Full version: Ledtrådar till santa
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Crazy4Flowers
Ledtråd: Mottagaren verkar gilla dessa blomster coolgleam.gif
160kvm stort hus
Hmm svårt.... Jag har ingen aning om vem min mottagare är. En jättegullig ljuslykta med tomtemor på. ( love! )
en burk hemlagad senap, smaskig!
och så lite fröer till trädgården, och ett par hemliga fröer som ser väldigt spänannde ut. Vet att jag har sett dom förut. Men kan inte komma på vart...

Hoppas min mottagare inte HÅLANDA´n för länge ( nu kan det fan inte bli tydligare, haha ) och att det passar i nya trädgårdslandet...
Anma
CITAT (160kvm stort hus @ 29-12-2009, 15:33) *
Hmm svårt.... Jag har ingen aning om vem min mottagare är. En jättegullig ljuslykta med tomtemor på. ( love! )
en burk hemlagad senap, smaskig!
och så lite fröer till trädgården, och ett par hemliga fröer som ser väldigt spänannde ut. Vet att jag har sett dom förut. Men kan inte komma på vart...

Hoppas min mottagare inte HÅLANDA´n för länge ( nu kan det fan inte bli tydligare, haha ) och att det passar i nya trädgårdslandet...

Någon gav en ledtråd om att bre nåt på skinkan, måste ju syftats på senap där... Minns tyvärr inte vem som gav den ledtråden och heller inte vilken tråd, denna eller den andra, så du får nog backa i trådarna. smile.gif
DykUnderYtan
Vi är fortfarande några som inte är avslöjade, men min mottagare har ännu inte visat sig i någon av trådarna när det gäller gissningar... vet inte om jag sett till mottagaren alls faktiskt mer än på dennes blogg. g.gif g.gif
Chamomille
Nu har jag fått julkort biggrin.gif Och fröer... Undrar just vad de är... confused.gif
Chamomille
CITAT (Anma @ 29-12-2009, 16:00) *
Någon gav en ledtråd om att bre nåt på skinkan, måste ju syftats på senap där... Minns tyvärr inte vem som gav den ledtråden och heller inte vilken tråd, denna eller den andra, så du får nog backa i trådarna. smile.gif

Jag vet, jag vet, jag vet biggrin.gif
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 13-12-2009, 03:16) *
Min ledtråd: Bubbligt. tongue.gif

Men det var ju bubbelplast runt min klapp. Är du säker på att du inte är min tomte?
Rosmarin
CITAT (DykUnderYtan @ 29-12-2009, 16:31) *
Vi är fortfarande några som inte är avslöjade, men min mottagare har ännu inte visat sig i någon av trådarna när det gäller gissningar... vet inte om jag sett till mottagaren alls faktiskt mer än på dennes blogg. g.gif g.gif

Så här skrev jag i Secret Santa trå den igår men nu när jag läser ditt inlägg Under Ytan så stämmer det ju inte längre. Jag har ju ingen blogg...

CITAT (Rosmarin @ 28-12-2009, 13:08) *
Jag har inte haft tid att vara inne så mycket under de senaste dagarna. Tackar därför inte min tomte förrän nu för den söta presenten!
[attachment=45604:Cadeau_PM.jpg]

Jag undrar om det kan vara Under Ytan som är min tomte?

Det jag skickade fick flyga långt för att komma fram.

Vad annat kan man ge som ledtråd när man rör sig bland tomtar och troll och andra väsen?
titti49zon6
En liten undran??? Är ni ett par Chamomille och Rom???
anne-li i olofstorp
Vad jag har sett har min mottagare inte gissat en enda gång!!!!!!! ?????? confused.gif sleeping.gif santa.gif
Ciczi
CITAT (Chamomille @ 29-12-2009, 12:12) *
Är du roms tomte??

Nope! kompiskram.gif

Ciczi
Chamomille
CITAT (titti49zon6 @ 29-12-2009, 20:47) *
En liten undran??? Är ni ett par Chamomille och Rom???

Hur kan du tro det? biggrin.gif
DykUnderYtan
CITAT (Rosmarin @ 29-12-2009, 18:47) *
Så här skrev jag i Secret Santa trå den igår men nu när jag läser ditt inlägg Under Ytan så stämmer det ju inte längre. Jag har ju ingen blogg...

Hoppsan, har missat det i andra tråden men som du själv skriver så stämmer det inte. Jag är tyvärr inte din tomte så du får gissa vidare. tongue.gif
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 29-12-2009, 18:39) *
Men det var ju bubbelplast runt min klapp. Är du säker på att du inte är min tomte?

Alldelens bombsäker! Det var fler än du som fick bubbelplast iaf whistling.gif
titti49zon6
Men...har ni som inte gissat rätt ännu gett upp???
Kan ni inte bara gissa på dom som är kvar??? confused.gif
Cathis
CITAT (Crazy4Flowers @ 29-12-2009, 13:20) *
Ledtråd: Mottagaren verkar gilla dessa blomster coolgleam.gif

Är du min Tomte?????
Chamomille
CITAT (titti49zon6 @ 30-12-2009, 19:30) *
Men...har ni som inte gissat rätt ännu gett upp???
Kan ni inte bara gissa på dom som är kvar??? confused.gif

Vilka är det som är kvar då confused.gif
Anma
CITAT (Chamomille @ 30-12-2009, 22:23) *
Vilka är det som är kvar då confused.gif

Du får kolla på första inlägget i andra tråden. Har tänkt att göra en sammanställning men inte orkat...
Ciczi
jag tror jag ska utöka min ledtråd lite. Min mottagare verkar ha gett upp, men är på rätt spår egentligen.

Ledtråd: Användes förr för att bevara mat för framtiden.

Ciczi
Eva-Helene
En till ledtråd från mig: kolla i mitt växt-album tongue.gif
Margith
CITAT (Margith @ 14-12-2009, 19:53) *
Och jag misstänker att den som skickat till mig i år, är samma som jag skickade till förra året smile.gif

Är det konstigt att jag börjar ge upp? crying.gif
Det måste ju bara vara Ciczi som är min tomte!

Ciczi
Jo jag är din tomte margith... biggrin.gif Men vad fick dig att misstänka mig redan innan vi öppnat paketen?

Och saltkvarnen är ny, väldigt ny. Men förpackningen runt om var alldeles för omständig så därför plockade jag ut kvarnen ur den.

Hoppas att du gillar klappen.

Ciczi
Margith
Ditt inlägg innan det jag citerade nyss, fick mig av nån anledning att misstänka dig. Jag vet faktiskt inte riktigt varför, jag fick bara för mig det giggle.gif
Sen var mitt paket poststämplat på en ort som hade ett långt namn och började på Tr, vilket styrkte min misstanke.

Klappen var alldeles perfekt till mig! Det rosa saltet är ett samtalsämne så fort nån kommer hit. Kvarnen står alltså på köksbordet och används flitigt.

Var hittade du kvarnen? Jag visste inte att de gick att köpa och jag skulle vilja ha några till smile.gif

Tusen tack Ciczi och ett riktigt Gott Nytt År till er alla!
Nostalgia
CITAT (anne-li i olofstorp @ 29-12-2009, 21:47) *
Vad jag har sett har min mottagare inte gissat en enda gång!!!!!!! ?????? confused.gif sleeping.gif santa.gif

Är det du som är min hemlig santa.gif anne-li g.gif smile.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Nostalgia @ 31-12-2009, 10:42) *
Är det du som är min hemlig santa.gif anne-li g.gif smile.gif

Japp! Rätt vid första gissen!!!!! flirting.gif
Noak
Det finns inte så många kvar att gissa på, men samtidigt alldeles för många.
Oläslig stämpel, inga ledtrådar som stämmer...
Jag får nog börja att pricka av er en efter en.
Farbror Blå är du min tomte?

Ledtrådar i repris:
Min pappa samlade frimärken.
Den närmaste Tomten
Kulturväxter.

Post från södra Norrland går via Sundsvall...
Ciczi
CITAT (Margith @ 31-12-2009, 10:25) *
Ditt inlägg innan det jag citerade nyss, fick mig av nån anledning att misstänka dig. Jag vet faktiskt inte riktigt varför, jag fick bara för mig det giggle.gif
Sen var mitt paket poststämplat på en ort som hade ett långt namn och började på Tr, vilket styrkte min misstanke.

Klappen var alldeles perfekt till mig! Det rosa saltet är ett samtalsämne så fort nån kommer hit. Kvarnen står alltså på köksbordet och används flitigt.

Var hittade du kvarnen? Jag visste inte att de gick att köpa och jag skulle vilja ha några till smile.gif

Tusen tack Ciczi och ett riktigt Gott Nytt År till er alla!

Vad bra att du gillade den!
Köpte kvarnen i en gårdsbutik inte långt härifrån. Var de köper in dem vet jag inte men klart jag kan agera mellanhand om du vill köpa några. Kostade en selma stycket.

Ciczi
rom
hej nu har jag varit bortrest över jul. kanske har jag missat en ledtråd, sorry ,har letat som en tok.
är jag helt blåst? eller fattar jag bara långsamt.
snälla secret tomte giv mig en hint. har ingen aning
titti49zon6
Vet ni vad? Jag har tappat min hatt rotfl.gif
Myosotis
CITAT (titti49zon6 @ 31-12-2009, 13:09) *
Vet ni vad? Jag har tappat min hatt rotfl.gif

unsure.gif
titti49zon6
Nu är det ju hur lätt som helst att gissa på min klapp!

1. Passar både till kille och tjej

2. Åkt 100 mil söderut

3. Två små....och en....HJÄLP, vad kan detta vara

4 Jag har tappat min hatt(var kan den vara)

Min mottagare har varit inne och beskrivit vad h*n fått
Eva-Helene
Hmmm... g.gif 160 kvm stort hus - är det du som är min tomte? unsure.gif Hålandan - det är ju en massa hål i vattenkanne-strilen...och hoppas det kan passa i nya trädgårdslandet - luktärter passar alldeles utmärkt i trädgården (ska göra en fin stör-cirkel dom får klättra på). smile.gif

Paketet jag skickade behövde inte flyga så väldigt långt - bara lite drygt 15 mil...(tydligare än tänker jag inte bli!)
Eva-Helene
Och denna genomläsning av alla ledtrådar gav mig bara mer huvudbry! blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon