Full version: Netha och Magdis
Sidor: 1, 2, 3
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 05-03-2009, 16:48) *
blink.gif Gör det?!

giggle.gif
*Stintan*
Kul att du hörde av dig Magdis. Anade nog att orsaken var något sådant. Frön hinner du så nästa år och säkert finns det snälla odlare som kan bidra lite om det skulle vara så.
Alba
Hej Magdis
Så roligt att du hör av dig. Ja det är ju så att tiden räcker inte till allt. Ibland måste man prioritera.
Jag hoppas den tappade gnistan för Odla läker så att vi får se dig här igen någon gång i framtiden när du känner för det.
Sköt om dig och din familj.
smiley_small_hug.gif
Magdis
Även om det är tufft på jobbet så älskar jag mitt jobb, jag har världens bästa chef (och jag menar världens bästa!) och världens gulligaste och bästa arbetskamrater. Men tröttheten har ändå lett till att jag prioriterat andra saker, men det kommer säkert att vänd tillbaks nån gång. Jag håller iallafall lite koll på er här, tro inget annat! biggrin.gif
Snöflinga
CITAT (Magdis @ 05-03-2009, 18:18) *
HEEJ! Jag ögnade igenom rubrikerna och såg en tråd med mitt namn i. Det är sant att jag knappt har varit nåt här på Odla på länge. Anledningarna är flera. Dels är det så fruktansvärt segt på servern, det tar flera minuter att ladda varje sida. Dels blir jag helt slut av att jobba, trycket på den avdelningen jag jobbar på är enormt. Under en helg jag jobbade nyligen räknade jag efter att jag tagit in 9 patienter och skickat hem 8. (under en HELG!) Och dels har jag definivt tappat "gnistan" för Odla och odlandet till och med, mina enda frösådder detta år har fått självdö. Det jag ser fram emot nu är att få träffa odlaiter IRL på mässan.

Så är det just nu iallafall. Snöflinga, jag är glad att du bryr dig, det är gulligt av dig. Jag tar inte ett dugg illa upp av det spekuleras.
Kramar/Magdis

Åh vad glad jag blir wub.gif Har verkligen saknat dig och dina underhållande rapporter om Lilleman och storasyster tongue.gif Undrar lite ..... men har full förståelse för att du inte skriver här ! Var tid i livet har sitt kapitel .... Ville bara veta vart du tagit vägen, att du mår bra och så där ... Visst hade jag kunnat PM:at men det har ju framkommit att det inte bara är jag utan flera andra som saknat dig, så lapa i dig biggrin.gif och vad är fröer mot frächa plantor på mässan ...... Hadegott smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Magdis @ 05-03-2009, 20:03) *
Även om det är tufft på jobbet så älskar jag mitt jobb, jag har världens bästa chef (och jag menar världens bästa!) och världens gulligaste och bästa arbetskamrater. Men tröttheten har ändå lett till att jag prioriterat andra saker, men det kommer säkert att vänd tillbaks nån gång. Jag håller iallafall lite koll på er här, tro inget annat! biggrin.gif

Det blir väl så ibland, att även om man trivs på odla och älskar (mer eller mindre) folket, så behöver man ibland en paus. tummenupp.gif
Andra saker i livet tar överhanden under en tid och det måste det få göra.
Det kommer nya vårsådder Magdis och nya krafter så småningom. kompiskram.gif
Kul att du tittade in nu ialla fall. smiley_small_hug.gif
Gillan
CITAT (herkules @ 05-03-2009, 11:13) *
jag saknar reserv. och anitao (fd gg) cool.gif

Jag kan också sakna både Netha och Magdis ( tack Magdis för att du hörde av dig smiley_small_hug.gif ), Jag kan bara önska att Netha mår så bra hon kan. Anita, hon har väl förmodligen fullt upp med sina hundar..............så hon hinner inte med oss tummenupp.gif

Men hur man kan sakna Reserv! Som aldrig var nåt annat än en " reserv"................det förstår jag faktiskt inte dunno.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 07-03-2009, 03:46) *
---
Men hur man kan sakna Reserv! Som aldrig var nåt annat än en " reserv"................det förstår jag faktiskt inte dunno.gif

Nej det förstår inte jag heller. En påhittad figur tagen ur verkligheten?? unsure.gif

Trodde inte att det fanns medlemmar där ute som fortfarande trodde att "han" var på riktigt...
Gillan
CITAT (Berith @ 07-03-2009, 09:01) *
Nej det förstår inte jag heller. En påhittad figur tagen ur verkligheten?? unsure.gif

Trodde inte att det fanns medlemmar där ute som fortfarande trodde att "han" var på riktigt...

Trodde inte jag heller och det finns hur många sätt som helst att ta reda på fakta i frågan..................bara man vill.............
Och om man vill, så var faktiskt "han" en "hon" från början rotfl.gif ................det är bara för bra flirting.gif
Irene_L
Jag saknar också Netha och Madis men förstår att man får prioritera i livet! tummenupp.gif

Saknar Reserv gör jag inte....jag saknar inte något som inte fanns! ninja.gif
herkules
eftersom ni verkar ha svårt för att förstå varför jag saknar reserv så ska jag tala om det, det nicket skrev många och roliga, ibland allvarliga inlägg, det blev diskussioner som kunde hålla i sig hela nätterna, skoj blandat med allvar.

det verkar ju som att det nicket var ett påhitt (vilket nick är inte det?) men så länge ingen vill ta bladet från munnen och spotta ur sig "sanningen" så tänker jag fortsätta med att sakna det nicket reserv skrev.
jag blir inte ett dugg förolämpad/känner mig lurad om det nu skulle visa sig att det nicket reserv skrev var lögn, det var underhållande så länge det varade.

svårt att ta till sig kanske men så är det för mig och jag anser att jag är i min fulla rätt att tycka så.

det var en otroligt rolig tid på odla för några år sedan och dagens inlägg kommer tyvärr aldrig upp i "den klassen" och självklart beror det på dem som skrev här då.

andersen
Saknar vissa gör jag med, men livet är väll sådant att vänner och bekanta kommer och går, eller att man tar pauser i livet, ang forumets avigsida att det stundtals går hett till, så vill jag påstå att det är mycket lungnare nu än hur det har sett ut förut, och om det är bara på gott vet jag inte, jag pratade förut med en medlem här på forumet om det faktum, han sa att forumet var mycket lungnare nu, men det finns en avigsida med ett lungnare forum och det är att forumet har blivit dummare, och det har väll med att göra att tex Reservs och andra nick som är knutna till en och samma person, lämnas utan åtgärd av ansvariga här på forumet.
Berith
Att inte alla vet samma saker är väl kanske inte så konstigt, och då heller inte att alla inte tror på samma saker.

Det skulle kanske diskuterats mer öppet om vad som egentligen hände? Antagligen skickades det hur många PM som helst bland medlemmarna om Reservs vara eller inte vara, med fakta och gissningar och bekräftelser och antaganden... Hade säkert sparat en massa avhopp och stridigheter om allt kommit fram i ljuset.
*Stintan*
Vi var nog flera som bara såg gissningar och antaganden. Några fakta har då inte jag sett tyvärr så i mina ögon blev det bara spekulationer och att döma någon på dom grunderna ligger inte för mig.
Berith
Och jag vet att vi var flera som såg annat.
*Stintan*
Ja jag har förstått det men för mig är det fortfarande spekulationer och inga fakta.
Anma
Jag håller med Herkules om att på den tiden var forumet mycket roligare än nu.

Har förstått att människan bakom nicket reserv inte var vad h*n utgav sig för att vara, men vad som egentligen hände och hur h*n blev avslöjad och andra smaskiga detaljer har gått mig förbi. Så om någon som är insatt vill berätta, antingen här i tråden eller i PM skulle jag bli tacksam och glad!
Aqvakul
Konstigt att så många roliga människor försvunnit.... skrämde ni bort dem? flirting.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 14:39) *
Konstigt att så många roliga människor försvunnit.... skrämde ni bort dem? flirting.gif

unsure.gif Menar du nu? Eller då?
Lady Hamilton
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 14:39) *

De flesta är kvar här Skillnaden är att när forumet gjordes om så togs de allra flesta x-tra nick bort och man kunde bara använda sig att ett nick/ person Men allting går ju att manipulera så visst.....några dubbelnick finns kvar.
Så personerna finns kvar här även om de inte skriver på samma sätt som förut
Snöflinga
Vill minnas att det inte fanns så många trams och svammeltrådar då ninja.gif
ninnisky
CITAT (Snöflinga @ 07-03-2009, 18:09) *
Vill minnas att det inte fanns så många trams och svammeltrådar då ninja.gif

wink.gif kan det vara så - att allt var bättre förr biggrin.gif no.gif wink.gif

och inte är det såå svårt att känna igen nicks och dubbelnicks i sättet att skriva eller formulera sig heller!?!
Jag tror mig ha lärt med tiden...

