Sidor: 1, 2, 3
Rose
CITAT (Gita @ 13-06-2009, 17:21) *
Jag hotar inte, jag vill bara visa på att man inte är särskilt anonym på nätet. Betr. att jag vet vilken liten ort det är frågan om så beror det på att Bettson själv i ett inlägg för fem år sedan berättade att hon bor i lilla lugna xxxxxxx
Gita
P.sVill bara tillägga att Du inte kan jämföra att anförtro en kompis något i förtoende och lägga ut något på internet åtkomligt för alltid och för hela världen. Även om denhär tråden raderas/stängs så ligger inlägget kvar någonstans. Slutligen tycker jag helt enkelt inte om när man klankar ner på en anställd som inte får en rimlig chans att ge sin version.D.s

Har man talat om var man bor och orten är liten, samt i sin profil anger när man är född, så är man inte längre anonym. Folk här på Odla har noll koll på detta verkar det som och jag tycker det är skrämmande.

CITAT (Berith @ 13-06-2009, 17:03) *
Att Bettson öht skrev här beror säkert på att hon visste att det fanns såna hon kunde lita på. Som jag skrev förut, du vet vilka som är dina kompisar! kompiskram.gif

På internet har jag, vad jag skulle kalla, bekanta. Kompisar/vänner har jag i riktiga livet.
Gita
CITAT (Berith @ 13-06-2009, 17:32) *
Skillnad på vad...?

På Ditt och mitt agerande så klart, vad annars!
Gita
herkules
helt rätt bettsson, ge f-nskapet en spark i röven, kan man inte sköta sig och sina åtaganden ska man UT! tummenupp.gif

gällande om man skriver sånt här på forum eller ej så tycker jag bettssons inlägg är tämligen harmlöst, det finns inget att vare sig känna igen sig på eller sätta dit ngn för, jäkla tramsande här ibland.

Gita
CITAT (Rose @ 13-06-2009, 18:16) *
Har man talat om var man bor och orten är liten, samt i sin profil anger när man är född, så är man inte längre anonym. Folk här på Odla har noll koll på detta verkar det som och jag tycker det är skrämmande.
På internet har jag, vad jag skulle kalla, bekanta. Kompisar/vänner har jag i riktiga livet.

Helt riktigt, och dessutom är det inte bara "Dina vänner" som läser vad Du skriver på internet utan också de som inte tycker om Dig. Kanske också Din arbetsgivare eller kommande arbetsgivare, kollegor, dina barns lärare, klasskamrater och klasskamraters föräldrar, dina grannar, ja listan kan göras lång. Så det är nog klokt att vara försiktig med man avslöjar.
Gita
pejori
CITAT (herkules @ 13-06-2009, 18:26) *
helt rätt bettsson, ge f-nskapet en spark i röven, kan man inte sköta sig och sina åtaganden ska man UT! tummenupp.gif
/..../

Helt underbart skrivet... a0a.gif a0a.gif
Uppfriskande klarspråk. 000.gif
Aqvakul
Det känns som det är färdigskrivet här - TS lämnade tråden för mer än två dygn sen.
pejori
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2009, 19:08) *
Det känns som det är färdigskrivet här - TS lämnade tråden för mer än två dygn sen.

Ja. Det är tråkigt att Bettson ska åka på "tafsen" så fort hon visar sig här på odla.. thumbdown.gif
Berith
CITAT (Gita @ 13-06-2009, 18:23) *
På Ditt och mitt agerande så klart, vad annars!
Gita

Men jag har väl heller inte lagt ut var du bor? Och tråden där du förklarar vad du heter och numera kallar dej har du själv skapat.

CITAT (Aqvakul @ 13-06-2009, 19:08) *

Kan det kanske bero på bemötandet hon fick från en del?
Anma
Vad jag kan se har TS inte varit inloggad sedan tråden skrevs.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 13-06-2009, 20:55) *

Saklig kritik får man tåla, men inte personliga påhopp.
Ralf

Nej jag tror hon fick svar på det hon undrade.
herkules
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2009, 16:00) *
Det är bra Pejan att du inte tar åt dig. Tyvärr är det nog värre för Bettson.

äh bettson klarar de där trista grådaskiga påhoppen, det är jag övertygad om! smiley_small_hug.gif
hoppas du får iväg knäppgöken som inte vet hur man sköter ett arbete å det snaraste så du kan ta din semester i lugn och ro sen!
henriks

Finns en del orsaker till det bemötandet, som man bäddar....
Boxer
Vad är detta för tramstråd! ranting.gif

Gå ut i solen istället!
Anma
CITAT (Boxer @ 14-06-2009, 11:38) *
Vad är detta för tramstråd! ranting.gif

Gå ut i solen istället!

Solen? Var är solen? Jag vill också ha sol! Här håller regnet på att slå veckans rekord...
Boxer
CITAT (Anma @ 14-06-2009, 13:07) *
Solen? Var är solen?

Bakom molnen såklart! flirting.gif
Bettson
O Herre min je sånt liv det kan bli.

Har varit upptagen några dagar sedan sist och så saker kan utveckla sig.

Är jag en faschistchef som söker dresserade apor. Knappast. Det är rutinarbeten som vilken assistent i branchen som helst får ta intruktioner om. Även jag har i mina dagar jobbat som assistent så jag vet att ett arbete kan utöras på flera olika sätt men det måste vara enligt chefens instruktioner annars blir dennes rapporter fel. Jag ställde frågan innan anställningen och har inte fått levererat det personen sa att denne skulle leverera.

Omogen som chef. Visst är jag det. Det är därför jag skrev i rubruken sånt här klarar jag inte.Kanske tänkte jag kunde få lite mera ideer i stället för halshuggning jäms med ankelknölarna. Mina överodnade behöver bara be mig i normal samtalston och en gång och jag levererar vad de begär. Jag får trots tydliga intruktioner levererat ungeför 40% av vad jag begär. Jag får dessutom 40 % som jag inte vill ha på arbetsplatsen. Resterande 20% får jag om jag höjer rösten och nästan är otrevlig. Och sådan vill jag inte vara.

Lämnat ut en person nej det har jag inte gjort. Mitt liv har förändrats så mycket sedan jag skrev här sist för nästan ett år sedan så visste ni något förut så vet ni absolut ingenting nu.

Löser problemet ja det kommer jag att göra. Åker in och jobbar klockan fem så jag får lite gjort innan min assistent som inte kan vara tyst fem minuter ens en gång om man ber henne, kommer till jobbet. Tar semester, ja enstaka dagar. till jag får en annan lösning. Och jag kommer att se till att det blir en annan lösning. Jag tänker inte jobba 140% och täcka upp fr någon annan som har betalt för att göra jobbet. Mitt liv är faktiskt lite mera värt en så.

Besviken! Ja, har haft det kalendermässigt tufft på jobbet och hade sett fram emot ett par veckors ledigt. Fast det blir inte så.

Skriver igen på odla. Näe det dröjer nog. Det är synd att den ton som sattes för ca ett och ett halvt år sedan lever kvar. Det finns så otroligt många trevliga människor här inne så det är så synd att några få ska få förstöra. Några få som utstrålar ett hat som är nästan så man tror det är sjukligt. Ibland har man blivit ledsen över trissandet ibland har man tyckt synd om folk. Nästan varit orolig för deras person om man säger så och tyckt synd om dom frågat hur det är och sådant normalt.

Tråkigt är det när folk talar med kluven tunga. De säger en sak i ett PM och skriver andra saker offentligt. Tråkigt!!!!!

Sådana här personliga påhoppstrådar borde dö ut fortare än kvickt. Självdö vore det bästa. Så varför skriver jag.

Vara av en enda anledning.

Till er vettiga trevliga sansade människor som debatterar med hjärtat och i god andemening. Ni som precis som jag ,bryr er om andra människor och så:

Jag ville bara tala om för er att jag är inte ledsen alls. Sansad kritik kan jag ta, personliga påhopp har jag äntligen lärt mig att inte bry mig om.

Och jag finner ingen anledning att frivilligt utsätta mig för personliga påhopp i framtiden heller. Jag kan bara kontrollera mig själv och inte andra, så en giftig miljö drar jag mig undan ifrån helt enkelt. Det känns som om lokalen är lite för liten eller så.

Så jag kanske tittar in om ett halvår, ett år eller så. Eller inte alls.

Have a nice day smile.gif

Låt det gärna vara slutskrivet här nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon