Sidor: 1, 2, 3, 4
Farbror Blå
Vet ni, det finns så månfa mer ord än rena svordomar, dom tar vi inte.
Istället kan vi skriva andra förolämpningar, eller eder som ni/andra vräker ur er när det inte går så bra.
Meriona
crazy.gif Enda gången jag skriver i tråder är för att skriva att jag INTE kommer skriva i tråden...
Monica i Nässjö
"Asch Ture, vad du är tarvlig!" Det är faktiskt en fras som jag tar till då och då. Men inte när jag är arg vill jag betona. biggrin.gif Någon som minns var det kommer ifrån?
Meriona
Nej inte exakt var det kommer ifrån, men Povel Ramel är den som uttalar det ändå (som jag minns det).
Biggan_
Om man strular till någonting så det blir ett himla oväsen brukar jag kläcka av mej att det skall minsann höras att man "skötter" nånting!
Meriona
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 21:38) *
Nej inte exakt var det kommer ifrån, men Povel Ramel är den som uttalar det ändå (som jag minns det).

Jäklar! Jag bröt min egen regel! -fear-.gif
Alphaville
CITAT (Monica i Nässjö @ 29-08-2009, 21:36) *
"Asch Ture, vad du är tarvlig!" Det är faktiskt en fras som jag tar till då och då. Men inte när jag är arg vill jag betona. biggrin.gif Någon som minns var det kommer ifrån?

Om inte jag minns helt fel var det väl Brasse Bränström i revy'n "Varning för barn" i mitten av 70-talet...
Motti
Då skulle jag vilja passa på att säga ett och annat om min gubbe thumbdown.gif hoppas han få liggsår för han har legat i soffan hela dagen och varit bakis angry.gif Himmla kul sos.gif I morgon har vi 34-årig bröllopsdag då hoppas jag han kan slita sig från soffan g.gif Jäkla gubbe naughty.gif
Meriona
Han kommer nog dansa naken för dig Motti, ska du se! yahoo.gif
pejori
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 21:57) *
Då skulle jag vilja passa på att säga ett och annat om min gubbe thumbdown.gif hoppas han få liggsår för han har legat i soffan hela dagen och varit bakis angry.gif Himmla kul sos.gif I morgon har vi 34-årig bröllopsdag då hoppas jag han kan slita sig från soffan g.gif Jäkla gubbe naughty.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Underbar komentar, som kan användas till mycket. rotfl.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 21:57) *

Bra Motti! bravo.gif rtfm.gif Go girl! yahoo.gif
Hoppas han ser till att ni får en trevlig dag i morgon då! sleep.gif
Farbror Blå
kan ju ta en arabisk ed:

Må ditt skägg förtvina!
Motti
Vet inte om jag vill se han naken längre giggle.gif om han dog skulle han nog vilja bli begravd i soffan tror jag wacko.gif tur jag har datorn när gubben är urtråkig sleeping.gif
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 21:16) *
Vet ni, det finns så månfa mer ord än rena svordomar, dom tar vi inte.
Istället kan vi skriva andra förolämpningar, eller eder som ni/andra vräker ur er när det inte går så bra.

Här blir det mest svordomar, både redan uppfunna och några nya jag klipper ihop vid behov. crying.gif
Gäller det andra mäniskor, är jag mera "timid" och brukar bara klämma till med "man ska inte ha sex under graviditeten slag mot huvet är bevisligen inte bra" dunno.gif
Red Top
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 22:03) *
kan ju ta en arabisk ed:

Må ditt skägg förtvina!

"Må ditt skägg växa inåt" är ett strå vassare. naughty.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:04) *
Vet inte om jag vill se han naken längre giggle.gif om han dog skulle han nog vilja bli begravd i soffan tror jag wacko.gif tur jag har datorn när gubben är urtråkig sleeping.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Tack Motti! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Jag skrattar så tårarna rinner!
Meriona
CITAT (Red Top @ 29-08-2009, 22:05) *
"Må ditt skägg växa inåt" är ett strå vassare. naughty.gif

aj.....
Motti
Skulle behöva en luktdetektor här !han släpper väder gubbeländet så man knappt inte kan va inne ju sick.gif Ooch han tror han är sexig fear.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:16) *
Skulle behöva en luktdetektor här !han släpper väder gubbeländet så man knappt inte kan va inne ju sick.gif Ooch han tror han är sexig fear.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Har du inte hört den där låten: Jag är ute när gumman min är inne, och jag är inne när gumman min går ut! ....eller ungefär så..
pejori
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:16) *

Sätt ett plasttält omkring honom, så har han doften kvar länge...
Motti
Då kom jag ohämnat att tänka på Siv Malmqvist låt "Mamma är lik sin mamma " eller Lill Lindfors låt "En man i byrån".Konstigt !och så tycker han att det är märkligt att inte katten vill ligga hos honom confused.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:27) *
!och så tycker han att det är märkligt att inte katten vill ligga hos honom confused.gif

Men Motti, nu får du sluta, jag får ju ont i magen! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
zaaritha
Precis mitt i plåten!
I morse vaknade jag o låg o funderade på ditten o datten......
Min man ligger på min högersida o hunden Kelly--ligger nedanför
sängen på min sida....
Och båda släppte sej--i ett kör!
Jag fick borra ner näsan i kudden!
Hemskt--eftersom jag är så himla känslig för lukter!
Min man brukar säja att jag nog vart en hund, i tidigare liv!
pejori
Nu har jag skrattat, så jag fått ont i magen... rotfl.gif rotfl.gif
Ser kattstackaren med en gasmask på sig. rotfl.gif rotfl.gif
Motti
Ja ha du !det är bara en tidsfråga innan vår smarta katt skicka efter en på nätet ,tror han skaffar en till mig med faktiskt sick.gif Inte så jäkla konstigt att kisse och jag ligger i gästrumet nu mer trostar.gif

Ingen fattar vad vi kvinnor och katter lider crying.gif
pejori
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:40) *
Ja ha du !det är bara en tidsfråga innan vår smarta katt skicka efter en på nätet ,tror han skaffar en till mig med faktiskt sick.gif Inte så jäkla konstigt att kisse och jag ligger i gästrumet nu mer trostar.gif

Lägg gubben där tills han pluggar igen avgasröret. rotfl.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:40) *
sick.gif Inte så jäkla konstigt att kisse och jag ligger i gästrumet nu mer trostar.gif

rotfl.gif rotfl.gif
Motti
Allvarligt alltså !jag tror inte män har sådana där kringelkrokar på sin tarm som vi kvinnor normalt har,jag tror det är ett helt rakt rör direkt från magen och ut !hur är det annars möjligt att de fiser dubbelt så mycket som vi kvinnor gör confused.gif giggle.gif
pejori
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:45) *
Allvarligt alltså !jag tror inte män har sådana där kringelkrokar på sin tarm som vi kvinnor normalt har,jag tror det är ett helt rakt rör direkt från magen och ut !hur är det annars möjligt att de fiser dubbelt så mycket som vi kvinnor gör confused.gif giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Ligger nått i det. Dom går från matbordet till toan, som en fiskmås ungefär. rotfl.gif rotfl.gif
anne-li i olofstorp
Tack för påminnelsen! Nu kom jag ihåg varför jag lever ensam!!! rotfl.gif
Motti
Precis så är det ju ! naughty.gif Kiss o bajs humor kallas det här för va ?Om Farbror Blå visste va kul han ställt till med i kväll rotfl.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 22:47) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Ligger nått i det. Dom går från matbordet till toan, som en fiskmås ungefär. rotfl.gif rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Motti
Märkligt !och så tycker dom att de är sexiga confused.gif Ohh för att inte tala om den kroniska fotsvetten då thumbdown.gif
pejori
CITAT (anne-li i olofstorp @ 29-08-2009, 22:48) *
Tack för påminnelsen! Nu kom jag ihåg varför jag lever ensam!!! rotfl.gif

Samma här, det räcker med att hundarna fiser och snarkar.
Dom ockuperar inte toan en trekvart med en tidning under armen. crying.gif
Huggorm
Jag hade en arbetskamrat som hade ovanligt bra luktsinne - han kunde känna att en älg gott över vägen när han passerade med bil. Det luktade ungefär som blöt hund tyckte han. Hur som helst var det vansinnigt kul att släppa väder när han var närvarande, för han kände av det tre gånger så starkt som alla andra och fick nästan tårar i ögonen av stanken biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:45) *

Jag ska be att få protestera!
Har minsann varit sambo flera ggr jag med, och tjejer kan minsann fisa dom med....
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 23:02) *
Jag ska be att få protestera!
Har minsann varit sambo flera ggr jag med, och tjejer kan minsann fisa dom med....

Ja, men inte lika ofta och lika illa innocent.gif rolleyes.gif
Motti
Jo då vi fruntimmer kan också fisa !men vi gör det imkognito så att säga

Ja lite försynt i smyg så att säga whistling.gif
anne-li i olofstorp
Jag säger ju att det är skönt att leva ensam!!! rotfl.gif
Inget magknip här inte! sick.gif
Motti
Jo annae-lie det kan nog ha sina fördelar att leva för sig själv !har märkt det när gubben är ute och reser rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 22:04) *

rotfl.gif gäller att man köpt en soffa med lock.
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 23:36) *
rotfl.gif gäller att man köpt en soffa med lock.

rotfl.gif rotfl.gif
Fast locken krossar dom ju ändå!
Motti
Ja för tjyven !vi ha ny soffa som jag aldrig får sitta i för gubbskrället ligger där !skinsoffa med fyrkantiga blingben !det duger väl ,fast lock finnes ej giggle.gif Nu har han gått och lagt sig så nu är soffan ledig !men på något sätt är den inte lika intressant längre naughty.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 23:45) *
Ja för tjyven !vi ha ny soffa som jag aldrig får sitta i för gubbskrället ligger där !skinsoffa med fyrkantiga blingben !det duger väl ,fast lock finnes ej giggle.gif Nu har han gått och lagt sig så nu är soffan ledig !men på något sätt är den inte lika intressant längre naughty.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 29-08-2009, 23:41) *
rotfl.gif rotfl.gif
Fast locken krossar dom ju ändå!

rotfl.gif rotfl.gif
hade förträngt det

Man kanske kan hitta en gammal soffa på loppis som slår ihop av sig själv om man ligger för länge.

CITAT (Motti @ 29-08-2009, 23:45) *

Konstigt rotfl.gif
pimpim2
Love you Motti

Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 23:48) *
Man kanske kan hitta en gammal soffa på loppis som slår ihop av sig själv om man ligger för länge.

Automatisk, med aircondition! giggle.gif
Motti
Hmm !det kunde va nått det !slår ihop av sig själv sa du bravo.gif den går väl inte att öppna inneifrån bara -fear-.gif

Love you to Pim Pim giggle.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 23:56) *
Hmm !det kunde va nått det !slår ihop av sig själv sa du bravo.gif den går väl inte att öppna inneifrån bara -fear-.gif

Nu är du inne på det där med en man i byrån igen! biggrin.gif

CITAT (Motti @ 29-08-2009, 23:57) *
Love you to Pim Pim giggle.gif

Du vet att pimpim är en tjej va? naughty.gif
*Stintan*
Jag skrattar så jag dööör rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon