Full version: Margiths busfröer
Sidor: 1, 2, 3
Margith
Nu ligger alla kuverten i brevlådan.

Jag skrev bara 1, 2, 3 på påsarna.

1:an är det egentliga busfröet.
2:an tror jag är en utmaning. Jag har aldrig sått den förut själv och vill gärna ha fler att dela erfarenheten med.
3:an skickade jag med, dels för att jag hade lite väl mycket av dem och dels för att fröerna är ganska lätta att känna igen.

Era gissningar om vad 1 och 2 kan vara ser jag fram emot yes.gif 3:an tror jag att ni klarar.

Lycka till!

Maggan H
Jaa, vad kul, ännu fler frön?! När ska vi så? crazy.gif
Margith
Allihop kan sås så fort du får kuvertet. Men det går att vänta lite också, om du har ont om plats och först vill veta på ett ungefär vad det är du sår.
Den här veckan jobbar jag hemma, så jag kan hålla koll på PM:n av och till under dagen flirting.gif Jag ser fram emot många PM med gissningar yes.gif

Närmare såanvisningar finns i kuvertet.
Gillan
Wow igen! Jättekul med nya gissningar. Speciellt nr 2 som du sa kan bli en utmaning bravo.gif
Rosmarin
Jätteroligt!!! tummenupp.gif
Maggan H
Tack, dom kom idag! smile.gif Gissning på väg! crazy.gif
Margith
Maggan H klarade fröpåse nr 3 tummenupp.gif
Anki V
Tack Margit. thanks.gif

Det verkar som om jag i alla fall får så frön i kväll. Jag har haft så mycket med att klanta till mig i frökedjan så jag har inte hunnit med att titta på dina frön än....Gissning kommer.

/Anki
Maggan H
CITAT (Margith @ 03-03-2009, 16:25) *
Maggan H klarade fröpåse nr 3 tummenupp.gif

YES YES YES!! yahoo.gif
Eva i Höga
Grattis Maggan! Jag fick mina frön idag och du hade gjort så fint Margith och skickat med vermiculit, tack så mycket, jag hade inget hemma. Ja, detta blir lika spännande som alla andra fröer vi fått - och särskilt spännande är det med "jätten".
Gillan
Japp, mina kom också idag, men inte har jag mycket till gissningar inte. Möjligtvis att jag kan komma med några på nr 3. Och hade jag inte vetat bättre på nr 2, så hade jag börjat tro att du vill att vi ska odla fästingar Margith, men det är ju bevisligen ingen växt crazy.gif och du bor alldeles för norr över för att ens ha dem antar jag, men de sväller ju också när de intar vätska rolleyes.gif

Grattis Maggan!
Eva i Höga
Jag tyckte också det såg ut som fästingar yes.gif men det hoppas jag innerligt att det inte är. Och gissningar har jag inga som vanligt, inte ens på trean. no.gif
Margith
På hedersord: jag har inte skickat fästingar till er, jag lovar!!
Nog för att våra hundar brukar importera några stycken varje gång vi är söderut, men jag tycker faktiskt att de är rätt äckliga sick.gif så jag brukar spola ner dem i toaletten. (Fästingarna alltså, inte hundarna!!)

Fröerna till påse 2 har jag fått, jag tror att givaren får sig ett gott skratt om jag berättar att ni tror att det är fästingar a0a.gif

Eva i Höga
Det tycker jag att du ska berätta, kan man få någon att skratta så ska man ....
naughty.gif
Maggan H
Tack , ni kommer själva att få er ett gott skratt framöver, kan inte ännu säga varför.... coolgleam.gif whistling.gif
Eva i Höga
confused.gif dunno.gif g.gif
Gillan
CITAT (Eva i Höga @ 03-03-2009, 20:03) *
confused.gif dunno.gif g.gif

Kan bara instämma, jag tänker så det knakar................om det nu kan knaka i nåt som verkar rätt tom just nu giggle.gif

För övrigt får jag nog tom lägga ner på nr 3. Endera är de för små eller för stora för de jag tänkt mig gissa på dunno.gif . Det är bara att Gratulera Maggan för hennes snabba tankeverksamhet crazy.gif
Dito Verde
Åh,vilket fint kuvert. Jag kan svära på att jag har hanterat nr 1 tidigare, men kan inte komma på vad det är. Ska grunna lite till. Nr 2 har jag ingen aning om, men de var verkligen fästinglika. Nr 3 vet jag precis och blev jätteglad över.
blomkronan
Tack Margith för fröna och mera spänning i denna tråkiga tid... (tiden innan våren kommer)

Gissa... confused.gif no.gif ingen aning... ???? som vanligt crying.gif

Tänk att vi fick samma tanke... min första tanke av frö nr 2 var oxå fästingar giggle.gif

Lady Hamilton
Jag har ju varit borta ett par dar så jag får så o blötlägga i kväll tummenupp.gif
Margith
Vill bara berätta att även Dito Verde klarade 3:an. Och hon frågade inte, hon bara konstaterade att det var de fröer det var bravo.gif

Jag tror att Anki fixar de här också, bara hon får ordning på nummerföljden kompiskram.gif

För övrigt kan jag berätta att givaren till fröer nr 2 fick sig ett riktigt gott skratt åt er gissning på fästingar. Nåt säger mig att de fröerna hädanefter kommer att heta "ticks" för dem...... Ja, ni måste ju få lite hjälp, eftersom fästingar är den enda gissning jag fått på dem flirting.gif
Anki V
Ja, men ettan var väl det där bruna ”böset”, tvåan var vingarna från flygmyror och trean var det där som sydlänningarna kallar fästingar…Jag har aldrig sett en sådan i verkligheten confused.gif .

Anki
Margith
Nu har inte jag sett hur vingarna hos flygmyror ser ut, men fästingar har jag sett sick.gif
De flesta av oss är nu överens om att 2:an ser ut som fästingar: så OK då, kanske 3:an ser ut som flygmyrevingar....
Tänk så, så är jag säker på att du hittar rätt på 3:an kompiskram.gif
Anki V
Undras om de här fröna har sitt ursprung ”Down under”? confused.gif

Dä ändrar jag min gissninga till 3:an rotfl.gif

/Anki
Margith
CITAT (Anki V @ 04-03-2009, 21:24) *
Undras om de här fröna har sitt ursprung ”Down under”? confused.gif

/Anki

Ingen kommentar.

Jag tänker inte hjälpa er hur mycket som helst ninja.gif

Jag håller på att bli vansinnig på att jag inte kommer på vad Gillans röda spjut är crazy.gif
Rosmarin
åh! Jag hoppas att fröna kommer fram idag! Detta är ju orättvist. ranting.gif Men de kanske växer ikapp era senare... whist.gif
Solstorm
Jag har fått fröerna men kommer inte att så förrän ikväll. Tvåan får väl bli imorgon då. Ettan vet jag inte, skickar gissning på tvåan och trean.
Solstorm
Första gissningen var fel men nu VET jag vad tvåan är. Om Margith säger att det är fel så tror jag att hon inte själv vet vad hon har skickat för nu måste jag ha jätterätt.
Margith
CITAT (Solstorm @ 05-03-2009, 21:22) *
Första gissningen var fel men nu VET jag vad tvåan är. Om Margith säger att det är fel så tror jag att hon inte själv vet vad hon har skickat för nu måste jag ha jätterätt.

Jag är ledsen, men du har fel igen.
I och för sig har du rätt i att jag inte riktigt vet vad det är (jag skrev ju att jag aldrig sått dem själv), men jag litar på de som har gett mig fröerna. De lever på att driva upp plantor från egna fröer för att sälja, så jag tror nog att fröerna är rättmärkta smile.gif

Nu får ni ingen mer hjälp!! tongue.gif
Solstorm
-cry-.gif Jag var ju så himla säker på att det var rosenvial. Kanske är det det bara i min påse.
Maggan H
CITAT (Solstorm @ 05-03-2009, 22:06) *
-cry-.gif Jag var ju så himla säker på att det var rosenvial. Kanske är det det bara i min påse.

Ja, och i min har hon lagt Lupin! biggrin.gif (Det är bara färgen som skiljer.... devil.gif )
Kajsa i Arvika
hrrrrmmmm.... vad menar hon med att vi kommer att få oss ett gott skratt framöver... enda jag kan komma på är nåt som e ätligt och likt en kroppsdel... men det kan det väl inte va iaf... shy.gif
Solstorm
CITAT (Kajsa i Arvika @ 06-03-2009, 14:10) *
hrrrrmmmm.... vad menar hon med att vi kommer att få oss ett gott skratt framöver... enda jag kan komma på är nåt som e ätligt och likt en kroppsdel... men det kan det väl inte va iaf... shy.gif

Tanken har slagit mig också. Börjar på p.(om kroppsdelen inte är ätlig så finns det ju en del som smakar på den naughty.gif )
Kajsa i Arvika
Jupp... blush.gif
Anki V
Margith III har en grodd.

/Anki
stennie
Tack för fröerna Margith kompiskram.gif ...1:an har jag sått och 2:an ligger i blöt, 3:an väntar jag lite med..ganska säker på vad det är! tummenupp.gif
Rosmarin
Fröerna kom fram i förgår. Tack så mycket Margith!!! Tycker tvåan och trean ser så bekanta ut men vad det är... crying.gif hm...
Jag la genast tvåan i blöt för att så alltihop igår. Och vet ni vad... ett av fröerna hade börjat gro i blötläggningsvattnet. Var det så för er andra också? De är sådda sedan igår i alla fall.
Solstorm
När man blir fundersam så kan man ju bita sig i pekfingret ibland.

CITAT (Kajsa i Arvika @ 06-03-2009, 21:40) *
Jupp... blush.gif

Varför rodnar du Kajsa? Vad tänkte du på? Du menar väl inte.... ohmy.gif
Lady Hamilton
Är det P**** P*****? fear.gif i så fall kommer jag att plantera dem hos någon annan i dennes rabatt
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 07-03-2009, 16:09) *
Är det P**** P*****? fear.gif i så fall kommer jag att plantera dem hos någon annan i dennes rabatt

Nä, kan jag väl aldrig tro, inte liknade fröna såna?? fear.gif

CITAT (Anki V @ 07-03-2009, 10:03) *
Margith III har en grodd.

/Anki

Milde Moses, Margith den tredje har grott! crying.gif Vad gör vi nu??
Margith
Nu är jag inte riktigt med. Visst pratar vi om fröpåse 2? De som såg ut som fästingar??
Pratar ni om chilifröer blush.gif kan jag berätta för er att chilifröer ser ut ungefär som tomatfröer, dvs mer eller mindre platta, runda och beiga...
Har du nånsin sett en platt, rund, beige fästing?? rotfl.gif
Dessutom kan jag tillägga att, mig veterligt är inte de här växterna giftiga, men det är synnerligen tveksamt om du vill vare sig smaka eller slicka på dem. Iofs vet jag något djur/insekt/kryp som älskar iaf 2 av de växter jag skickat fröer till, men inte människor... tror jag... g.gif

Maggan: att frö 3 har grott är helt normalt smile.gif skola om när de fått 2-4 riktiga blad och se till att du har gott om stoooora krukor, du kommer att behöva skola om många gånger innan du kan plantera ut dem. Slutkruka på 15-20 liter är ett bra val, om du nu inte har plats i rabatten för dem biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 07-03-2009, 19:31) *
.... men det är synnerligen tveksamt om du vill vare sig smaka eller slicka på dem.....

Ja va inte för säker slap.gif på det!......Maggan har visst redan börjat "Tugga" på det som kommit upp från Ankis frön giggle.gif
Maggan H
CITAT (Margith @ 07-03-2009, 19:31) *
Maggan: att frö 3 har grott är helt normalt smile.gif skola om när de fått 2-4 riktiga blad och se till att du har gott om stoooora krukor, du kommer att behöva skola om många gånger innan du kan plantera ut dem. Slutkruka på 15-20 liter är ett bra val, om du nu inte har plats i rabatten för dem biggrin.gif

Hihi, Margith, läs ordentligt! ; ''Margith den tredje'' syftar inte på att frö nr 3 grott hos mig utan på att du fått en kunglig rangordning... rotfl.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 07-03-2009, 19:38) *
Ja va inte för säker slap.gif på det!......Maggan har visst redan börjat "Tugga" på det som kommit upp från Ankis frön giggle.gif

Tja vad gör man inte för att VETA! crazy.gif Och för vetenskapen, och tydligen är den inte giftig för än lever jag.... sick.gif
Maggan H
Och idag har jag sått 1an och 3an, 2an ska ligga i blöt tills i morgon.
Margith
Åh herreje, jag tror jag skrattar ihjäl mig... Hur snett och konstigt kan man egentligen läsa?? Jag behöver verkligen en veckoslutskurs i läsförståelse crazy.gif
Grattis Anki till grodden tummenupp.gif

Gillan
Ja, man får sig i alla fall ett gott skratt så här på morgonkvisten när man ska försöka traggla sig igenom alla er galenskaper rotfl.gif rotfl.gif

Det har grott i nr 3 här också, men jag vet inte vad det är dunno.gif

Lady Hamilton
Som vanligt är jag som ett confused.gif har ingen aning om vad jag sått för fröer i varken 1:an 2:an eller 3:an eller om den nu heter
Margith III, den har i allafall även grott hos mig yes.gif (och det är INTE "ingenting" för jag SER ju att det är någonting sleep.gif )
Anki V
Margith 1 har grott laugh.gif

/Anki
Maggan H
Milde Moses, vi är för roliga tycker jag! rotfl.gif Ska genast ut o glutta i krukorna om Margith den förste har grott här också! giggle.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 09-03-2009, 09:22) *
Som vanligt är jag som ett confused.gif har ingen aning om vad jag sått för fröer i varken 1:an 2:an eller 3:an eller om den nu heter
Margith III, den har i allafall även grott hos mig yes.gif (och det är INTE "ingenting" för jag SER ju att det är någonting sleep.gif )

Du är i gott sällskap min vän, jag har inte heller nåt hum om vad vi sår! naughty.gif Jag ska så mina 'fästingar' nu!
Lady Hamilton
Nu har även Margith den II behagat komma upp ur jorden yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon