|
herkules
08-03-2009, 17:05
CITAT (malin72 @ 08-03-2009, 13:18)  först och främst tycker jag inte om att det blev en sådan här tråd i Netha och Magdis tråden......vill man kan man ju starta en reserv tråd
trodde det var en allmänt hållen sakna-nick-tråd och skrev därför dit de nick jag saknade men tydligen så var det bara reservnicket som syntes? CITAT (malin72 @ 08-03-2009, 13:18)  för det andra så behöver ni väl inte sakna honom..vad jag vet så finns han ju kvar fast i annan skepnad...en eller flera nu vet jag inte men flera säkert!!! Anledningen till att personen finns kvar är att man lätt och enkelt tydligen kan skriva in sig med andra ip adresser (är det inte så att vissa bredbandsbolag byter adress vid vissa lägen tex daglien eller så ) hm det kan jag inte svara på för så hajj på datorer är inte jag! Men iallafall som svar sen tidigare är det väldigt lätt att göra nya nick utan admins tillstånd.... Om jag skulle behöva byta så skulle jag säga till admim...som tex vissa gjort som hetat som sina djur när dom sen inte finns vil man ju självklart byta och då gör man det på ett bra sätt...talar om det och admin själva byter
vems nick jag ska sakna bestämmer endast jag.
CITAT (malin72 @ 08-03-2009, 13:18)  vi sitter i ett stort träsk...japp cyber träsket för och nackdelar precis som i riktiga livet! Tyvärr blev många som så många gånger sagt tidigare personlig involverade i vad dom trodde var Reservs privata liv och många blev sårade när det visade sig inte stämma.... ja visst en smäll man kanske får ta genom internet  men till det extrema denna gång!!!!! och med detta vill du ha sagt?CITAT (malin72 @ 08-03-2009, 13:18)  Om ni saknar reserv så borde reserv kunna säga hej kanske genom ett annat nick... hej hopp jag är kvar men heter så här nu  eller??????????? Eller vänta nu skrämdes han bort eller vad???? det är ganska många nick som saknas och som aldrig säger hej.CITAT (malin72 @ 08-03-2009, 13:18)  jag blir som Berith säger uppriktigt förbannad när jag läser detta, japp jag är en av dom som känner till och varit med om en hel del....tragiskt nu i efterhand... synd att det inte går att genomföra att man enbart kan vara inne med ! nick pga av att man loggar in via personnr...då skulle vi slippa väldigt mycket....då måste man ju tom existera
det är tråkigt att du blir förbannad men det är ditt problem. ett forum med massa restriktioner blir ganska snart ett tomt forum och så kul är det inte på ett forum där det finns 10 aktiva medlemmar.
att nicket reserv var en öm tå har jag väl förstått men inte på detta viset. innan man involverar sig privat med en person på ett internetforum så förutsätter iaf jag att man har på fötterna. jag saknar ändå de diskussioner som reserv var med i precis som jag saknar anitao m fl. det är bara att tugga i sig.
Gossen Ruda
08-03-2009, 17:43
Det är kanske lättare att förstå om du tänker på att personen ifråga byggde upp ett mycket personligt förhållande till flera här på forumet, ett förhållande som senare visade sig vara grundat på idel lögner. Sånt efterlämnar inga ömma tår, snarare sår i själen. Låt det vara glömt nu, saken blir inte bättre av att ältas.
CITAT (malin72 @ 08-03-2009, 13:18)  synd att det inte går att genomföra att man enbart kan vara inne med ! nick pga av att man loggar in via personnr...då skulle vi slippa väldigt mycket....då måste man ju tom existera Jag tror att man i framtiden kommer att få logga in via bank-id.
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2009, 17:43)  Det är kanske lättare att förstå om du tänker på att personen ifråga byggde upp ett mycket personligt förhållande till flera här på forumet, ett förhållande som senare visade sig vara grundat på idel lögner. Sånt efterlämnar inga ömma tår, snarare sår i själen. Låt det vara glömt nu, saken blir inte bättre av att ältas. Bra sammanfattning, tack Gossen!! Till Aqvakul m.fl som tyckt det varit roligt att läsa om mina småttingars bravader kan jag ju berätta dagens nyheter. Elias har bl.a retat gallfeber på sin storasyster när hon skulle spela Mario Kart på Nintendo Wii, han satt bredvid och sjöng "Hajjejuuuuuuuja, hajjejuuuuja! (Tänk mr. Bean i kyrkan!) Lite senare satt han på första parkett på badrumspallen och åt klubba och tittade på när jag klev ur duschen och så sjöng han "tjocka tjocka mamma!" (melodi Skvallerbytta bing-bång) Han är väldigt duktig på att sjunga, pojken!
CITAT (Snöflinga @ 04-03-2009, 09:56)  Det var längesedan de visade sig här  Någon som vet var de tagit vägen ? Här är jag  Hälsan sätter stopp för alltför mycket surfande så därför har min dator fått vila ett tag. CITAT (sarah68 @ 04-03-2009, 11:58)  jag saknar inte Netha.. Hon är en av anledningarna att jag inte orkat vara inne här på ca 6 månader. Pga alla påhopp o.dyl.  Va???????????? Tacksam om du ger något/några exempel på påhopp o dyl.
titti49zon6
09-03-2009, 07:09
Godmorgon! Visst är det härligt med skönsjungande barn Magdis Instämmer med Gossen och Magdis ang. Reserv Så skönt att höra att du finns kvar här på Odla Netha, hoppas att du mår bättre när våren kommer. Har ju själv KOL så jag vet att det är jobbigt. Till alla vill jag bara säga: Var rädda om varandra (man behöver för den delen inte älska alla)livet är många gånger skört, vi finns idag men kanske inte imorgon.
Instämmer också med Ruda och Magdis, kanske bättre att bara låta det vara. Vill bara säga att jag inte tänkte på dom som var personligt/känslomässigt inblandade när jag skrev förut, utan bara på mej själv som var mer förbannad än sårad.
CITAT (Berith @ 09-03-2009, 07:14)  Instämmer också med Ruda och Magdis, kanske bättre att bara låta det vara. Vill bara säga att jag inte tänkte på dom som var personligt/känslomässigt inblandade när jag skrev förut, utan bara på mej själv som var mer förbannad än sårad. Jag kan verkligen förstå att du och flera andra är förbannade, situationerna ser ju helt olika ut för oss. Jag är varken förbannad eller sårad, vet inte om det finns nåt ord för det ens.
Red Top
09-03-2009, 09:50
CITAT (Magdis @ 08-03-2009, 21:51)  Bra sammanfattning, tack Gossen!! Till Aqvakul m.fl som tyckt det varit roligt att läsa om mina småttingars bravader kan jag ju berätta dagens nyheter. Elias har bl.a retat gallfeber på sin storasyster när hon skulle spela Mario Kart på Nintendo Wii, han satt bredvid och sjöng "Hajjejuuuuuuuja, hajjejuuuuja! (Tänk mr. Bean i kyrkan!) Lite senare satt han på första parkett på badrumspallen och åt klubba och tittade på när jag klev ur duschen och så sjöng han "tjocka tjocka mamma!" (melodi Skvallerbytta bing-bång) Han är väldigt duktig på att sjunga, pojken!  Tack Magdis för den berättelsen. Jag kommer nog att gå omkring och le hela dagen.
CITAT (Magdis @ 09-03-2009, 09:40)  Jag kan verkligen förstå att du och flera andra är förbannade, situationerna ser ju helt olika ut för oss. Jag är varken förbannad eller sårad, vet inte om det finns nåt ord för det ens. Beklämd kanske... Ja det bästa är nog att låta bli att skriva mer om den där historien, hon är ju medlem och läser garanterat den här tråden. Vare sig hon är sjuk eller inte så vill i alla fall inte jag ge henne nöjet att skratta oss rätt upp i ansiktet ännu en gång. Jag kan inte påstå att jag blev förbannad direkt, snarare chockad/paff men senare vid närmare eftertanke mest - beklämd.
CITAT (Netha @ 08-03-2009, 22:21)  Här är jag  Hälsan sätter stopp för alltför mycket surfande så därför har min dator fått vila ett tag. Va???????????? Tacksam om du ger något/några exempel på påhopp o dyl. Hej Netha.....roligt att du tittade in. Sköt om dig. CITAT (Magdis @ 08-03-2009, 21:51)  Bra sammanfattning, tack Gossen!! Till Aqvakul m.fl som tyckt det varit roligt att läsa om mina småttingars bravader kan jag ju berätta dagens nyheter. Elias har bl.a retat gallfeber på sin storasyster när hon skulle spela Mario Kart på Nintendo Wii, han satt bredvid och sjöng "Hajjejuuuuuuuja, hajjejuuuuja! (Tänk mr. Bean i kyrkan!) Lite senare satt han på första parkett på badrumspallen och åt klubba och tittade på när jag klev ur duschen och så sjöng han "tjocka tjocka mamma!" (melodi Skvallerbytta bing-bång) Han är väldigt duktig på att sjunga, pojken!  Underbart Magdis. Jag har också saknat dina berättelser från "den lilla världen".
Snöflinga
09-03-2009, 15:28
Hej Netha, roligt att höra av dig ... hoppas att den annalkande våren gör dig bättre så vi får se dig mera på Odla. Sköt om dig
Ophelia
09-03-2009, 17:17
Jag tror jag har saknat mig själv lite.
CITAT (renate @ 08-03-2009, 15:28)  Först och främst är det segheten JAG undvika odla.Småprat ägnar jag knappt en titt längre pga alla LEKTRÅDER tex numbers,och div ordlekar,detta är ett trädgårdsforum med en allmän avd för icke trädgårdsrelaterade tråder det är ok,men alla lektråder hör inte hemma här,de som gillar sånt kan väl bilder ett forum för lek/trams.Då jag är sällan på småprat har jag inte märkt att Netha och Madgis varit borta ett tag.De vansinnigt långa tråder borde raderas och skapar nya.Nåja,jag behöver ja inte vara här är det säkert många som säger och de har rätt.Om jag nu blir lynchat eller påhoppat så bryr jag mig inte det minsta om det. Det var i alla fall inte tråkigt när Reserv skrev här,nu är det tråkigt här på småprat. Jag vill absolut inte vara någon smakdomare,jag läser/skriver i de tråder som intressera mig.Det är mest trädgård och rosor förstås.Jag tycker alla får har sin plats här på forumet och säger sin mening eller ställer frågor.Om nu inte jag gillar småprat så får andra väl göra det.Inte alla gillar rostråden.Jag saknar Fenja med,ska mailar henne,men hon är kanske mer i husdjurstråden?
CITAT (Ophelia @ 09-03-2009, 17:17)  Jag tror jag har saknat mig själv lite. Det har jag med, saknat dig alltså. Och så saknar jag pallkrageklubbens grundare Ingrid på Västkusten, Hannele med alla korgarna, Wille med skinkorna - och säkert finns det fler "gamla" som jag tror jag glömt...
*Stintan*
09-03-2009, 17:38
CITAT (Ophelia @ 09-03-2009, 17:17)  Jag tror jag har saknat mig själv lite. Hej Ophelia kul att se dig, aj fasiken jag glömde dej ju och flera andra med för den delen.
CITAT (Ophelia @ 09-03-2009, 17:17)  Jag tror jag har saknat mig själv lite. Hej Ophelia. Roligt att se dig igen.
Gossen Ruda
09-03-2009, 17:50
Hej Ophelia.
Jo, det är ju så att intressen kommer och går och med det personerna. Ingrid på Västkusten har jag inte glömt men saknat lite. En av två personer här på Odla jag har träffat irl, den andra är Olle i Stenungsund. Kanske skulle jag slå Ingrid en signal, jag kom att tänka på henne efter min dust med kaktusen, hon är kaktusiot också.
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2009, 17:50)  Hej Ophelia.
Jo, det är ju så att intressen kommer och går och med det personerna. Ingrid på Västkusten har jag inte glömt men saknat lite. En av två personer här på Odla jag har träffat irl, den andra är Olle i Stenungsund. Kanske skulle jag slå Ingrid en signal, jag kom att tänka på henne efter min dust med kaktusen, hon är kaktusiot också. Ringer du till Ingrid så hälsa så gott!  Säg att vi saknar henne här och att vi finns kvar om hon vill hitta tillbaka.
ninnisky
09-03-2009, 19:38
Kul, Magdis, att du fortfarande  håller ett öga på oss här. Saknar som flera andra dina berättelser om Lillemans liv och leverne... och hur mår storasyrran.  Hoppas att du kommer tillbaka till oss snart! Netha, lev väl, sköt om Dig och familjen  och glöm inte att vi, dina kompisar, finns kvar här och gärna hör ifrån er. Väldigt gärna Fler kramar har jag inte för tillfället.....
Ophelia
09-03-2009, 20:00
Tack tack...trevligt trevligt Ja det är tråkigt när folk försvinner av dem man uppskattar inlägg från. Livet är dock föränderligt
Snöflinga
09-03-2009, 21:55
Har också saknat dig ... roligt att se gamla signaturbilder igen  till dig
Kul att se att netha är med oss fortfarande. Hälsar också opelia tillbaka Kul att se dej igen. Visst finns det folk man saknar, men det är väl här som i verkliga livet, folk kommer och går.
netaave
16-04-2009, 15:59
Saknade också Magdis och sökte på henne  så nu har jag fått svar. Lycka till i ditt nya liv som dubbelarbetande.
CITAT (Anma @ 07-03-2009, 23:17)  Grå har också varit väldigt osynlig på sistone. Inte inloggad sedan i slutet av januari. Undra vad som hänt med henne? Inte mycket om man ska vara ärlig  27 mils pendling till nytt jobb på anstalt med bil varje dag sedan nyår gör det lätt att hålla sig borta från internet på den lilla fritid man får kvar. Men det bir bättre nu. Flytt till västergötland innebär 10 mils pendling med bil per dag och nya spadtag kring Stintaberget  Kram på er!
CITAT (Grå @ 17-04-2009, 09:46)  Inte mycket om man ska vara ärlig 27 mils pendling till nytt jobb på anstalt med bil varje dag sedan nyår gör det lätt att hålla sig borta från internet på den lilla fritid man får kvar. Men det bir bättre nu. Flytt till västergötland innebär 10 mils pendling med bil per dag och nya spadtag kring Stintaberget Kram på er! Så det är därför kapitel 15 låter vänta på sig! Jag ser fortfarande fram emot att få veta hur Teddy blir mottagen när han efter sin tripp till Finland kommer hem i sin nya fancy look. Lycka till med flytten och hoppas du snart får tid att skriva igen!
CITAT (Betty @ 17-04-2009, 11:01)  Så det är därför kapitel 15 låter vänta på sig! Jag ser fortfarande fram emot att få veta hur Teddy blir mottagen när han efter sin tripp till Finland kommer hem i sin nya fancy look. Lycka till med flytten och hoppas du snart får tid att skriva igen!  Japp, Teddys hemkomst är en riktig cliffhanger, visst?  Snart så... däremot har jag misslyckats kapitalt med lavendelbokens färdigställande, men någongång blir väl den också klar.
*Stintan*
17-04-2009, 10:38
Kul att se dig Grå, inte en dag för tidigt Skönt att du "bara" behöver pendla 10 mil efter flytten. Väntar också på nästa kapitel!
CITAT (netaave @ 16-04-2009, 16:59)  Saknade också Magdis och sökte på henne  så nu har jag fått svar. Lycka till i ditt nya liv som dubbelarbetande.  Tack Neta! Det kan behövas. I höst ska jag dessutom lägga till en 15-poängs kardiologiutbildning ovanpå dubbelarbetandet.
Så kul att äntligen se din signatur igen Grå! Här är en till som väntar ivrigt på nästa kapitels publicering....
Myosotis
09-05-2009, 17:29
CITAT (Netha @ 08-03-2009, 23:21)  Här är jag  Hälsan sätter stopp för alltför mycket surfande så därför har min dator fått vila ett tag. Nu försvann Netha som medlem. Hoppas hon mår bra. Om du läser detta som gäst: Ha det så bra Netha!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|