|
*Stintan*
04-01-2010, 17:16
Skulle knappast tro att sex är så jätteviktigt för 99% av jordens kvinnor. Det torftiga livet har nog ni som, precis som Grå skriver, måste ha sex för att kunna känna närhet, värme, ömhet och glädje.
Chamomille
04-01-2010, 17:17
Håller fullständigt med både Grå och Stintan! Mitt i prick!
herkules
04-01-2010, 17:21
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 17:16)  Skulle knappast tro att sex är så jätteviktigt för 99% av jordens kvinnor. Det torftiga livet har nog ni som, precis som Grå skriver, måste ha sex för att kunna känna närhet, värme, ömhet och glädje. jaja, självklart så måste vi har sex för att få värme och ömhet. man har ju inte sex för att det är skönt.
Aqvakul
04-01-2010, 17:29
Märkligt att tre kvinnor här på Odla tror sig veta vad som är viktigt eller inte viktigt för 99 % av jordens kvinnor...
*Stintan*
04-01-2010, 17:32
CITAT (herkules @ 04-01-2010, 17:21)  jaja, självklart så måste vi har sex för att få värme och ömhet. man har ju inte sex för att det är skönt. Och du tror att 99% av alla kvinnor har sex för att det är skönt? CITAT (Aqvakul @ 04-01-2010, 17:29)  Märkligt att tre kvinnor här på Odla tror sig veta vad som är viktigt eller inte viktigt för 99 % av jordens kvinnor... Ja visst är det
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2010, 17:29)  Märkligt att tre kvinnor här på Odla tror sig veta vad som är viktigt eller inte viktigt för 99 % av jordens kvinnor... Ja, jag förstår att det känns konstigt för dig att det för en gångs skull inte är män som bestämmer normen.
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2010, 17:29)  Märkligt att tre kvinnor här på Odla tror sig veta vad som är viktigt eller inte viktigt för 99 % av jordens kvinnor... ....och lika viktigt för 99% av alla män skulle jag tro. För övrigt har jag svårt att se att för mycket sex skulle påverka Sveriges vargstam. Gita
CITAT (Gita @ 04-01-2010, 17:49)  För övrigt har jag svårt att se att för mycket sex skulle påverka Sveriges vargstam. Gita "Varje minut föds en jägare. Använd kondom" [attachment=45913:bse0003l.jpg]
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 17:32)  Och du tror att 99% av alla kvinnor har sex för att det är skönt? Ja,jag tror faktiskt att kvinnor njuter lika mycket av sex som män. Varför skulle de inte det? För det finns väl ingen som tycker att enda syftet med sex är att alstra barn. Gita CITAT (Grå @ 04-01-2010, 17:51)  "Varje minut föds en jägare. Använd kondom"
[attachment=45913:bse0003l.jpg] Blir världen bättre om vi slutar föda barn? Eller vad menar du? Gita
CITAT (Gita @ 04-01-2010, 17:54)  Blir världen bättre om vi slutar föda barn? Eller vad menar du? Gita Go'morron Gita, har du vaknat allaredan?
herkules
04-01-2010, 18:02
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 17:32)  Och du tror att 99% av alla kvinnor har sex för att det är skönt? Ja visst är det  jag skiter väl i procenten. att påstå att man måste ha sex för att få värme och känna tillhörighet är lite självgott kan jag tycka. bara för att det är så för er betyder det inte att det är så för andra. och nej, de för inte alla kvinnors talan, jag för min egen.
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 17:57)  Go'morron Gita, har du vaknat allaredan? God morgon själv, lika spirituell som vanligt? Gita
*Stintan*
04-01-2010, 18:15
CITAT (Gita @ 04-01-2010, 17:54)  Ja,jag tror faktiskt att kvinnor njuter lika mycket av sex som män. Varför skulle de inte det? För det finns väl ingen som tycker att enda syftet med sex är att alstra barn. Gita Antagligen finns det fler kvinnor än män som bara ställer upp för att få det överstökat för den här gången. Dessutom finns det massor med kvinnor som inte tycker att det är skönt eftersom de aldrig fått uppleva det sköna av en eller annan anledning trots att de inte lever i celibat. Massor med kvinnor vars män ser det som kvinnans skyldighet att ställa upp på sex i tid och otid. Vad lever du i för bubbla? CITAT (herkules @ 04-01-2010, 18:02)  jag skiter väl i procenten. att påstå att man måste ha sex för att få värme och känna tillhörighet är lite självgott kan jag tycka. bara för att det är så för er betyder det inte att det är så för andra. och nej, de för inte alla kvinnors talan, jag för min egen. Hehe ditt svar var väl inte bara till mig hoppas jag.
CITAT (herkules @ 04-01-2010, 18:02)  jag skiter väl i procenten. att påstå att man måste ha sex för att få värme och känna tillhörighet är lite självgott kan jag tycka. bara för att det är så för er betyder det inte att det är så för andra. och nej, de för inte alla kvinnors talan, jag för min egen. Jag får väl tala för mig själv då, för mig är sex något vackert, livsbejakande, en med en annan människa gemensam njutning som tillför mycket till livet. En stark, naturlig urkraft som är (tillåter jag mig att tro) nödvändig för en bra och hållbar kärleksrelation. Gita
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 14:35)  Det kan bara vara viktigt om man inte har något liv att leva. De flesta kvinnor ställer upp för att få behålla mannen på hemmaplan och så har de intalat sig själva sedan urminnes tider att det är så det ska vara. Grå, jag ska tala om för dig att jag har ett alldeles utomordentligt liv att leva, fast sex är viktigt för mig. Och jag är fullkomligt normal men fullkomligt normala drifter, och JA jag säger nej när jag inte har lust, precis som min man gör, och vi tar initiativet ungefär lika ofta. Så har de flesta normala människor i normala förhållanden. Jag har sex för att jag tycker att det är skönt och får mig att må bra. Jag har sex både med min man och alldeles ensam. De flesta har faktiskt det. Jag har nog aldrig haft sex varken ensam eller med någon annan bara för att tillfredsställa någon annans behov, även om jag tycker att det är viktigt att både jag och min partner får det vi vill ha i akten. Visst kan det gå perioder, ibland upp till en månad eller så utan att jag har sex av något slag, men sen kommer det perioder då det är precis tvärtom. Men om du vill leva i den tron att vi alla kvinnor har det lika jävligt som du som inte kan njuta av sex utan dåligt samvete över att du då ställer upp mot din vilja så är det ditt problem, inte mitt. För en gångs skull är jag enig med Gita. Bara en sån sak.
herkules
04-01-2010, 18:21
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 18:15)  Hehe ditt svar var väl inte bara till mig hoppas jag. jag blandade ihop svar till flera tror jag, begriper inte ens själv vad jag svarade på.  CITAT (Gita @ 04-01-2010, 18:16)  Jag får väl tala för mig själv då, för mig är sex något vackert, livsbejakande, en med en annan människa gemensam njutning som tillför mycket till livet. En stark, naturlig urkraft som är (tillåter jag mig att tro) nödvändig för en bra och hållbar kärleksrelation. Gita jo, jag håller med dig. eller ja kanske inte det där med hållbar, det spelar ingen större roll om föremålet för kärleken växlar kan jag tycka. visst är det en urkraft, vad vore livet utan sex? rätt trist, tycker jag.
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 17:34)  Ja, jag förstår att det känns konstigt för dig att det för en gångs skull inte är män som bestämmer normen. Nja, här på odla är nog männen ganska chanslösa i de flesta lägen.
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:19)  Grå, jag ska tala om för dig att jag har ett alldeles utomordentligt liv att leva, fast sex är viktigt för mig. Och jag är fullkomligt normal men fullkomligt normala drifter, och JA jag säger nej när jag inte har lust, precis som min man gör, och vi tar initiativet ungefär lika ofta. Så har de flesta normala människor i normala förhållanden. Jag har sex för att jag tycker att det är skönt och får mig att må bra. Jag har sex både med min man och alldeles ensam. De flesta har faktiskt det. Jag har nog aldrig haft sex varken ensam eller med någon annan bara för att tillfredsställa någon annans behov, även om jag tycker att det är viktigt att både jag och min partner får det vi vill ha i akten. Visst kan det gå perioder, ibland upp till en månad eller så utan att jag har sex av något slag, men sen kommer det perioder då det är precis tvärtom. Men om du vill leva i den tron att vi alla kvinnor har det lika jävligt som du som inte kan njuta av sex utan dåligt samvete över att du då ställer upp mot din vilja så är det ditt problem, inte mitt. För en gångs skull är jag enig med Gita. Bara en sån sak.  Det var värst vad du och Gita hade stort behov av att göra reklam för era förmågor, undrar om det inte var lite smygreklam i det där. Man kanske skulle smapanmäla, eller betalar ni för reklamplats? Men mitt sexliv har du egentligen inte så himla mycket insikt i, du bara tror dig ha det. Innerst inne vet både du och Gita att om ni inte ger era män det de vill ha så får ni snart dela kroppsvätskor med era mäns älskarinnor. Det är därför ni intalar er själva att sex är viktigt för en fungerande relation. Eftersom ni har så bra förmåga att föreställa er saker, så kan ni ju föreställa er en värld där män genom lagändring under några som helst omständigheter inte får ha sex. Gissa vad som skulle hända då?
*Stintan*
04-01-2010, 18:32
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:19)  Så har de flesta normala människor i normala förhållanden. Nu är det ju så att bara för att du och Gita och en del andra har det som ni har det och tycker som ni tycker så betyder ju inte det att alla andra är onormala och lever i onormala förhållanden. Det är knappast du som sätter normen för vad som är normalt när det gäller sex.
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:29)  Det var värst vad du och Gita hade stort behov av att göra reklam för era förmågor, undrar om det inte var lite smygreklam i det där. Man kanske skulle smapanmäla, eller betalar ni för reklamplats? Men mitt sexliv har du egentligen inte så himla mycket insikt i, du bara tror dig ha det. Innerst inne vet både du och Gita att om ni inte ger era män det de vill ha så får ni snart dela kroppsvätskor med era mäns älskarinnor. Det är därför ni intalar er själva att sex är viktigt för en fungerande relation.
Eftersom ni har så bra förmåga att föreställa er saker, så kan ni ju föreställa er en värld där män genom lagändring under några som helst omständigheter inte får ha sex. Gissa vad som skulle hända då? Om du läser mitt inlägg igen så har jag ingenstans gjort reklam för mig hur bra eller dålig jag är i sängen. Så den gubben gick inte. Bara för att många män är otrogna, precis som många kvinnor(!) FAST de har hur jävla mycket sex som helst hemma, (jo jag VET att det kan vara på det viset!!) så har jag det inte så. I såfall kan man ju undra när min man eller jag skulle ha chansen då vi är tillsammans 24/7 sedan flera år. Så du kan trycka dina fördomar om förhållanden i någon annans hals, det är för fan inte mitt fel att du alltid valt idioter till män i ditt liv. En värld där män inte fick ha sex skulle vara jävligt tråkig. Det är inte alls samma sak med en dildo eller med en kvinna. CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 18:32)  Nu är det ju så att bara för att du och Gita och en del andra har det som ni har det och tycker som ni tycker så betyder ju inte det att alla andra är onormala och lever i onormala förhållanden. Det är knappast du som sätter normen för vad som är normalt när det gäller sex. Nej det har du ju rätt i, men det gäller lika mycket dig och Grå och era gelikar.
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:38)  En värld där män inte fick ha sex skulle vara jävligt tråkig. Det är inte alls samma sak med en dildo eller med en kvinna. Fel svar. Jag undrade inte vad du skulle tycka, men jag kanske uttryckte mig otydligt. Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade? De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas.
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:42)  Fel svar. Jag undrade inte vad du skulle tycka, men jag kanske uttryckte mig otydligt.
Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade?
De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas. Lika fel svar från dig i så fall, för det vet du lika lite som jag vad alla män skulle göra. Visst skulle några gå bärsärkagång, men att påstå att alla män skulle göra det är bara feministisk propaganda.
herkules
04-01-2010, 18:49
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:42)  Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade? De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas. sicket trams
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:46)  det är bara feministisk propaganda. Inte det minsta. Det kallas biologi. CITAT (herkules @ 04-01-2010, 18:49)  sicket trams http://www.newsmill.se/artikel/2009/03/17/...-inte-ett-behov
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:50)  Citat från din länk: "Lyckligtvis är sex inte ett behov utan ett begär. Det går bra att leva utan det även om det inte är lika roligt." På vilket sätt stöder det citatet det du försöker få fram?
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:58)  Citat från din länk: "Lyckligtvis är sex inte ett behov utan ett begär. Det går bra att leva utan det även om det inte är lika roligt." På vilket sätt stöder det citatet det du försöker få fram? Att män har uppenbara problem att styra sitt sexbehov och har långtråkigt när de inte får pippa, typ? D'oh! Nu var väl artikeln betydligt mer innehållsrik än bara det citatet eller? Ska jag jaga fram fler?
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:29)  Det var värst vad du och Gita hade stort behov av att göra reklam för era förmågor, undrar om det inte var lite smygreklam i det där. Man kanske skulle smapanmäla, eller betalar ni för reklamplats? Men mitt sexliv har du egentligen inte så himla mycket insikt i, du bara tror dig ha det. Innerst inne vet både du och Gita att om ni inte ger era män det de vill ha så får ni snart dela kroppsvätskor med era mäns älskarinnor. Det är därför ni intalar er själva att sex är viktigt för en fungerande relation.
Eftersom ni har så bra förmåga att föreställa er saker, så kan ni ju föreställa er en värld där män genom lagändring under några som helst omständigheter inte får ha sex. Gissa vad som skulle hända då? Det går väl egentligen inte att bemöta ditt inlägg, någonting har tydligen hänt dig som gör det omöjligt för dig (kanske väljer du att inte se för att det gör ont)att se att det finns lyckliga och jämlika förhållande och att det stora flertalet (inte bara jag) faktiskt har det bra tilsammans med sin partner, och att sex är en viktig och fin bit i dessa förhållanden. Undrar också lite hur du kan vara så tvärsäker över hur mitt liv och min relation är. Egentligen kan jag väl bara beklaga och tycka synd om dig, i alla fall om den bild du ger här stämmer. Reklamsnacket i början av ditt inlägg förstår jag inte, sex och samlevnad är väl varken en prestation eller en vara att göra reklam för. Gita
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 19:02)  Att män har uppenbara problem att styra sitt sexbehov och har långtråkigt när de inte får pippa, typ? D'oh!
Nu var väl artikeln betydligt mer innehållsrik än bara det citatet eller? Ska jag jaga fram fler? Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 19:05)  Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra? Gissa tre gånger.
*Stintan*
04-01-2010, 19:11
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 18:39)  Om du läser mitt inlägg igen så har jag ingenstans gjort reklam för mig hur bra eller dålig jag är i sängen. Så den gubben gick inte.
Bara för att många män är otrogna, precis som många kvinnor(!) FAST de har hur jävla mycket sex som helst hemma, (jo jag VET att det kan vara på det viset!!) så har jag det inte så. I såfall kan man ju undra när min man eller jag skulle ha chansen då vi är tillsammans 24/7 sedan flera år. Så du kan trycka dina fördomar om förhållanden i någon annans hals, det är för fan inte mitt fel att du alltid valt idioter till män i ditt liv.
En värld där män inte fick ha sex skulle vara jävligt tråkig. Det är inte alls samma sak med en dildo eller med en kvinna.
Nej det har du ju rätt i, men det gäller lika mycket dig och Grå och era gelikar. Det är inte jag som pratat om vad som är normalt och inte. Jag reagerar enbart på att ni vill få det att låta som om man inte tycker att det är lika viktigt som er så är man onormal. Själv anser jag att sex är vansinnigt överreklamerat och det säger jag utan att skriva folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Det kan knappast vara intressant för någon annan.
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 19:11)  Det är inte jag som pratat om vad som är normalt och inte. Jag reagerar enbart på att ni vill få det att låta som om man inte tycker att det är lika viktigt som er så är man onormal. Själv anser jag att sex är vansinnigt överreklamerat och det säger jag utan att skriva folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Det kan knappast vara intressant för någon annan. Vad jag vill ha fram är inte att människor (både män och kvinnor) som inte är intresserade av sex skulle vara onormala, om du fått den uppfattningen så ber jag om ursäkt. Jag har dessutom inte heller skrivit folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Var säger jag det? Bara för att jag talar om att jag njuter av sex så har jag ju knappas reklamerat vad jag gör och inte gör, eller hur? CITAT (Grå @ 04-01-2010, 19:09)  Gissa tre gånger. Jag kan faktiskt inte så det får du helt enkelt förklara för mig. Inte är jag så naiv att jag tror att män i förhållanden inte går till prostituerade, jag är bara inte så cynisk att jag tror att de flesta gör det.
Aqvakul
04-01-2010, 19:19
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 18:42)  Vad gör män när de inte får ha sex? Drar en handtralla? När de tröttnat på det och blir frustrerade?
De går bärsärkagång. Speciellt när de levt i en värld där deras behov och känslor har skapat regler och normer för hur ett samhälle ska se ut och byggas. Jag protesterar å det livligaste. Jag känner absolut inte igen mig eller mina manliga kompisar i denna märkliga beskrivning. Vad är detta för påhopp?
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2010, 19:19)  Jag protesterar å det livligaste. Jag känner absolut inte igen mig eller mina manliga kompisar i denna märkliga beskrivning. Vad är detta för påhopp? Nej men så förvånad jag blir...
Överbölingen
04-01-2010, 19:26
"Tycker det blir en höna av en fjäder när det gäller vargar, dom ställer till så himla mkt elände för fårbönder m.fl. Varför är det så viktigt att vi har vilda vargar i Sverige? Vad gör dom för nytta?"och jämför några sidor frammåt i tråden "Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?"
Jag begriper ingenting. Absolut ingenting. Menjag är kanskeför gammal. Nu är det bara nacken som är stel och ett knä
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 19:18)  jag är bara inte så cynisk att jag tror att de flesta gör det. Nej, du har nog rätt. Det är nog därför som porr- och prostitutionsindustrin är en så liten och sluten företeelse i världen.. Förlåt mig.
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 19:27)  Nej, du har nog rätt. Det är nog därför som porr- och prostitutionsindustrin är en så liten och sluten företeelse i världen.. Förlåt mig. Gör dig inte dum. CITAT (Överbölingen @ 04-01-2010, 19:26)  "Tycker det blir en höna av en fjäder när det gäller vargar, dom ställer till så himla mkt elände för fårbönder m.fl. Varför är det så viktigt att vi har vilda vargar i Sverige? Vad gör dom för nytta?"och jämför några sidor frammåt i tråden "Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?"
Jag begriper ingenting. Absolut ingenting. Menjag är kanskeför gammal. Nu är det bara nacken som är stel och ett knä  Hahaha, så det kan gå.
*Stintan*
04-01-2010, 19:40
CITAT (Anma @ 04-01-2010, 19:18)  Vad jag vill ha fram är inte att människor (både män och kvinnor) som inte är intresserade av sex skulle vara onormala, om du fått den uppfattningen så ber jag om ursäkt. Jag har dessutom inte heller skrivit folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut. Var säger jag det? Bara för att jag talar om att jag njuter av sex så har jag ju knappas reklamerat vad jag gör och inte gör, eller hur?
Jag kan faktiskt inte så det får du helt enkelt förklara för mig. Inte är jag så naiv att jag tror att män i förhållanden inte går till prostituerade, jag är bara inte så cynisk att jag tror att de flesta gör det. Skriv hellre " inte tycker att sex är det viktigaste". Har jag sagt att du skrivit folk på näsan? Jag tyckte jag skrev att jag inte tänkte göra det. Jag tycker sex är överreklamerat för det är sexprofeter överallt vad man än tittar i/på. Det pratas för lite samlevnad och för mycket sex helt enkelt för det är trots allt två olika saker som i bästa fall kan förenas ibland. Jag gissar angående prositution att Grå menade att det finns mängder med kvinnor som prostituerar sig i sitt förhållande av rädsla för att mannen ska vara otrogen eller att dom ska bli lämnade. CITAT (Överbölingen @ 04-01-2010, 19:26)  "Tycker det blir en höna av en fjäder när det gäller vargar, dom ställer till så himla mkt elände för fårbönder m.fl. Varför är det så viktigt att vi har vilda vargar i Sverige? Vad gör dom för nytta?"och jämför några sidor frammåt i tråden "Nej, det behöver du inte. Just denna killens åsikter håller jag med om. Och vad har prostitution med sex mellan män och kvinnor i ett förhållande att göra?"
Jag begriper ingenting. Absolut ingenting. Menjag är kanskeför gammal. Nu är det bara nacken som är stel och ett knä  Kanske inte gör så mycket att det blivit OT för det finns ju en tråd till i samma ämne d.v.s. om vargslakten, den ligger under Naturavdelningen för den som inte visste det.
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2010, 19:40)  Skriv hellre " inte tycker att sex är det viktigaste". Har jag sagt att du skrivit folk på näsan? Jag tyckte jag skrev att jag inte tänkte göra det. "Själv anser jag att sex är vansinnigt överreklamerat och det säger jag utan att skriva folk på näsan om hur mitt sexliv ser ut." Tolkade jag som riktat direkt till mig, att du inte gör det jag gör, typ, men det var i så fall en feltolkning från mig om du inte menade så. Inte har jag heller faktiskt påstått att sex är det viktigaste för mig, bara för att det är viktigt.
Piccante
04-01-2010, 21:29
Detta var en ganska intressant tråd från början.....
CITAT (Grå @ 04-01-2010, 14:35)  Det kan bara vara viktigt om man inte har något liv att leva. De flesta kvinnor ställer upp för att få behålla mannen på hemmaplan och så har de intalat sig själva sedan urminnes tider att det är så det ska vara. hahahhahaha Skrattar mig fördärvad!
Solstorm
04-01-2010, 23:33
Kanske dags att börja ytterligare en tråd om vargar för den här tråden handlar om något annat nu.
Vissa kvinnor blir kära i män som är alkoholister, och blir kära i alkoholist efter alkoholist. Vissa kvinnor blir kära i män som misshandlar och blir kära i misshandlare efter misshandlare. Vissa blir kära i män som vänstrar och blir kära i män som är otrogna gång på gång. Då är det lätt att tro att alla män är otrogna om man varit med om det flera gånger. Dessa kvinnor behöver proffessionell hjälp från en psykolog att bryta mönster. Att helt enkelt sluta att bli kära i män som gör dem illa.
Att ha sex är en av de starkaste drifter vi har. För en del gäller det flera gånger om dagen för andra betydligt mer sällan. Man kan känna närhet och värme utan att ha sex, men närheten och värmen i samband med sex är också viktig. Varför ska man förakta människor som har mer eller mindre lust än man själv har?
I andra länder där man har många fler barn än man har här så behöver det inte handla om förtryckta kvinnor. Det finns faktiskt många, både män och kvinnor, som tycker att barn är rikedom, att lyckan är att ha många barn. Det är ju knappast något som vi ska sätta oss till doms för. Ibland handlar det om att det är viktigt att ha många barn som kan ta hand om en på ålderns höst. Det är kanske inte självklart att alla barnen uppnår vuxen ålder.
Hur kom denna tråden om vargjakt att handla om något så totalt annorlunda? Blev det inget bröllop eller?
CITAT (herkules @ 04-01-2010, 14:43)  om du anser mig vara seriös eller ej är oviktigt. jag har inga bevis (hur ska jag kunna ha det, skjut, gräv och tig) att visa upp för dig men om du söker dig till alla kommentarer om denna vargslakt som finns på internet så finns det 1,2,3....10, 20... människor som uppger sig se/höra detta hela tiden i sin hembygd. Ja, och det finns dom som tror att jesus gick på vatten... det finns så många mytomaner så det är löjligt... CITAT (gunvor @ 04-01-2010, 15:51)  De vargar som skjutits dessa dagar skall alla skickas till SVA - får vi alla tillgång till obduktionsprotokollen så vi får veta hur sjuka dom var??? Är du veterinär eller läkare så du förstår en obduktinsrapport? CITAT (Grå @ 04-01-2010, 16:57)  Det är rätt synd om människor som inte kan känna närhet, ömhet, glädje och ha ett rikt och härligt liv tillsammans utan att känna ett tvång att spänna på varandra jämt och ständigt. Det är ju synd om dom som är så bittra och sura för att ingen vill älska dom personerna...
herkules
04-01-2010, 23:41
CITAT (dahla @ 04-01-2010, 23:37)  Ja, och det finns dom som tror att jesus gick på vatten... det finns så många mytomaner så det är löjligt... /.../ jaja visst
ängsvädd
05-01-2010, 10:03
Jag hörde på radion att en person polisanmält vargjakten för artbegränsningsbrott. Dalarna sköt en varg för mycket, det är också polisanmält, får se hur det går med dessa anmälningar.
Gunilla T
05-01-2010, 10:49
Vilka stereotyper av det kvinnliga släktet som målas upp här!!!...som alltid när det gäller fördomar finns ett uns av sanning men såhär grova generaliseringar kan väl ingen ändå tro på.
CITAT (Gunilla T @ 05-01-2010, 10:49)  Vilka stereotyper av det kvinnliga släktet som målas upp här!!!...som alltid när det gäller fördomar finns ett uns av sanning men såhär grova generaliseringar kan väl ingen ändå tro på. Ja bilden av kvinnan som ett osjälvständigt, intelligensbefriat våp, ett stackars förtryckt offer som ställer upp och finner sig i vad som helst för att behålla en man tror jag inte många känner igen sig i. Nästan lika förfärlig tycker jag den mansbild som somliga framhåller är, dvs man beskriver mannen som ett känslolöst, brutalt djur vars enda tanke är att få para sig. Min bild av det stora flertalet kvinnor är att de är starka, självständiga med förmåga att forma sina liv efter egna val och precis som det stora flertalet män är tänkande och kännande varelser. När det gäller relationer tror jag inte att de flesta(vare sig kvinnor eller män) stannar kvar i en dålig sådan utan att vi väljer våra relationer för vi vill ha dem och faktiskt mår bra av dem. Nu vet jag naturligtvis att det finns både kvinnliga och manliga idioter men att de flesta av oss gör så gott vi kan och är "vanliga" hyggliga män och kvinnor. Gita
*Stintan*
05-01-2010, 14:04
Gita, du glömmer att minsann inte all jordens befolkning lever i en sån ankdamm som vi gör här.
CITAT (*Stintan* @ 05-01-2010, 14:04)  Gita, du glömmer att minsann inte all jordens befolkning lever i en sån ankdamm som vi gör här. Menar du att vi här är en sorts högre stående varelser, nja.. tror knappast det. För min del tror jag att våra tankar och känslor är ganska lika även om de yttre betingelserna kan vara nog så olika, Gita
CITAT (Gita @ 05-01-2010, 13:52)  Ja bilden av kvinnan som ett osjälvständigt, intelligensbefriat våp, ett stackars förtryckt offer som ställer upp och finner sig i vad som helst för att behålla en man tror jag inte många känner igen sig i. Nästan lika förfärlig tycker jag den mansbild som somliga framhåller är, dvs man beskriver mannen som ett känslolöst, brutalt djur vars enda tanke är att få para sig. Min bild av det stora flertalet kvinnor är att de är starka, självständiga med förmåga att forma sina liv efter egna val och precis som det stora flertalet män är tänkande och kännande varelser. När det gäller relationer tror jag inte att de flesta(vare sig kvinnor eller män) stannar kvar i en dålig sådan utan att vi väljer våra relationer för vi vill ha dem och faktiskt mår bra av dem.
Nu vet jag naturligtvis att det finns både kvinnliga och manliga idioter men att de flesta av oss gör så gott vi kan och är "vanliga" hyggliga män och kvinnor. Gita Jag anar att du tror att det råder fred på jorden också, för att det låter bra när du säger det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|