CITAT (ninnisky @ 07-03-2009, 19:19) *

och inte är det såå svårt att känna igen nicks och dubbelnicks i sättet att skriva eller formulera sig heller!?!
Jag tror mig ha lärt med tiden...

... och dessutom saknar jag både Netha och Magdis väldigt mycket smiley_small_hug.gif
Aqvakul
CITAT (ninnisky @ 07-03-2009, 19:24) *

Vårt minne har den karaktären
att skonsamt filtrera vårt liv
så bördan vi bär alltid är en
försköning med tidsperspektiv.
De starkaste kort som man lade
de kommer man tydligt ihåg
och de klokaste ord som man sade,
den vackraste syn som man såg.

Anma
Det fanns en massa tramstrådar då också, vem har glömt gungan till exempel? giggle.gif
Det var väl trams om något.
Synd att det tisslas och tasslas och antyds, men ingen vill berätta vad som egentligen hände. Inte ens via PM. Varför då, kan man ju undra.
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 19:37) *
Vårt minne har den karaktären
att skonsamt filtrera vårt liv
så bördan vi bär alltid är en
försköning med tidsperspektiv.
De starkaste kort som man lade
de kommer man tydligt ihåg
och de klokaste ord som man sade,
den vackraste syn som man såg.

wub.gif Det var vackert. Och det är väl tur att minnet fungerar så.

Alla antydningar gör att man som relativt ny medlem känner sig lite ovälkommen ibland.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 07-03-2009, 21:44) *
Alla antydningar gör att man som relativt ny medlem känner sig lite ovälkommen ibland.

Jo, visst är det så...
Red Top
CITAT (Myosotis @ 07-03-2009, 21:44) *
wub.gif Det var vackert. Och det är väl tur att minnet fungerar så.

Just så känner jag det oxå, Myosotis. yes.gif Därför har jag påbörjat ett litet projekt, för att inte störa någon med mina inlägg whist.gif

Jag håller på att läsa igenom "Småprat" från den tid forumet gjordes om. Har tragglat mig igenom 2002-2003.
Än så länge har jag inte haft roligare än jag haft sedan jag blev medlem. no.gif

Tack Aqua för de fina orden! Det är ju just så det är wub.gif
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 07-03-2009, 22:11) *
Jag håller på att läsa igenom "Småprat" från den tid forumet gjordes om. Har tragglat mig igenom 2002-2003.

ett i sanning ambitiöst projekt....
Lady Hamilton
så kan man säga du har en heldel att läsa in. Men skriver man bara "normalt" så är det väll ingen fara?
Myosotis
CITAT (Red Top @ 07-03-2009, 22:11) *
... för att inte störa någon med mina inlägg ...

fear.gif Inte sluta skriva här!!! Jag skulle sakna dig jättemycket!
Lady Hamilton
CITAT (Anma @ 07-03-2009, 13:49) *
... hur h*n blev avslöjad .....

Till slut kunde hon inte hålla i sär sina olika personer/nick
Anma
Grå har också varit väldigt osynlig på sistone. Inte inloggad sedan i slutet av januari. Undra vad som hänt med henne?
Chamomille
CITAT (Anma @ 07-03-2009, 23:17) *
Grå har också varit väldigt osynlig på sistone. Inte inloggad sedan i slutet av januari. Undra vad som hänt med henne?

Det undrar jag med. Jag saknar henne!

Editerar efter viss tankeverksamhet... Skriver fortare än hjärnan tänker som vanligt. Jag har inte med att göra vad medlemmar gör eller varför de inte skriver här. Men sakna kan jag göra.
Ralf
CITAT (Lady Hamilton @ 07-03-2009, 22:46) *
Till slut kunde hon inte hålla i sär sina olika personer/nick

och bytte kön
och svara sig själv, men med fel nick.....
Anma
CITAT (Chamomille @ 07-03-2009, 23:24) *
Det undrar jag med. Jag saknar henne!

Editerar efter viss tankeverksamhet... Skriver fortare än hjärnan tänker som vanligt. Jag har inte med att göra vad medlemmar gör eller varför de inte skriver här. Men sakna kan jag göra.

Inte jag heller, undrar ändå, men förväntar mig inga svar! smile.gif
Boxer
CITAT (herkules @ 07-03-2009, 11:33) *
eftersom ni verkar ha svårt för att förstå varför jag saknar reserv så ska jag tala om det, det nicket skrev många och roliga, ibland allvarliga inlägg, det blev diskussioner som kunde hålla i sig hela nätterna, skoj blandat med allvar.

det verkar ju som att det nicket var ett påhitt (vilket nick är inte det?) men så länge ingen vill ta bladet från munnen och spotta ur sig "sanningen" så tänker jag fortsätta med att sakna det nicket reserv skrev.
jag blir inte ett dugg förolämpad/känner mig lurad om det nu skulle visa sig att det nicket reserv skrev var lögn, det var underhållande så länge det varade.
svårt att ta till sig kanske men så är det för mig och jag anser att jag är i min fulla rätt att tycka så.

det var en otroligt rolig tid på odla för några år sedan och dagens inlägg kommer tyvärr aldrig upp i "den klassen" och självklart beror det på dem som skrev här då.

Exakt så känner jag också.

Vem Reserv än var, så saknar jag honom/henne MYCKET. sad.gif
Gillan
Vad detta hade med Magdis och Netha att göra, det förstår jag inte.

Reserv däremot, h*n har aldrig någonsin funnits. Så är det bara. Jag önskar att jag hade mandat för att bevisa det, men det har jag inte och därför får ett flertal av er fortsätta med spekulationer. Jag tycker det är sorgligt och jag tycker så synd om er som ff tror på och tycker om någon som faktiskt inte finns och aldrig någonsin funnits.............
Boxer
För mig är det fullständigt ointressant om Reserv "funnits i verkligheten" eller inte. Det var en person bakom, som i mitt tycke var underhållande och som jag saknar. Om sedan Reserv hade flera nick, ger jag blaka den i.

Mr Bean, Bamse, James Bond och Sally "finns" inte heller, men likväl är de uppskattade av många.

Berith
CITAT (Boxer @ 08-03-2009, 07:17) *
För mig är det fullständigt ointressant om Reserv "funnits i verkligheten" eller inte. Det var en person bakom, som i mitt tycke var underhållande och som jag saknar. Om sedan Reserv hade flera nick, ger jag blaka den i.

Mr Bean, Bamse, James Bond och Sally "finns" inte heller, men likväl är de uppskattade av många.

Reserv hade ju knappast flera nick, det är skaparen som har/hade flera nick. Varför tror ni annars att 'han' fick heta Reserv? Många/flera av er pratar fortfarande med den personen och jag är så bensäker på att hon är medveten om att vi vet. Hur f-n är man skapt som med med vett och vilje bedrar och ljuger sej blå bara för sitt höga nöjes skull?

Ursäkta men jag blir förbannad bara jag tänker på det, och att det aldrig reddes ut offentligt. Och att jämföra med påhittade personer i TV och böcker är ju ganska naivt, dom är säkert inte påhittade för att bedra andra.

Skulle aldrig nånsin nånsin! lämna ut några medodlares PM eller tankar eller upplevelser som rör Reserv men jag lämnar utan vidare ut det jag själv vet.
malin72
först och främst tycker jag inte om att det blev en sådan här tråd i Netha och Magdis tråden......vill man kan man ju starta en reserv tråd rolleyes.gif

för det andra så behöver ni väl inte sakna honom..vad jag vet så finns han ju kvar fast i annan skepnad...en eller flera nu vet jag inte men flera säkert!!!
Anledningen till att personen finns kvar är att man lätt och enkelt tydligen kan skriva in sig med andra ip adresser (är det inte så att vissa bredbandsbolag byter adress vid vissa lägen tex daglien eller så ) hm det kan jag inte svara på för så hajj på datorer är inte jag!
Men iallafall som svar sen tidigare är det väldigt lätt att göra nya nick utan admins tillstånd....
Om jag skulle behöva byta så skulle jag säga till admim...som tex vissa gjort som hetat som sina djur när dom sen inte finns vil man ju självklart byta och då gör man det på ett bra sätt...talar om det och admin själva byter

vi sitter i ett stort träsk...japp cyber träsket för och nackdelar precis som i riktiga livet!
Tyvärr blev många som så många gånger sagt tidigare personlig involverade i vad dom trodde var Reservs privata liv och många blev sårade när det visade sig inte stämma....
ja visst en smäll man kanske får ta genom internet dunno.gif men till det extrema denna gång!!!!!

Om ni saknar reserv så borde reserv kunna säga hej kanske genom ett annat nick...
hej hopp jag är kvar men heter så här nu tummenupp.gif eller???????????
Eller vänta nu skrämdes han bort eller vad????

jag blir som Berith säger uppriktigt förbannad när jag läser detta, japp jag är en av dom som känner till och varit med om en hel del....tragiskt nu i efterhand...
synd att det inte går att genomföra att man enbart kan vara inne med ! nick pga av att man loggar in via personnr...då skulle vi slippa väldigt mycket....då måste man ju tom existera
Gunilla T
Jaha..inte för att jag förstår mycket av det som antyds här men uppenbarligen så är den eller dessa personer ff kvar här på forumet - personer som orsakat så mycket besvikelse.

Det känns olustigt - hur många här undrar om de är misstänkta?

Är jag misstänkt för något - var snäll och tala om det då?
Lady Hamilton
Ingen är misstänkt. Den detta gäller vet mycket väl om det själv

Anma
Okej, utan att säga mer så tar jag tillbaka vad jag sa tidigare i tråden.

Gunilla, du behöver nog inte oroa dig. Precis som Lady Hamilton skriver.
Ingen oskyldig behöver oroa sig.

Hur som helst saknar jag Netha, magdis, grå med flera, för att ni var alla väldigt aktiva i småprat och det var mera fart i den avdelningen förr.
Berith
Fortsätter lite OT men ändå.... Sitter och läser gamla trådar ser att jag misstänkte nåt lurt redan tidigt.

Gammal tråd - om det räknas som opassande att länka så här så tar jag bort det på allmänhetens begäran. Ville bara visa lite på att det var många diskussioner för och emot, och jag var emot och fick 'skit' för det. Det var säkert inte roligt då när det pågick, men nu kommer jag inte ihåg att jag blev ledsen eller så. Finns många fler trådar, men den här var bland dom tidigaste....
renate
Först och främst är det segheten JAG undvika odla.Småprat ägnar jag knappt en titt längre pga alla LEKTRÅDER tex numbers,och div ordlekar,detta är ett trädgårdsforum med en allmän avd för icke trädgårdsrelaterade tråder det är ok,men alla lektråder hör inte hemma här,de som gillar sånt kan väl bilder ett forum för lek/trams.Då jag är sällan på småprat har jag inte märkt att Netha och Madgis varit borta ett tag.De vansinnigt långa tråder borde raderas och skapar nya.Nåja,jag behöver ja inte vara här är det säkert många som säger och de har rätt.Om jag nu blir lynchat eller påhoppat så bryr jag mig inte det minsta om det.

CITAT (herkules @ 07-03-2009, 11:33) *

Det var i alla fall inte tråkigt när Reserv skrev här,nu är det tråkigt här på småprat.
Gunilla T
Kan nog till viss del hålla med dig Renate..det har blivit tråkigt. Jag tycker visst att de som vill ha "skojtrådar" ska fortsätta med det men det vore trevligt om "skojtrådarna" inte var så dominerande...
Kan det vara så att de flesta undviker att ta upp samtalsämnen som kan resultera i bråk? ...och det som blir kvar är "ofarligt"

Visst borde vi kunna diskutera aktuella samhällsfrågor utan att bli kallade "okunniga" eller andra nedvärderande omdömen?...tycker inte heller att man måste läsa långa vetenskapliga utredningar förrän man törs ha en åsikt. Samhället angår oss alla...diskussioner leder oftast till att man ökar sin kunskap..och det gagnar väl alla människor..?

Berith...tycker inte alls det är opassande att plocka fram gamla trådar...och det framgår att du varit misstänksam mot en person som låtsas vara man men som du tror är en kvinna. Det är väldigt svårt att förändra sitt sätt att skriva i längden men framförallt att förändra sin personlighet..tror faktiskt det är omöjligt.

Om nu den personen finns kvar här borde det vara lätt att upptäcka ...om inte ni som vet vill tala om vem det är. Det borde vara det mest ärliga i sammanhanget och vi slipper dessa spekulationer framöver..
anne-li i olofstorp
"Kan nog till viss del hålla med dig Renate..det har blivit tråkigt. Jag tycker visst att de som vill ha "skojtrådar" ska fortsätta med det men det vore trevligt om "skojtrådarna" inte var så dominerande...
Kan det vara så att de flesta undviker att ta upp samtalsämnen som kan resultera i bråk? ...och det som blir kvar är "ofarligt"

Visst borde vi kunna diskutera aktuella samhällsfrågor utan att bli kallade "okunniga" eller andra nedvärderande omdömen?...tycker inte heller att man måste läsa långa vetenskapliga utredningar förrän man törs ha en åsikt. Samhället angår oss alla...diskussioner leder oftast till att man ökar sin kunskap..och det gagnar väl alla människor..? "

Jag brukar inte skriva så ofta men jag är nästan alltid med, läser det jag tycker tillför mig något, och som kanske kan locka till ett skratt eller eftertanke.

Jag tycker det är väl många "smakdomare" i detta. Den som inte är road av pallkrageodling - t ex jag, behöver ju inte öppna den tråden......
Den som inte vill le åt "Meningslösa tråden" kan låta bli att vänta 2 minuter på att den skall laddas ned.....
Men låt var och en göra det den själv vill! Utan pekpinnar.
Ock,,,, låt det gamla vara "det gamla" vi behöver inte en ny rannsakan om vem som skrivit vad. Jag kommer ihåg förra gången och det var nästan personangrepp och lynchstämning. Det behövs inte igen.

Förresten, det finns många fler jag saknar, Fenja t ex var är hon?

Anne-Li
Magdis
Denna tråd tog en mycket obehaglig vändning och jag vill bara säga att jag önskar att det gamla ska få vara dött och begravet. Jag tänker inte diskutera saken eller hänga ut någon person, det ligger psykisk ohälsa bakom denna historia och därför tänker jag varken tycka något om nåt som skrivits av denna person eller döma något av det, även om jag ärligt kan säga att om det funnits en lista på totalblåsta personer i denna soppa så hör jag till de översta på den listan.
anne-li i olofstorp
CITAT (Magdis @ 08-03-2009, 16:25) *
Denna tråd tog en mycket obehaglig vändning och jag vill bara säga att jag önskar att det gamla ska få vara dött och begravet. Jag tänker inte diskutera saken eller hänga ut någon person, det ligger psykisk ohälsa bakom denna historia och därför tänker jag varken tycka något om nåt som skrivits av denna person eller döma något av det, även om jag ärligt kan säga att om det funnits en lista på totalblåsta personer i denna soppa så hör jag till de översta på den listan.

Tack kära du! Du har nu gjort precis det jag kände skulle vara rätt, stackare! tråden är ju inte precis upplyftande och ett stort "välkommen tillbaka när livet tillåter".

Det är i alla fall det jag vill säga till dig och till alla andra som "försvunnit" mer eller mindre: VÄLKOMMEN TILLBAKA NÄR LIVET TILLÅTER OCH LUSTEN INFINNER SIG!
A-Li
Krolliljan
Emellanåt blir jag så fruktansvärt trött på att det finns de som ger olika status åt trådarna och de som skriver i dem. Jag befinner mig och skriver i vad jag skulle vilja kalla "umgåstrådar" medan jag väntar på svar i ngn tråd. Jag läser mycket i div trädgårdstrådar , söker efter svar på mina undringar om odling i gamla trådar och spenderar nog mest tid i albumen. För ett tag sedan var jag så trött på smakdomare och bråktrådar att jag slutade att logga in. "Började på nytt" för ett tag sedan . Det verkar som om jag skulle ta mig en funderare igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon