Sidor: 1, 2, 3, 4
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 20-01-2010, 20:20) *
Raderar du helt och hållet, eller mjukraderar du bara, alltså döljer trådarna så vanliga användare inte ser dom?

Och kan du radera spamskrivarnas användarkonton?

Jag uppfattar det som att jag raderar dem på riktigt.
Jag har inget uppdrag att radera spamskrivarnas användarkonton.

(Dina frågor är synnerligen relevanta och jag har tänkt i samma banor. Får diskutera det med Göran, när jag hållit på ett tag.)
Meriona
Vi kanske ska börja ta tiden på dig AQ? "Idag lyckades han rensa på genomsnitt 2 minuter... Idag var han seg, det tog 15 minuter för ett som låg gömt i pallkrageklubben.... " crazy.gif
mojan
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 20:19) *
Operationen är väldigt enkel. Det gäller bara att inte radera fel tråd....

Nu gäller det att man sköter sig annars raderas man bort. crazy.gif rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 20-01-2010, 20:47) *
Vi kanske ska börja ta tiden på dig AQ? "Idag lyckades han rensa på genomsnitt 2 minuter... Idag var han seg, det tog 15 minuter för ett som låg gömt i pallkrageklubben.... " crazy.gif

funderar på att be alla spammare att skriva med röd text, blir så mycklet lättare då... crazy.gif
mojan
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 21:46) *
funderar på att be alla spammare att skriva med röd text, blir så mycklet lättare då... crazy.gif

Bra idé!
Man kunde också ha en särskild avdelning vid namn "Spam". flirting.gif
gnon49
Går det inte att kolla alla nya inlägg då o då? Eller du kanske gör så.
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 20-01-2010, 21:54) *
Går det inte att kolla alla nya inlägg då o då? Eller du kanske gör så.

Jo, jag gör det... men skulle jag missa nåt så kan ni ju alltid PMa mig.
blomkronan
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 21:46) *

tummenupp.gif bra idé giggle.gif

Men du borde ju få radera spämarens användarkonton oxå... eller vill dom ha "många" medlemmar ??

Rätt man på rätt plats tummenupp.gif men grattis jobb kan man ju inte göra i längden... Jag menar provjobba... sen på riktigt...
Motti
Då ska jag smöra lite med Aqva wub.gif allvarligt !det känns bra att du sköter det.

Ha de ! motti
Berith
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 20:23) *
Jag uppfattar det som att jag raderar dem på riktigt.
Jag har inget uppdrag att radera spamskrivarnas användarkonton.
(Dina frågor är synnerligen relevanta och jag har tänkt i samma banor. Får diskutera det med Göran, när jag hållit på ett tag.)

Bortplockandet av spam är toppen men jag tycker också det är självklart att spamaren ska bort. Fort som ögat!

Om inte du personligen får tillstånd till det så kanske du kan samla avsändarna i en hög och skicka dom vidare till Göran (som alltså tagit över det "tekniska" här?) för bortplockning.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 21-01-2010, 08:22) *
Bortplockandet av spam är toppen men jag tycker också det är självklart att spamaren ska bort. Fort som ögat!

Om inte du personligen får tillstånd till det så kanske du kan samla avsändarna i en hög och skicka dom vidare till Göran (som alltså tagit över det "tekniska" här?) för bortplockning.

Detta är upp till Göran att avgöra. Min erfarenhet hittils är att spamen nästan uteslutande kommer från nya medlemmar.
Gossen Ruda
Tror också att spamrobotarna skapar nya användare hela tiden, dom som ligger bakom skiten är nog vana vid att användarna blockeras.
Berith
Joo men jag menar att dom ska inte få ligga kvar i medlemslistan bland oss andra. nono.gif
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 21-01-2010, 08:48) *
Joo men jag menar att dom ska inte få ligga kvar i medlemslistan bland oss andra. nono.gif

Håller med, Aqua får föra en lista att överlämnas till Göran vid tillfälle.
Myosotis
CITAT (blomkronan @ 21-01-2010, 00:43) *
Men du borde ju få radera spämarens användarkonton oxå... eller vill dom ha "många" medlemmar ?

g.gif Kan det vara förklaringen? Många medlemmar = högre reklamintäkter?
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 21-01-2010, 10:33) *
g.gif Kan det vara förklaringen? Många medlemmar = högre reklamintäkter?

Nja, jag tror man brukar räkna aktiva medlemmar, eller snarare besökare med unika IP-adresser
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2010, 08:50) *
Håller med, Aqua får föra en lista att överlämnas till Göran vid tillfälle.

Det ingår inte i mitt nuvarande uppdrag.
ängsvädd
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2010, 11:57) *

Det uppdraget innebär en massa jobb, så något extra skulle inte jag vilja ta på mig iaf - isåfall behövs det fler personer i gruppen.
Andersonskans Kalle
CITAT (mojan @ 20-01-2010, 21:52) *
Bra idé!
Man kunde också ha en särskild avdelning vid namn "Spam". flirting.gif

Det finns redan en sådan avdelning.
Heter "testavd."
Där finns spamen.
Aqvakul
CITAT (Andersonskans Kalle @ 21-01-2010, 12:07) *
Det finns redan en sådan avdelning.
Heter "testavd."
Där finns spamen.

Där låg några gränsfall, som legat där några veckor, och just där gör de väl ingen större skada. Men nu har jag rensat bort dem.
Wilmer
Nu har det kommit ett spam.gif åt AQ yahoo.gif
Myosotis
rtfm.gif Nu har det här spammet faktiskt legat där i över en kvart!! flirting.gif kompiskram.gif
Wilmer
Japp, var är AQ, tror han att han kan få äta lunch kanske confused.gif Ha lektioner confused.gif Nej, bassning Aq giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2010, 11:57) *

Nej och det tycker jag inte du ska behöva syssla med heller. Jag är så tacksam för att du hjälper till att plocka bort spammen även om jag inte störts särskilt mycket av dem.
Meriona
devil.gif jag ser ett spam som legat i 45 minuter nu....
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 21-01-2010, 13:09) *
devil.gif jag ser ett spam som legat i 45 minuter nu....

ärtorna och pannkakorna var goda... flirting.gif
Meriona
Hur gör du på natten, ställer du klockan en gång i timmen? rolleyes.gif
Wilmer
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2010, 13:12) *
ärtorna och pannkakorna var goda... flirting.gif

Är det torsdag alltså!
Gunilla T
Men...inte stressa snälla Aqvakul nu så han blir utbränd innan han ens kommit igång no.gif
Myosotis
Vi bara skojar med honom, det förstod han nog smiley_small_hug.gif
Myosotis
Nu när du tog bort spammet flyttades en annan (gammal) tråd upp som "senaste nytt", är det du som gör det?
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 19-01-2010, 14:42) *
Tack för visat stöd. Jag har väl valts ut eftersom jag hänger här jämt.

Ja, har du inget vettigare fore... biggrin.gif
Inga från Närke
CITAT (Berith @ 21-01-2010, 08:48) *

Finns ju massor med medlemmar som inte längre är aktiva har inte varit det på flera år. Varför ska de vara kvar om inte spammarnas namn får vara kvar? Detta var ju uppe för länge sedan om medlemmar som inte varit aktiva och att de inte gick att ta bort har jag för mig. Personligen tycker jag att alla ska tas bort som spammare som gamla medlemmar.
Gossen Ruda
CITAT (Inga från Närke @ 21-01-2010, 17:00) *
Finns ju massor med medlemmar som inte längre är aktiva har inte varit det på flera år. Varför ska de vara kvar om inte spammarnas namn får vara kvar? Detta var ju uppe för länge sedan om medlemmar som inte varit aktiva och att de inte gick att ta bort har jag för mig. Personligen tycker jag att alla ska tas bort som spammare som gamla medlemmar.

Det är lite känsligt. Det finns personer som reggar sig men som inte skriver, bara läser och tittar på bilder. Möjligen kan jag hålla med om nick som aldrig loggar in, men då måste dom först få en chans. Dvs man måste maila alla och det är ett jäkla arbete.
Inga från Närke
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2010, 19:14) *
Det är lite känsligt. Det finns personer som reggar sig men som inte skriver, bara läser och tittar på bilder. Möjligen kan jag hålla med om nick som aldrig loggar in, men då måste dom först få en chans. Dvs man måste maila alla och det är ett jäkla arbete.

Kollar du medlemslistan så är det många från 2003 som inte gjort något inlägg och har visning 0-5 sedan inget mera tycker du de ska vara kvar trots det?
*Stintan*
CITAT (Inga från Närke @ 21-01-2010, 19:26) *
Kollar du medlemslistan så är det många från 2003 som inte gjort något inlägg och har visning 0-5 sedan inget mera tycker du de ska vara kvar trots det?

Varför störs du av det? Det spelar väl ingen roll att det finns medlemmar som inte är/aldrig har varit aktiva. Själv kollar jag aldrig i medlemslistan.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2010, 19:46) *
Varför störs du av det? Det spelar väl ingen roll att det finns medlemmar som inte är/aldrig har varit aktiva. Själv kollar jag aldrig i medlemslistan.

Jag förstår inte heller problemet... confused.gif
mojan
Jag var medlem ett tag och följde vad ni skrev innan jag vågade delta själv. blush.gif
Ni är ju så duktiga på det här med växter. bravo.gif
gnon49
CITAT (mojan @ 21-01-2010, 20:42) *
Jag var medlem ett tag och följde vad ni skrev innan jag vågade delta själv. blush.gif
Ni är ju så duktiga på det här med växter. bravo.gif

Jag blev medlem för att jag ville lära mig mer, liksom du. Alla lär av alla, så det så. blush.gif
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2010, 19:47) *
Jag förstår inte heller problemet... confused.gif

Förstår inte heller problemet ... har både familjemedlemmar o vänner o grannar
som är medlemmar men som så gott som aldrig skriver ... bara läser o får tips o råd.
Meriona
Nej inte ett problem för mig heller, men när det är 8 födelsedagsbarn som man aldrig hört talas om varje dag så grattar jag dem inte om man säger så....
Berith
Jag skiljer ju på medlemmar och spamprogram. Gör inte ni det...? unsure.gif

Riktiga personer som reggar sej får gärna vara kvar såklart, och göra vad dom vill. Aldrig läsa eller skriva mer, eller bara läsa utan att skriva. Det är inte dom jag tycker ska bort utan spammarna.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-01-2010, 06:41) *
Jag skiljer ju på medlemmar och spamprogram. Gör inte ni det...? unsure.gif

Riktiga personer som reggar sej får gärna vara kvar såklart, och göra vad dom vill. Aldrig läsa eller skriva mer, eller bara läsa utan att skriva. Det är inte dom jag tycker ska bort utan spammarna.

Jag frågar igen: varför stör ni er på vilka namn som står i medlemslistan?
Berith
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2010, 08:46) *
Jag frågar igen: varför stör ni er på vilka namn som står i medlemslistan?

Verkar inte som om du förstår att (tex) jag skiljer på riktiga levande personers medlemsskap här och spamprogrammens registreringar eftersom du tror att det är vilka namn som står i medlemslistan som stör.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-01-2010, 08:55) *
Verkar inte som om du förstår att (tex) jag skiljer på riktiga levande personers medlemsskap här och spamprogrammens registreringar eftersom du tror att det är vilka namn som står i medlemslistan som stör.

Det är ju fortfarande inget svar på frågan. Att det finns en massa spamnamn i registret kan väl möjligtvis bara vara ett problem för Admin och i såfall skulle de väl radera dessa, vilket de iof kanske kommer att göra när de får mer folk så småningom vem vet. Så frågan kvarstår: På vilket sätt och varför är det ett problem för dig och några till att det står spammares namn i medlemsregistret? Antagligen finns det en del namn på avlidna i registret med. Stör du dig på dom namnen också?

Sen är det en annan sak att det finns möjlighet att radera personer (namn) automatiskt som inte varit aktiva under en viss period, låt säga ett halvår eller ett år, men det är ju inte vår huvudvärk att det inte är så på Odla. Det kanske vore idé för den som är hågad att föreslå som förbättring nere under Forumteknik.
Gossen Ruda
Nu har det legat spam i en halvtimme, sover han? rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2010, 09:36) *
Nu har det legat spam i en halvtimme, sover han? rolleyes.gif

tyvärr måste jag jobba lite för brödfödan emellanåt... crazy.gif
Berith
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2010, 09:35) *
Det är ju fortfarande inget svar på frågan. Att det finns en massa spamnamn i registret kan väl möjligtvis bara vara ett problem för Admin och i såfall skulle de väl radera dessa, vilket de iof kanske kommer att göra när de får mer folk så småningom vem vet. Så frågan kvarstår: På vilket sätt och varför är det ett problem för dig och några till att det står spammares namn i medlemsregistret? Antagligen finns det en del namn på avlidna i registret med. Stör du dig på dom namnen också?

Sen är det en annan sak att det finns möjlighet att radera personer (namn) automatiskt som inte varit aktiva under en viss period, låt säga ett halvår eller ett år, men det är ju inte vår huvudvärk att det inte är så på Odla. Det kanske vore idé för den som är hågad att föreslå som förbättring nere under Forumteknik.

Markeringen visar att du inte förstår skillnaden.
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 22-01-2010, 09:42) *
tyvärr måste jag jobba lite för brödfödan emellanåt... crazy.gif

giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 22-01-2010, 10:04) *
Markeringen visar att du inte förstår skillnaden.

Men jösses människa kan du inte svara på frågan istället? På vilket sätt och varför är det ett problem för dig? Har du medlemsregitret som lektyr eller varför är detta så viktigt för dig att du orkar bry dig?
Självklart förstår jag skillnaden men jag struntar fullkomligt i om spamnamnen står där eller inte så varför gör inte du det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon