Full version: Ledtrådar till santa
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
pejori
Ulricas ledtråd
Vilket FYND jag gjorde idag!!!! Värt mycket mer än 25:- så jag är dundernöjd! Passar dessutom perfekt in i vårt sammanhang...

Obs... detta var min ledtråd nummer 1... naughty.gif

Helen J ledtråd

Jag köpte min present redan i somras. Fick bara syn på den där den låg och tänkte - "Perfekt till Secret Santa!" yahoo.gif Så sen har jag gått och hoppats på att det skulle bli nåt av... whistling.gif
Jag känner inte så många här så väl att jag kan ge personliga presenter - men den här är jag övertygad om att alla som över huvud taget är med på odla kommer att gilla. Och ja, jag kan skicka den utomlands också...

(Min ledtråd nr 1 ... wink.gif )

Margiths ledtråd.

Och jag är så fruktansvärt välorganiserad att jag råkade snubbla över en grej redan i våras, som fick mig att tänka att det här är perfekt för Secret Santa yes.gif

Det är bara det att får jag en adress till en karl så blir det inget bra alls..... det blir inge bra att skicka den utomlands heller.... nono.gif

Det var ledtråd 1 från mig shy.gif

Wilmers ledtråd

Jahapp, min inköptes i mars, utlandet kommer få något annat. Kanske. Det är min ledtråd santa.gif blink.gif
pejori
Stingrays ledtråd

Nu kommer den svåra biten, rim till paketet. dunno.gif

Tittis ledtråd.

Nu har jag kommit på en jättebra "grej" som passar till både kille och tjej naughty.gif
pejori
Mojans ledtråd

Nu har jag bestämt vilken av de två grejorna det blir samt skrivit ett litet rim.
Sen ska det slås in och skickas till nono.gif

Bettys ledtråd

Ledtråd: Det blev nåt smått...

Har jag missat någon ledtråd, får ni fylla på...

Pejoris ledtråd

Jag fäster mej vid saker jag gillar.

Biggans gissning

Maria S är du min tomte?
pejori
PM-a om det är något galet, så ändrar jag det... smiley_small_hug.gif
pejori
Maria S ledtråd

Något pysslat....
pejori
Min Ledtråd NR 2

Min är skickad nu..
emmas matte
har skickat
Margith
Vem var det som hade marinerade möss??
Mitt paket ser ut att kunna innehålla det fear.gif
netaave
Skickade idag!

Ledtråd: För ren och smutsigt
för kyla och värme
från djur och natur
HelenJ
Min julklapp är skickad nu.

Ledtrådsrim del 1:
Under sommar varm och vinter kylig,
till glädje för både stora och små
I land eller rabatt eller dylig
Överallt ser man den stolt stå

Anma
Min ledtråd nr 1. Någonting kuligt.

Kommer ej att släppa fler ledtrådar före jul... naughty.gif
DykUnderYtan
Ledtråd 1: Lite smått & gott... + ett rim som vad jag förstår passar perfekt till mottagaren...

Slut på ledtrådar för min del. tongue.gif
titti49zon6
Jag har inte öppnat annat än ytterhöljet som tog mig en hel dag blush.gif var ett tjockt
klisterpapper, hart när omöjligt att få bort.
Innuti en kartong låg tre små fint inslagna paket (inget rim) men jag tror att någon är min santa.gif

Stingray
Ledtråd:
Det är hårt med instruktioner...
titti49zon6
Vad har Skogstroll lagt i paketet flirting.gif funderar om det kanske har hamnat hos mig whist.gif
fast jag vet ju inte vad det är ännu,bara att det är poststämplat i ?????sten! confused.gif
Myosotis
CITAT (titti49zon6 @ 09-12-2009, 14:04) *
?????sten

Säker på att det inte bara står PO-sten?
Margith
I tråden Odlas Secret Santa står det så här:

Margith har fått sin kapp!

Undar om det är en ledtråd?? confused.gif

Titti: om din klapp var poststämplad i sten, hoppas jag verkligen att den inte var ömtålig w00t.gif
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 09-12-2009, 14:57) *
Säker på att det inte bara står PO-sten?

rotfl.gif
titti49zon6
Ja, men då kanske det är du Myosotis som är min Hemliga Santa eftersom
du tror att det är stämplat på posten.
När jag skickade min så tänkte dom stämpla Kalix på pakete men jag sa att så lätt ska inte min mottagare få det crazy.gif så jag tvingade killen att stämpla det utan att det syns vart det kommer ifrån
pejori
Vad har Skogstroll lagt i paketet flirting.gif funderar om det kanske har hamnat hos mig whist.gif
fast jag vet ju inte vad det är ännu,bara att det är poststämplat i ?????sten! confused.gif

Titti har fått paket av fred flinta... rotfl.gif rotfl.gif
titti49zon6
Va!!!!!!! har jag fått sten.....nä, isåfall är det smågrus giggle.gif
Snart river jag upp paketen w00t.gif eller nono.gif
Meriona
Jag vill bara tydliggöra att jag tänker överlåta mitt gissande till Wilmer och mitt ledtrådande till Myosotis. Så får ni själva hålla reda på om de ger ledtrådar eller gissningar för egen eller min paket. Är det förvirrande, så är det bara bra! innocent.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 19:50) *
Jag vill bara tydliggöra att jag tänker överlåta mitt gissande till Wilmer och mitt ledtrådande till Myosotis. Så får ni själva hålla reda på om de ger ledtrådar eller gissningar för egen eller min paket. Är det förvirrande, så är det bara bra! innocent.gif

Noga specifisering av ledtrådar, ska det va... giggle.gif
Tänk på oss med minimal tankekapacitet. naughty.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 19:53) *
Noga specifisering av ledtrådar, ska det va... giggle.gif
Tänk på oss med minimal tankekapacitet. naughty.gif

Hihi, och det tror du att just de två kommer att bjuda på? naughty.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 19:56) *
Hihi, och det tror du att just de två kommer att bjuda på? naughty.gif

Jag är en hoppfull person ju... dunno.gif
freya
En mycket lätt ledtråd : Någonting gjort och någonting fått blev till någonting gett.

Jag har kollat genom secter santa och den här tråden (är den bara två sidor?? kunde svurit på att det var mer)
och nu kan mitt huvud inte komma på annat än den lätta tråden.

Hoppas tomten tagit snigelvagnen, så det tar läääänge inna det kommer fram crazy.gif
elleave
Mitt paket är skickat, men det är ingenting att hänga i julgranen giggle.gif
Biggan_
CITAT (elleave @ 09-12-2009, 22:19) *
Mitt paket är skickat, men det är ingenting att hänga i julgranen giggle.gif

Jag har nog inte skickat mitt ännu, eller kanske har jag det! Det är heller ingenting att hänga i granen!
Myosotis
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 19:50) *

[attachment=45173:Fragezeichen.gif] Ööööh... [attachment=45174:kopfkratz.gif] Var det meningen att jag skulle förstå det där? [attachment=45175:gr_bel.gif] Har Wilmer skickat till mig? Igen? Men varför måste jag då åka till Mexiko? [attachment=45176:schwindlig.gif]
skogstroll
nämen vad nippriga ni är.... jag har inte skickat min än rolleyes.gif blir nåt "hemgjort" kan man säga...

???sten??? confused.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 13:40) *
[attachment=45173:Fragezeichen.gif] Ööööh... [attachment=45174:kopfkratz.gif] Var det meningen att jag skulle förstå det där? [attachment=45175:gr_bel.gif] Har Wilmer skickat till mig? Igen? Men varför måste jag då åka till Mexiko? [attachment=45176:schwindlig.gif]

Det blir nog stolliga ledtrådar från mitt alter-ego gissar jag... naughty.gif Stackars min mottagare.
titti49zon6
Har en ny misstänkt hemlig Santa........men vi skulle visst inte säga nåt förrän på juldagen, eller?????
OBS!!!! Jag har bara tagit bort omslagspapperet, inte tjuvkikat på själva klappen!!!!!
pejori
CITAT (titti49zon6 @ 10-12-2009, 20:36) *
Har en ny misstänkt hemlig Santa........men vi skulle visst inte säga nåt förrän på juldagen, eller?????
OBS!!!! Jag har bara tagit bort omslagspapperet, inte tjuvkikat på själva klappen!!!!!

Julafton får man börja gissa ju...Julafton!!! giggle.gif
Klura
Mitt paket tål att skaka runt på släden.
Lite hårt, lite mjukt. Delvis hempysslat.

santa.gif
pejori
CITAT (Klura @ 10-12-2009, 21:45) *

santa.gif

g.gif
Klura
Ha ha! Du e rolig du Pejori. giggle.gif
pejori
CITAT (Klura @ 10-12-2009, 21:52) *
Ha ha! Du e rolig du Pejori. giggle.gif

Måste ju tänka ju...
Men mitt är helmjukt, så du går nog bort tyvärr. dunno.gif
Klura
CITAT (Klura @ 10-12-2009, 21:45) *

santa.gif

Kanske ska tillägga att paketet är hårt å bara lite mjukt (snöret) Fniss!
Meriona
Mitt paket har fulpapper om sig.
Noak
CITAT (Meriona @ 12-12-2009, 21:46) *
Mitt paket har fulpapper om sig.

Det har mitt med.
Aqvakul
Både det jag fått och det jag skickat har fulpapper om sig....
Anma
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 20:37) *
Julafton får man börja gissa ju...Julafton!!! giggle.gif

Näää, Gissa fick man väl före ju, men inga avslöjanden om det är rätt eller fel får ske före julafton, var det inte det vi kom överens om när någon redan ville gissa med hjälp av bara pappret? Eller minns jag helt tokilokigt?
(Detta är ingen ledtråd...) santa.gif
DykUnderYtan
Hmm, det jag fick hade DUBBLA fulpapper... ska läsa lite ledtrådar och klura vidare. biggrin.gif
Aqvakul
Meriona verkar väldigt intresserad av om paketet till Ninniskys kommit fram. Kan det vara hon som ski...
Eva-Helene
Min ledtråd: Bubbligt. tongue.gif
Klura
CITAT (Eva-Helene @ 13-12-2009, 03:16) *
Min ledtråd: Bubbligt. tongue.gif

Aha! Såpbubblor 000.gif
Chamomille
Era fjantar. Ni är ju som barnungar.. biggrin.gif

Jag tror att min mottagere vet vem jag är. Det är min ledtråd. Så det så. biggrin.gif
Meriona
CITAT (Klura @ 13-12-2009, 10:24) *
Aha! Såpbubblor 000.gif

Inga gissningar ännu, Klura! nono.gif
Ciczi
jag tror att den som har skickat till mig i år är samma som jag fick skicka till förra året...
Margith
Och jag misstänker att den som skickat till mig i år, är samma som jag skickade till förra året smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon