Sidor: 1, 2, 3, 4
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 10:19) *
Ok, trodde att du missat spammen och därför skrev i dom andra trådarna.

Jag bad Göran att ta bort alla i ett svep - men han har inte gjort det än, så nu börjar jag beta av dem en efter en...
Berith
Men nu blir jag lite förvirrad igen... unsure.gif Jag trodde att du fått i uppdrag att plocka bort dom? Inte att meddela Göran att han ska plocka bort skiten...
*Stintan*
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 10:24) *
Men nu blir jag lite förvirrad igen... unsure.gif Jag trodde att du fått i uppdrag att plocka bort dom? Inte att meddela Göran att han ska plocka bort skiten...

Han gör säkert på det sätt han anser bäst. Sen vilket sätt det är behöver väl inte i bry oss om giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 10:24) *

Jag har skrivit om detta tidigare:
När det kommer masspam i alla avdelningar, så måste jag gå in i alla avdelningar och radera i varje avdelnig för sig - vilket tar ca 30 minuter. Göran har sagt att i sådana fall så ska jag maila honom, eftersom han kan gå in på avsändaren och ta bort alla i ett svep. I mån av tid försöker jag ändå att radera varje tråd manuellt, för att de ska ligga kvar så kort tid som möjligt.
Bettis
Du gör ett jäkla bra jobb tummenupp.gif (även om du inte är så välbetald)
Snöflinga
Men hur går det med ditt "riktiga" jobb .... eller du kanske har sportlov g.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 16-02-2010, 11:36) *
Men hur går det med ditt "riktiga" jobb .... eller du kanske har sportlov g.gif

Sportlov först nästa vecka. Men som tur var är det prov i flera ämnen denna veckan, så det är mindre lektionsförberedelser. Fast sen ska det ju rättas också...

Men ska det fortsätta att vara så här mkt spam, så ledsnar jag nog snart...
Ingela i Segersberg
En rose.gif till dig, Aquakul, för allt jobb du gör med borttagning av spammen.
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 12:19) *

Det har jag full förståelse för! smiley_small_hug.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 10:37) *
När det kommer masspam i alla avdelningar, så måste jag gå in i alla avdelningar och radera i varje avdelnig för sig - vilket tar ca 30 minuter. Göran har sagt att i sådana fall så ska jag maila honom, eftersom han kan gå in på avsändaren och ta bort alla i ett svep. I mån av tid försöker jag ändå att radera varje tråd manuellt, för att de ska ligga kvar så kort tid som möjligt.

Jaha... Ja jag trodde att du plockade bort skiten direkt. Men porren låg där en timma och jag såg ju att du var aktiv i trådar så därför undrade jag.
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 12:19) *
Sportlov först nästa vecka. Men som tur var är det prov i flera ämnen denna veckan, så det är mindre lektionsförberedelser. Fast sen ska det ju rättas också...

Borde det inte vara admin som tar bort i första hand och sen du när du har möjlighet? verkar lite tvärtom
mojan
Tack för att du gör detta "otacksamma" jobb! thanks.gif
Det är ungefär som att diska. Några timmar senare är det fullt med smutsig disk igen..
herkules
det måste vara påfrestande att veta att folk har ögonen på vad du gör - ajabaja skriva i andra trådar och låta spammet ligga .. wink.gif
ledsnar du så förstår jag dig mer än väl!
Berith
CITAT (herkules @ 16-02-2010, 13:46) *
det måste vara påfrestande att veta att folk har ögonen på vad du gör - ajabaja skriva i andra trådar och låta spammet ligga .. wink.gif
ledsnar du så förstår jag dig mer än väl!

giggle.gif Precis så tyckte jag också! Såg ju att han skrev i trådar och lät porren ligga kvar.
*Stintan*
rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 14:46) *
giggle.gif Precis så tyckte jag också! Såg ju att han skrev i trådar och lät porren ligga kvar.

Jag har försökt förklara för dig hur det går/gick till... Jag är väl medlem här och inte bara spamborttagare..

CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 10:37) *
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 15:44) *
Jag har försökt förklara för dig hur det går/gick till... Jag är väl medlem här och inte bara spamborttagare..

Fast Berith undrar ju alltid lite extra! biggrin.gif
mojan
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 15:44) *

tummenupp.gif 000.gif
Anma
Fy vad trist att det ska i frågasättas och gnällas då spammen ligger kvar en timme eller två. Förr låg den ibland i dagar ju. Herregu, aq är en medlem som vem som helst och gör detta i mån av tid, och helst också i mån av lust. Ska medlemmar hålla på och gå på så fort ett spam eller flera ligger kvar längre än en minut, ja då har vi ingen spamsugare snart.

Snyggt jobbat aq, skriv du i andsra trådar som omväxling och ta spammen när du har lust. Det är ju inget jobb heller.
Meriona
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 20:10) *
Fy vad trist att det ska i frågasättas och gnällas då spammen ligger kvar en timme eller två. Förr låg den ibland i dagar ju. Herregu, aq är en medlem som vem som helst och gör detta i mån av tid, och helst också i mån av lust. Ska medlemmar hålla på och gå på så fort ett spam eller flera ligger kvar längre än en minut, ja då har vi ingen spamsugare snart.

Snyggt jobbat aq, skriv du i andsra trådar som omväxling och ta spammen när du har lust. Det är ju inget jobb heller.

000.gif

Skoja kan man göra ibland, men då gör man det så att det förstås.
Jag hoppas att en fiskmås bajsar på dem som inte har vett att uppskatta ideellt arbete!

ranting.gif
*Stintan*
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 20:10) *

tummenupp.gif
Berith
Ni är ju för roliga! giggle.gif

Jag hade ju missuppfattat alltihop när AQ utsågs till spamborttagare. slap.gif Nu har han ju förklarat för mej flera gånger att han ska meddela Göran när det ligger spam så han plockar bort det.

Jag tycker också att AQ gör ett toppenjobb med dom spammen han får bort och det har jag också skrivit flera gånger förut. tummenupp.gif Jättebra att bara en medlem behöver göra Göran uppmärksam på skiten så slipper han få en massa PM och påpekanden. Toppen!

Pst! Biggan! Ja jag undrar alltid massor, och det kommer jag fortsätta med. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 17-02-2010, 06:13) *
Ni är ju för roliga! giggle.gif

Jag hade ju missuppfattat alltihop när AQ utsågs till spamborttagare. slap.gif Nu har han ju förklarat för mej flera gånger att han ska meddela Göran när det ligger spam så han plockar bort det.

Jag tycker också att AQ gör ett toppenjobb med dom spammen han får bort och det har jag också skrivit flera gånger förut. tummenupp.gif Jättebra att bara en medlem behöver göra Göran uppmärksam på skiten så slipper han få en massa PM och påpekanden. Toppen!

Pst! Biggan! Ja jag undrar alltid massor, och det kommer jag fortsätta med. flirting.gif

Förtydligande: Enstaka spam plockar jag alltid bort. Fyra styken försvann från småprat alldeles nyss. Men när det kommer svärmar av spam från en användare över hela forumet (ofta 30 - 60 st) så mailar jag Göran, eftersom han kan ta bort dem i ett handgrepp, medan jag får ta mig runt i de olika avdelningarna och ta bort dem ett och ett. I mån av tid brukar jag ändå börja beta av dem, men ofta har jag inte kommit till slutet innan Göran fullföljt det hela.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 17-02-2010, 07:38) *
Förtydligande: Enstaka spam plockar jag alltid bort. Fyra styken försvann från småprat alldeles nyss. Men när det kommer svärmar av spam från en användare över hela forumet (ofta 30 - 60 st) så mailar jag Göran, eftersom han kan ta bort dem i ett handgrepp, medan jag får ta mig runt i de olika avdelningarna och ta bort dem ett och ett. I mån av tid brukar jag ändå börja beta av dem, men ofta har jag inte kommit till slutet innan Göran fullföljt det hela.

smile.gif
Red Top
CITAT (Meriona @ 16-02-2010, 20:27) *
000.gif

Skoja kan man göra ibland, men då gör man det så att det förstås.
Jag hoppas att en fiskmås bajsar på dem som inte har vett att uppskatta ideellt arbete!

ranting.gif

Underbart uttrycksfull önskan! giggle.gif smiley_small_hug.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon