Sidor: 1, 2
jholma
Skulle Du sitta hemma.

Bestämt antal timmar?

Komplexa produkter eller enkla typ färgpatroner?
Fny
Heltid, deras lokaler (som är en timmes pendlingsväg från mig), komplexa produkter tror jag.
jholma
OK

Du borde ha frågat hur stor omsättning de har (eller kollat med banken). Hur många säljare de har som Dig. Kanske det inte hade varit så tokigt men jag vet inte detta utan att veta mer om företaget. Hur som helst min personliga erfarenhet är att ibland får man ta risker och köra in i väggen men de gånger jag gjort det har nästan alltid betytt en personlig utveckling för mig och det har varit min allra bästa utbildning.

Idag arbetar jag helt och håller prestationsinriktat alltså ingen fast lön och jag trivs förträffligt med detta. Skulle idag inte vilja gå tillbaka till ett "fast" jobb.

Fny
oavsett så var intrycket de gav mig... inte bra. Karln som intervjuade kläckte ur sig saker som bara inte stämmer. Som att all försäljning sker via telefon. NEJ, all försäljning sker inte via telefon. Och att hävda att det inte alls var telefonförsäljning, fast än det uppenbarligen var det... nej, det gav mig så hemskt dåliga vibbar. Och jag litar på vibbarna. =)
jholma
Det har Du alldeles rätt i . Vibbarna skall man lita på.
Gudrun i Göteborg
Vad tråkigt Fny crying.gif Och du gjorde rätt - en man som skall intervjua jobbsökande och som försöker lura dom - NIX!

Kom igen smiley_small_hug.gif
Sussie F-Flower
trostar.gif smiley_small_hug.gif tummenupp.gif blomma.gif
Meriona
Trist! Usch! Såna företag brukar figurera i Kollega (som är Unionens facktidning) alltsomoftast.
ranting.gif
Du hittar nog något böttre snart ska du se! kompiskram.gif
Magdis
Usch vilken besvikelse det måste ha varit sad.gif Vad trist, men du gör helt rätt tycker jag. Det där lät ju förfärligt. Du kan få nåt bättre, det är jag säker på! tummenupp.gif
pejori
CITAT (Fny @ 11-11-2009, 17:22) *
men att som på det här stället ha en "garanterad" minimilön som inte alls är garanterad?! Med andra ord fanns det ingen garanterad lön ALLS, utan allt hängde på prestation! Vem fan vill jobba HELTID utan att faktiskt bli garanterad en LÖN??? Jag tyckte det var helknäppt.

Precis..
Och vem vill sitta i telefon och ta "skit" varje dag för en lön du inte kan försörja dej på???
Men upp med hakan och bättre lycka nästa gång... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Det är bara att gå på´t igen.. kompiskram.gif
Solstorm
En gissning från mig. Jag tror att man kallar det för minimilön trots att det inte är det bara för att kunna söka folk via arbetsförmedlingen. Vill minnas att de någon gång haft regeln att inte skicka folk att söka jobb som är helt provisionsbaserad. Tanken är att människor inte ska förlora sin a-kassa för ett jobb som kanske inte ger några pengar. Så har det varit för längesedan, jag hoppas att det är likadant nu.
blomkronan
Det var sund att det inte var ett seriöst jobb sad.gif men bra att du tacka för dig och gick!! tummenupp.gif
Han var uppenbarligen ingen bra säljare.... då han inte kunde"sälja" in sitt jobb ens!! giggle.gif
Jag skulle inte heller tagit det jobbet thumbdown.gif hellre skulle jag städa på hotell...
Har gjort båda jobben!!

När jag var runt 18 år tog jag ett extra knäck som telefonsäljare på kvällarna satt och ringde mellan 18-22 i en vecka sen tacka jag för mig!! Hundmat och hundtillbehör... även det var svår sålt!!!

Städa på hotell var kul smile.gif vi var ett gäng som hade kul ihop... vi börja med gemensam frukost kl 6 sen sluta vi kl 14 det jobbiga var förstås att gå upp kl 4.45 varje morgon d010.gif

Du kommer hitta ett annat jobb snart flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon