Sidor: 1, 2, 3, 4
herkules
CITAT (Grå @ 29-01-2010, 07:51) *
Det är inte ett dugg konstigt att fejket ser äkta ut eftersom det allt som oftast kommer från samma fabriker som tillverkar originalen. Inte ens du inbillar dig väl att "Made in Italy" är sanning? Protoyperna är framtagna, sedan har produktionen lagts i thailand där arbetskraften är billig. Så slit du med gott hjärta och glatt humör på dina gucciväskor, för de lär nog hålla lika länge som om du hade betalat överpris för dem.

det är ju det som är lite coolt med väskor som "kostar" man kan till och med få reda på vem som sytt dem.
och livstids garanti, inte illa!
Simplicity
DN har en artikel idag där man konstaterar att kvinnors konsumtion (läs: handväskor) är lyxkonsumtion och mäns konsumtion (läs:sportbilar) betecknas som investering.

En kvinna är shopoholic medan en man med motsvarande konsumtion är samlare...

Attityden är ju symptomatisk, kvinnor gör dåliga val å män gör bra val trots att den reella kostnaden för konsumtionen är högre bland männen.

Jag har aldrig sett rubriker om lyxkostymer, dyra klockor eller sportbilar!

Artikeln finns här:
http://www.dn.se/livsstil/trend/mona-sahli...mtion-1.1031754

Gita
CITAT (Simplicity @ 29-01-2010, 08:32) *
DN har en artikel idag där man konstaterar att kvinnors konsumtion (läs: handväskor) är lyxkonsumtion och mäns konsumtion (läs:sportbilar) betecknas som investering.

En kvinna är shopoholic medan en man med motsvarande konsumtion är samlare...

Attityden är ju symptomatisk, kvinnor gör dåliga val å män gör bra val trots att den reella kostnaden för konsumtionen är högre bland männen.

Jag har aldrig sett rubriker om lyxkostymer, dyra klockor eller sportbilar!

Artikeln finns här:
http://www.dn.se/livsstil/trend/mona-sahli...mtion-1.1031754

Ja det är lite märkligt att köpa en bil för många hundratusen är alldeles OK, men köper man en väska för 10 000 kronor då är man slösaktig.

Som jag nämde tidigare har jag en uppsättning falska Gucci-väskor, jättesnygga välgjorda och hållbara, inköpta i Thailand för ett par hundralappar sen har jag också en äkta LV-väska och jag tror inte någon kan avgöra vilka som är äkta resp. falska, men på något sätt är jag gladare över den äkta, varför vet jag egentligen inte.
Gita
Berith
CITAT (Gita @ 29-01-2010, 15:10) *
Ja det är lite märkligt att köpa en bil för många hundratusen är alldeles OK, men köper man en väska för 10 000 kronor då är man slösaktig.

Som jag nämde tidigare har jag en uppsättning falska Gucci-väskor, jättesnygga välgjorda och hållbara, inköpta i Thailand för ett par hundralappar sen har jag också en äkta LV-väska och jag tror inte någon kan avgöra vilka som är äkta resp. falska, men på något sätt är jag gladare över den äkta, varför vet jag egentligen inte.Gita

Kanske för att du inte kan skryta över dom falska?
herkules
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 08:51) *

thumbdown.gif
herkules
om kopior: http://www.dn.se/ekonomi/acta-juridikprofe...lagar-1.1035567
Gita
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 08:51) *

Vilken dum kommentar! Klart jag lika väl skulle kunna skryta över de fakade,(ingen eller i alla fall väldigt få kan se någon skillnad), om det var det jag skulle vilja. Nu köper jag inte prylar för att skryta med utan därför att jag tycker om/vill ha dem.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon