|
Gossen Ruda
18-02-2010, 09:49
CITAT (Simplicity @ 18-02-2010, 09:26)  Jag påpekade tidigare i en annan tråd att det fanns troll här... Men då det var ingen som ville gå med på det.. alla hade varit med så länge och ingen kunde tänka att nån annan kunde göra nåt sånt...
Kände mig misstänkligjord eftersom jag var ny och påpekade detta - en av de klassiska mobbingprinciperna! För tillfället tror jag inte att vi har några 100%-iga forumtroll här, men däremot nårga nick med trollbeteende. Sen ett flertal personer som är bra på att tramsa till trolltrådar så att trollen håller sig nog härifrån. Så några enstaka som lever ut sina egna frustrationer genom att vara så elaka som möjligt. Orsaken till denna ordning eller oordning är tyvärr bristen på styrning och moderation.
skogstroll
18-02-2010, 09:53
troll troll
Simplicity
18-02-2010, 10:01
CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 09:53)  troll troll *skrattar*
CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 09:53)  troll troll Det bästa trollet på odla, det är du det, skogstroll.
Rosmarin
18-02-2010, 10:13
CITAT (Anma @ 18-02-2010, 10:05)  Det bästa trollet på odla, det är du det, skogstroll.  Kul att se att du är tillbaka Pejori! Har saknat dig och dina inlägg.
Gossen Ruda
18-02-2010, 10:28
Man skall inte ropa troll, för då står dom i farstun.
*Stintan*
18-02-2010, 10:32
CITAT (Simplicity @ 18-02-2010, 09:26)  Jag påpekade tidigare i en annan tråd att det fanns troll här... Men då det var ingen som ville gå med på det.. alla hade varit med så länge och ingen kunde tänka att nån annan kunde göra nåt sånt...
Kände mig misstänkligjord eftersom jag var ny och påpekade detta - en av de klassiska mobbingprinciperna! Denna trådskapare som uppfört sig misstänkt likt ett troll var inte medlem när du pratade om troll på forumet. Troll brukar avslöjas ganska direkt och dra härifrån rätt fort.
Nostalgia
18-02-2010, 10:50
CITAT (Motti @ 17-02-2010, 23:27)  Batteri o startkablar hjälper nog inte längre  om jag klädde av mig naken och ställde mig framför Tv.:n skulle han be mig att flytta på mig  och jag förstår honom  har ni hört talas om tyngdlagen ?  Det har i alla fall inte vår startare av tråden gjort  Tack Motti, för ett gott skratt, det behövde jag
skogstroll
18-02-2010, 12:44
Tack Anma det värmde!
Föreslår att ni går in på Youtube och tittar på vad plastikoperationer kan ställa till  Att upphäva tyngdlagen kostar skjortan och ser ofta helt bisart ut. Lammkött är överreklamerat. Så det så.
CITAT (Grå @ 18-02-2010, 09:25)  Pejori, det låter som att du måste börja skriva lite elaka saker i Hönshuset, innan stackars Herkules bryter ihop totalt och det vill jag inte. Håll till godo. JAG!!! skriva elakt???? Kan jag inte tänka mej att jag gör.... Allt är en tolkningsfråga... I hönshuset kan man ju inte skriva elakt, där finns ju bara vänliga medlemmar ju...  CITAT (Berith @ 18-02-2010, 09:13)  Läste det här för ett tag sen:"Tyvärr har lek och tramstrådar helt tagit över hela forumet, utan åtgärd från ansvariga." "Personangrepp är dagligvara, om någon har en avvikande uppfattnig, där kunskap, får stå tillbaka för snorkiga komentarer av dom som anser sig sitta på sanningen." OSV! Det är skillnad på dagligvara och ibland... Lek och trams är inte mitt problem, mitt problem är personangrepp och rena elakheter, som dagligvara.  CITAT (Gossen Ruda @ 18-02-2010, 10:28)  Man skall inte ropa troll, för då står dom i farstun.  Are you talking to me??????
skånepåg
18-02-2010, 13:07
Hehe jadu åldern brukar inte ha så stor betydelse men typ sådär 35 basst äldre =/ Själv har jag varit ihop med 3 st som varit äldre, den första var 3 år äldre sen en 11 år äldre och en som var 15 år äldre, men jag e ju 28 basst nu och det var ett par år sen ^^ Men lycka till ^^
Gossen Ruda
18-02-2010, 13:08
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 12:59)  Nope. The Forest Troll.
Meriona
18-02-2010, 13:37
Jag bor i Trollhättan.
Alexander-VG-zon3
18-02-2010, 14:09
jag kallaste för trollunge som liten. oj.
Och jag ser ut som ett troll.
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 12:59)  Det är skillnad på dagligvara och ibland... Lek och trams är inte mitt problem, mitt problem är personangrepp och rena elakheter, som dagligvara.  Äh erkänn att du har saknat Odla och att slamsa runt som du bara kan göra här!
CITAT (Berith @ 18-02-2010, 14:50)  Äh erkänn att du har saknat Odla och att slamsa runt som du bara kan göra här!  Självklart har jag gjort det... Det har kliat i fingrarna nu, efter nyår. Julmånaden är min "begrava mej själv" månad. Nu är det ljusare tider och lusten vaknar igen.  Sedan får du erkänna, att det bråkas inte i alla trådar just nu. Då är det lättare att undvika det, när man är down.
Gossen Ruda
18-02-2010, 15:10
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 15:05)  Självklart har jag gjort det... Det har kliat i fingrarna nu, efter nyår. Julmånaden är min "begrava mej själv" månad. Nu är det ljusare tider och lusten vaknar igen.  Sedan får du erkänna, att det bråkas inte i alla trådar just nu. Då är det lättare att undvika det, när man är down.  Du har varit saknad av många. Nu finns det bara ett par till som borde vakna ur sina iden.
Tack gossen för det. Nu har det lugnat ner sig betydligt både öppet och i kulisserna, så det blir nog bra. Tror fler kommer tillbaka, med tiden.
skogstroll
18-02-2010, 15:47
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 15:17)  Nu har det lugnat ner sig betydligt både öppet och i kulisserna, så det blir nog bra.  vaad menar du med kulisserna?
CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 15:47)  vaad menar du med kulisserna?  Kulisserna= PM, SMS och Mail.
skogstroll
18-02-2010, 16:06
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 16:05)  Kulisserna= PM, SMS och Mail.  aha... ja jag är inte så mycket för det... är det många som kör sitt race den vägen?
CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 16:06)  aha... ja jag är inte så mycket för det... är det många som kör sitt race den vägen? Inte många tack och lov, men när dom gör sig besvär med, att leta upp mobilnummer för att bråka den vägen, lackar jag ur totalt. PM och Mail kan man stänga av vid behov.
skogstroll
18-02-2010, 16:12
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 16:10)  Inte många tack och lov, men när dom gör sig besvär med, att leta upp mobilnummer för att bråka den vägen, lackar jag ur totalt. PM och Mail kan man stänga av vid behov.  vaa det var det värsta jag har hört, har folk inga spärrar alls...?
CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 16:12)  vaa det var det värsta jag har hört, har folk inga spärrar alls...?  Tydligen inte. Då känns det bra att kunna dra sig undan ett tag.
Piccante
18-02-2010, 16:19
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 16:10)  Inte många tack och lov, men när dom gör sig besvär med, att leta upp mobilnummer för att bråka den vägen, lackar jag ur totalt. PM och Mail kan man stänga av vid behov.  Men det är väl varken olagligt eller speciellt hotfullt att slå upp ett telefonnummer? Telefonkatalogen, eniro och hitta.se är ju offentliga källor.
Aqvakul
18-02-2010, 16:21
CITAT (Markus_H @ 18-02-2010, 16:19)  Men det är väl varken olagligt eller speciellt hotfullt att slå upp ett telefonnummer? Telefonkatalogen, eniro och hitta.se är ju offentliga källor. Men varför gör man det?
Piccante
18-02-2010, 16:22
CITAT (Aqvakul @ 18-02-2010, 16:21)  Men varför gör man det? Jag brukar ringa folk när jag vill prata med dom.
skogstroll
18-02-2010, 16:22
nä men om man som det skrevs gör det för att bråka så är det ju riktigt läbbigt tycker jag
CITAT (Markus_H @ 18-02-2010, 16:19)  Men det är väl varken olagligt eller speciellt hotfullt att slå upp ett telefonnummer? Telefonkatalogen, eniro och hitta.se är ju offentliga källor. Nej.Det är inte olagligt. Men att skicka mer eller mindre hotfulla/elaka SMS till personen, är gränsfall. Polisen tog inte lika lätt på det som du gör. CITAT (Markus_H @ 18-02-2010, 16:22)  Jag brukar ringa folk när jag vill prata med dom. Det kan ju vara så. Men dom jag vill prata med, har redan mitt nummer.
Piccante
18-02-2010, 16:28
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 16:25)  Nej.Det är inte olagligt. Men att skicka mer eller mindre hotfulla/elaka SMS till personen, är gränsfall. Polisen tog inte lika lätt på det som du gör. Det kan ju vara så. Men dom jag vill prata med, har redan mitt nummer. Den personen som blev kontaktad hade kanske själv ringt upp tidigare så numret redan fanns sparat i adressboken????
CITAT (Markus_H @ 18-02-2010, 16:28)  Den personen som blev kontaktad hade kanske själv ringt upp tidigare så numret redan fanns sparat i adressboken???? Med tanke på ditt "försvarstal" om SMS så måste jag fråga. Var det du som skickade dom anonyma till mej tro?
Piccante
18-02-2010, 16:31
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 16:29)  Med tanke på ditt "försvarstal" om SMS så måste jag fråga. Var det du som skickade dom anonyma till mej tro?  Verkligen inte. Jag har väl knappt kontaktat dig över huvudtaget? och skulle jag så gör jag det personligen med mitt eget namn.
CITAT (Markus_H @ 18-02-2010, 16:31)  Verkligen inte. Jag har väl knappt kontaktat dig över huvudtaget? och skulle jag så gör jag det personligen med mitt eget namn. Bra. Då kan du släppa den biten nu då, för frågan jag fick vad var jag menar med kulisser. Nej. den enda kontakt vi haft, mej veterligen är via diskusioner på forumet. Jag kan bara svara för mej själv, och vad jag fått i min mail eller telefon vet du inget om. Jag är den första att beklaga, om det finns fler än jag som mobbats i kulisserna. Jag ringer inte upp odlamedlemmar!!!! Eller skickar otrevliga SMS med förklaringen "Den personen har ringt mej så jag får göra som jag vill." Nog om det nu.... Jag har lagt det bakom mej, har du?
BinnikeBengt
19-02-2010, 11:42
CITAT (flaxss @ 17-02-2010, 22:39)  jippi vad glad jag blir.........................jag ska skaffa en avatar bild där jag sitter och skiter.  nä nu tycker jag att du är lite barnslig, kissochbajs hör inte hemma på Odla.
Alexander-VG-zon3
19-02-2010, 11:47
CITAT (BinnikeBengt @ 19-02-2010, 11:42)  nä nu tycker jag att du är lite barnslig, kissochbajs hör inte hemma på Odla. men en snorig och ''äckel avtar'' hör till.
CITAT (BinnikeBengt @ 19-02-2010, 11:42)  nä nu tycker jag att du är lite barnslig, kissochbajs hör inte hemma på Odla. Det är det mycket som inte gör. Men vi har det ändå, så gilla läget.
CITAT (flaxss @ 19-02-2010, 11:47)  men en snorig och ''äckel avtar'' hör till. Ja, den är faktiskt jävligt äcklig den avataren, men fasen vad jag skrattar Jag antar att det är någon lajv-, teater- eller filmsminkning, men man undrar ju lite vad som rör sig i huvudet på den som skapade den
BinnikeBengt
19-02-2010, 11:56
Jag förstår inte varför det blev en sådan lång och vid diskussion, här tar jag upp ett ämne som rör mig personligen, och 90% av svaren handlar om min avatar. Jag gnäller inte på era maskrosor, tomtar och fjärilar. Att vuxna människor beter sig som barn på t.ex Lunarstorm som pikar och retar varandra för sina bilder, är ju inget annat än en otrevlig dubbelmoral. Min avatar för övrigt var ett experiment, för att se om intelligenta och mogna människor klarar av att hålla sig till ett ämne, och inte börja pladdra om bilder som ett gäng 14åriga tjejer. Fungerar ni så som föräldrar/morföräldrar ochså?
CITAT (Grå @ 19-02-2010, 11:54)  Ja, den är faktiskt jävligt äcklig den avataren, men fasen vad jag skrattar Jag antar att det är någon lajv-, teater- eller filmsminkning, men man undrar ju lite vad som rör sig i huvudet på den som skapade den  Tror det är stiltje i den skallen
Du ber oss plocka ner månen åt dig BB.
CITAT (BinnikeBengt @ 19-02-2010, 11:56)  Jag förstår inte varför det blev en sådan lång och vid diskussion, här tar jag upp ett ämne som rör mig personligen, och 90% av svaren handlar om min avatar. Jag gnäller inte på era maskrosor, tomtar och fjärilar. Att vuxna människor beter sig som barn på t.ex Lunarstorm som pikar och retar varandra för sina bilder, är ju inget annat än en otrevlig dubbelmoral. Min avatar för övrigt var ett experiment, för att se om intelligenta och mogna människor klarar av att hålla sig till ett ämne, och inte börja pladdra om bilder som ett gäng 14åriga tjejer. Fungerar ni så som föräldrar/morföräldrar ochså? Ja...
*Stintan*
19-02-2010, 12:05
CITAT (BinnikeBengt @ 19-02-2010, 11:56)  Jag förstår inte varför det blev en sådan lång och vid diskussion, här tar jag upp ett ämne som rör mig personligen, och 90% av svaren handlar om min avatar. Jag gnäller inte på era maskrosor, tomtar och fjärilar. Att vuxna människor beter sig som barn på t.ex Lunarstorm som pikar och retar varandra för sina bilder, är ju inget annat än en otrevlig dubbelmoral. Min avatar för övrigt var ett experiment, för att se om intelligenta och mogna människor klarar av att hålla sig till ett ämne, och inte börja pladdra om bilder som ett gäng 14åriga tjejer. Fungerar ni så som föräldrar/morföräldrar ochså? Att du inte har förstånd att förstå våra reaktioner på din äckelgubbe förvånar mig inte. För övrigt kanske ett forum om sex och samlevnad passar bättre för din fråga än ett trädgårdsforum. Jag kan bara hoppas att du skonar tanten från närmanden så att du inte smittar ner henne. Det är inte bra för gamla människor att bli sådär förkylda.
Simplicity
19-02-2010, 12:12
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 12:05)  Att du inte har förstånd att förstå våra reaktioner på din äckelgubbe förvånar mig inte. För övrigt kanske ett forum om sex och samlevnad passar bättre för din fråga än ett trädgårdsforum. Jag kan bara hoppas att du skonar tanten från närmanden så att du inte smittar ner henne. Det är inte bra för gamla människor att bli sådär förkylda. Han kanske har baktankar med att smitta? Hon kanske är rik?
CITAT (BinnikeBengt @ 19-02-2010, 11:56)  Jag förstår inte varför det blev en sådan lång och vid diskussion, här tar jag upp ett ämne som rör mig personligen, och 90% av svaren handlar om min avatar. /..../ Tror du tillskriver dig själv lite för stor betydelse. Nittio procent handla inte om din avatar utan om annat. Du kan ju knappast klaga på tomtar, då du anser din avatar vara en sådan. Maskrosor och fjärilar hör ihop med odling. Det gör inte osnutna tomtar.
BinnikeBengt
19-02-2010, 13:14
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 12:05)  Att du inte har förstånd att förstå våra reaktioner på din äckelgubbe förvånar mig inte. För övrigt kanske ett forum om sex och samlevnad passar bättre för din fråga än ett trädgårdsforum. Jag kan bara hoppas att du skonar tanten från närmanden så att du inte smittar ner henne. Det är inte bra för gamla människor att bli sådär förkylda. Om jag inte är helt ute och cyklar så är "småprat" ett forum där man inte diskuterar trädgård, och mig veterligen så finns här inget sex-och-samlevnads forum, ska vi inte tillåta att diskutera melodifestivalen heller? utan hänvisa till ett musikforum på en annan sida? CITAT (Simplicity @ 19-02-2010, 12:12)  Han kanske har baktankar med att smitta? Hon kanske är rik? Det sägs att glädje smittar, och att man inte behöver vara speciellt rik för att finna den.
CITAT (BinnikeBengt @ 19-02-2010, 13:14)  Om jag inte är helt ute och cyklar så är "småprat" ett forum där man inte diskuterar trädgård, och mig veterligen så finns här inget sex-och-samlevnads forum, ska vi inte tillåta att diskutera melodifestivalen heller? utan hänvisa till ett musikforum på en annan sida?
Det sägs att glädje smittar, och att man inte behöver vara speciellt rik för att finna den. Kolla här. www.rfsu.se
skogstroll
19-02-2010, 13:15
CITAT (BinnikeBengt @ 19-02-2010, 11:56)  Jag förstår inte varför det blev en sådan lång och vid diskussion, här tar jag upp ett ämne som rör mig personligen, och 90% av svaren handlar om min avatar. nä det går inte här  det bubblar mycket under ytan... sen tycker jag inte åldern har betydelse för övrigt. jag bryter själv lite mot sådana oskrivna regler men jag bryr mig inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|