Full version: Ledtrådar till santa
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Eva i Skåne
Nu fyller jag på mina ledtrådar. Det är dags nu.

Tindrande ögon

En typ kan vara levande i vatten

Bengt Feldreich sjunger varje år om....
titti49zon6
Min klapp har åkt ca 100 mil söderut
ninnisky
CITAT (Christina i Småland @ 27-12-2009, 12:18) *
Ninnysky!
Jg vet inte var min tomte bor.
Är det möjligen du?

Ja, det är det.... santa.gif
emmas matte
EVa i Skåne är du min tomte................. ser du stjärnan i det blå.............. sjöstjärnor???
Chamomille
CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-12-2009, 13:22) *
En ledtråd från mig; Min mottagare har inte skrivit på jättelänge.......

Är du min Tomte?

CITAT (Wilmer @ 26-12-2009, 21:27) *
Hallådär, nu är det efter julafton, jag tror du är Merionas tomte efter att hon berättat vad hon fått rtfm.gif dags att svara! Nyfiken ju på om jag (jaja Meriona) har rätt. (jag har mandat att fråga tills hon kommer hem från Mexico, så det så).

Meh.. Vad menar du nu g.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 26-12-2009, 21:27) *
Hallådär, nu är det efter julafton, jag tror du är Merionas tomte efter att hon berättat vad hon fått rtfm.gif dags att svara! Nyfiken ju på om jag (jaja Meriona) har rätt. (jag har mandat att fråga tills hon kommer hem från Mexico, så det så).

Ja, jaaa, ja. Visst är det så blush.gif biggrin.gif
anne-li i olofstorp
no.gif Sorry!
Chamomille
Myo?
Monaxe
JAg får inget svar, vet inte vem som är min santa.... -cry-.gif snälla ge mej en ledtråd?

Lasse b skiev om nissar som skickades 100 mil norrut...kan knappast gälla mej, men frågade iaf...

Inga mer ledtrådar stämmer in tycker jag, hjälp!
rom
jag fick en jättefin broderad handduk med en fågelsrämma och mitt namn,tack så mycket.
har inte en susning av vem.

min ledtråd: min klapp går att eta med fördel på skinkan kleta............
Chamomille
CITAT (rom @ 27-12-2009, 15:01) *
jag fick en jättefin broderad handduk med en fågelsrämma och mitt namn,tack så mycket.
har inte en susning av vem.

min ledtråd: min klapp går att eta med fördel på skinan kleta............

Så enket det blev nu..... biggrin.gif
DragonLady
Ny ledtråd.. en klocka har inga vingar... men en skydds..... har det flirting.gif
netaave
CITAT (Fny @ 27-12-2009, 10:29) *
Är det jag som inte fattar någonting? g.gif Snälla tomten, kan jag inte få en ledtråd (till?)! Antingen är jag dum och inte fattar ledtrådarna som redan finns, eller så har min tomte inte skrivit så mycket... vet inte...

Är mycket överaskad att min mottagare inte har gissat rätt än! Så nu är jag riktigt riktigt snäll och skickar ännu en ledtråd...

Dansvänlig för mig men kanske inte för dig! =)

He he har inte lagt så mkt energi på det än, men du behövde inte skicka så långt eller?? wink.gif
Fny
bravo.gif bravo!
Jo det var så att jag först hade tänkt att skicka dig en levande julklapp - en av mina små ökenrosor... Men sen drog dom upp värmen i våra element och den jag hade tänkt skicka dog! sad.gif Så då fick jag tänka om.... Och såg att du är intresserad av DANS! Eftersom jag också älskar dans, och har dansat nästan hela mitt liv, tänkte jag då dela med mig av musiken som jag älskar att dansa till!

Nu är jag nyfiken, vad dansar du för något?
Wilmer
CITAT (Chamomille @ 27-12-2009, 14:44) *
Ja, jaaa, ja. Visst är det så blush.gif biggrin.gif

yahoo.gif Då gissade hon rätt bravo.gif Duktig Meriona!!
netaave
CITAT (Fny @ 27-12-2009, 16:03) *
bravo.gif bravo!
Jo det var så att jag först hade tänkt att skicka dig en levande julklapp - en av mina små ökenrosor... Men sen drog dom upp värmen i våra element och den jag hade tänkt skicka dog! sad.gif Så då fick jag tänka om.... Och såg att du är intresserad av DANS! Eftersom jag också älskar dans, och har dansat nästan hela mitt liv, tänkte jag då dela med mig av musiken som jag älskar att dansa till!

Nu är jag nyfiken, vad dansar du för något?

Squaredans, linedance, folkdans, polskor, gammeldans, bugg o foxtrott, så för mig var det där absolut ingen dansmusik men vill gärna veta vad det är för något? Och vad du dansar till det.
titti49zon6
Ledtråd....två små.......och en......HJÄLP, vad kan det vara crazy.gif
elleave
CITAT (Nostalgia @ 23-12-2009, 12:30) *
MIN LEDTRÅD : Kärlek av plåt och kupat papper

santa.gif GOD JUL PÅ ER ALLA santa.gif

Då är det kanske du som är min tomte? smile.gif
Fny
netaave jag dansar kubanska danser av olika slag, allt från rumba till salsa och cha-cha-cha. Mycket rumba på skivan du fick! =)
anne-li i olofstorp
Jag har fortfarande inte hittat något inlägg från min mottagare..... confused.gif
Vill hon inte vara med????
Trots allt kanske hon behöver hjälp med att förstå vad hon har fått!!!
Och då är väl en gissning på plats först!!!!!
Eva i Skåne
CITAT (emmas matte @ 27-12-2009, 14:17) *
EVa i Skåne är du min tomte................. ser du stjärnan i det blå.............. sjöstjärnor???

Jaa, rätt gissat yes.gif

Den första ledtråden tänkte jag på talespråket "ögon som tindrar som stjärnor" och dom andra klarade du. Bra smile.gif
Anma
Myyyyyyyooooooooooooooooosssssssssooooooooooottttttttttiiiiiiiiiiiisssssssss ddddiiiiiiiiinnnnnn lllllllluuuuuuuuurrrrrriiiiiiinnnnnnnnnggggggg!!!
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 27-12-2009, 16:50) *
yahoo.gif Då gissade hon rätt bravo.gif Duktig Meriona!!

yes.gif
blomkronan
Min mottagare har inte gissat på mig än... flirting.gif
Hon har inte varit hemma (tror jag) men nu har jag sett till henne... men ingen gissning har kommit blush.gif

ledtrådar igen...
ett, tu, tre... trä
och ett julkort smile.gif
Chamomille
CITAT (blomkronan @ 28-12-2009, 08:36) *
Min mottagare har inte gissat på mig än... flirting.gif
Hon har inte varit hemma (tror jag) men nu har jag sett till henne... men ingen gissning har kommit blush.gif

ledtrådar igen...
ett, tu, tre... trä
och ett julkort smile.gif

E du min tomte w00t.gif
Nostalgia
CITAT (elleave @ 27-12-2009, 21:47) *
Då är det kanske du som är min tomte? smile.gif

Visst är det jag som är din santa.gif elleave blush.gif

Jag hoppas du gillar och får användning för det du fick i ditt alldeles egna kök smile.gif såg i din profil att du nyligen flyttat hemifrån smile.gif jag var även in på din fina hemsida och det var då jag fick iden om vad jag skulle skicka till dig.

GOTT NYTT ÅR smiley_small_hug.gif

Biggan_
LEDTRÅD
netaave
CITAT (Fny @ 27-12-2009, 22:02) *
netaave jag dansar kubanska danser av olika slag, allt från rumba till salsa och cha-cha-cha. Mycket rumba på skivan du fick! =)

Jobbar ju mkt på 10-danstävlingar och är bekant med både chacha o rumba, är du säker på att du skickat rätt skiva?
Det här lät mer som "infödingsmusik på djungeltrumma", orkade lyssna max en halv minut. Antingen har du misslyckats med inspelningen eller skickat fel.
blomkronan
CITAT (Chamomille @ 28-12-2009, 09:19) *
E du min tomte w00t.gif

giggle.gif ja det är jag... men det blev lite fel!!! förstörde jag överraskningen??? julkortet skulle inte komma fram dan innan jul!! jag hade lagt julkortet på bänken i hallen, för att lägga det på lådan ett par dagar senare... men min dotter var så snäll och la den på lådan... hon trodde jag hade glömt den giggle.gif
freya
CITAT (DragonLady @ 27-12-2009, 15:18) *
Ny ledtråd.. en klocka har inga vingar... men en skydds..... har det flirting.gif

Ååå, då är du min tomte kompiskram.gif visst?
För jag har ju fått en söt liten ängel thanks.gif

tänk, här sitter jag minsann o undrar hur syrrans mottagare ska kunna lista ut vem hon är, tycker det var svåra ledtrådar..
så jag håller på missa min egen Secret Santa wub.gif
elleave
CITAT (Nostalgia @ 28-12-2009, 12:12) *
Visst är det jag som är din santa.gif elleave blush.gif

Jag hoppas du gillar och får användning för det du fick i ditt alldeles egna kök smile.gif såg i din profil att du nyligen flyttat hemifrån smile.gif jag var även in på din fina hemsida och det var då jag fick iden om vad jag skulle skicka till dig.

GOTT NYTT ÅR smiley_small_hug.gif

Ja tack så jättemycket! Det passade mej precis smile.gif Gott nytt år! kompiskram.gif
Monaxe
CITAT (netaave @ 28-12-2009, 18:20) *
Jobbar ju mkt på 10-danstävlingar och är bekant med både chacha o rumba, är du säker på att du skickat rätt skiva?
Det här lät mer som "infödingsmusik på djungeltrumma", orkade lyssna max en halv minut. Antingen har du misslyckats med inspelningen eller skickat fel.

Om det hade varit jag som hade skickat till till dej netaave, så hade jag blivit väldigt lessen över att bli så dissad som Fny blev av ditt inlägg...
netaave
CITAT (Monaxe @ 28-12-2009, 23:17) *
Om det hade varit jag som hade skickat till till dej netaave, så hade jag blivit väldigt lessen över att bli så dissad som Fny blev av ditt inlägg...

Samtidigt så skulle jag om jag skickat det och det inte fungerat velat veta det.
Monaxe
CITAT (netaave @ 28-12-2009, 23:19) *
Samtidigt så skulle jag om jag skickat det och det inte fungerat velat veta det.

Kanske via PM?
netaave
CITAT (Monaxe @ 28-12-2009, 23:22) *
Kanske via PM?

Ja kanske det men spelar det nån roll egentligen? Tror nog hon fattar att jag inte är otacksam och hade det varit tvärtom hade jag som sagt uppskattat det.
DragonLady
CITAT (freya @ 28-12-2009, 21:47) *
Ååå, då är du min tomte kompiskram.gif visst?
För jag har ju fått en söt liten ängel thanks.gif

tänk, här sitter jag minsann o undrar hur syrrans mottagare ska kunna lista ut vem hon är, tycker det var svåra ledtrådar..

jajamen yes.gif kompiskram.gif
MariaS
CITAT (Biggan_ @ 28-12-2009, 15:26) *

Är DU min tomte?
Chamomille
CITAT (blomkronan @ 28-12-2009, 21:02) *
giggle.gif ja det är jag... men det blev lite fel!!! förstörde jag överraskningen??? julkortet skulle inte komma fram dan innan jul!! jag hade lagt julkortet på bänken i hallen, för att lägga det på lådan ett par dagar senare... men min dotter var så snäll och la den på lådan... hon trodde jag hade glömt den giggle.gif

giggle.gif
Fast julkort har jag inte fått... no.gif

Öppnade paketet på självaste julafton på en båt till Riga. Såå fina! Tack! smiley_small_hug.gif
titti49zon6
CITAT (freya @ 28-12-2009, 21:47) *

Tycker jag gett flera bra ledtrådar,haha

1. Jättebra grej, passar både kille och tjej
2.100 mil söderut
2.Två små......och en...HJÄLP vad kan det vara crazy.gif
Ny: Personlig
blomkronan
CITAT (Chamomille @ 29-12-2009, 02:51) *
giggle.gif
Fast julkort har jag inte fått... no.gif

Öppnade paketet på självaste julafton på en båt till Riga. Såå fina! Tack! smiley_small_hug.gif

Va bra... eller vad konstigt att kortet inte kommit än. Bra! för jag skrev på kortet vad som var i paketet blush.gif då blev inte själva överraskningen förstörd biggrin.gif Men julkortet kommer nog någon av dagarna, när jag förstod att du inte skulle vara hemma på julen... och då inte hade användning av klappen... skickade jag en extra present giggle.gif men bara en liten, liten....
Ciczi
Jag är fortfarande inte avslöjad ännu.

Ledtråden igen;

Bevarande för framtiden.

Ciczi
Fny
CITAT

Inget fel på inspelningen. Har du bara lyssnat på början av skivan har du bara hört rumban - RIKTIG rumba. Den musik som används till ballroom-rumba är vääääldigt långt ifrån traditionell kubansk rumba, som är det jag älskar. "infödingsmusik" säger du... suck... tråkigt att du inte tyckte om det alls.

Men om du lyssnar lite längre in på skivan hittar du även mer modern musik som du kanske uppskattar mer.
crying.gif
titti49zon6
Inte vara ledsen Fny, det är ju tanken som räknas och den var ju god från dig kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (MariaS @ 29-12-2009, 02:01) *
Är DU min tomte?

yahoo.gif Visst är jag det!

Ciczi
Vänta... fick biggan och MAria S skicka till varandra? Coolt!

Ciczi
Myosotis
CITAT (Fny @ 29-12-2009, 10:44) *
Inget fel på inspelningen. Har du bara lyssnat på början av skivan har du bara hört rumban - RIKTIG rumba. Den musik som används till ballroom-rumba är vääääldigt långt ifrån traditionell kubansk rumba, som är det jag älskar. "infödingsmusik" säger du... suck... tråkigt att du inte tyckte om det alls.

Men om du lyssnar lite längre in på skivan hittar du även mer modern musik som du kanske uppskattar mer.
crying.gif

trostar.gif Det var ju en jättefin julklapp! Jag skulle bli jätteledsen om min mottagare inte tyckte om min julklapp. Netaave, du får väl lyssna på hela innan du uttalar dig. Smaken är olika förstås, men nu är det ju tanken som räknas. Fny, du har inte hittat din tomte än. Gissa på! kompiskram.gif
Fny
jag måste vara lite smådum i huvudet för jag tycker inte jag ser några ledtrådar som passar in på det jag fick! Förutom DragonLadys ledtråd, men den var ju inte till mig... hum.... shy.gif
Myosotis
Min tomte börjar på C. Chamo är avslöjad men det finns 4 till som börjar på C, och det är de enda på min lista som jag inte har strukit än. C, är du min tomte? crazy.gif Jag vet inte vem av er jag ska gissa på, jag behöver nog en ledtråd till.

CITAT (Fny @ 29-12-2009, 11:50) *
jag måste vara lite smådum i huvudet för jag tycker inte jag ser några ledtrådar som passar in på det jag fick! Förutom DragonLadys ledtråd, men den var ju inte till mig... hum.... shy.gif

Jag tycker nog jag har sett någon. Jag får själv leta en gång till också känner jag.
Kan inte alla visa bilder på sina klappar? Det skulle vara kul att se.
Chamomille
CITAT (Ciczi @ 29-12-2009, 10:38) *
Jag är fortfarande inte avslöjad ännu.

Ledtråden igen;

Bevarande för framtiden.

Ciczi

Är du roms tomte??
netaave
CITAT (Fny @ 29-12-2009, 10:44) *

crying.gif

Vi tar det på pm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon