Sidor: 1, 2, 3, 4
Berith
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2010, 10:21) *
Men jösses människa kan du inte svara på frågan istället? På vilket sätt och varför är det ett problem för dig? Har du medlemsregitret som lektyr eller varför är detta så viktigt för dig att du orkar bry dig?
Självklart förstår jag skillnaden men jag struntar fullkomligt i om spamnamnen står där eller inte så varför gör inte du det?

giggle.gif
*Stintan*
Det var som jag trodde alltså. Ingen vettig förklaring hade du att komma med giggle.gif
Berith
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2010, 10:47) *
Det var som jag trodde alltså. Ingen vettig förklaring hade du att komma med giggle.gif

Du verkar vara den enda som inte förstår, eftersom ingen annan undrat över min förklaring på dom två olika sorterna "medlemmar".
ängsvädd
CITAT (Berith @ 22-01-2010, 10:54) *
Du verkar vara den enda som inte förstår, eftersom ingen annan undrat över min förklaring på dom två olika sorterna "medlemmar".

Jag bryr mig inte och säkert många med mig - tittar aldrig i medlemslistan.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-01-2010, 10:54) *

Den förklaringen är så självklar så den hade du inte behövt skriva och det var ju inte alls det min fråga gällde. Jag undrar jag vem det är som har svårt att förstå wacko.gif
Berith
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2010, 11:01) *
Den förklaringen är så självklar så den hade du inte behövt skriva och det var ju inte alls det min fråga gällde. Jag undrar jag vem det är som har svårt att förstå wacko.gif

Gällde inte din fråga varför jag tyckte att spammarnas "namn" skulle bort?
Inga från Närke
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2010, 19:46) *
Varför störs du av det? Det spelar väl ingen roll att det finns medlemmar som inte är/aldrig har varit aktiva. Själv kollar jag aldrig i medlemslistan.

Har inte påstått att jag störs av det och jag kollar inte medlemslistan mer än denna gången för att få lite mera statestik på hur många medlemmar som inte är aktiva och ligger kvar som medlem. Ibland skriver ni ju om att nu är det si och så många medlemmar och jag tycker att det vore mera rättvist att visa en lista på aktiva för de är ju de verkliga medlemmarna.

Medlem som inte har skrivit något inlägg och inte läst något sedan den reggade sig år 2003 t.ex. varför ska den ligga kvar? Var bara en reflektion när ni pratade om att spammarnas reggning ska tas bort. Det har föresten förekommit att de skrivit flera ggr också efter att de reggat sig så det så, alla skriver inte nytt regg.

Nog om detta tycker jag nu är det ett avvikande från ämnet och det är ju bra att Aquakul fått roller som spamborttagare så slipper man skicka mejl varje gång till Göran han får nog många ändå, men det var ju nödvändigt tidigare eftersom han inte var inne varje dag och kontrollerade.

Tack Aquakul för ditt jobb utan betalning enligt dig själv blomma.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-01-2010, 11:09) *
Gällde inte din fråga varför jag tyckte att spammarnas "namn" skulle bort?

Jo men du har ju inte svarat på varför och på vilket sätt! Att det är skillnad på riktiga personer och spammare vet väl alla men
nedanstående är väl inget svar på varför du bryr dig om spammarnas namn står kvar i registret och på vilket sätt det stör dig. Är spamnamnen i registret ivägen för dig på något sätt? Sitter du kanske ofta och läser sida upp och sida ner i medlemsregistret och retar dig på en massa mystiska "namn"? De kommer ju ytterst sällan tillbaka under samma namn eftersom spammen oftast är automatgenererade.

Dina svar: "Jag skiljer ju på medlemmar och spamprogram. Gör inte ni det...? unsure.gif

Riktiga personer som reggar sej får gärna vara kvar såklart, och göra vad dom vill. Aldrig läsa eller skriva mer, eller bara läsa utan att skriva. Det är inte dom jag tycker ska bort utan spammarna."

och:
"Verkar inte som om du förstår att (tex) jag skiljer på riktiga levande personers medlemsskap här och spamprogrammens registreringar eftersom du tror att det är vilka namn som står i medlemslistan som stör."
Meriona
Nu jäklar AQ, nu får du städa lite.... hihi crazy.gif
Är det någon mer än jag som tror att de väntar nu till hans lunch är över??????
Biggan_
När katten är borta, dansar råttorna på bordet!
Inga från Närke
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2010, 11:56) *
Riktiga personer som reggar sej får gärna vara kvar såklart, och göra vad dom vill. Aldrig läsa eller skriva mer, eller bara läsa utan att skriva. Det är inte dom jag tycker ska bort utan spammarna."

Hur vet vi vilka egentligen som är spammare eller riktiga personer som du skriver.
Vissa medlemmar reggar sig bara för att vara troll, en del reggar sig för att läsa, en del reggar sig för att spamma och så finns det seriösa medlemmar. Enda skillnaden är väl att spammare är för det mesta på engelska.
*Stintan*
CITAT (Inga från Närke @ 25-01-2010, 15:46) *
Hur vet vi vilka egentligen som är spammare eller riktiga personer som du skriver.
Vissa medlemmar reggar sig bara för att vara troll, en del reggar sig för att läsa, en del reggar sig för att spamma och så finns det seriösa medlemmar. Enda skillnaden är väl att spammare är för det mesta på engelska.

Ja det är knappast mitt huvudbry att avgöra.
Aqvakul
De flesta spam handlar om att sälja något, oftast droger.
Aqvakul
Eva i Höga
Oj oj, nu har du att göra Aqva!
Aqvakul
Jag har bett Göran att radera alla i ett svep. (jag måste gå in i varje avdelning och radera, vilket tar en bra stund)
Gunilla T
Snart får vi ordna en insamling här - mycket ideèllt arbete..
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 25-01-2010, 17:18) *
Snart får vi ordna en insamling här - mycket ideèllt arbete..

knappast nödvändigt... flirting.gif
Inga från Närke
CITAT (Aqvakul @ 25-01-2010, 16:00) *
De flesta spam handlar om att sälja något, oftast droger.

Det vet jag också men det se du/vi inte på endast registreringen det var det jag menade om de är seriösa medlemmar eller inte.
Aqvakul
CITAT (Inga från Närke @ 25-01-2010, 19:00) *
Det vet jag också men det se du/vi inte på endast registreringen det var det jag menade om de är seriösa medlemmar eller inte.

Nej, de är inga seriösa medlemmar. De är inga männsikor utan någon automatiserad funktion registrerar ett medlemsskap i den enda avsikten att skicka dessa meddelanden. Oftast är det bara ett meddelande, men ibland skickas ett antal kopior av samma meddelande. Att en människa registrar sig som medlem, fungerar som vanlig medlem och samtidigtr skickar spam, är inget jag någonsin sett. Vid något enstaka tillfälle har jag sett att en "spammedlem" återuppstår och skickar ett nytt spam, eller en omgång nya spam. Medan det stora flertalet "spammedlemmar" aldrigv aktioveras igen.
Berith
Flyttar upp den här tråden med frågan om Aq har semester från spambortplockningen? flirting.gif

Ligger ju spam kvar sen ett par tre dar.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 11-02-2010, 06:50) *
Flyttar upp den här tråden med frågan om Aq har semester från spambortplockningen? flirting.gif

Ligger ju spam kvar sen ett par tre dar.

Nej, min semester infaller v 8

Bortsett från nattens skörd av spam, så hittade jag ytterligare ett i testavdelningen.
Tydligen har du hittat fler. Om du visar mig vilka de är, så är de borta snabbare än kvickt...
Berith
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2010, 07:43) *
Nej, min semester infaller v 8

Bortsett från nattens skörd av spam, så hittade jag ytterligare ett i testavdelningen.
Tydligen har du hittat fler. Om du visar mig vilka de är, så är de borta snabbare än kvickt...

Nu är dom borta! Det var dom två i Test från den 8 feb jag tänkte på. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 11-02-2010, 07:46) *
Nu är dom borta! Det var dom två i Test från den 8 feb jag tänkte på. tummenupp.gif

Hör gärna av dig när jag missat något. Nästan alla spam kommer antingen bara i småprat eller som masspam i alla avdelningar. Därför är jag inte helskärpt på att leta efter enstaka spam i andra avdelningar.
Myosotis
Hur går det tycker du? Det var ju på försök - kommer du att fortsätta?
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 11-02-2010, 22:21) *
Hur går det tycker du? Det var ju på försök - kommer du att fortsätta?

Under förutsättning att jag vill fortsätta att vara inne varje dag och inte blir jagad om jag missar något spam, så är det ju inte särskilt jobbigt. Titeln "moderator" är dock alldeles missvisande. Kan tycka att admin. kanske borde anställa någon som både modererar och håller undan spam.
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2010, 22:25) *
Under förutsättning att jag vill fortsätta att vara inne varje dag och inte blir jagad om jag missar något spam, så är det ju inte särskilt jobbigt. Titeln "moderator" är dock alldeles missvisande. Kan tycka att admin. kanske borde anställa någon som både modererar och håller undan spam.

Förstår att det kan bli stressande om man jagas av nån som "dammsuger" trådar i sök efter spam.

Tycker att du gjort ett bra jobb hittills. tummenupp.gif smile.gif

Inte dör vi anv i forumet om du missar enstaka spam. ... dem kan vi ignorera. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 11-02-2010, 22:33) *
Förstår att det kan bli stressande om man jagas av nån som "dammsuger" trådar i sök efter spam.

Tycker att du gjort ett bra jobb hittills. tummenupp.gif smile.gif

Inte dör vi anv i forumet om du missar enstaka spam. ... dem kan vi ignorera. smile.gif

thanks.gif för uppmuntran! smiley_small_hug.gif
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2010, 22:35) *
thanks.gif för uppmuntran! smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif
ängsvädd
Om det känns för mycket för dig aqva så skulle ju en, ev. fler personer kunna utses som spamborttagare. Det verkar mer mänskligt.

Jag tycker det är en enorm skillnad se´n du blev spamsugare - mycket färre spam ser jag biggrin.gif
Biggan_
Mycket jobb idag Aqva! trostar.gif
Red Top
Stackars, stackars dig Aqua. trostar.gif kompiskram.gif

I natt är vi invaderade av tyska spam. Ihärdig jäkel. giggle.gif
Berith
Håller med om att du gör ett toppenjobb! tummenupp.gif Det märks verkligen att din insats behövs.
Myosotis
sweatingbullets.gif Oj tack! Idag hade du mycket att göra. bravo.gif
Meriona
Heja AQ! yahoo.gif thanks.gif Tack för att du orkar lite till, jag tycker att det är toppenjobb det du gör!
Red Top
Tack snälla Aqua! Tänk om jag hade en lika bra dammsugare, som du är spamsugare. flirting.gif smiley_small_hug.gif
Alba
Du gör ett jättebra jobb. rose.gif
zissi
CITAT (Alba @ 12-02-2010, 10:00) *
Du gör ett jättebra jobb. rose.gif

Japp tummenupp.gif
Red Top
I dag kan du göra en riktig Dagobertmacka av alla spam. giggle.gif kompiskram.gif

Aqvakul
CITAT (Red Top @ 13-02-2010, 07:57) *
I dag kan du göra en riktig Dagobertmacka av alla spam. giggle.gif kompiskram.gif

Jo, det lär väl ta någon timme att bli av med allt... giggle.gif
Berith
Ja idag har du att göra ser jag. tummenupp.gif En massa ryska spam, tror dom att vi nappar på sånt? thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 13-02-2010, 08:56) *
Ja idag har du att göra ser jag. tummenupp.gif En massa ryska spam, tror dom att vi nappar på sånt? thumbdown.gif

nattens skörd: 57 spam... förhoppningsvis är det rent nu...
Uggi
Bra jobbat, ha en fortsatt bra dag! kompiskram.gif
Grå
Hur svårt kan det vara för forumägarna att "stoppa Mats i dörren" då? 57 spam i natt och nu ligger det två nya. Jag föreställer mig dig Aqvakul med en flugsmäcka i handen i ett hus på landet i Juni månad. Det här är ju bara löjligt. Något bättre än en flugsmäcka måste väl ändå Göran och Kurt eller vad de heter kunna komma upp med.
Aqvakul
CITAT (Grå @ 13-02-2010, 12:38) *
Hur svårt kan det vara för forumägarna att "stoppa Mats i dörren" då? 57 spam i natt och nu ligger det två nya. Jag föreställer mig dig Aqvakul med en flugsmäcka i handen i ett hus på landet i Juni månad. Det här är ju bara löjligt. Något bättre än en flugsmäcka måste väl ändå Göran och Kurt eller vad de heter kunna komma upp med.

Självfallet hade det varit bättre om de aldrig kommit in i huset.
Berith
Nu har du massor att plocka bort AQ!! fear.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 10:05) *
Nu har du massor att plocka bort AQ!! fear.gif

Jo, den senaste veckan har varit förskräcklig... thumbdown.gif
Berith
Senaste veckan ja, men det ligger ju massor just nu!
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 10:16) *
Senaste veckan ja, men det ligger ju massor just nu!

Jag vet - jag håller på och rensar...
Berith
Ok, trodde att du missat spammen och därför skrev i dom andra trådarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon