|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Aqvakul
23-12-2009, 09:36
Just nu - innan paketet är öppnat - så gissar jag på elleave..
Myosotis
23-12-2009, 12:08
I morgon kommer min ledtråd. Åtminstone om jag har någon internetuppkoppling.
Nostalgia
23-12-2009, 12:30
MIN LEDTRÅD : Kärlek av plåt och kupat papper  GOD JUL PÅ ER ALLA
Chamomille
23-12-2009, 12:35
CITAT (Meriona @ 22-12-2009, 21:29)  Just nu lutar min gissning åt att det är Chamomille som är min tomte..... 
DragonLady
23-12-2009, 14:26
Saknar fortfarande en väldigt massa hemliga tomtars ledtrådar här...
maramara
23-12-2009, 16:41
Här kommer en ledtråd från mig mjukt,hemgjort levererat av påklistrad tomte junior? (om man så önskar) i form av ...... och kommer från detsamma. kram från tomten.
anne-li i olofstorp
23-12-2009, 16:45
En liten ledtråd från mej rimmade så friskt så säg....
lika illa här men gott det är såsom bär???
maramara
23-12-2009, 16:47
Jag har inte öppnat julklappen ännu, den enda jag får dessutom. Eftersom jag gissar att den är poststämplad i Malmö tror jag att den kommer från Aqvakul.
Aqvakul
23-12-2009, 16:54
CITAT (maramara @ 23-12-2009, 16:47)  Jag har inte öppnat julklappen ännu, den enda jag får dessutom. Eftersom jag gissar att den är poststämplad i Malmö tror jag att den kommer från Aqvakul.  jasså du..
maramara
23-12-2009, 17:00
nu är det spännande
CITAT (maramara @ 23-12-2009, 16:47)  Jag har inte öppnat julklappen ännu, den enda jag får dessutom. Eftersom jag gissar att den är poststämplad i Malmö tror jag att den kommer från Aqvakul.  De flesta brev som postas i södra Sverige poststämplas i Malmö. Jag vet att mina gör det iaf. (Det är inte jag som är din tomte!  Eller kanske....  )
maramara
23-12-2009, 18:33
CITAT (HelenJ @ 23-12-2009, 17:40)  De flesta brev som postas i södra Sverige poststämplas i Malmö. Jag vet att mina gör det iaf. (Det är inte jag som är din tomte!  Eller kanske....  ) Nu blev det jättesvårt igen
Jag tar bit för bit... Nu har jag öppnat den genomskinliga påsen. Påsen innehåller en söt liten burk (det visste jag ju innan eftersom påsen som sagt är genomskinlig.  ) Burken är förmodligen svetsad ihop eftersom det varken låter eller luktar. Får ta fram skärbrännaren imorgon kanske. Tänker öppna den på morgonen. Funderade på att lägga den i en strumpa  men skippade det.
Det enda jag vet säkert är att den som fick mitt inte fick från mig förra året samma sak tvärt om d.v.s. det jag fått från Sundsvall (tack för tydlig poststämpel) fick jag inte från förra året Min ledtråd får väl bli Små Nissar som åkt 100 mil norrut
Återupprepar min ledtråd ifall min mottagare har missat den. Kuligt  Och här kommer ett nytt: Både nytt och gammalt, men det gamla behöver inte avslöja att det är gammalt.
blomkronan
24-12-2009, 09:07
Julkort....
Min pappa samlade frimärken. Tomtar, eller kanske Tomten Kulturväxter.
emmas matte
24-12-2009, 09:47
nissarna for söder ut
Margith
24-12-2009, 10:10
CITAT (Anma @ 24-12-2009, 09:03)  Återupprepar min ledtråd ifall min mottagare har missat den. Kuligt  Och här kommer ett nytt: Både nytt och gammalt, men det gamla behöver inte avslöja att det är gammalt. Jag har hela tiden varit säker på att Ciczi är min tomte, men din ledtråd passar (tror jag) utmärkt på min julklapp. Har jag rätt? Är det du som är min tomte Anma??
Margith
24-12-2009, 11:16
Några ledtrådar från mig: När 160 kvm osv... skrev att hon glömt att skicka klappen, tyckte jag synd om henne. Jag skrev att även jag glömt.... det var inte sant  min klapp hade redan nått mottagaren. Men min mamma har sagt att man får luras strax före julafton Min klapp har åkt ca 150 mil. Ja SÖDERUT!! Hade den åkt 150 mil norrut hade den nog landat i Barents hav Och min klapp har en viss lokal anknytning.
Biggan_
24-12-2009, 11:49
Något runt och vitt med hål i!
Myosotis
24-12-2009, 11:56
Här kommer min ledtråd.
Läs den andra santatråden. Läs om mina inlägg från början, läs noga, det finns gömda ledtrådar överallt! Faktum är att jag nog har skrivit flest ledtrådar av alla. Det gäller bara att hitta dem. Inte all text är svart...
skogstroll
24-12-2009, 12:35
jag gick upp fyra i morse och öppnade min
DykUnderYtan
24-12-2009, 12:46
Min är också öppnad, är så glad så glad... men har ännu inte riktigt kommit på vem min tomte är.
titti49zon6
24-12-2009, 13:03
"Och här kommer ett nytt: Både nytt och gammalt, men det gamla behöver inte avslöja att det är gammalt."= Anmas ledtråd Passar bra in på vad jag fått nytt är tändsticksasken och ljusen och det gamla är ordspråket på skylten( som är ny) som beskriver mig och hemmet är du min Santa Anma
Stingray
25-12-2009, 09:04
CITAT (HelenJ @ 08-12-2009, 17:42)  Min julklapp är skickad nu.
Ledtrådsrim del 1: Under sommar varm och vinter kylig, till glädje för både stora och små I land eller rabatt eller dylig Överallt ser man den stolt stå Baserad på detta rim/ledtråd tror jag HelenJ är min tomte  Sen såg jag i den andra tråden att min mottagare inte listat ut vem jag är än så jag får väl ge en till Mustigt och gott passar stort som smått
CITAT (Stingray @ 25-12-2009, 09:04)  Baserad på detta rim/ledtråd tror jag HelenJ är min tomte  Del 2 av rimmet går så här: "Den är nyttigast när den är död Men sommartid är den mest till dekoration Färgen är gul, orange eller brunröd Jag hoppas du nu får mycket inspiration"Men det behövde du ju inte.  Ja, det är jag som är din tomte.  Hoppas du gillar boken om solrosor.
CITAT (Margith @ 24-12-2009, 10:10)  Jag har hela tiden varit säker på att Ciczi är min tomte, men din ledtråd passar (tror jag) utmärkt på min julklapp. Har jag rätt? Är det du som är min tomte Anma?? Nej tyvärr... CITAT (titti49zon6 @ 24-12-2009, 13:03)  "Och här kommer ett nytt: Både nytt och gammalt, men det gamla behöver inte avslöja att det är gammalt."= Anmas ledtråd Passar bra in på vad jag fått nytt är tändsticksasken och ljusen och det gamla är ordspråket på skylten( som är ny) som beskriver mig och hemmet är du min Santa Anma Nej, tyvärr, inte det. Okej, dags för en till ledtråd! Cirkligt. Här är de andra två i repris: Kuligt Både nytt och gammalt, men det gamla behöver inte avslöja att det är gammalt.
anne-li i olofstorp
25-12-2009, 14:06
Skrev ju en ledtråd tidigare...... Men kan säga så mycket som att den hjälper till att ge mer än att ta.....
Aqvakul
25-12-2009, 14:07
Ja lite sammanfattningar av mina ledtrådar:
V VxV torrt
och en ny:
sur, missbelåten på Stockholmsslang...
Stingray
25-12-2009, 15:01
CITAT (HelenJ @ 25-12-2009, 10:32)  Del 2 av rimmet går så här: "Den är nyttigast när den är död Men sommartid är den mest till dekoration Färgen är gul, orange eller brunröd Jag hoppas du nu får mycket inspiration"Men det behövde du ju inte.  Ja, det är jag som är din tomte.  Hoppas du gillar boken om solrosor.  Jag är mycket nöjd med boken ska se om det inte kan bli minst 1 solros i pallkragen i år nu när man har lite hjälp
Aqvakul
25-12-2009, 16:43
CITAT (Aqvakul @ 25-12-2009, 14:07)  Ja lite sammanfattningar av mina ledtrådar:
V VxV torrt och en ny:
sur, missbelåten på Stockholmsslang... Dessutom så var du på rätt väg redan för några dar sen...
Jag såg i den andra tråden att jag inte är avslöjad än så här kommer lite ledtrådar från mig: 1. Det är nåt smått, mycket smått. 2. Ser mest ut som skräp... just nu 3. 6 4. Förhoppningsvis ska du få glädje av dem i flera år framöver...
En ledtråd till: Min mottagare har tackat för klappen och gissat fel.  Har fortfarande ingen aning som vem som skickat till mig.
En ledtråd till: Min mottagare får pyssla en del.
CITAT (Betty @ 25-12-2009, 17:47)  Jag såg i den andra tråden att jag inte är avslöjad än så här kommer lite ledtrådar från mig: 1. Det är nåt smått, mycket smått. 2. Ser mest ut som skräp... just nu 3. 6 4. Förhoppningsvis ska du få glädje av dem i flera år framöver... Betty! Det är ju du som är min tomte!  Tack igen - de kommer verkligen att bli till glädje!  Jag ska redan imorgon ge mig ut och köpa mer såjord, för jag antar att alla sex sorterna mår bäst av att sås nu och stå ute? Annars får du ge mig specialråd!
anne-li i olofstorp
25-12-2009, 19:52
Kanske dags att börja gnugga dom små grå,  (dom är inte många och dom sover mest!!!! så det är hårt arbete  ) Margith, är du min tomte????
Jag upprepar min ledtråd: En sockerbagare här bor i staden...
Tomten: Ledtråd, please.
Ledtrådar i repris: Min pappa samlade frimärken. "Fulpappret" Tomtar, eller kanske Tomten Kulturväxter.
Post från södra Norrland går via Sundsvall...
CITAT (HelenJ @ 25-12-2009, 19:28)  Betty! Det är ju du som är min tomte!  Tack igen - de kommer verkligen att bli till glädje!  Jag ska redan imorgon ge mig ut och köpa mer såjord, för jag antar att alla sex sorterna mår bäst av att sås nu och stå ute? Annars får du ge mig specialråd!  Japp det är jag som är din [attachment=45555:post_126...25191673.gif] tomte  . Jag har för mig att jag skickade med så-råd... gjorde jag inte det? *kliar mig i huvudet*
CITAT (Betty @ 25-12-2009, 21:24)  Japp det är jag som är din [attachment=45555:post_126...25191673.gif] tomte  . Jag har för mig att jag skickade med så-råd... gjorde jag inte det? *kliar mig i huvudet* Oooops....  Jag öppnade ju paketet så försiktigt i ena änden så bara fröerna ramlade ur.....  Men nu har jag slitit upp det helt, och där fanns det ju såråd! Så bra, det blir sådd nu i helgen!
Stingray
25-12-2009, 23:20
Jag är snäll så jag skriver min extra ledtråd även här Mitt paket är "smakrikt"...
elleave
25-12-2009, 23:49
CITAT (mojan @ 25-12-2009, 19:54)  Jag upprepar min ledtråd: En sockerbagare här bor i staden...
Tomten: Ledtråd, please. Är det du som är min tomte?
Eva-Helene
26-12-2009, 01:29
Min första ledtråd var: bubbligt.
Nu kommer min andra: min mottagare har inte gissat här än.
Jag blir väldigt förvirrad av att vi har 2 trådar, vilken ska vi gissa i ? Ledtrådar här och gissa/tacka i den andra Nåväl, min urgulliga lilla parad av tomtar och snögubbar är jättesöt, så jag tackar även här för säkerhets skull! Så inte min tomte missar mitt tack! Jag gissar väl i denna tråden också då...går på Noaks *tomtar*, så: Är du min tomte Noak? Min ledtråd till den jag skickade är: ...lämna ej obevakat, då blir det helt försakat ...sprider stämning och mys ...håller det ovan nämnda
emmas matte
26-12-2009, 09:53
Monax är du min tomte???? Jag fick värmeljus-stake, det stämmer ju med dina ledtrådar?
Min ledtråd: det är rött och de ska inte bli för varm av det
*Ulrica*
26-12-2009, 10:08
Jag har inte läst allt som är skrivet här och kommer inte läsa allt heller så någon gissning kommer jag få svårt att komma med. Jag fick ett sött litet "kit" för att odla jordgubbar, någon som har en gissning åt mej?
Däremot kan jag ge en del ledtrådar till "min" mottagare:
Ledtråd 1 - se första inlägget i tråden Ledtråd 2 - undrar vem som är tillräckligt listig för att lura ut vem jag är? Ledtråd 3 - nu har du att göra iallafall några timmar!
CITAT (emmas matte @ 26-12-2009, 09:53)  Monax är du min tomte???? Jag fick värmeljus-stake, det stämmer ju med dina ledtrådar?
Min ledtråd: det är rött och de ska inte bli för varm av det Nej Emmas, det är inte jag, även om ledtrådarna stämde!
CITAT (LasseB @ 23-12-2009, 19:46)  Det enda jag vet säkert är att den som fick mitt inte fick från mig förra året samma sak tvärt om d.v.s. det jag fått från Sundsvall (tack för tydlig poststämpel) fick jag inte från förra året Min ledtråd får väl bli Små Nissar som åkt 100 mil norrut Är du min tomte? (fast 100 mil norrut stämmer inte  eller)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|