Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Myosotis
Vi kanske ska hålla där, vi har redan vunnit två böcker, känns inte så lockande med en till andraplats... whist.gif Annars får vi väl ge bort den, någon som är intresserad? Eller kan Ica slå ihop tre böcker till ett förstapris? innocent.gif
Myosotis
CITAT (Red Top @ 02-04-2010, 08:38) *
...På tal om bebisbilden.

Har ingen tänkt på att det kan ligga mycket kärlek bakom. Ett litet ägg, som möter en spermie, växer till sig, blir större och större och äntligen kommer till världen, som ett stort ägg.

Många av oss som fått barn hade väl namn på det lilla livet som växte inne i magen. Så varför inte kalla det för 'Ägget'.

Vårt första barn gick under namnet 'Krabaten'. wub.gif

Jo visst, är det en förälder så är det ju upp till dem, det var därför jag tvekade att anmäla först. Men tänk om någon stjäl bilden för att han tycker att ungens huvud liknar ett ägg, skrattar rått åt den och lägger ut bilden för att vinna en tävling med den unsure.gif Det är så jag föreställer mig det hela. Då blir nog inte föräldrarna så glada.
Uggi
Röstat.
vitavargen
Röstat
Meriona
Röstat på magnolian och anmält bebisbilden igen.

Främst för att det är en tävling för påskägg och inte småbarnsbilder. Ska jag sätta in ett foto på råttorna? Nej det hela är fusk helt enkelt. Hade de bemödat sig med att göra decoupage på ett ägg med sin barnbild så hade det varit ett ägg iallafall. Nu är det bara en bild ur familjealbumet.

pejori
CITAT (Myosotis @ 02-04-2010, 08:58) *
Vi kanske ska hålla där, vi har redan vunnit två böcker, känns inte så lockande med en till andraplats... whist.gif Annars får vi väl ge bort den, någon som är intresserad? Eller kan Ica slå ihop tre böcker till ett förstapris? innocent.gif

Vi får ligga lågt tills i morgon då, när dom andra är vinnare. tummenupp.gif
Aqvakul
Nu har någon lagt in samma bild/ägg i två exemplar med med olika titel - anmält (till vilken nytta??)
Aqvakul
Myomammas ägg har långt fram till de två första, så rösta på så är det "guldläge" i morgon...
ängsvädd
Röstat men nu ligger Myos mammas ägg magnolia 5:a, verkar svårt det här.
Alba
När ni ser att länken börjar ligga långt bak kan ni väl lägga in den på nytt. Många kanske inte bryr sig om att rösta då de får söka flera sidor bakåt.

Nu röstar vi på Magnolian.
Rösta - här är länken
Ingela i Segersberg
Jag har röstat...igen!
netha
Idag kunde vi bara ge en röst till magnolian ... upptäckte att jag måste rösta först och sedan maken från sin dator
annars säger den ifrån "du har redan röstat" sad.gif
ängsvädd
Nu ligger magnolian delad 4:a.

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recep...;viewid=1434557
Aqvakul
Då nådde Myomammas ägg 100 röster - idag gäller det att hänga i..

Rösta här..
Meriona
Nu ligger det på andra plats. Heja på!
Biggan_
Röstat! Det är farligt jämt i toppen! crying.gif
Alba
Röstat !
vitavargen
Röstat
Ingela i Segersberg
Röstat!
emmas matte
röstat
Biggan_
Magnolia ligger tvåa, och det går bara inte att slå ettan! Det är väl tävling i morgon också, och då hade det varit bra om trean gick om Magnolia för då har Magnolia jättechans att knipa en förstaplats!
netha
CITAT (Biggan_ @ 03-04-2010, 23:28) *
Magnolia ligger tvåa, och det går bara inte att slå ettan! Det är väl tävling i morgon också, och då hade det varit bra om trean gick om Magnolia för då har Magnolia jättechans att knipa en förstaplats!

yes.gif
Biggan_
Neej! Ser nu att det är sista dagen idag! Då kan det bara bli en andraplats idag!
Aqvakul
mycket taktik i detta... whist.gif
ängsvädd
Röstat på magnolian - ligger 2:a

Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 03-04-2010, 23:32) *
mycket taktik i detta... whist.gif

Oj, du har väl inte röstat på trean? ohmy.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 03-04-2010, 23:38) *
Oj, du har väl inte röstat på trean? ohmy.gif

Nej, men egentligen borde man nog det..
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 03-04-2010, 23:40) *
Nej, men egentligen borde man nog det..

Men detta är sista tävlingsdan ju!
ängsvädd
CITAT (Biggan_ @ 03-04-2010, 23:31) *
Neej! Ser nu att det är sista dagen idag! Då kan det bara bli en andraplats idag!

Är det inte imorgon som är den sista dagen - den 4:e står det?
Biggan_
CITAT (ängsvädd @ 03-04-2010, 23:41) *
Är det inte imorgon som är den sista dagen - den 4:e står det?

Men dom som vann igår står som vinnare den 3 april!
ängsvädd
Hmm - ja, vi får väl se vad det är som gäller för slutdatum smile.gif
Biggan_
Sorry Myo! Det gick inte vägen den här gången! Men du och mamma har ju ändå 5 chanser på juryns val och jag håller tummar och tår för att någon av er tar hem det! kompiskram.gif
mamamaggan
Har mailat ICA igen och frågat hur man kan utse söndagens vinnare redan , söndagen är inte slut än.

Har bara dåliga erfarenheter av ICA:s nätsidor , och när man klagar brukar man bara en massa oförskämdheter till svar .
pejori
Har röstat nu och ägget leder, så det gäller nog idag också...Tävlingen alltså. tummenupp.gif
Red Top
CITAT (mamamaggan @ 04-04-2010, 01:02) *
Har mailat ICA igen och frågat hur man kan utse söndagens vinnare redan , söndagen är inte slut än.

Har bara dåliga erfarenheter av ICA:s nätsidor , och när man klagar brukar man bara en massa oförskämdheter till svar .

Själv har jag bara goda erfarenheter av ICA:s nätsidor i allmänhet. Lägger in en länk till tävlingsreglerna, så du kan läsa hur det fungerar.

Eftersom tävlingen avslutas varje dag kl 00.00 blir det, det datum som påbörjas då, som räknas som vinnardag.

rtfm.gif Tävlingsregler

För övrigt, till er andra som undrade, så är sista tävlingsdagen i dag. Det ägg, som vinner i dag, presenteras som vinnare måndag den 5 april.

Ursäkta om jag låter grinig, men jag blir ledsen när människor klagar på petitesser. Har som överlevnadsstrategi, i allt elände, som finns, att leta efter det positiva, som varje dag har att erbjuda. kompiskram.gif

Har röstat på det underbara magnoliaägget. wub.gif
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 04-04-2010, 08:09) *
Har röstat på det underbara magnoliaägget. wub.gif

me too tummenupp.gif
Meriona
Det leder just nu iallafall!
Aqvakul

Nu kör vi så det ryker...

Red Top
200 just nu.

Fortsätt rösta!
Ingela i Segersberg
Röstat!!!
Uggi
Har röstat, 204 röster!
vitavargen
Röstat, 209.
Alba
Röstat !

Glöm inte lämna ditt bidrag till Magnolian
Rösta
mamamaggan
Röstat !

Dagens vinnarägg är alltså inte utsett än .

Red Top , vill inte ha en otrevlig diskussion här men när du inte vet vad som varit fel när jag klagat på ICA:s hemsidor så tycker jag inte du ska kalla det för petitesser.

End of den dsikussionen hoppas jag vi kan samsas om .
Biggan_
Röstat! tummenupp.gif
ängsvädd
Röstat på magnolian - ligger etta nu biggrin.gif

Alba
Glöm inte rösta. Vi måste ju se till att det blir 1:a plats.
Biggan_
Oj, nu brinner det i knutarna! fear.gif
Peztis
Magnolia leder men det är bara tre röster emellan!
Biggan_
11 röster efter! crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon