helene
CITAT (MariaS @ 14-03-2009, 12:30) *
Har redan provat. Nekas hjälp eftersom jag äger en bil. De köper inte argumentet att jag inte kan skaffa jobb utan bil (15km till närmaste busshållplats) De anser att jag kan ta cykel?!

Men det var då.... Skriv över bilen på nån släkting!
Chamomille
CITAT (MariaS @ 13-03-2009, 17:21) *
Idag kom så dråpslaget! Jag får inte beviljat förlängt medlemskap av unionen och inte tidigare lagt medlemskap av Små-A. Vilket innebär att jag ska leva på 3000:-/månad efter skatt. Det är ju inte ens hälften av existensmininmum!

Ja, jag har haft ett totalt bryt, med tårar som forsat o.s.v. Mår INTE bra alltså!

I ren desperation har jag i alla fall, snackat med en kille jag känner... så kanske kanske, kan jag få lite jobb med hantlangning på något bygge, eller röja sly eller liknande.

Men just nu, har jag bara mig själv och mina "varför-tankar"

Men... Det var väl.. trostar.gif FAAN va arg jag blir! Uhh!
Anki på Öland
CITAT (MariaS @ 14-03-2009, 12:30) *

Ett sånt beslut skall du överklaga!
Anki
CillaM
Helt jälla otroligt Maria! Du /var är ju en kund hos a-kassan, o jag är förstås inte säker men du borde kanske ta kontakt med en jurist eller se om du möjligen kan få hjälp hos din kommun. De flesta kommuner har något som kallas medborgarkontor. Där kanske en möjlighet finns att få hjälp? Sedan har du ju jättemycket kunskaper inom grävning med maskin, förutom växter. Dina kunskaper är ju guld värda inom många företag. Hoppas verkligen att det blir någon jäkla rätsida på det här! Många smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon